What's new

TechnoRocker's Udegrow 2010.

Halløj i gæve ICMAG brugere :D

Nu blev det vidst også tid for mig at komme herind og vise hvad jeg går og roder med selvom de fleste af jer jo er på dcf også. Men syntes at det er blevet lidt for aktivt på dcf ang. Nye brugere og for mange af de samme spørgsmål til at jeg gider at opdatere derinde så tit mere + de fleste der var derinde da jeg startede er flyttet herind også, men til planterne :D

For dem der ikke lige er på dcf så er der her lidt info:
Planen er at finde 2-3 moderplanter til nogle kloner udendørs i år. Sorterne er:

2 Pounder x UK08.

Danish Passion x UK08.

Royal Dane x White Widow x Ulduz.

Selvfølgelig ville det være nice med en moder af hver sort. Sorterne er alle sativa dominante da det er det jeg lige går efter.

Planterne står i nogle 4 liters potter under en 250watt CFL. Skabet/teltet er et jeg selv har lavet og målene er 0.7x1x1.6 hvilket jo burde være fint til 2-3 moderplanter samt nogle kloner. Temp. ligger på ca. 25-26 grader, har også en bronx blæser til at stå der kan blæse med 3 forskellige hastigheder og den blæser heller ikke med samme kræft hele tiden, den efterligner vinden udenfor, så det er ikke en normal bordblæser, dog kører jeg ikke med den tændt lige nu da den er halv hæftig selv på laveste styrke :D.

Planterne er lige blevet vandet med gødet vand for 2 gang i dag og der er blevet tilsat 2ml H&G (House And Garden) 1-component jord, samt 1ml rodstimulator fra H&G også, til 1 liter vand.

Planterne udendørs vil selvfølgelig også blive gødet både i veg og blomst.
Der vil blive brugt H&G produkter: 1-Component jord, Rodstimulator, PK 13-14 og Bud XL.

Klonerne bliver klonet i Jiffy’s i nogle små drivhuse og der vil blive brugt Clonex til hjælp.

Planterne er lige blevet sat i blomst i går for at finde nogle fine hunner. Men til billeder, planterne er 2 uger og 4 dage ca. Så det går jo nogenlunde.

Frøene har jeg fået doneret af lalandia herinde fra, hvilket jeg endnu en gang vil sige mange tak for.















Mvh.
 

DK2670_01

Member
Velkommen M8 ... ICMAG Ruuuuules :D

Gode billeder, god beskrivelse, gode små pæne babyer du har dig der ;) De ser rigtigt sunde ud, men lalandia hved jo også hvad han laver :D Er spændt på hvordan den der RRxWWxUlduz kommer til at se ud :jump:

De frø jeg smid i jiffyes er desværre løbet fra mig og er blevet lige så høje som dine er, men uden nongle skud enu ... bummer ... meeeen det skal nok gå .. det er jo trods alt første gang jeg prøver fra frø af ;) kloner/mødre til indendørs grow har jeg HELT styr på :D

Igen velkommen og det bliver spændende at følge :dance013:
 
Mange tak :)

Er selv spændt på Ulduz krydset, men er desværre endt op med kun 2 planter af denne så håber da på en af dem bliver en dame. De er ikke startet i jiffy's, de er startet i jord, selvfølgelig forspirret, men klonerne bliver startet i jiffy's, det er forresten også første gang jeg dyrker inde samt leger med moderplanter og kloner, men slet ikke første gang jeg dyrker ude :)

Igen, mange tak ;)
 
L

lalandia

Jamen er det ikke...jo er det ik'..jamen det ER jo TC..Hej ven, det lyder som noget shit med dine ulduz x..så nu laver jeg en spirre test igen igen. Men der udover ser det da fint ud mester. Håber du får en masse damer ud af det. Har lige testsuget DP x UK08, som jeg høstede i forgårs. Den var dusted med BubbleChung, så jeg sad lige og pillede lidt frø på den. Det blev til et halv gram fingerhash som jeg lige sad og nød da jeg opdagede denne nye tråd. Det er ok fin røg..Meget sativa.

IMG_3185.jpg

IMG_3186.jpg

IMG_3232.jpg


Lidt tidlige billeder af hende..

Nå men held og lykke med sagerne
 
Det lyder sku' lækkert, glæder jeg mig satme til at prøve :D Jamen havde som sådan ikke problemer med spirringen af dem overhovedet, men de kom ikke rigtig op ligesom de andre, men de 2 der er kommet op klarer sig lige så fint som de andre:) Og man må da sige de har fart på de små :D Din dame der ser nu også yderst sund ud, er det en 10-11 liters hun står i? :)
 
Nice, hvor stort er dit skab/telt? Du snakkede noget om at du syntes det var for småt på et tidspunkt hvis jeg ikke husker forkert, tror du havde noget cfl oppe der? :) Hvad har du gjort med det? :)
 
L

lalandia

Jamen det lille skab står stille lige nu. Kører vegge under 6x36w lysstof og solen. Teltet er 1x1x2m. Det lille skab kommer op igen til et par fædre og teltet ryger op på 400w på et tidspunkt om ikke så længe. Frøgrows køres kun på 250w. Håber sq snart jeg får råd til at få bygget min "garage" færdig, så der kommer lidt styr på tingene.

Grow in peace
 
Du har da gang i lidt af hvert kan jeg høre :D Men må nu sige at jeg glæder mig til at følge dit udegrow i år ;)

Fortsat held og lykke med det hele, nu vil jeg hoppe i kassen :D
 
N

NellaK

Hej og velkommen m8
Svedigt med nyt blod og nye planter , dit grow ser mig lidt lala dominant ud så du skal nok blive basket af dit outcome ;)

God grolyst holmes
 
19 April 2010.

Ja så kommer der lige en update, har fundet de mødre jeg ville beholde (3 x Danish PassionxUK08 og en enkelt 2 PounderxUK08) og de er i dag blevet sat tilbage i veg (18/6) og har også tændt for min blæser for lige at se hvordan de reagerer på dette. Fandt ud af jeg overvandede lidt og har derfor ikke givet dem vand i noget tid, de mangler heller ikke. Rødderne er godt på vej ud af drænhullerne på de 4 liters potter, men lader dem lige stå en uges tid mere før jeg smider dem i nogle 10 liters. Så håber jeg på at kunne få taget nogle kloner om en måned ca. Men her er lige et enkelt billede af damerne, havde ikke lige mere strøm på kameraet.


 

blackone

Active member
Veteran
Seriøst - pot dem over i noget større med det samme - der er jo masser af plads til større potter.
(edit = hvis rødderne knapt nok kan holde sammen på jorden og kun nu er begyndt at komme ud af hullerne så ingen alarm)
Udendørssorter er svære nok at holde i veg i forvejen og når de så endda har fået en dosis 12/12 kan det godt gå hen og blive temmeligt uldent. 18 timer er måske heller ikke nok - overvej seriøst 20 eller 24 timers lys.

Al mulig held og lykke herfra - og hvis det går godt så ville de være en rigtig god ide at arbejde på at beholde en eller flere mødre vinteren over. Det kan godt være svært men hvis det lykkes så har du måske en vinder!

PS - jeg har en tråd til diskussion af udendørskloner, hvor du er yderst velkommen til at deltage med de erfaringer du gør dig:
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=165129
 
Mange tak for rådene :D

Men de hanner jeg har slagtet syntes jeg ikke rigtig har haft så stort et rodnet at jeg vil plante dem om allerede nu. De har langt fra benyttet alt pladsen i potten. Jeg vil lige se hvordan det går med de 18 timers lys de får nu (Hvis ikke de går tilbage i veg så må man da kunne udnytte det og så få en sindsyg høst da de jo så får de 6 timers ekstra lys og energi de ikke ville få hvis man kørte 12/12 eller hvad?), ellers så bliver det da bare ændret til 20 timers lys og så tager jeg den derfra. Nu ser det også ud som om dine moder der har været godt inde i blomst da du har valgt at revegge? Kan det passe? Mine har jo kun lige vist 2-4 pistiller :)
 

blackone

Active member
Veteran
Min moder har altid været på 20-24 timers lys. Den begyndte at blomstre selv fordi den blev rodbunden. Så pottede jeg den op og det hjalp lidt, men efter et stykke tid var det heller ikke nok og den begyndte for alvor at komme i blomst. Det jeg så gjorde var at beskære planten, beskære rødderne og potte den op i en 6.5L potte. Det blev den så glad for at den nu er vokset fint til - gav mig 20 stiklinger for en 3 uger siden og den er klar til at give en god bunke igen. Regner dog med at hvis jeg skal blomstre den så lader jeg de bedste skud sidde - kunne nemlig godt tænke mig at se hvad den duer til indendørs også.
Du siger din kun har vist et par pistiller - så skal du regne med at selvom du giver den nok lys til at den kan revegge vil den under alle omstændigheder fortsætte blomstringsprocessen et par uger endnu, således at du vil opleve at den kommer mere og mere i blomst og måske endda begynder at blive klistret. Reveg tager tid - men jo mere lys og jord de får jo hurtigere vil det gå.
 
Blackone

Plantede dem nu altså alligevel lige om i går til nogle 10 Liters (Runde potter/spande desværre da jeg ikke lige havde andet liggende), samt jeg har ændret lystiden til 20/4, kunne næsten forestille mig det vil blive nødvendigt at beskære rødderne da man jo ellers tilsidst vil ende op i en potte der er helt hen i vejret :D Skal ikke bruge mere end en 20 kloner i år, så det burde de 4 mødre jo kunne give uanset om de er i blomst eller ikke og når jeg har nogle rodet kloner så vil mødrene også blive smidt ud i haven for at blomstre. Hvor jeg så næste år vil finde nogle andre mødre :) Billeder følger.
 
Top