What's new

udendørs grow for 1. gang

DK2670_01

Member
Nice Nizzle ... sharing is caring :D Smider også lige lidt extra guf med til dig på tilbage vejen ;)

Jeg har opgivet håbet på de sidste frø, så nu går jeg i gang med div mafia metoder *GG*

Kan det havde været for gamle jiffyer ?? lyder sådan lidt mærkeligt at de kan blive for gamle ??

Har fået anbefalet at jeg smider dem i jord nu (bare i 0,4l pot) men stadigvæk under drivhus ?
 
L

lalandia

Ulduz mixet havde en spiringsprocent på 98 da det blev sendt ind og alle frøene er fra oktober 08. Desv. har jeg ikke selv flere da alt er sendt ud, men andre growere har ikke de problemer. De gror i usa, scotland, norge, slovenien og danmark lige nu, hvor de fleste har haft en spiring på 92-100 %....Har haft flere Erdpurt baseret frø der skulle have en hjælpende hånd (klikkes) Jeg planter direkte i jiffy'er eller spagnumpotter med så- og priklemuld. Og som du kan se i min tråd havde jeg alle fra mixet i min have sidste år. Ved ikke hvad der er sket med dine frø, men den spiringsprocent du har, har jeg aldrig hørt om før.

peace
 

DK2670_01

Member
Godt nyt efter lidt mafia arbejde :D

Ulduz mix: 2 helt nye spire har kæmpet sig frem.
Har gravet og klikket 4 frø og én havde klikket sig selv og havde en lille hvid spire, de er lagt i nye friske jiffys.
2 frø var bløde og mørke ..... de er rådne er jeg sikker på
PLUS de 3 der er kommet i forvejen er der kommet små fine røder ud af bunden på jiffyen nu, så er vi sq oppe på 5½ ud af 12 :) OG det ER altser første gang jeg prøver fra frø af ;) og er sikker på nogle af dem lå længere nede end 1½ cm :(

RoyalDane:
1 helt ny spire har kæmpet sig frem.
efter at have gravet lidt var der 4 på vej og 3 frø der havde en lille hvid spire, de kom i ny jiffy .. ALLE var for langt nede :(
SÅ 8 ud af 8 på RoalDane :D
 

Easygrowing

Active member
Veteran
Nej du behøver ikke have dem under drivhus mere,lige så snart,de viser rødder ud af jiffy eller bund i potte,er det tid for ompotning-ikke for store potter,men lade den fylde potten ud med rødder og så videre over i stor potte.De kan fint stå i så prikkelmuld i 12-14 dage og så vil potten være fyldt ud og så er de klare til gødet jord og køre på.

Go grolyst med dem og ja,de har nok ligget for langt nede,spirer man imellem papir eller andet,kan man hele tiden følge frøene og nemmere klikke dem..Det skal nok gå 2670
 
N

NellaK

Ja det er da en fin start , Den knække metode kan jeg ikke selv anbefalde hehe jeg kan ikke styre mine kræfter ikke at det er usædvanligt har jo sygt mange af dem muhuhahahaha men jeg splatter frøet ud hver gang jeg prøver.....
Sidste ting :) Præcis Easy , bare en smule større potter , sådan skal du blive ved husk den gamle potte og jord skal være placeret højt i den nye potter dvs masser af jord i bunden af den nye potte før du smider planten over i :)
 
L

Ludo

yup.....Ulduz.....jeg smed 10 frø og fik 10 planter.....har så 'tyndet' ud i dem....der er 6 tilbage.........:dance013:
 

DK2670_01

Member
yep har nogle små 0,4 l potter hvor de lige for en 2-3 uger i, de er perfekte i overgangen fra jiffy til jord syntes jeg, bare 100-150 ml vand hver anden dag :D

kunne godt mærke at der ikke skulle meget til når man klikker dem :( men presser man på den rigtige "side" er det nemt ... hvad skal man sige ... siden af frøet ? frøets samling ? den høje del af frøet ? ihvertigfald ikke midt på den største flade, så maser man bare frøet :( MEN jeg ville kun gøre det i nødstilfælde som her ;)

Glæder mig RIGTIGT meget til det Ulduz MIX ;)
 

DK2670_01

Member
lige et par billeder af de nyeste små :D 2 stk Uldux mix og 4 RoyalDane babyer
dem jeg har klikket er ikke kommet enu, men jeg venter ;)
 

DK2670_01

Member
ups
 

Attachments

  • rd-5.jpg
    rd-5.jpg
    68.8 KB · Views: 14
  • udm-5.jpg
    udm-5.jpg
    45.2 KB · Views: 16

DK2670_01

Member
så kom der en til op fra ulduz mix og en royaldane er også oppe men det ser ud som om det er roden der kommer frem og ikke de 2 kimblade ?
 

Attachments

  • udm-6.jpg
    udm-6.jpg
    82.4 KB · Views: 19

DK2670_01

Member
lige en update :)

6 ud af 8 RoalDane blev til noget
6 ud af 12 Ulduz mix er blevet til noget
 

Attachments

  • rd-6.jpg
    rd-6.jpg
    38.7 KB · Views: 14

DK2670_01

Member
Lige et par billeder af ULDUZ mix. Det er godt nok nogle symetriske planter må man sige :D
Eller det meget normalt når man kørre fra frø af ??
Håber på at der er én af hver (krydser fingre)
PH-01

PH-02

PH-03

PH-04

PH-05

PH-06
 
L

lalandia

#4 er med garanti en Ulduz....De andre er jeg sq lidt i tvivl om. Skal de blomstre inde??
 

DK2670_01

Member
YEEES :D håbede på at du ville sige det ;) Men tror sku jeg har været heldig og fået et par stykker af hver :D :D :D
ved ikke helt enu om de skal indenfor eller udenfor ! hvad siger du ??
Har set de billeder af ulduz i din have ... WOW
vil godt prøve at køre en ulduz inden for i hydro hvis det er en hun ;)
 
L

lalandia

Kunne da være fedt at se hvordan den opføre sig inde..hvor mange watt køre du med?
 

DK2670_01

Member
Jamen så kørre jeg dem helt klart indenfor :D fik nemlig rydtet haven liiiidt for kraftigt så der desværre er frit udsyn til der hvor de skulle havde stået :moon:

RoyalDane smider jeg i mit drivhus, der er mere gemt væk ;) Håber på der er en enkelt han af de 6 der kom frem, så vil jeg "prøve" lave lidt frø mix :D

De ryger ind under en 600W der hvor jeg har mit panda aero setup nu ;) Så napper jeg et par kloner af hver pheno inden de ryger ind i bloom-rummet :dance013:

ALLE 3 sorter fra det mix ser jo godt ud :thank you:
 
N

NellaK

Der er afligevel stor variation når man ser efter , bliver sjovt at se hvilken pheno der er først færdigt, er mest potent, smager bedst og yielder mest for det er keeperen :) et to fire og fem er mere indica præget end tre er men et to fire og fem er der stadig forskel på eks på 1 og 5 hvor et er busket og 5 er der meget luft imellem ...Spænnende :)
 
Top