What's new

udendørs grow for 1. gang

DK2670_01

Member
jeg skal lige have lidt flere mønter så kan jeg udvide mit moderum og så skal jeg have gang i den dragonhaze :) malawixhindukush købte jeg mest fordi den lød spændende *GG* men ellers tak nizzle ;) sharing IS caring :D

Håber virkeligt at der er en Ulduz dame med i det mix ;)

har jo ellers nogle gode sorter, meeeen man kan vel ikke få for mange :D
 

DK2670_01

Member
Yyyiiihhaaaa så er der begyndt at komme spirer :D Blot 4 dage efter de er kommet direkte i jiffyes ... nice ... noget siger mig det bliver en god uge ;)

først en RoyalDane
og en fra Ulduz miz
 

DK2670_01

Member
ups :D
 

Attachments

  • rd-1.jpg
    rd-1.jpg
    106.4 KB · Views: 15
  • udm-1.jpg
    udm-1.jpg
    111.1 KB · Views: 14
N

NellaK

Dejlig dråbe på en dejlig stikling :)
Og sommeren lure lige om hjørnet hell yes my friend its gonna be a great week 4 sure .

Stay safe n high
 

madx

Member
held og lykke : ) håber jeg osse kan få dyrket lidt ude i år, jeg havde ellers droppet det pga. tidligere forsøg uden noget udbytte, men det ser ud til at arterne er kommet lidt videre siden jeg prøvede sidst på friland (ca 10 år siden)
 

DK2670_01

Member
Ja og når solen nu er gratis så prøver jeg sku og fylder det meste af haven :D og er resultatet ikke som ønsket ... laver jeg bare ice af det hele ;)
 

DK2670_01

Member
hhhmmm hvor løber de hen ? syntes godt nok de strækker sig MEGET :(
har ellers lyset direkte oven på drivhuset ? skal toppen af driv huset af og lampen tættere på ?
nu er nr 3 på vej efter 6 dage
 

Attachments

  • udm2-1.jpg
    udm2-1.jpg
    75.3 KB · Views: 17
  • udm-3.jpg
    udm-3.jpg
    68.6 KB · Views: 15
  • rd-3.jpg
    rd-3.jpg
    64.8 KB · Views: 18
  • drivhus.jpg
    drivhus.jpg
    27.4 KB · Views: 15

Easygrowing

Active member
Veteran
Det vil ikke skade noget,hvis du gør det-løfter dem lidt højere op,bruger samme armatur som dit og de er helt oppe under,bruger så kun Cool white rør,men temp den samme
Men de ser da ok ud : ) skal nok blive store og helst Damer jo : )
 

DK2670_01

Member
Hey Det er IKKE de coolwhite rør der følgte med ameraturet ;) jeg har ødelagt 30 små babyer med det lys :(

jeg har købt sylvania rør og smidt et Aquastar og grolux i ameraturet :D

jeg smider noget flamingo i bunden og lyfter dem ;)
 

jyden

Member
Hejsa, den plastik-skærm der sidder og beskytter rørene, ken du med fordel tage af, det stjæler vores dejlig dejlig lumens,

hygge
 
N

NellaK

hhhmmm hvor løber de hen ? syntes godt nok de strækker sig MEGET :(
har ellers lyset direkte oven på drivhuset ? skal toppen af driv huset af og lampen tættere på ?
nu er nr 3 på vej efter 6 dage

Nope m8 lad dem bare strække sig lidt ...Når du planter dem om sørger du bare for at dække stammen op til kim bladende ca resten bliver så med tiden rødder :jump:
 

DK2670_01

Member
hhhmmmm jeg plantede 20 frø den 3 om morgenen og nu er det den 10 og der er kun kommet 3 op :(
Skal jeg være bekømret eller kommer de inden søndag :D
 

Easygrowing

Active member
Veteran
måske lirke lidt i jorden og se,om de skulle ligge for langt nede ? måske

sørge for jord har god temperatur og fugtig,så kan du jo ikke gøre så meget andet ( :

Men ikke mange,men jeg lagde 8 frø til spir for noget tid siden,det gav da hele 0

Du må se lyst på det 2670-
 
N

NellaK

Skod m8 rod i jorden det kan være som easy siger de er for langt nede ....Jeg spirre mine ala maffe style , Lad dem lægge i vand på papir indtil de helt ude af skallen så kan man plante seedlings direkte i jorden istedet for at plante frø
 

DK2670_01

Member
der er dælme kommet en enkelt til frem på trods alle ods ;) og heldigvis enu en fra ulduz miz :D
Hvem ved måske lidt flere på søndag :)

Vil generne på de første spirede frø være bedre end de sidste eller det helt ligegyldigt ?
 

DK2670_01

Member
Når nu regner jeg ikke med der kommer flere op :( 1/8 RoyalDane og 3/12 Uldiz mix ikke just imponerende, men er der ingen hanner går det jo nok :)

Men hvad nu ? Skal jeg droppe drivhuset nu eller hvornår ellers ?
 

Attachments

  • rd1-4.jpg
    rd1-4.jpg
    39.6 KB · Views: 17
  • rd1-5.jpg
    rd1-5.jpg
    41.3 KB · Views: 12
  • udm-4.jpg
    udm-4.jpg
    59.9 KB · Views: 15
N

nizzle

nitten :( du kan få et par royal dane frø af mig og royaldane x white russian.når du får æ jh. kommer ikke til at have plads til 20 planter på min terasse anyway. det er prøvet lol og gider ikke kravle ind og ud af vinduet igen til sommer :D

ved ikke om det for sent men, nogle gange når mine frø ikke vil åbne sig, tage jeg dem op og giver dem et klem. til de siger knæk(åbner sig). og smider dem ned igen. ligger mine ca 1 til 1½ cm ned i jiffy
 

Latest posts

Latest posts

Top