What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Det lille grow på prærien

Thanks all:tiphat:

Bodhita: I'm like in the center of Denmark. And yes, you can do this in all of the country - Denmark is very small and thus without any serious differences climate wise.
 

Ludo

Member
Besynderlig opførsel........hmmm.....er lidt hoved rystende ove din historie........men krydser fingre for de var så snotstive at de ik kan huske hvor i Dk det var de havde begået hærværk.......lol
Men med det sagt......SLAP AF HVOR ER DE FLOTTE DINE PLANTER......!
Og ikke mindst dine macro shots...........damn.......go karma din vej....!!

kunne ikke lade være.....det var simpelthen for smukke farver.........
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=187271
 
Så er alt høstet på prærien. Desværre var det bare ikke mig der høstede det.
Jeg var i haven igår, for netop at høste 2 x Nadia der var ved at være perfekte. Desværre var der nogen der var kommet mig i forkøbet og havde snuppet ALT!
Suk...

Jeg havde dog selv nået at høste en enkelt RD, så helt tomhændet er jeg ikke. Og så har jeg jo mit frøgrow på teressen. men.... AAARRRRGGGHHH!!!...
Suk...
 
L

lalandia

Fucking rippers...Fandeme ikke iorden Charles..Vi finder dem og hænger dem op i forhuden og tvinger dem til at onanere

Kill in peace
 
Ja, det er noget værre lort, men sådan er spillet jo - det er den risiko man løber. Det er rigtigt fucking røvsurt, men planterne kommer jo desværre ikke tilbage af at sætte sig til at tude over det. Det går sgu nok, og jeg er VIRKELIGT glad for at jeg da i det mindste nåede at få høstet NOGET.
 

Ludo

Member
Jeg må hellere fatte mig kort, i fare for at bli banned....!!!!De skal fanges...:deadhorse: skaffes af vejen...... :mopper: bages........:microwave: i havnen:help: deres røv forvarmes:spank: i har fucket med charles ingals.....:shooty: det blir øv for jer...:Bolt: så løb (hihi)(men mener det)(men hihi) (jo)
Håber der går mug i alt deres ufortjente weed.........kom igen charles:ying:
.......føler med dig og sender den smule dårlig karma der er og må komme til de ignorante snylter-svin der vil nyde uden at yde.........hils lucifer!!!!!:hotbounce
 

DK2670_01

Member
æv æv og 3. gange æv ... sikke noget lort ... altid en risiko ved gorilla grow ... meeeeen afligevel .. dine dejlige planter ... føler virkeligt med dig min ven .. vi må sætte Most wanted plakater op over alt på prerien ;)
 
Så længe jeg da nåede at høste NOGET. Og det gjorde jeg bestemt - en fin portion RD, lidt Janosh, 2 DFxLS der snart skal hives, nogle 1000 frø og en fryser + en papkasse med materiale til koncentratfremstilling.

Et af de væsentligste succeskriterier for mig som dyrker, er at jeg kan forsyne migselv og kæresten med røg indtil næste høst, og det mål ser ud til at være nået.
Hvad mere kan man så bede om?

Det der egentligt irriterer mig mest, er ikke den tabte røg, men derimod det faktum at jeg også har tabt min have - der bør jeg jo nok næppe dyrke igen til næste år.
 
CONCENTRATING

CONCENTRATING

Det er jo desværre ret begrænset hvad jeg har at vise af planter og blomster for tiden, og det savner jeg sgu lidt. I mangel af bedre viser jeg derfor nu lidt "koncentreret arbejde" - og får på den måde i det mindste lukket og slukket på behørig vis.

Hermed lidt af weekendens arbejde:

12g drysift. Det er ikke (som man kan se) særligt rent, men rigtigt pæn kvalitet alligevel.
35817479.jpg


52821524.jpg


50955532.jpg


55798550.jpg



...Og når man så er færdig med at ryste, kan man jo passende lege lidt med sprit. Dette er uden tvivl det aller flotteste og reneste QWISO jeg nogensinde har lavet.
14792357.jpg


58594601.jpg


90885295.jpg


69362986.jpg


49013635.jpg



Og når man så BÅDE har rystet og lavet nol, kan man jo ligesågodt fortsætte, og blande en smule af hver til en lækker gang jelly:
22864846.jpg


40879608.jpg


19923362.jpg



Og så slutter man af med is til dessert, og laver sig en god gang bubble-rubble, for good measure:
27511809.jpg


19438039.jpg



:tiphat:
 

DK2670_01

Member
WOW ..... nice Charls :D

Der skal nok blive til et par gode piber eller TO *GG*

God ryger der og tak for de flotte billeder :D
 

DK2670_01

Member
P.S. er det samme måde som her "QWISO" du har lavet det flotte olie ?

og hvilken alkohold bruger du ? kan man også bruge alkohold når der har været mug i budsne eller er der så KUN gas der kan rede det med mug i ?

Som jeg kan se det, behøver "trimmet" ikke være tørt til QWISO ? Hvis det er rigtigt er det da bare KANON :D
 
:tiphat:
Tak begge!

DK2670_01:
Angående muggen materiale, så aner jeg det ikke. Personligt smider jeg hellere muggen materiale ud, end bruge det til noget som helst.

Angående om man SKAL tørre sit trim inden en spritvask, så gør jeg det i hvert fald altid. Kun en enkelt gang har jeg vasket frisk utørret trim, og da blev spritten meget grønnere end det gør med tørret materiale, og jeg går ud fra at det må betyde at det i hvert fald er LETTEST at få et godt produkt ud af tørret materiale.

Jeg bruger isopropanol fra matas (99%), og plejer bare at gøre nogenlunde som han viser i den tråd du linker til. Når jeg har gjort det sådan, plejer det desværre bare ikke at blive helt ligeså fint og rent som det er blevet denne gang, men derimod en mørk og ofte næsten sort "gob" ala det han viser i trådens anden post - og det er jo ikke helt så lækkert.

At man ender op med sådan en gang sort tjæreagtig substans, vil typisk skyldes at man har haft for lang kontakttid mellem plantematerialet og spritten (evt kombineret med dårlig filtrering).

Min mission har derfor været at have så god filtrering som muligt, og med så minimal kontaktid som muligt, for derved at få en så ren olie som muligt.


Jeg har gjort sådan her:
1: Smid både plantemateriale og ISO i fryseren. Iso'en vil have sværrere ved at hive uønskede substanser ud af plantematerialet, hvis begge dele er så kolde som muligt.

2: Tag en køkkensi af metal (iso kan æde nogle typer plastic - og better safe than sorry) og for den med en eller anden type filtermesh. Det må ikke være kaffefilter eller lignende meget fine filtre, da det er for tæt og iso'en vil have svært ved at løbe hurtigt nok igennem. Jeg har brugt ganske almindeligt fint organza.
Stil si med filterstof over en beholder (glas/metal/keramik).

3: Put dit frosne plantemateriale i den forede si, og hæld langsomt den ligeledes afkølede iso igennem plantematerialet.
Kontaktiden er hermed afkortet til den tid det tager isoen at løbe igennem dit materiale (det går hurtigt).

3,5: Du kan få et lidt større yield (men LIDT mindre rent), hvis du nu tager sien og lægger over en anden beholder, og hælder spritten igennem igen.

4: Hæld den nu fint gullige sprit gennem et kaffefilter og ned i en eller anden pyrex-dish (eller lignende), for at filtrere de sidste små plantematerialepartikler fra.
Som sagt er det vigtigt at man først bruger kaffefilter eller lignende fint filter nu, for at sikre så kort kontakttid som muligt med plantematerialet.

5: Damp spritten fra nolen (grundigt). Jeg gør det over et vandbad.

6: Skrab din substans op, og voila - du har fine højpotente ravklumper!!!
 

DK2670_01

Member
Thanks M8 :D

Nice forklaring du har lavet der ;) Lige til at gå til og jeg tror også det er nemmere og hurtigere end at lave ICE af ens trim ;)

Nu bruger jeg jo en kugle trimmer, så trimmet er rimeligt fint hakket i forvejen og så er det jo bare at smide det i fryseren ligesom jeg pleger til ICE .... smukt .... det skal ihvertigfald prøves af her om en 3 ugerstid :D

Jeg har desværre bare en del top-buds der fik mug sidst, og jeg ved at det kan bruges når det er en kemisk metode at trække på ... altser gas :) ICE metoden vil ikke dræbe sporene ... meeeen mon ikke også isopronyl kan klare det ? Men igen jeg vil nu ikke bare forsøge og blive syg ..... og en 30-40 gasflasker kan jeg vel altid lige have råd til når jeg nu ved hvad der kommer ud af det :D

MATAS here i come ;)
 

Xhashish

Active member
Veteran
Ser super lækkert ud Charles :yes: lidt guf har du da heldigvis fået dig :):)
Hvilken metode brugte du til at lave ryst??
Efterlader isopropanyl ingen eftersmag?

Igen - Virkelig lækker hash :joint:
 
Top