What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Spotten's Buchu'Grow - Fra frø til røg

Spotten

Member
Leger lige lidt med kamera! :D

En lille plante må igen stå model!

IMG_4302.jpg

IMG_4305.jpg


Lidt hash jeg "fandt" på gaden! Ligger på et spejl.

IMG_4310.jpg


Lidt svært at se pga. spejleffekten, 22 grader, 50% luftfugtighed.

IMG_4318.jpg
 

Spotten

Member
Så blev der købt lidt indsug/udsug til moderteltet.

Først 4 stk 100mm Ø badeværelsesventilator (har selv monteret ledning og stik)

IMG_4320.jpg

IMG_4321.jpg


Nogle billige "filtre" i form af knæstrømper (12,50kr i fakta for 3 par):

IMG_4323.jpg

IMG_4324.jpg

IMG_4325.jpg
 

Spotten

Member
Satte 1 stk i hver side af moderteltet:

IMG_4326.jpg


Satte 1 stk i toppen af teltet som bliver ledt over til det store telt via en aluflex-slange (125mm Ø)

IMG_4327.jpg

IMG_4328.jpg


I den modsatte side af det store telt har jeg smidt en som et lille indsug af frisk luft udefra:

IMG_4329.jpg


P.s Bestiller lige en 45W LED til moderteltet nu hvor jeg er i gang! ;)
 
Godt setup. Lige et tip. Jeg har selv prøvet "strømper" som filter materiale, og det er altså ikke noget som fungerer, da de ikke tager det støv som man gerne vil have. Jeg har købt en pakke støvsuger motor filtre, der er sådan nogle 3mm hvide filtermåtter. De virker!
 

Spotten

Member
Godt setup. Lige et tip. Jeg har selv prøvet "strømper" som filter materiale, og det er altså ikke noget som fungerer, da de ikke tager det støv som man gerne vil have. Jeg har købt en pakke støvsuger motor filtre, der er sådan nogle 3mm hvide filtermåtter. De virker!

Takker! :) Så må jeg se hvad der sker! :) 3mm? Det må være tykkelsen?
 
Jep. Det er bare sådan cirkus - jeg kan ikke lige huske det præcist, men jeg kan se de er møgbeskidte på bagsiden, så jeg ved de virker. Og hvis jeg piller dem af kommer der et fint støvlag i løbet af ingen tid.
 

Spotten

Member
Jep. Det er bare sådan cirkus - jeg kan ikke lige huske det præcist, men jeg kan se de er møgbeskidte på bagsiden, så jeg ved de virker. Og hvis jeg piller dem af kommer der et fint støvlag i løbet af ingen tid.

Ok, dem må jeg kigge efter så! :) Du har vel ikke et billede af en så jeg ved hvad for nogle du mener?

Støvsugerdele er ellers pænt dyre, 4 poser til min støvsuger koster 80kr, så jeg håber ikke disse omtalte filtre er ligeså dyre! :)
 

Spotten

Member
Er jeg den eneste der går og keder mig når det hele bare kører og man venter spændt på sine små planter?! :D

Først lidt materiale: Duckfoot x Low Snow F1 og Papaya

IMG_4330.jpg


IMG_4331.jpg


IMG_4332.jpg


IMG_4333.jpg
 

Spotten

Member
En bandana, med materialet og i sien over låget:

IMG_4348.jpg


Noget IPA (Isopropylalkohol):

IMG_4349.jpg


Hældt udover skunken som er trimmet og frosset sammen med IPA`et før denne process:

Derudover er det vigtigt IPA`et ikke er i kontakt med materialet længere end 15 sekunder!!

IMG_4350.jpg
 

Spotten

Member
Pres forsigtigt, jo mere man presser, jo mere skidt kommer der med igennem.

IMG_4351.jpg


Her er så den gule væske, IPA blandet med cannabinoider som så skal koges op:

IMG_4352.jpg


En gryde hvor dette låg passer i (omvendt) med lidt vand, så meget at det ikke fordamper efter 30 min:

IMG_4353.jpg


Gryden koger:

IMG_4354.jpg


På med "låget":

IMG_4355.jpg
 

Spotten

Member
Luft godt ud imens

IMG_4356.jpg


IPA fordampet:

IMG_4357.jpg


Skrabe, skrabe:

IMG_4358.jpg


QWISO (Quick Wash ISO propylalkohol)

IMG_4360.jpg
Blande med ryst: (0.5 gram QWISO + 0.5 gram ryst)

IMG_4361.jpg
 

Spotten

Member
Nu har jeg groet denne før, men husker ikke præcist hvor store de var efter 16 dages tid, men er der andre herinde der synes de er for små når man tænker på de er 16 dage, groet i jord?

Jeg husker denne sort som at være lidt sløv bagi, sidst jeg groede den sammen med en masse andre sorter, var det den mindste og fedeste af alle planter, dvs. den med mest indicategn, brede tykke blade og tyk stamme og lav plante.

Når man tæller dage, er det så ikke fra kimplanten er oppe?

Jeg smed mine frø i vand D.1-6 og de var spiret den 3-6 og røg i 6L potter den 6-6 og er nu idag med 3 bladsæt (næsten dem alle).
 

Spotten

Member
Jeg syntes mine - dyrket både i jord og hydro, var små og kompakte.

Cool, jeg har dårligt vandet dem i den tid de har stået nu.

De fik lige 3 dl hver da jeg smed dem i 6L potter, så det var kun det øverste lag jord der blev fugtet, og så gik der ca 5 dage før de fik 2 dl hver mere med lidt gødning i, grow (½ml/L) og så igen her i går, der fik de lidt rodjuice (1ml/L) og så vil jeg idag give dem lidt mere, 2 dl med noget B-vitamin (1ml/L), og så håbe på det vil give dem gode rødder og en god start på en god vækst og forberede dem en smule til en solid blomst, forhåbentlig! :)

EDIT: Ny plan, gemmen vander dem og måler run-off værdierne, så må jeg se om de er undergødet eller ej, nok det nemmeste! :)
 
L

lalandia

Bu'Chuer en ca. 80/20 i/s..og derfor meget kompakt (freeworldorder fand dog en mere sativa dom fænotype, hvilket er MEGET sjældent)...Hun bruger en del tid i starten på at opbygge sit rodsystem, hvorefter væksten sætter ind. Du skal forvente en kort fed plante med heftige indica blade og ingen særlige sidegrene. Jeg er selv igang med et Bu'Chu grow, så vi kan sammenligne senere. Hvis du tænker at lave frø, bør du gå efter den grapefrugt duftende fænotype, da den er den bedste (imho)

Held og lykke med sagerne

EDIT: Pas på med gøningen, især Nitrogen i blomstrings fasen. Begynder hun at få ørneklo, kør da med rent vand til hun er på toppen igen
 

Spotten

Member
Bu'Chuer en ca. 80/20 i/s..og derfor meget kompakt (freeworldorder fand dog en mere sativa dom fænotype, hvilket er MEGET sjældent)...Hun bruger en del tid i starten på at opbygge sit rodsystem, hvorefter væksten sætter ind. Du skal forvente en kort fed plante med heftige indica blade og ingen særlige sidegrene. Jeg er selv igang med et Bu'Chu grow, så vi kan sammenligne senere. Hvis du tænker at lave frø, bør du gå efter den grapefrugt duftende fænotype, da den er den bedste (imho)

Held og lykke med sagerne

EDIT: Pas på med gøningen, især Nitrogen i blomstrings fasen. Begynder hun at få ørneklo, kør da med rent vand til hun er på toppen igen

Ok, mange tak for dine råd! :)

Jeg har groet hende før, men husker ikke helt hvor hurtigt hun groede, andet end det gik lidt langsomt, men som du beskriver blev det en meget lille fed plante, og de sideskud der blev til noget særligt, var dem som var i samme højde som maincola'et.

Vil ikke lave frø da jeg endnu ikke har pladsen, jeg vil dog se om jeg kan finde en god moderplante, så idag har jeg markeret alle 33 planter med et nr som følger dem ved ompotningen til 11L potter når tid er, og ud fra disse numre, er planen så at jeg vil tage stiklinge på de tøser der nu bliver ud af de 33stk og så holde dem i mit lille telt til senere brug som stiklinge.

Jeg har en masse forskellige blomstergødning, blandt andet også en P/K booster (4-8), så det kan være den skal i brug til den tid! ;)
 

Latest posts

Latest posts

Top