What's new

Den svenska tråden

Marijuanaut

Active member
får se om jag köper en 600w till hösten...funkar bra med 400w.. räcker gott o väl för mitt personliga bruk..men kan man få planterna o bli ännu fetare så varför inte :D ja jag odlar i jord..just nu e blandingen 50/50 kogödsel-planteringsjord. 15% perlite å vermiculite..1 dl Algomin till 10 liter jord..2 cm leca i botten av krukan å Hesi näring..ganska simpelt men det funkar bra :yummy:

ha det gött

tog ett foto på min samling..ska nog räcka ett tag :D

 
Last edited:
B

bonecarver_OG

ja det ser ut att funka bra :D

tror att om du lägger in en 600W i stället för 400W skulle du inte märka sa stor skillnad i el-bruk - typ byt ut ett par lampor i huset till fluoros och det brukar jämna ut sig. men i stället skulle du kanske fa 25 % eller mer fetare buddar :D

fakta:

en 400W hps har typ 45,000 lumen
en 400W MH har typ 36,000 lumen
e 600W HPS med sylvania grolux har 90,000 lumen....

sa en 600W sylvania grolux ger dubbelt sa mycket användbart ljus för plantorna än en 400w hps och nästan 3 ggr en 400 w MH :D du kommer inte att ga till baka till 400 efter at det e klart :D

man kan lugnt fa ut runt 800 gr fran 2x2m :D

med dom resultat du har nu.. kan nästan tänka mig hur det skulle se ut :D

buddar som baseball klubbor :D

peace :D


psst - faran e nog att man bara röker mer hehehe :D
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

mitt nya rum e typ 2,2 x1,5 :D imorgon köper jag mylar för att göra mina gardiner etc :D

vet fan inte riktigt vilken direction jag ska sätta lampan i för att bäst använda ljuset hehe längst med eller i kors... min reflector är helt omgjord - ner klippt till nästan inget - för att sprida ljuset till alla hörn lika mycket.

e öppen för förslag hehe
 
Last edited:

Marijuanaut

Active member
faan Bone..nu har du nästan övertalat mig att köpa en 600w :D 25% större buds :canabis: :D (måste kolla lite priser på 600w nu) :D
 
B

bonecarver_OG

beror pa ditt utrymme etc - kanske ÄVEN mer hehe :D

jag ville definitivt sätta in 600W till den här gangen men har inte rad att köpa lampa nu - masta vänta till framtiden nagon gang.. med 2 x 600 i 1,5 x 4 m skulle jag lungt kunna täcka största delen av mina hus-behov :D

kan fan inte vänta tills jag kan bygga växt hus.. och sluta betala el för att odla :D bara kostnaden för att värma växt huset pa vintern....

jag gillade din burk samling :D

peace :D

det här e fran förra arets vinter inomhus skörd.. och jag hade redan rökt en stor del av den :D

innan harvest :D







efter:







det trakiga e att det alltid gar sa fort att röka det :D

peace
 
Last edited:

radneo

Member
WOW, you Swedes put on a good show. Hej bc hows everything with you?


Here is my MasterKush mothers. The little plants to the right
are Hot Lemon and Carribian Red Habanero chilis.
 
Last edited:

Tayla

Member
Marijuanaut: Det känns ju inte som om dina buds kan bli så mkt större ;D O med tanke på din lilla samling så känns det som om det räcker gott :D Men 600w är ROLIGT att odla under :D Din burksamling hade räckt mig ca 10 år =) fast har man så brukar konsumptionen öka har jag märkt ;)
 
B

bonecarver_OG

ah hehehe :D

buds kan bli stora, större eller störst :D men det som e viktigt e att det täcker dina hus behov :D :woohoo: ¨

jag försäkrar att jag inte är snobbig alls med vad jag röker - om det e bra röka e jag lika nöjd med sma buddar som med stora :D det e ju sa mycket annat som e viktigare ; smak och high etc :D

den här arets utomhus harvest var vi 2 som delade pa - vi fick ut runt 1,5 kilo - men innan 2 manader hade gatt till sitt slut - hade vi rökt allt redan :( hehe

jag har försökt att röka mindre manga ggr men eftersom det paverkar min aptit etc verkar det inte vara en bra ide :D hehe

sa jag gar in för mycket buds - sa mycket som möjligt. vissa odlare häpnar när de ser djungeln jag har under min 600W - jag kan lugnt blomma ut 20-30 cloner och mer fran frö pa en inomhus odling. jag har förstat att de flesta föredrar att ha färre plantor och de spenderar mer tid pa dem :D

tid har jag väldigt lite av - här i spanien är bästa tiden för inomhus odling fran october till april - sedan börjar det bli lugnt för varmt. samt att arbetsdagar här e tills sent pa kvällen :( men i nagot maste man ju lida om man ska bo i paradiset :D hehe

tja - sa man försöker klämma ut sa mycket som möjligt när jag nu kan odla inomhus :D

det här e fran förra sommaren

som ni ser gör värmen att plantorna ser lite skumma ut hehe - och det blev inte mycket mer än kanske 400 gr röka till slut :badday: räkte precis över semestern i augusti.. det var skönt att röka gräs pa stranden - det e verkligen att njuta :D

det e 5x 25liters krukor med coco med ständig drip - samt att jag maste sätta IS i min vatten rez för att fa ner temperaturen av vattnet till under 20 grader. det e lite anorlunda problem -- helt klart.

jag bor kanske i det varmaste omradet i europa :D vi hade 54 grader 4 ar sedan!!!



hoppas verkligen att jag far tid att avsluta blomningen innan värmen kommer igen.. :yoinks:
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

och verkligen - om ni inte röker sa mycket - är det bättre att inte spendera pengarna pa större ljus etc :D

för mycket gräs e jobbigt att ha hehe ;)


fan om man torskar i sverige med 25 plantor far man säkert dödstraff och hassela collectivet för all framtid :D :p
 

Tayla

Member
bc: 54 grader låter ju helt sjukt, hoppas ni har ac ;D det blir ju knepigt att odla inomhus hos mig oxå under sommaren så jag håller upp då o ser till att ha i lager istället... det är nog svårt att hävda att d är för eget bruk om man har en 600w i Sverige.. trots att det faktiskt är det oftast. Simma lugnt! =)
 

Marijuanaut

Active member
54 grader...fy faan..helt insane Bone:pointlaug hade +38 när jag va i grekland för några år sedan..det tyckte jag va sjukt varmt..höll på å smälta bort,ingen AC där vi bodde:D

röker inte alls mycket.. det blir typ oftas på helgen..så man kanske ska hålla sig till 400w några år till..funderar på att göra is vatten hash av några burkar
det tar lite mindre plats än gräs.

kommer nog oxå ta ett break från odlandet i sommar som du tayla..funderar på att bygga ett hydro system under semestern...slippa krånglet med jord + att jag tror att mina grannar börjar undra varför jag kommer släpandes på 50kg säckar med jord å kogödsel ett par gånger per år :D
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

lägenheten jag hyr har inte AC.. :D hehe man blir lite agressiv hehe 35 pa nätterna ! man kan inte sova.. även med fläktar etc. men i mitt hus ska jag lägga in det helt klart! :D

marijuanaut - jag recomenderar dig att köpa coco i pressade slabs till dit hydro :D - och om du skickar efter det post-order ser det ut som vilka grejjer etc som helst. det e typ vita harda langa paket. stealthy for sure.

jag bor i hyres hus - släpa säckar e omöjligt..

mitt tips till att göra brass e dry sieve med en 110 screen - du far ut rent brass som fasiken och man förlorar inte lika mycket.

för ögon blicket e jag jätte besviken pa de billiga ice hash pasar köpte. har haft dem 3 ar - kanske sätter jag in för mycket buddar at gangen? sist satte vi en hel shopping bag full med lite fula buds och fit ut bara runt 30 gram.. skumt när samma gräs ger 20 % olja i första omgangen??? (50 gram till 10 gram BHO) dvs - 20% av vikten av buddarna var resin sist. och det var sten harda buddar.

:( borde kanske investereda nagon dag i ett par dyrare pasar - men i stället skulle jag bygga en tumbler. dry sieve e sa jäkla sjust och kul :D

olja.. av ssh x ptk..

det här med oljan e jätte skoj :D blir hart som brass när det väl torkar. gar sönder som kall knäck. det flesta andra strains ger mer flytande olja hit-tills för mig.





 
Last edited:

Marijuanaut

Active member
Bone-kanske ska testa coco :chin: ..ska man köra drippers då.. vad funkar bäst ?

jag har gjort is vatten hash några gr förut,funkar bra med kaffe o te filter....ska försöka få tag i en screen nu i veckan..e det 110 man ska sikta på alltså ?

oljan ser otroligt smaskens ut :yummy:
 
B

bonecarver_OG

coco kan du utmärkt hand vattna - OCH desutom recycla och använda om och om igen - om du tar bort de värsta rötterna och sedan vattnar med enzymer för att bryta ner resten etc..

med slabsen - öpna dem - bryt i bitar - sätt stora behallare typ sop säckar - sedan vattna och lat det svälla upp.

sedan kan du fylla dina krukor med det och använda canna nutes.

canna är verkligen bra coco nutes.

just nu hand vattnar jag :) har inte rad med massa pumpar o grejjer. men senare ska jag använda slabs med drippers...

fan va kul me mylar - väldigt space age material hehe - satte upp hälften idag :D


110 screen använd med rätt teknik ger väldigt rent brass :D och snabbt !

jag brukar torka gräset/trimmet och sedan ibland frysa den innan jag gör brasset. jag försoker att inte röra buddarna med händerna - jag använder ngt att sla med typ ett par skedar - etc tills det mesta e i sma bitar. det e ren "00" - sedan i andra omgangen - definivt frys andra gangen - ger det lite mer men lite sämre kvalite . men mycket bättre än det mesta brass man kan hitta :D

dry sieve - med all smak och lukt av bud - men brinner som charras i spliffen :D den här omgangen var lite "ruff" och lite grönt kom igenom.. men oxo lila trichoms .. vinter odlat :D och färglatt :D harvest i januari :D





is vattet brass.. ser kul ut men luktar inte alls like bra som drysieve :D






det här blev renare :D det fran olika omgangar.

fran en handfull med trim far man en hel MASSA bra hash eller kif som amerikanerna kallar det :D


























 
Last edited:

mrgrowmez

Member
tjena alla svenska!!
im not swedish but i live in sweden with my girlfriend and have decided to grow some nice herb.
just wanted to hear what you guys think of swegrow grow systems. i need to get a few things and have previously bought utomlands because i was too paranoid to buy it from somewhere in sweden. is it safe to get it from them? anyone bought anything from them? any problems?
tack för hjalpen grabbar och dina ödlinar ser jätte fina ut!!!!
:joint:
 

Tayla

Member
mrgrowmez said:
tjena alla svenska!!
im not swedish but i live in sweden with my girlfriend and have decided to grow some nice herb.
just wanted to hear what you guys think of swegrow grow systems. i need to get a few things and have previously bought utomlands because i was too paranoid to buy it from somewhere in sweden. is it safe to get it from them? anyone bought anything from them? any problems?
tack för hjalpen grabbar och dina ödlinar ser jätte fina ut!!!!
:joint:

Swe-grow is all-right but I still recommend german or nl shops since they are often cheaper and have far better service.

Another swedish shop is hydrogarden.se - the homepage isn't worth much but if you mail or call him he is very helpful.

Good luck!

/t
 

mrgrowmez

Member
i was more worried about safety?having to go pick it up and pay for it at ica.. having a paper trail in sweden. not sure how much the cops watch stuff like this over here
 

radneo

Member
I can also recommend hydrogarden.se . Quick to reply to emails and very quick delivery. Packages are very well concealed. Have dealt with them for a few years without problems. I wouldn't worry about picking up your package at ICA. They don't know what it is your picking up.
 

Latest posts

Latest posts

Top