What's new

Den svenska tråden

Marijuanaut

Active member
tack..det va vänligt av er..skönt o slippa bli sågad :D
hur går det för er med odlandet ? upp med lite bilder tack !!!
 
Last edited:

Marijuanaut

Active member
tog nya bilder igår på 5 av mina lila BxSH 8 veckor in i blom....blev en såkallad dubbel plantering i 2 av krukorna,ville inte kasta bort några kloner...som ni ser så funka det riktigt bra :smoker:













hej svejs :wave:
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

fan va nice det ser ut :D :D

plantor i den storleken skulle du kunna ha kanske up till 4 i varje mega-kruka - vad jag har gjort förut e att jag bara borrade massa hal runt kanten av krukan och sedan med staltrad sa böjde jag jag varje planta till olika hall. funkar mycket bra - jag hade tex 7 mammor av papaya (vilket jämrans mök strain - men i allafall) tillsammans i en 12 liters kruka i coco nästan 6 manader.. att jag senare beslöt att slänga dem för att rökat va sa jäkla mediokert att det inte var värt att behalla. det varsista gangen jag planterade köpta frön nansin :D hehehe

har just gjort en smärtsam operation och jag kommer att vara online nonstop kanske en och halv manad till. fan att sjukvarden här i spanien e inte sa jävla sjyst det viste man ju - Men att de privata läkarna är som slaktare - desto mer kött de skär - desto mer stalar.. :D

För tillfället är det min underbara framtida fru som tar hand om projektet. Vend min skandinaviska coop-partner har rest hem för en sväng och jag e i sjuksängen - sa vi e skyldiga en stoooor tjänst till henne en dag.

lyckades släpa/stapla/halvt krypa till growet för att ta ett par bilder Här om dagen.

ah - och dry-sieve (110 micro) hashet gjorde jag av varan favorit select pheno av SSH x PTK. fortfarande efter manga säsonger lyckades den överraska oss en HEL del. fy attan vad vi blev stukade :D men det lilla berget rökte jag samma dag som operationen :D verkligen smärtstillande hehehee

peace till alla





lite grönt.. MEN har ni sett de lila och rosa trichsen :D?






och growet some de e nu: det här e bara fluoros - inom ett par veckor när de e större sätter jag in 2 x 600 W och 4 hydro bord. och ja - det där veg rummet slängde vi upp pa 2 timmar :D den 5 x 65 W + 8 x 18 W























 
B

bonecarver_OG

Här e varan kalimist astroboy mamma buskar av holygong som oxo e skandinavisk odlare. :D

den blev sa har pa ett par veckor egentligen,. - 90 cm bred oc 79 hög. vilkte max jag vill ha i growet. den här gangen.

anvander oxo lst + assa andra specialer hehe



 
Last edited:
B

bonecarver_OG

haha :) billigt men efektivt :D coco e sjyst. det e 3 cloner i samma kruka av 12 liter - massa plats för dem

vänta bara tills jag bygger blom rummet!! :D

peace


biligaste 100% säkra clonings metoden:) 18W bara - cloner pa 4 - 14 dar








 
Last edited:

Marijuanaut

Active member
Japp då e jag här igen med lite nya bilder för er.. börjar nästan tycka att jag e lite tjatig :tongue: det e ju bara jag o Bone som postar i den här tråden oftast :D

4 st Mazar som jag vill ha in o blomma innan dom blir för stora..väntar på att mina 5 st lila BxSH ska bli klara så det blir plats i garderoben..kanske nästa vecka :chin:



BxSH skunk varianten 7 veckor i blom...blir nog den fetaste plantan jag odlat
den har minst 3 veckor kvar innan den e klar :yummy:









BxSH den lila varianten som jag prova LST på





WWxB 4 veckor








ha det gött
 
Last edited:

crenata

Member
Ser fett ut Bone och Mari! :D

Tyvärr har jag inte mkt till bilder att visa upp. :(
Har nyligen släckt mitt blomrum och har bara vegg rummet igång på sparlåga. Det var länge sen man haft tid till annat. Vet inte riktigt när jag ska kicka igång igen.

Har iofs en del roliga projekt när jag kan ta mig tid bl.a Nevs haze och G13xSkunk båda från Mns.

Sorgligt nog vet man att under sommar månaderna kan det vara lite problematiskt att få goda förutsättningar för kultivering, hade varit bra med AC, men de äter ju dessvärre lite energi.

Jag tittar in i tråden allt som oftast, även om man inte skriver nåt finns man i bakgrunden och lurkar.

Lycka till pojkar och flickor, må era blommor aldrig vissna.
 
B

bonecarver_OG

hehehe :D

tjena alla - här e det fullt upp - även om jag e pa gang att bli bätre kan jag inte vänte med att bygga om mitt grow rum och transplantera och börja lite selction. fy attan vad tur att jag e sjukskriven om inte hade det gatt at helvete ddirekt helt klart.

mitt vanligaste problem e att inte ha tid att transplantera närdet e dags. i och försig i coco e det ok - men det blir ju större plantor i större krukor - eller mugar för jag använder nu 1 liters plast glas till att vega i. först 2 dl glas sedan 1 L efter det till slabsen :D :D ;D

hoppas att allt klart att switcha till flowering sa snart som mojligt typ om tre veckor kanske. vi far se :D

sk försöka räkna ut hur manga lumen jag har använt till veg den här gangen - och sÄtter in fler och fler var och varannan dag. harläst sa mycket om fluoros att jag e nästan frälst. kan inte vänta tills de nya 1000W ljus rörem kommer hit som e specielt gjorda för plantor. med ett el bruk av en 1000W far du 3 x lumen OCH lampan haller i 10 ar. heltsjukt - vill ha !! framtiden e snart här :D

http://www.nlites.co.uk/photoponics.htm#lux

intressant?

peace alla
 
G

gelowas

bonecarver_OG, What did u do, that your trichoms has got really indestructible form? (they're like small tears, not like flour)
It's INCREDIBLE!
 

Tayla

Member
Hej hej

ny här o precis börjat odla i en ny setup

inte så stora än men iafl:





wee :D hoppas det går vägen bara. lite hett därinne ibland uppemot 35 grader.. fuktigheten är mindre än vad min hygrometer kan mäta.. och ja det är allmänt sugigt så här i början innan jag haft råd o tweaka till det.. gillar dock min fläktlösningen eftersom utrymmet bara är 45x55 så får jag inte in en ordentligt fläkt..





fast dom ser ju himla friska ut o växer på bra under MH'n..

puss o kram :D


/t
 
Last edited:

Marijuanaut

Active member
Hej Tayla..välkommen till den svenska tråden :) vad e det för sort du odlar ?

högg ner min BxSH i dag




WWxB 5 veckor tror jag...


BxSH lila phenon runt 4 veckor

 
Last edited:

Tayla

Member
Marijuanaut: Woow va feta dina var :D Kommer nog inte mina bli, vad har du för lyktor? Själv har jag 250w MH som ska bytas till HPS i senare skede. Strainen just nu är Citral Skunk x Haze Special (korsning av nån på svenskt cb-forum). Förhoppningsvis blir det bra röka o tillräckligt för mitt behov...

Ha det fint o fortsätt med de fina växterna :D

/t
 

Marijuanaut

Active member
jag använder en 400w hps..skulle vilja ha en till men har redan en tillräckligt hög elräkning :D Citral Skunk x Haze Special låter som en nice korsning...blir nog bra röka :joint:

simma lugnt
 
B

bonecarver_OG

istället för 2 x 400 e det bättre med en 600W. du far nästan samma lumen och skulle spendera runt 25% mindre el...

snygga klubbor det där marijuanaut.. liknar granater :D

odlar du i jord?

tayla - det kommer säkert att bli feta plantor :D

fred alla :D

har just vattnat för hand typ 150 plantor. alla mammor och cloner och allt includerat.. märkte just att ett av mina trays läcker :( maste hitta sprickorna och fixa dem :D
 

Latest posts

Latest posts

Top