What's new

Cannabis nyheder fra medierne

jinxx

Member
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1659981.ece

København bør være forsøgsby for fri hash og sætte en effektiv stopper for pushernes lyssky milliardforretning.

Det mener et bredt flertal på Københavns Rådhus, som torsdag aften ventes at vedtage et forslag om at sælge det euforiserende stof i offentlige hashbutikker på forsøgsbasis.

Politikerne på Christiansborg skal dog også sige god for den kontroversielle plan, men det tegner lovende, mener Socialdemokraternes socialordfører i København.

- Jeg er overbevist om, at et flertal i Folketinget også gerne vil tænke nyt på misbrugsområdet, siger Lars Aslan Rasmussen.

- Derfor håber jeg, at vi i København får mulighed for et forsøg med en ny politik. For vi kan ikke bare fortsætte den nuværende forbudsstrategi i forhold til hash, da den er meget forældet, tilføjer han.

Venstre vil til gengæld bremse ethvert tilløb til forsøg med fri hash i København. Partiet raser mod forslaget, som kaldes det 'glade vanvid'.

- Vi opfordrer i kraftigst mulige vendinger Frank Jensen som landets tidligere justitsminister til at få stoppet dette vanvittige forslag, siger folketingspolitiker Martin Geertsen, tidligere Venstreborgmester i København.

Lars Aslan Rasmussen peger på, at bander hvert år omsætter for 1,5 milliarder på hashhandlen alene.

- Og det er nu engang bedre, at det er kommunen, der står for udlevering af hashen, end at der er kriminelle, forklarer han.

Efter torsdagens afstemning i Borgerrepræsentationen skal byens socialudvalg i gang med at lave et udkast til, hvordan afkriminaliseringen af hash helt præcist skal udmøntes.

Her vil man tage kontakt til eksperter på misbrugsområdet, lyder det.

Lyder da interessant. ;)
 
L

lalandia

Måske en begyndelse på en ny æra??...nahh jeg skal se det for at tro på det. Jeg tror politikkerne på borgen er presset af bl.a svenskerne og nordmændene til at det aldrig bliver en realitet desværre.

Men jeg håber at jeg tager fejl

Grow in peace
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
det er ikke første gang at københavn kommer med ideen, som er rigtig god og det eneste fornuftige at gøre. dog tror jeg, som sidst, at folketinget vil sige klart nej, igen... hør blot den forstokkede nick hækkerup her:

http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser/2011/11/17141828.htm

Skal Danmark fremme fri hash i Europa?

P1 Debat 17. november 2011 kl. 12:20 på P1

Medvirkende er Henrik Rindom, speciallæge i psykiatri ved Hvidovre Hospital, Ole Hækkerup, retsordfører for Socialdemokraterne, Lars Aslan Rasmussen, socialordfører for Socialdemokraterne i Hovedstaden

Hør udsendelse (25:16)

Årtiers kamp mod salget af hash er slået fejl. Hash er i dag stadig det ulovlige rusmiddel, der er suverænt mest udbredt. På EU-plan konfiskerer myndighederne hvert år 700 ton - svarende til mindst 1,4 mia. joints. Alligevel ryger europæerne lystigt videre.

Derfor bør vi skifte kurs og sætte hashen fri, mener misbrugseksperten Henrik Rindom. Han foreslår, at Danmark bruger det kommende formandskab for EU på at fremme forsøg med legalisering i hele Europa.

Vil den nye regering være med til at gøre forsøget, når både SF og Enhedslisten har talt varmt for frigivelse af hash? Eller er det en illusion, at vi kan bekæmpe hash ved at gøre den lovlig?
 
Last edited:

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Tænk at dele håbet med en Britisk Baronesse :cool:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/11/17/204657.htm

Britisk baronesse ønsker hash legaliseret
17. nov. 2011 20.48 Udland Opdat.: 17. nov. 2011 20.52
Baronesse Manningham-Buller, tidligere chef for den britiske efterretningstjeneste MI5 og nuværende medlem af Overhuset, ønsker hash og andre former for narkotika helt eller delvist legaliseret i Storbritannien.

Det skriver flere britiske medier.

I en tale, der har vakt opsigt i Storbritannien, siger den 58-årige Manningham-Buller, at regeringens nuværende krig mod narkotika er slået fejl, og at det er på tide at den overvejer at gøre det lovligt med besiddelse af mindre mængder narkotika.

Se hvordan andre lande gør
- Jeg mener, at vi må se på kendsgerningerne. Vi har viden fra en række forskellige lande om at, hvad der virker en god del bedre end den politik, vi fører i Storbritannien, siger baronessen ifølge avisen The Telegraph.

Manningham-Buller, der var efterretningschef fra 2002 til 2007, er i dag leder af Parlamentets Tværpolitiske Gruppe for Reform af Narkotikapolitikken.

I sin tale i dag opfordrede hun den konservative premierminister, David Cameron, til at nedsætte en kommission, der kan se på det kontroversielle forslag om at lovliggøre hash og anden narkotika i et vist omfang.

Håber på en kommission
- Tjekkiet og Portugal har afkriminaliseret besiddelsen af mindre mængder narkotika. De har mindre narkotikamisbrug, lavere mængder af brugen af narkotika blandt unge, lavere kokainforbrug, lavere heroinforbrug, siger hun.

- Det står ret klart, at man klarer sig ganske godt, hvis man afkriminaliserer, så det er en af de poliske skridt, vi mener, man må se på, fortsætter Manningham-Buller.

Hun håber, at premierminister Cameron vil nedsætte en kommission, der henter medlemmer fra hele det politiske spektre.

- Dette bør i mine øjne være en bred politisk kommission, fordi der er behov for at vi lægger partipolitikken bag os og ser på kendsgerningerne på en fornuftig måde, sider den britiske baronesse.



P :smoke:
 

ZENBEE

Member
Uanset om det skulle gå så vidt at det også blev lovligt at ryge, vil jeg mene et vigitigt skridt er legalisering af planten således DK kan blive pionerland mht. bæredygtighed og alle de andre egenskaber planten besider! Tænk på hvor lidt der er forsket i planten alene pga. der aldrig har været kunne tildeles midler til forskning, der er næsten kun foretaget grundig forskning mht. THC og CBD, om ik der sku være lidt mere guld blandt de ca 850 andre virksomme psykoaktive stoffer?

Hvis i ikke har set videoen; 'We grow' så se den lige... meget sympatisk ung udendlands britte kommer godt rundt i krogene... det er sgu for dumt mht. regnskov kontra papir og cannabis fx.

http://www.youtube.com/watch?v=PSKJrgGqx_E

Ved godt der er marker i DK med planter under 0,02% THC, men hvorfor der ikke er flere hvis disse er lovlige?! det er også muligt at få dispensation fra plantediektoratet i speciele tilfælde...

Medicin, velvære og nydelse, bæredygtig resurse, det bliver virkelig godt og fornuftigt at gøre DK til foregangsland på ikke kun dette 'grønne' område...
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
enig... en bog eller film ville kunne fremstille argumentationen meget bedre og mere nuaceret
 

Dkgrower

Active member
Veteran
Hey alle, det her er min vudering af "Coffee Shop" forslaget.

Kbh Komunene er med på den, men Social demokraterne er imod og SF har udtalt at en legalisering ikke er på tale før næste valg og det bedst de er kommet frem med er et udvalg som skal lave en Rapport, en syltekrukke.

Enhedslisten er de enste som virkeligt tør og hvert år fremlægger de et forslag om en legalisering..

Men det udvalg som SF har foreslået, kan man håbe på at de personer som skal være en del af det vil lave en ordenlig rapport, men data er allerede tilstede, derfor kalder jeg det en syltekrukke...

Det man kan håbe, ved kbh kommune forslag er at den kan skabe en debat og få flere til at indse at en legalisering...

Personligt er jeg lidt trist over at politikerne kun snakker om bander og narko penge, men det var samme overvejelser i Portugal som resulteret i en dekriminalisering.

Legalisere
 
L

lalandia

Tja SF har desværre mistet grebet om tingene i deres magtrus...De minder sq efterhånden mere om en supportergruppe end et polistisk parti...sorry, men jeg har stems SF hele mit voksne liv, men det er sq slut nu..

Hmm måske denne post skulle have været i brokkassen i stedet

Legalize in peace
 

legalizeDK

Member
regeringen er en flok hyklere eller rettere de fleste politikere er det. jeg tror desværre ikke at legalisering nogensinde bliver en virkelighed. da de to eneste partier der støtter legalisering er EL og LA, som jo er de mindste partier, desværre. og jeg tror ikke nogen af dem tør eller vil presse det igennem, som f.eks DF har gjort med mange sager

Legalize
 

ZENBEE

Member
...tror desværre ikke at legalisering nogensinde bliver en virkelighed. da de to eneste partier der støtter legalisering er EL og LA, som jo er de mindste partier, desværre. og jeg tror ikke nogen af dem tør eller vil presse det igennem, som f.eks DF har gjort med mange sager

Legalize

...ligemeget med politikkere så længe folket vil have noget. De er kun debatører på folkets vegne! Meget få af dem tør nyde den fede, da de er hjernevasket til kun at gøre det 'chefen/loven' siger. Det må blive mønsterbryderne der trumfer dette her igennem, og overdøver 'de almindelige mennesker med halve ørers' svage jamren på borgen, med hæftige ramaskrig fra en virkeligere verden i inkubationstid!
 

ZENBEE

Member
...de to eneste partier der støtter legalisering er EL og LA, som jo er de mindste partier, desværre...

Legalize
Direkte forkert! Ordfører fra Socialdemokratiet har netop støttet op for legalisering live på TV2 lorry. Venstre synes der skal slås hårdere ned på kriminalitet, istedet for der lempes, de fatter stadig ikke hvad kriminalitet er!!! De bliver snart klogere....



HAIL MARY! http://www.youtube.com/watch?v=XDgeWLf1yGI
 

ZENBEE

Member
Mads Christensen i go aften DK om tjald; 'jeg ville til enhver tid vælge mine børn røg en jay fremfor tog et glas vodka!

Uffe Holm ryger årligt i Tyrkiet, men ved ik nok om det til at udtale sig... han synes det er vildt og får ikke sumper på, lol...

Troels kløvedal knægten minder om det ikke er lovligt endnu, hehe
 

ZENBEE

Member
Nu ruller lavinen drenge... Jeg pumper fjæsen med info disse dage, og masserer godtfolk, professorer mv...

DET ER NU DK ÅBNER VINDUET!!!!!!!

SPRING UD OG STØT OP! -not literally spoken...
:thank you: ALL IN HERE FOR FIGHTING
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
også blev det næste dag, stadig oppe på beatet zenbro, hehe? eller havde du suget for hårdt i sssdh bongen?
 

Paddi

GanjaGrower
Veteran
Schweizere får lov til at dyrke hash i baghaven
Hjemmedyrkning af hash skal sætte en stopper for illegal handel med det euforiserende stof.


19. november 2011, 14:43


Drivehuse og vindueskarme bliver måske en smule grønnere i Schweiz fremover. Fra 1. januar bliver det nemlig lovlig at dyrke marihuanaplanter derhjemme, skriver den schweiziske avis Le Matin.

De nye regler, der foreløbig gælder i kontonerne Vaud, Neuchatel, Geneve og Fribourg, skal sættes en stopper for den ulovlige handel med hash, der især foregår på gaden.

Ifølge en talsmand for Neuchatel-regionen er de fire regioner gået sammen om en fælles lovning, for at forhindre narkoturismen mellem regionerne.

Dyrkningen af marihuana er kun til eget brug, og derfor må en voksen person ikke dyrke mere end fire hashplanter. Bor man fire voksne i samme hus, er det legalt at dyrke op til 16 hashplanter.

Schweiz består af 26 regioner, og det er foreløbig kun fire, der har lempet loven om dyrkning af hash.
http://www.b.dk/globalt/schweizere-faar-lov-til-at-dyrke-hash-i-baghaven#
 

ZENBEE

Member
også blev det næste dag, stadig oppe på beatet zenbro, hehe? eller havde du suget for hårdt i sssdh bongen?

hehe :xmasnut:... Kan jo ik være den eneste der bomber mag'en og fjæsen konstant...-men altid på beatet min ven.- bongen er lagt på hylden til fordel for jays og tjubanger. Hail Mary!

-tvivler dog på legalisering vil forandre min verden synderligt... letz see...
 

Latest posts

Latest posts

Top