What's new

udendørs grow for 1. gang

DK2670_01

Member
Først den sidste fra uldux-mix der kom op :) Lalandia: kan du se hvad det er for en ?
nye02.jpg


Så er der en enkelt han i mellem de 6 fra ulduz-,ix Igen Lanlandia kan du hvad dette er for en ?? det er ikke ulduz kan jeg se ;)
nye03.jpg


De er alle sammen løbet kan i se ... ikke så fedt men regner med det går :)
nye01.jpg


RoyalDane Han
nye05.jpg


ulduz-mix Han
nye04.jpg


Hvor bange skal jeg være for disse "kugler" springer ?? skal jeg bare nippe dem af så der ikke kommer polen i mother-rummer ?? eller kan jeg vente en tid enu ??
nye06.jpg
 

Easygrowing

Active member
Veteran
Øhh det varer ikke så længe-så vælter der pollen ud,væk med dem da : (
og du får kæmpeplanter Cool

Grodemgodt

Men men hvis du vil have-gemme på noget pollen-så kan du nu,komme den,som er længest fremme i en stor frysepose og lige vande den lidt forinden og så nogle afstivere inde i og lukke den inde-sådan kan den leve mindst 1 uge og så har du pollen inde i posen og kan stikke en pensel derind og pode pode-fordi vi gode

Piece
 

DK2670_01

Member
Havde skam tænkt mig at smide de hanner ud i drivhuset sammen nogle forskevlige hunner og prøve at lave lidt frø, bare for sjov OG får at få noget erfaring på det felt samtidigt :D

Men syntes bare jeg har hørt noget om at man skulle kunne holde en han i veg med 24 timers lys ?? De har KUN fået 24 timers lys ? Men har også læst mig til at udendørs planter har det med at gå over i autoflower når de vegger indenfor og det tror jeg det er sket her, men kun med hannerne ??

Planen var at de først skulle ud i drivhuset her om 14 dage, men det kunne være jeg skulle smide hanerne ud nu, så kan det være de går lidt stå pga kulden om aftenen ??
 

Easygrowing

Active member
Veteran
bare kort-kl mange : ) tænker bare på hvorfor få så meget pollen spredt og så i et drivhus,kommer du den-dem i en stor pose,klar self og hver især en-så er det bare og binde posen til og lade dem stå og paase sig selv og så har man planten og kan klippe af og lade ligge i posen,uden for megen røsten med den-derfor og det holder sig fint og længe nede i posen.

Ved ikke om hanner vil få mere travlt end hunner med og blomstre-må lige lure igen hvad du skriver og så,en : )
 

DK2670_01

Member
vil fylde drivhuset med hunner og én enkelt han ;) det har vi vel alle drømt om :D
Netop de to på billedet har drysset det de havde i sig .... så jeg har plantet dem om i større potter, de overnatter lige i køkkenet og så ryger de ellers ud i drivhuset imorgen

Og så håber jeg på der ikke kommer mere frost :)

troede bare man kunne holde hanner under 24 timers lys ??
 

Easygrowing

Active member
Veteran
Ville stadig foretrække en kontrolleret bestøvning af enkelte grene og så have en masse og ryge på end og få frø på hele planten,det er der hvor jeg vil hen.Men ja det jo dit valg osv

Du kan evt komme noget tæpppe eller lign omkring potten,så kommer der frost,så gør det ikke noget,den kan komme til hen på Grundlovsdagen.Har ikke prøvet eller ville holde hanner,så det kan man vel ikke uden den går i frø så og sige
 

DK2670_01

Member
det er da et godt tip jeg skal huske at bruge når jeg rigtigt skal begynde at lege med avl ;)

Men som det er lige nu, så er det slet ikke muligt da damerne fra samme kuld slet ikke er klar enu ?? Jeg kan ikke en gang tage et enkelt cut fra dem (de må være pedofile de hanner *LOOOL*)

Kan godt prøve at flytte dem inden for i køkkenet om natten den 1. uge så de ikke for så stort et shock at de dør

Det er også første gang jeg ser en han ;) og må sige at dem der IKKE kan se om det er en han .... har et problem *LOOOOL* ellers så er det bare potente hanner for de har godt nok mange nosser og en hulens masse nye små :D Bliver den ved med at lave små bolde med polm, hele sommeren ??
 

DK2670_01

Member
jeg har plantet dem fortidligt/sent ... planen var at jeg ville tage en masse cuts af dem og sætte de nye babyer udenfor :) Men det er for tidligt at stille dem udenfor nu og også for tidligt at tage cuts fra dem :(

Så jeg har sadlet helt om og lavet en ny plan ;) De 2 hanner her, dør RIP, så sætter jeg nogle nye RoyalDane frø over nu... Så er de gamle damer her klar til den forhåbentlige nye liderlige han og resten af de nye hunner kan ryge i min kammerats have uden drivhus, når de er store nok :D

Så tror jeg puslespillet går op igen :D Lyder det ikke til en god backup plan
Uldux-mix planterne smider jeg indenofr under en 600W og ser hvad de kan :D
 

Easygrowing

Active member
Veteran
jamen hvor ikke sætte dem inde under 12-12 nu og så tage kloner på dem om nu 4 uger ca vil de kunne tages,måske om 3 uger-så får du røg-kloner til og stille ud-på dem kan du så pode de nederste grene..jeg podede en AK med pollen fra en anden små 14 dage inden den skulle være færdig-det gik som ønsket og gav frø på kun det podede bud.

Nej hanner bliver ikke ved og lave pollensække,de bliver bare ved og stå og drysse til der ikke er mere.Jo du kan evt lade en eller flere grene sidde under fortsat lys,hvis mere modning ønskes på frø..de er modne,når de selv er lige ved og falde ud af hvor de sidder : )
 

Easygrowing

Active member
Veteran
det jo derfor jeg var inde på det med poser over hannerne,så kan de blomstre alt det de vil og man har altid pollen klar så-det kan opbevares længe..nå nok om det-hjælper jo ikke nu nu : - /
 

DK2670_01

Member
problemet er at hunnerne der skal udenfor er IKKE klar enu, de er kun liiiige begyndt at lave deres første side skud, jeg er med på at jeg kan vente 4 uger og tage cuts og stadigvæk nå at sætte de nye cuts uden for og få høst i år (et godt rart at vide tip) ;)

Men jeg vil ikke have en han til at stå i mit modrerum i 4 uger :( Så derfor vil jeg så nogle nye RD frø nu (de sidste 6 fra posen) så passer det med (hvis der er en han imellem) at han er klar til at sprede polm om 4 uger, da de dammer der er for små nu, er store nok om 4 uger, OG så går puslespillet pludseligt op igen :D

Ved godt det ikke er den bedste måde jeg gør det på i drivhuset, men vel heldere lave en "kontroleret" begynder fejl 1. gang og lære af den, hvis du forstår *GG*

MEN vil da straks lige sætte en pose på hver af de hanner og så duste de PotOfGold planter jeg har der skal i flush imorgen :D

Perfekt plan du lige har hjulpet mig med Easy ... missa like ;)

Duster et par grene på 2 planter, en i hvert hjørne og lader dem stå i min 3 uger :) Hvor længe skal jeg lade posen, med polm i, side på hun-planten ??
 

DK2670_01

Member
Hehe så har hannerne sku fået KONDOM på :D

1.000 tak for tipsne Easy ;) de har været MEGET nyttige

Når de nu har stået et par dage så vil jeg ryste dem godt, og så smide de poser (nu fyldt med polm) over 2 udvalgte hunner der har fået 9-10 uger i bloom :D

Er det bedst at de får lidt gødning når de er blevet forstøvet ??

Er topskud at foretrække til frøavl eller er det ligegyldigt ??
Topskudne er meget modne og de fleste hår er blevet brune, hvor sideskudne har flere hvide hår ??

Og hvor længe skal jeg have posen over HUNplanten ??

kondom.jpg
 

Easygrowing

Active member
Veteran
He he 2670 funny pic,s

Jeg tog dog en og kom på fra neden af og en for oven af,så der kan slippe lidt damp og Co2 ud osv-men ja..det er de store halvgennemsigtige plastposer der bruges til skraldespande osv..og så vande forinden man lukker af,men ikke helt af-jo når pollen er drysset,men bedst poser går ind i hinanden,hvis du er med ? : ) når de åbnede sig,som hos dig,så er det 2-4 dage forinden,man kan lukke af,så der ikke kommer pollen ud-altså det jo ikke 14 dage,men skal lade dem være lukket inde : )

Bruger selv 4 stk rørepinde 1 i hvert hjørne og så gør de,som ved dig med ringen der,at bladene ikke støder imod posen og så trækker en pose på fra neden af og over bagefter.

hvofor pose over hunplanten ? og nej gødning behøver du ikke lige omkring det og aner det ikke,om top eller sidegren er bedst-men tænker noget om-sidegrene nederst lettest ved og få mug-aå ville blot tage en lille modelhobby pensel og køre rundt i pollen og så spray,på de buds-grene,du vil have bestøvet-så binder pollen bedre-hvor der er vådt fugtigt og gør det evt igen dagen efter-men bør ikke være nødvendigt...ville pode hunnen,ved en uge 5-6 vel-men der er nogle som har meget mere forstand på det end jeg...ellers bestøv top-og mellem på plante-du regner vel ikke med og ryge af den plante eller ?

Hygge og ser jo godt ud-men har du ikke de helt store poser : ) ?
 

Easygrowing

Active member
Veteran
må lige tilføje-at når jeg har gjort sådan,så bliver hanplanten fjernet helt fra rummet-de der 2-4 dage foriden-de vil smide pollen-så det ligemeget om,den får lys osv-den vil smide sine pollen uanset hvad-når den er så tæt ved-må lige med : )

Jamen jamen : ) hvis de er 9-10 uger henne i blomst,så de da færdige eller ganske tæt ved ? hmm

nej ikk noget alligevel
 

DK2670_01

Member
jeg ville bare tage de her poser af hamem, nu fyldt med polen og tage den ud over hun planten og ryste godt lad den side en dags tid og ryste den igen ;) Er slet ikke klar til podning med pensel enu ;) Du svarede selv på på hvor længe *GG*

Det er kun fordi hannerne blev klar meget før hunnerne ? og jeg vil ikke lade den eneste ulduz-mix han gå til spilde *GG* De står nu i køkkenet langt væk fra damerne ;)

Ved godt de er meget langt henne (flush tid) men det er et forsøg og ofre gerne 2 planter til det formål :D
 

Easygrowing

Active member
Veteran
JA ok 2670

Er måske ikke helt med,hvorfor jeg er "imod" din måde og gøre det på-ja ved godt,det dit og du bestemmer-det af venlighed skam-tænker på,så du ikke skal få uønsket pollen ind i dit rum,som kan blive spredt fra hunnen af-bare du har det i tankerne,da du jo skal gro videre bagefter.Bare lidt pollen på tøjet kan blive ført med rundt osv.Men yes yes,du finder nok ud af det : )
 

Latest posts

Latest posts

Top