What's new

JD's new closet

JDK

Member
Jeg har gået over sommeren og bygget mit nye skab, det er endelig færdigt!
Jeg har sat nogle C99 frø fra Topskud til spirring, hvor fra der skal vælges en mor.

Skab:
Bredde: 49.8 cm
Dybde: 58.0 cm
Højde: 201.2 cm

Udstyr

Moder- og stiklingerum
1x 125w CFL 6400K
2x 20w CFL 6000K
120mm computerblæser

Blomsterrum
1x 250 w Osram Son-T Plus
1x Coolshade 125 mm
1x AKF Eco 160cbm/h kulfilter
1x Lindab vægmonteret kanalventilator (jeg kan ikke huske hvor meget den kan trække, men MEGET mere end jeg har brug for)
1x Lindab regulator



Forfra


Åbent



Moder- og stiklingerum




Blomsterrum



Bagsiden



Øverste halvdel



Nederste halvdel



Tændt
 
Last edited:

Szslack

Member
Fix lille box der. Har du tænkt på noget der holder lyset fra moderrum separeret fra blomsterrum? Ser ud til hylden ikke dækker hele dybden.
 

FatcatInc

Member
Ser godt ud! Vær dog opmærksom på temp. Har samme antal w som dig, og cooltube. Og en 125m3 udsugning på. Der var alt for varmt i skabet. Og planterne fik en masse grimme burns.
 

JDK

Member
Szslack: Der er skam helt lystæt. Hylden går helt ind, den er bare sat sammen af to stykker træ og derfor to forskellige farver.

FatcatInc: Jeg har testet temperaturen mange gange og den holder sig på 28 grader celsius på blæserens laveste indstilling. Jeg har ydermere mulighed for at skrue op for blæseren og få rummet ned på under 25 grader.
 

Deus

Member
Hey JDK... Satme et fint skab du har fået lavet dig der :D Dog ville jeg nok skrue op for blæseren som du selv siger og netop få den ned under 25 grader hvis det er muligt. De trives bedst omkring 23 - 26 grader sådan ca (efter min erfaring) og hvis det er hydro så gerne omkring en 18 grader vand.

Men bliver sku lækkert at se nogle C99 planter i dit nye skab... hehe
 

JDK

Member
Deus: Tak for rådet og jeg gror i jord ;)

Planen er at finde niveau hvor temperaturen er acceptabel, men hvor blæseren kører så langsomt som muligt, det er enormt vigtigt for mig at skabet ikke larmer.
 
Last edited:

JDK

Member
Frank: Thanks, you should know, your Wonder Box was the basic blueprint for my cab.

I got some green in there right know, but I'm in the process of finding a mom from some C99 beans from a danish breeder, so it's not very exciting at the moment.
 
G

guest101

LOL mate, i even think its the same "IKEA forniture" i started with!!!
Best of lucks, it seems you got it all covered... Acceptable temps in there?
I remember my first box was very hot with the 250.

Yeah i know some times selections arent that prety with all those lanky or low producers phenos, but even so, i would like to see your growing experience. :)

Once again, best grow wishes! :wave:
 
Last edited:
R

ranneG

Damn det er tight det der JDK, meeeen tight kan jo osse være fint. Take care mester
 
L

lalandia

Ser nice ud..Må groguderne være med dig

Tænker dog lidt på om ikke den sammenrullede ledning risikerer at blive meget varm
 
Last edited:

JDK

Member
LOL mate, i even think its the same "IKEA forniture" i started with!!!
Best of lucks, it seems you got it all covered... Acceptable temps in there?
I remember my first box was very hot with the 250.

Yeah i know some times selections arent that prety with all those lanky or low producers phenos, but even so, i would like to see your growing experience. :)

Once again, best grow wishes! :wave:

Hehe, it is from IKEA, they should change their slogan to "affordable solutions for better growing" :)
The temps are all right, I'm able to keep it down to about 26-28 °C (78-83 °F) in peak hours. It could be better, but it'll do.

I'll try to get some pics up one of these days.

Keep it green mate
 
K

kenned

Ja det er sku et gennemtænkt lille skab du har fået lavet dig der..

Jeg har det samme problem som dig, med at skabet ikke må larme.
Heldigvis skal den store blæser kun være tændt 12 timer om dagen, og cfl'en laver jo næsten ingen varme.. ;)

Er det vigtigt for dig at fjerne lugten? Jeg har ingen kulfilter og jeg kan holde temps nede med en computerblæser... Med cooltube, self..

Har du tænkt på om du vil bruge scrog eller noget i den stil??

mvh
 

Trolden

Member
lækkert skab du har dig der, man kan se at du går op i det. det er simpelthen også verdens bedste hobbi..! det skal nok blive sjovt at gå at pusle med JDK
 

JDK

Member
Er det vigtigt for dig at fjerne lugten? Jeg har ingen kulfilter og jeg kan holde temps nede med en computerblæser... Med cooltube, self..

Har du tænkt på om du vil bruge scrog eller noget i den stil??

mvh

Det er meget vigtigt at det er ingen lugt er, mit kulfilter fjerner det fuldstændig.

Planen var at lave SOG med 12 planter i 2.5 liters potter, men jeg går og overvejer at skifte til hydro.
 

JDK

Member
A couple of pictures from the flower room as promised. 5 seeds started, 2 clones from each seed, one was a male. So right now there is 8 plants in 2.5 liter pots. They're 17 into flower.

Overview
picture.php

My favourite pheno, I call it #5 ;-)
picture.php


Have an awesome Saturday
 

Latest posts

Latest posts

Top