What's new

Xhashish 2010 udendørs ( 2 Grow )

DK2670_01

Member
Jeg tror ikke det er trips . da de normalt sider på bagsiden af bladene og er meget mindre

Men igen jeg har kun haft trips indendørs (et ret slemt angreb, men de var ikke så store som dem der) så det kan godt være at der er en udendørs art der er så store som dem der.
De har godt nok form som de trips jeg havde, men som sagt er de her meget større.

Dette her er en rigtigt god indsekt-sæbe til specielt spindemider men også trips :) og helt uden kemikalier ;) sprøjt planten godt og grundigt én gang og så enkelt gang til efter 4 dage så er de væk, både voksne, larver OG æg :D
 

DK2670_01

Member
Også ind i husene kommer de, og de har en tendens til at samle sig i mængder på meget lyse flader, de kan findes lige inden for åbne vinduer eller døre, f.eks. endda under glasset i billedrammer eller i fladskærme

Hjæææææælp ikke ind i min nye plasma-skærm *GG*
 

Xhashish

Active member
Veteran
DK2670_01 - jeg tvivler også på at det skulle være tordenfluer, for tordenfluer må vel være det der menes med thripes??? men som sagt de her er større, helt orange, og har ingen vinger.. kan du sende en pm, med link til den insektsæbe der? (= ville være super...

GG :p ja plasmaskærm fyldt med tordenfluer ville ikke være den fedeste kombi, men kan godt mindes nogle somre hvor det har været helt sindsygt med de små sorte svin... men vil prøve den spray, og håbe på det bedste ....

Hela w Opalach - sure friend (= fully comprehensible (; and thanks for the nice words (=
 

Xhashish

Active member
Veteran
DK2670_01 - hmm , det tror jeg ikke, har også haft set lidt på dem, syntes bare ikke det minder om en bille, well tror jeg bestiller en flaske neem olie, hvis ikke groshoppen.dk når at komme op og køre igen inden mandag.. men irriterer mig godt nok jeg ikke ved hvad det er jeg har med og gøre her...
 

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Hvis det kun er en enkelt plante der er "angrebet" vil jeg gætte på at larverne er væk i morgen.
Hvis ikke, så spul planten med koldt vand fra vandslangen før du griber til mere radikale metoder...


P :smoke:
 

Xhashish

Active member
Veteran
Paddi , din metode er nu afprøvet, vil komme tilbage i morgen og se hvordan og hvorledes (=

men well, nu da jeg alligevel var i haven så skal i da ikke snydes for dagens billeder (=





Bed 2 er nu fyldt ud i den ene side, er så småt gået i gang med anden side nu (=



KC36


KC36


Gypsy 2 toppe og meget mørkegrøn


Gypsy


Gypsy


Gypsy


Afghan


Afghan busk


Afghan


Svigerfars Ryger har ændret sig rigtig meget siden den er kommet ud, mistet sin meget mørkegrønne farve, og ja se selv -


Svigerfars Ryger


Svigerfars Ryger, ser ud til at have det lidt hårdt, de nederste blade er begyndt og "brænde"


Bagseed fra en ven, meget sativa lignede, største er lige knap 1 meter nu (=


Bagseed fra ven


Bagseed fra ven


Bagseed fra ven


Bagseed fra ven


Bagseed fra ven


Det var alt fra denne dejlige solskinsfyldte søndag (=
 

Xhashish

Active member
Veteran
Nope, altså lige nede i enden af bed 2 er der cirka, ja skov vil jeg ikke kalde det , men 2 meter med meget tætte træer, og så selvfølgelig frugthaven, men på den anden side er der mark, så¨en vej , og det du kan se helt i baggrunden er så en rigtig skov (= men det er på den anden side af en vej man ikke kan se fra haven (-:
 
Nå okey :D Du får noget at se til når der skal høstes, vil du klare det hele i hånden eller køber du noget maskinehalløj ala trimpro osv.? :)
 

NEXXUS

New member
det ser rigtig lækkert ud :jump:
dejlig have masser af plads, glæder mig til dag hvor man selv har en have til at om danne til en skov :D
håber du får udryddet fjenden på planterne...
vil følge med her :smoker:
 

Xhashish

Active member
Veteran
Ja det tror jeg på, der vil være 4 inklusive mig selv til at trimme, men ja det skal gøres i hånden, da maskiner som trimpro og sådan rækkker liiiige en tand over mit bugdet, har dog set en video på nettet med en hjemmebygget trimmer, tror jeg vil prøve og efterligne den idé for det ser ud til at virke ... og måske kommer jeg til at kunne låne en af de der kugletrimmere , men er nu også lidt sippet når det gælder trimning, for jeg kan godt lide de er rigtig pænt trimmet, og der er lidt mere til at lave ice af, end af sidde og ryge blade, men det er også en smagssag, men er allerede godt nu klar over der kommer til og tage mange timer og få trimmet...

Her er et link , skal lige prøve og finde en anden video, det er fra en medical grower i cali, som også selv har bygget en ..

her er den første -
http://www.youtube.com/watch?v=ouojXIZUGRE

skal lige lede lidt efter den anden (=
 

DK2670_01

Member
Hvis du ikke "gider" ryge blade og heldere vil lave ice af trimmet, så kan jeg VARMT anbefale den kugle trimmer ;) 3000 kr er også en sjat, men personligt syntes jeg den er pengene værd ;) MEN det er ikke alle sorter der egner sig til at blive klippet i kugletrimmeren, (aflange buds med meget hår og små blade er ikke godt)

Den trimmer pænt og tæt, der er ikke meget blad tilbage :D på nær de nederste 2 blade på hvert bud, der sæføli kun lige får fjernet spidserne, havde det været hånd trimmet ville man sæføli lige klippe de nederste blade af, inde ved stammen ;) men det kan trimmeren jo ikke af gode grunde :)

Trimmet er meget fint "hakket" og er lige til at putte i fryseren til ice eller på mange aviser til tørre til ryst, OG der er pænt meget, da den er "tilpas effektiv" da jeg helder ikke "gider" ryge blade ;):D:D:D
 

Xhashish

Active member
Veteran
NEXXUS & Rpk6 - tak for jeres beskeder (=

Technorocker - Hehe , ja det er lige det med at komme igang hehe, men satser på at kunne fixe sådan en trimmer sammen, og at den forhåbentligt virker, kan selvfølgelig ikke finde den anden video jeg snakkede om - den skal nok dukke op :D men der sammenlignede han en hjemmelavet en med en Trimpro , han syntes ikke der var den voldsomme forskel, jo på lyden og den svinede en smule mere , men trimmede rigtig pænt ... meen jo sådan en Tumbleweed eller Rolling Thunder ville nu ikke være helt dårligt :D

DK2670_01 - Som tidlige skrevet håber jeg rigtig meget på at kunne komme til at låne en af de kugletrimmere (= men kunne godt forestille mig den kunne have problemer med en meget sativa domineret plante.. har set på lidt videoer med den :D
du er måske selv indhaver af dette smarte vidunder?
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
det ser dælme lovende ud, smukke og velpassede planter!

ved du noget om de bagseeds fra din ven?
 

Xhashish

Active member
Veteran
det ser dælme lovende ud, smukke og velpassede planter!

ved du noget om de bagseeds fra din ven?

Desværre ikke så voldsomt meget, det er 2 år gamle frø, men fik buds som var meget sativa dominerede, var friske og utrimmede da jeg fik dem, bar en lille smule, der har været omkring 100 frø, hvoraf de 60 var rigtig fine og modne, bladene helt inderst var en smule lille/røde, duftede en smule hen af citron ... men ved intet om hvilken strain desværre...
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
super, ved du om de buds var fra udeplanter? noget på potensen?
 

Latest posts

Latest posts

Top