What's new

Topic-kaikelle jolle raski topiccia ojentaa.

Matti

Member
Eli ajattelin tehä tämmöisen topikin mihin voi kaikkea pientä kirjoittaa, kysymyksiä etc. joille ei viitsi omaa topikkia tehdä.

Minä aloitan.
Eli olen ihastellut tätä stealthkaappia:
http://www.overgrow.com/article/10/1
Aika veikeeltä vaikuttaa. Tommoseen laittaisi 150w spna:n ja tuuletuksen hoitaisi vaikka viherpeukun ilmastointisetti(160 m3/h ufo, 120 m3/h aktiivihiili). Vegetilaan vaikka 2-4 15w esliä.

Miten muka emokasveille riittää noin 30 cm kasvutila?
Niin kuin tuossa esimerkissä on. Nähtävästi on käytetty sidontaa. Voisiko joku selittää miten tämä sidonta on toteuttu. Haittaako sidonta mitenkään uusien oksien(mistä voi ottaa pistokkaita) kasvua.
Tai jotain.....en osaa nyt keksiä sanoja millä ilmaista kysymystäni. Seen? :)

Emokasvit ovat nähtävästi mullassa. Minkä multamäärän luulette riittävän emokasvien elossa pitoon?

Tekisi mieli rakentaa itsekkin oma tuollainen. :)

Lisään kysymyksiä kunhan tulee mieleen.


http://www.overgrow.com/edge/showthread.php?t=100786&onlyuser=&perpage=15&pagenumber=1 :dueling:
 
Last edited:

Jah-Jah

Member
ohhoh... tuommosen vois kämpille laittaa koristeeksi, tai ehkä rakentaa itse, on kyllä hyvin tehty kaappi :joint:
 

mr.propper

Active member
täälläpäin on ollut emoilla käytössä 40x35x10cm tila johon mahtuu 3kpl 10cm altakasteluruukuissa olevia planttuja. multaa viitsinyt noille ostaa joten laitoin pelkkää kevytsoraa ja kattossa valaisee 11w esli.
pienellä sidonnalla ja laimeilla litkuilla ovat pysyneet hyvin hengissä.
hengissä pysyvät ja pistoja sai leikellä viikon välein.
normivege litkuilla saa leikellä tiuhaan tahtiin pistoja että mahtuvat tiloissaan olemaan.


löytyhän se kuvakin tuosta.
 
Last edited:

vision

New member
Huomasin tuossa että yksi kertakäyttömukista tehty verkkoruukku on haljennut suhteellisen ikävästi bubblerissa. Kannattaisikohan tuota teippailla kasaan vai onko muita parempia vinkkejä jollakulla?
 

Amd

Member
itse tulee käytettyä kaupan kovamuovisia pakasterasioita, niihin vaan pohjaan iso reikä siten kuitenkin että reunoja jää hieman, ja iso kuutio sisään.saa kasvin poiskin ruukusta toisin kuin sellaisissa missä on enemmän reikiä pohjssa.
 

Matti

Member
Mites voisi helposti tehdä aktiivihiili-filtterin tuolle 160m3/h ufo-tuulettimelle? Käykö esim: pringlespurkki vaan täyteen hiiltä ja liitetään tuulettimeen?
 

Matti

Member
Ok pojat....... :)
Kuinkas pitkä yhdistelmä tuosta viherpeukunsetistä tulisi. Siis aktiivihiili on 25 cm pitkä mutta kuinka paljon pituutta omaa ufo-tuuletin? Mahtuuko 50 cm tilaan?

Ajattelin, jos tässä rakentaisi tuollaisen stealth-laatikon ajankuluksi. Tosin pariinvuoteen en oikein sinne mitään kasvamaan pääse pistämään, kun kotipoika vielä olen. Mutta mukavaa tollanen rakentaminen ja suunnittelu. :)

Mr popper siis onko tuo emotila muka oikeasti 10cm leveä? :O
Kun otin mitan käteen ja katoin paljon kymmenen senttiä on, niin ei helvetissä sinne ruukkua mahdu. Vai mahtuuko? :)
 
Last edited:

mr.propper

Active member
jep eipä se ollutkaan 10cm niinkuin muistelin. mittasin ja tulos oli 14cm pahoittelen harhautusta.
Mutta itse asiaan 10cm ruukku riittää pikkuemolle kunhan huolehtii kastelusta. kerta viikkoon riittänyt noilla omilla ruukuilla tuon pienen valon alla.
 

Matti

Member
Mitäs olette mieltä tästä:
5783Suunnitelma_aka_plan-med.JPG


Tuhersin paperille suunnitelmani. Aikalailla samanlainen kuin tuolla og:n puolella on. Vähemmän leveyttä ja pituutta vaan. Korkeus on sama.
 
G

Guest

Kyllä tuo mun silmään ihan hyvältä näyttää. Parin 150w scrogin kokemuksella samanlaisessa tilassa (55cmx55cm) voisin sanoa, että tuo on aika maksimi tila, minkä tuolla lampulla valaisee. Ei ainakaan yhtään isompaa kannata tehdä.
 
G

Guest

Ok, eli semmosta kysyttävää oli, että mites mä saan noihin mun budshotteihin ja muihin kuviin semmoset mageet kirjotukset tai fontit :chin: (jollet ymmärrä katso esim Abby Normal). Eli mistä löytäs semmosen mageen värikkään fontin jolla vois tehdä tosi stylee esim Sensi Star @ 64 days .. jnpp.. Sori sekavuuteni vähän kiire takas telkkarin ääreen, eipä muuta.
Kiitos :confused: . Ilmeisesti pitää vaan avata se kuva esim jossain WORDISSa ja sit lisätä se teksti siihen mut mistä löytää jonku mageen värikkään fontin ...
 
Last edited:

Latest posts

Latest posts

Top