What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Den svenska tråden

Turnip

New member
:wave:
ipict0005ms8.jpg

pict0009ws0.jpg
 

Triple J

Member
Nice Turnip!
Det ser fint ut, nu börjar det hända grejjor.
Jag ser fram emot att få se utvecklingen :yummy:
...sitter här och kollar så länge..


Fred på jorden
 

Rosy Cheeks

dancin' cheek to cheek
Veteran
Ja, jag håller också koll på odlingarna, och det ser fint ut. Kultivera mera!
 
Last edited:

Sico

New member
Hej allihopa! Här är resultat från den svenska sommaren (och hösten, och tidig vinter) Small mama håller på att choppas upp. Big mama får stå till slutet på november. Hon har några buds som underarmar. Men de är rätt fluffiga.

Small mama budsen är stenhårda. Nå, dessa två honor har fått växa i en makalös blandning av kompost (mull från dass, samt lite trädgårdskompost) och barkmull+blomjord med lite additives av benmjöl och barrväxtgödsel.

Det har varit en del pH-problem så det gick inte så bra. De har varit stunnade ibland och sådär, mycket löv som fallit av. Och small mama var helt infested av spinn, tills kylan kom och gjorde det otrevligt för spinnen.

och kameran... jag har gjort något med inställningen så det blev helt ap-dåliga bilder. Tror jag lyckats resetta inställningarna nu, det är annars 7.2 megapixel så det ska inte bli ap-dåligt.


Två honor längst bak, två hannar i förgrunden. De är slaktade sedan länge.



De två honorna. Big mama i förgrunden, bakom henne Small mama.


Big mamas feta stam.


En tredjedel av Small mamas buds nerchoppade, trimmade och upphängda. Väldigt aromatiskt, väldigt glittrigt och väldigt kompakta buds.


Annan vinkel, samma som ovan.
 

Marijuanaut

Active member
Hej svejs :wave:
verkar som alla har fått fina sködar den här hösten :yummy:
har haft mycket att göra i några veckor..men nu e det dax för en uppdatering

fick mögel i 5 av topp budsen..kanske kunde ha gjort hash på dom..men tog det säkra före det osäkra..man vill inte dra i sig mögel sporer direkt !
har skaffat en större fläkt..fick nog mögel pg av att luften inte cirkulera så bra runt topparna



det som åkte i soptunnan :badday:



några burkar blev det i alla fall :smile:








här e cloner som har blommat några veckor









Ha det gött !
 
Last edited:

Triple J

Member
Hej hej Marijuanaut!

Synd att du fick mögelangrepp... så fina buds.

Fläkten kommer nog att göra susen!

Vad är det för sorter du odlar?
Jag gillar dom där lila kottarna! :yummy:

Simma lugnt
 

Marijuanaut

Active member
Hej Triple J :wave: ja lite osis att man fick mögel...har aldrig hänt tidigare..kanske tyder på att man har blivit bättre på att odla...dom blev riktigt feta den här gången ! den lila e en egen korsning av Belladonna o Super Haze.dom andra e en korsning av white widow och ett frö jag hitta i en bud jag fick när jag va i Palma...killen sa att det va belladonna..men vem vet..han va ganska stenad :D
hur går det själv med odlandet ?

gjorde lite is vatten hash i går kväll :joint:

 
Last edited:

Triple J

Member
Hej Marijuanaut.
Ja du tar mögelangreppet på rätt sätt...fan vad feta du får dom att bli!!
Sköna blandningar,
det måste ha blivit bra krut i den där wasabiklumpen på bilden hehe :yummy:

Odlandet går helt okej.
Här är en liten rackare som kom upp i morse, jag vet inte exakt vad det är för sort... kanske en Durban Poison/ Bubbleberry. Odlade några omgångar av den blandningen, tyvärr lyckades jag pina ihjäl mamman...jag hoppas det är en sån - det var ett mycket gott gräs!



Apropå Belladonna; här är ett gäng sådana cloner som väntar på sin tur



En Sadhu 36 dagar in i blom, lagom till julbordet :kos:



Ha det bra allihopa!
 

Marijuanaut

Active member
Tjusigt Triple J...saduhn ser kanonbra ut :yes: ..en fin julklapp :D .....durban poison/blueberry låter som en trevlig kombination har inte rökt nån av dom men har länge funderat på att beställa blueberry.. e den så bra som alla säger ?

Ha det gött !
 

Triple J

Member
:wave: Marijuanaut!
Ja Blueberry är najs, helt klart värd att testa!
Jag fick några cloner av en kompis för några år sedan som funkade alldeles utmärkt,
den var ingen bigyielder men ack så smakfull/stark :smile:
En krallig sort det där, kraftiga grenar och stam..vigorös.
----------------------------------------------------------

Belladonna dag 37 12/12

:joint:
 

Marijuanaut

Active member
Det blir nog Blueberry+ några andra sorter...kommer nog beställa från seedsman..dom har bra priser tycker jag..verkar seriösa !
belladonnan ser riktigt mumsig ut :yummy:
 

Marijuanaut

Active member
kom hem från krogen precis :friends: ....rökte av den lila....grymt bra röka...bland det bästa jag har rökt :jump: ...sativa/indica stone.....nice body stone...men man e klar i huvudet,pigg :joint: ......faaan vad jag älskar gräs....såååå mycket bättre än alkohol !!!!
kram på er alla :ying:
 
Last edited:
Top