What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Spotten's Buchu'Grow - Fra frø til røg

Spotten

Member
Hejsa.

Så er jeg stærkt tilbage efter min gamle maskine stod af og jeg har fået samlet ny, og da jeg lige er gået i gang med at spire her den 1-6-12, synes jeg det var på tide jeg postede lidt herinde igen!

Først 50 stk Buchu frø!







Beskyttet mod lys og sat et lunt sted:



Grodan plastikbakker gjort klar til spiring:

 

Spotten

Member
Ompottes senere idag (d.6-6-12) når lyset tænder (kl18) 36 af 45 stk er oppe over jorden.



Peace!

EDIT: Kan kun smide 5 billeder op pr post, og smileys tæller som billeder, er dette noget nyt? Det er lidt tid siden jeg har været herinde nemlig.
 
Arh lækkert med alle de små Bu'chu. Jeg har selv lige høstet to dejligt fede tøser. Det er seriøs god genetik.
 

Spotten

Member
Arh lækkert med alle de små Bu'chu. Jeg har selv lige høstet to dejligt fede tøser. Det er seriøs god genetik.

Ja, jeg har også groet den en gang før, 3 tøser, og de smagte himmelsk og virkede også himmelsk! :)

Mit sidste grow ( som ikke blev logget ) gik lidt i udu pga. dovenskab, men trods alt blev disse 3 Buchu'er rigtigt gode!

Jeg tænkte derfor jeg ville gro dem kun fremover, men kan være jeg skifter mening, har dog planer om at få mig en moder af en god pheno, men det må blive lidt i fremtiden! :)
 

Spotten

Member
Tid til lidt morgenmad:



Kogt lidt op:



Butter:



Hvis du ikke har prøvet at spise BHO/butter, kan det varmt anbefales! ;)

Disse kapsler er købt i den lokale helsebutik, grønt er godt! :)
 

Spotten

Member
Det blev til 33 planter i alt der var plads til denne omgang, ud af disse gemmer jeg et pr som mødre, dog uden at vide hvilken røg de ender med at bringe.

Undervejs (og når jeg får det nye modertelt), vil jeg sikkert tage stiklinge fra de planter i det store telt fra dem som ser bedst ud, men der skal maksimalt stå 12 stk i det store telt, og så er der selvfølgelig nogle hanner der blot ryger ud da jeg desværre ikke har plads til at avle frø.

Det midlertidige skab:



Teltet (ikke fordi der sker alverden) 25 grader, 75% fugtighed (be-fugter kører non-stop).



 
Hej. Hvordan laver du de kapsler. Jeg kunne godt tænke mig at lave bho kapsler.

Jeg tænker mest på hvordan du varmebehandler BHO'en inden du kommer den i kapsler.
 

Spotten

Member
Hej. Hvordan laver du de kapsler. Jeg kunne godt tænke mig at lave bho kapsler.

Jeg tænker mest på hvordan du varmebehandler BHO'en inden du kommer den i kapsler.

Hey.

Når jeg laver mit BHO trækker jeg først olien ud med lightergas, og tager så mit fad med olie og gas, efter det er dampet af og sætter det på køl i nogle timer, ikke for længe da det bliver helt stivt og svært at få af igen.

Jeg har det liggende på en tynd glas "plade" (BHO`et), dog er det et gammelt askebægre som bare er meget fladt, og så varmer jeg under denne "plade" med en lighter imens jeg tæller til 30 ca, og rør lidt rundt i det med f.eks den tynde pind fra en 3-i-1 piberenser.

Så bobler det op og bliver fedtet igen, og efter 1 dag eller 2 dage, så begynder det at stivne og man kan rode lidt rundt i det så det får lidt luft, og alt efter hvilket sort man laver det på, bliver det til butter.

Jeg har oplevet noget blev til butter næsten med det samme.

Det skal helst være sådan at man lige kan tage det op med fingrene og så nippe lidt af og forme det og derefter putte det ind i denne kapsel! :)

 

Spotten

Member
Så kom der modertelt og blæser! ;)



Skal lige hilse og sige planterne skal være gravet godt ned, ellers river denne blæser dem op af jorden! :D

EDIT: Så blev teltet samlet, så skal jeg lige have pillet døren af så der er plads ved siden af det store telt! :)

 

Spotten

Member
Her er lige et pr billeder mere:





Blæseren blev smidt på be-fugteren da den er lidt stor at hænge op! :)



Planterne har forleden får ½ml Biobizz Grow pr L vand, hver plante fik 1dl, forsigtigt hældt i uden at spilde på planten, samt de fik lidt lecasten på toppen for ikke at tørre ud (regner med at vande hver 7 dag).

Pga. undertryk i det store telt har jeg koblet det sammen med det lille, og det tog 5-7 grader på det lille, så nu er der kun 27 grader derinde trods der ingen blæsere er endnu.

 

Spotten

Member
Tester lige hvordan det ser ud når man smider billeder op via "full size" med photobucket:

Først mit lille telt:

IMG_4282.jpg


IMG_4283.jpg


IMG_4284.jpg


IMG_4285.jpg
 

Spotten

Member
Lidt fra det store telt:

IMG_4289.jpg


IMG_4290.jpg


De er idag 10 dage gamle! Kan godt lide de holder højden! :)

Sidst jeg groede Bu'chu, der var de også lidt langsomme om at vokse lige i starten, ser ud til de vokser bedre denne gang, måske fordi de ikke skal bryde filten på disse plantstarters/jiffys jeg brugte førhen og nu bare kan gro løs uden hindringer.

P.s pH på vandet er 7.01 og EC'en er 0.9 pt. (½ml Grow pr liter) Målt med GIB pH Pro og BlueLab EC Truncheon.
 

Spotten

Member
Jeg blev lidt træt af at flytte min nye store blæser hele tiden da be-fugteren sluger ca 5 L vand på et døgn ved 75% luftfugtighed, så jeg tog sgu chancen og nogle blækspruttearme og hang den op! :) Nok drejer den ikke fra side til side (kunne dog fikses), men den er så stor at den nemt blæser 120x120cm omkuld! :thumbup:

IMG_4292.jpg


P.s Vil IKKE anbefale dette, hvis den skulle falde ned og smadre evt. både lampen og pæren og ikke mindst planterne! :D
 
Top