What's new

ChemDog D IX1

gonz_DK

Member
Hey folkens, ville lige give jer muligheden for at følge med også. Planen er at lave nogle frø på Chemdog planterne og at krydse dem med Top 44, om det blir en åben pollenation eller et par enkelte planter, ved jeg ikke endnu. Men spændende blir det.

I´m gonna but them on 12/12 the 20., I start germinating the 14. of December, so I think it looks promising.

hundegallariet005vr0.jpg


hundegallariet006rm8.jpg


I also have a mutant, in fact, I have to.
hundegallariet007pk1.jpg


This is a Top 44. I only have ten Dogs and space for 30 or 40 plants, so I fill the last space with Top 44´s..
hundegallariet002qt2.jpg


hundegallariet004et6.jpg


gonz
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
bookmarked and good luck on those bro. any special resons you cross it with top44?
 

gonz_DK

Member
Brightshadow said:
Er du int. i at prøve at lave female seeds med STS ?
Ja gerne, dette grow er til forsøg, frø og moderplanter, så det ville da være spændende..

eb, it´s because my father told me not to use money on seeds, when we had enough Top 44´s from the summer. I just want seeds and some good phenos from the ChemDog, I can make some mothers of..
 
gonz_DK said:
Ja gerne, dette grow er til forsøg, frø og moderplanter, så det ville da være spændende..

eb, it´s because my father told me not to use money on seeds, when we had enough Top 44´s from the summer. I just want seeds and some good phenos from the ChemDog, I can make some mothers of..

hvotfor skriver du dansk til mig og engelsk til EB ?

Nå lige meget,
Jeg har noget STS pulver liggende der bare skal blandes med destileret/demineraliseret vand..

Det der er vigtigt for at opnå en så stabil female sort så muligt, er at finde en passende moder og prøve at stresse den med lys rytmer for høj og for lav PH, over vanding og hvad der ellers kan fremtvinge en herma kommer der ingen herma blomster er man klar til at omvende en plante fra hun til han mens man har mindst en hun plante der ikke behandles men som bliver bestøvet af STS planten..

Hvis man velger kun at bruge stiklinger fra en stres testet plante både til til STS-herma´en og til de hunner der skal bestøves ender man op med det man kalder S1 frø det vil sige at man har en plante der båder er han og hun og bestøver sig selv.. og derved produsere frøplanter der er meget uniforme, (altså uden mange forskellige phenoer) og de kommer til at ligne den oprindelige moder utroligt meget.. denne praksis benyttes fx. på clone-only sorter der er så unike at det ikke kan lade sig gøre at få alle dens exeptionelle egenskaber med hvis man laver en alm. han/hun krydsning..

Til jer der tænker at planten jo ikker bestøver sig selv når der bruges flere stiklinger og der derfor ikke er tale om S1 frø: Det betyder ikke noget om det er en eller flere planter bare de kommer fra den samme moder så alle stiklingerne har det samme DNA og der for er ens det er også derfor de kalles CLONER..

når alt dette er sagt og gjort er der stadig en rissiko for herma planter på trods at det grundige for arbejde..

Dutch Passion: skriver om deres female seeds, at afhenigt af sort hvor stabile de er nogle er 100% stabile og andre er kun 80-90% stabile det vil sige at der på dem kommer herma blomster på 10-20% af planterne og at resten er rene hunner.. der er altså ingen hanner over hovedet i female seeds men der kan være hermaer.. (hermaer forekommer også af og til i alm. han/hun frø)

om sorten er 100% eller kun 80% stabil tror jeg har meget med udvælgelsen/streds testningen af den moder de bruger..

Mvh. Brightshadow :joint:
 
Last edited:
M

Maxe-Igen

ser spændende ud =) .. men hvorfor ikk krydse dem med sig selv istedet for at blande Top44 ind?
 

Quiet_Riot

Active member
Veteran
Top 44 er en lidt underlegen hybrid i forhold til Chemdog, resultatet af eventuelt kryds vil sikkert blive godt, men kunne nok også blive bedre hvis I fx krydsede den med sig selv, som Maxe skriver, eller lign. billig strain fra fx Nirvana, Mandala eller Frøbanken ect. Mandala' Sadhu, White Satin eller Hashberry ville gode valg, da du er ret sikker på en god pheno eller flere, eller hvad med Frøbanken' 2 Pounder F2, White Widow/Rhino/Russian, Hindu Kush Skunk + en masse af Nirvana' gear..

Edit: Ah, ok, I har allerede gange i de Top 44. Fuck it, det skal nok blive et sygt kryds, det skal Tha Dawg nok for.. De ser også dejligt sunde ud, uhm! <3
 
Last edited:

gonz_DK

Member
Brightshadow said:
hvotfor skriver du dansk til mig og engelsk til EB ?:joint:
Fordi du skrev til mig på dansk, og eb skrev på engelsk. Det er såmen den eneste grund.

Det lyder ellers interessant det du skriver, men det kræver et grorum udelukkende til mishandling.

Maxe-Igen said:
ser spændende ud =) .. men hvorfor ikk krydse dem med sig selv istedet for at blande Top44 ind?
Det blir de også, men de blir også krydset med Top44..

Update.
Det går fremad stille og roligt. Gik over til 12/12 den 24. og lugten er så småt begyndt at melde sig. Dielsel

grorum035sb1.jpg


grorum038ml6.jpg


grorum039ol0.jpg


Jagten på en moder, er begyndt.
grorum046zj8.jpg


grorum045cl6.jpg


Der var nogen på Canna chat som mente de var rodbunden, men det mener jeg bestem ikke passer. Og har aldrig hørt om rodbundne planter efter tre uger, fra frø !?!
 

gonz_DK

Member
Så sker der noger med de kloner jeg fik taget, for halvanden uge siden. Så det er gået stærkt. Har kun brugt clonex og varme måtte, som hjælpemidler.

grorum047ae0.jpg


grorum049mm1.jpg
 

gonz_DK

Member
I had one male, three females and four has not shown gender yet, so it´s looking real good. I have cut klones of them all so I can find, what I think is the best pheno.

Today, after a month in flower.
This will most likely be my mother in the future.
grorumiblomst002qn2.jpg


grorumiblomst005mx9.jpg


grorumiblomst009vs3.jpg


A Top44, in hurry.
grorumiblomst010zg7.jpg


Another possible mother.
grorumiblomst011ra5.jpg


Thats all
 
Last edited:
K

kenned

Ja det ser sørme spændene ud da!!
Godt at se en dansker gro nogle af de kendte sorter der er så meget hype omkring...

hygge hygge,

kenned
 

gonz_DK

Member
Tak Kenned, det er rart med lidt feedback og interesse. Hvordan går det med dine DCér ?

Her er min kommene moder, har lige toppet den idag.
Billederne er taget inden topning.
grorumiblomst017yi1.jpg


grorumiblomst020or1.jpg


grorumiblomst022do6.jpg
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
lækkert gonz! husk nu at sprede de gode cuts så meget du kan!
 
Top