What's new

Brokkassen

Airnut

Member
I slutningen af marts måned sidste år. Der høstede jeg et grow.
Bor i en forening hvor vi bla er fælles om internettet. Hovedledningen har alle dage gået gennem min lejlighed og hen til en boks, og pga jeg ikke altid er hjemme er det blevet besluttet i foreningen at den ledning og boks skulle flyttes til et fællesområde.
Jeg vidste godt det ville blive vedtaget på det næste møde og det ville ske i maj måned.
D. 9 maj holdt vi møde og vi blev enige om og tilkalde en teknikker som kunne ordne flytningen. Så fordi jeg høstede i marts og jeg vidste vi skulle have mødet i maj, så ville jeg ikke lave et nyt grow eftersom chancen ville være ret stor for at en teknikker ville komme og se det, lige som de stod i fuld blomst næsten klar til høst. Så for ikke at udforde skæbnen mere end højst nødvendigt lukkede jeg mit grorum ned allerede i marts så dufte kunne dampe af, og jeg kunne få ryddet af vejen.

-Det blev vedtaget d. 9 maj at der hurtigst muligt skulle tilkaldes en teknikker og jeg var derfor dengang glad for min beslutning om og stoppe. Det blev også vedtaget at det blev pålagt foreningens revisor og finde en teknikker.

Har starter bøvlet. Fordi så længe det virker hvorfor så skynde sig?
I juni var der stadig ikke sket noget, jeg ringer og rykker revisoren.
I juli var der stadig ikke kommet lyd om hvornår der ville komme en teknikker, jeg rykker.
I august blev jeg lidt gal og rykker for 3 gang.
Fra midt august til slut september var jeg ikke hjemme, jeg lagde en besked til revisoren om hvor min ekstra nøgle var så tekinkkeren kunne få adgang.
Da jeg kommer hjem var der stadig ikke sket noget. Jeg brugte en god uge på og få fat i alle de andre i foreningen, kun for at finde ud af der stadig ikke var sket noget.
Jeg indkalder til et fællesmøde i oktober med eneste formål og diskutere, hvad, hvorfor og hvorledes, især hvorfor der ikke er sket noget mht internettet?
Herfra opgav jeg næsten. I november og december skete der stadig ikke en skid. Lige indtil midt i julen..
Der kom en strømafbrydelse på et par timer og herefter gik internetet helt dødt i foreningen. Så rykkede folk ellers op af kontorstolene og kom aktivt ind i debatten.
En teknikker blev hidkaldt næsten helt uden om revisoren.
Denne teknikker for oplyst vi ønsker og flytte hele molevitten. Men han vil hellere skifte én kasse ad gangen, sætte oervågning på linjen ogse tiden and om problemet skulle genopstå.
Fornuftigt nok et eller andet sted, men nu skriver vi slut januar 2013, og overvågningen vil første stoppe slut febuar. Derefter skal teknikkeren finde tid til og flytte ledning og skab, og som følge at nogen kabler skal forlænges, så kan jeg regne ud at korte februar alene går med og skulle splitte det halve af min lejlighed fra hinanden, flytte de 3 bokse, før jeg igen kan samle min lejlighed sammen, sætte grorummet op igen og starte med et par nye frø, såfremt der ikke er en bekendt der frobarmer sig med en lille flok stiklinger.

Men nu hvor jeg har forudsagt resten af historien kan jeg også regne mig frem til at mit grorum ikke kommer op igen før til marts. - Et år efter jeg lukkede det ned.

I stort set det meste af den tid har jeg måtte købe bandithash af dårlig kvalitet. Faktisk sådan set har jeg måtte sætte livet på spil for min nyddelse her i livet.
Kun fordi folk ikke kan få fingerne ud når man beder dem om det.

Jeg vil sætte mig ned og glo ind i skærmen og se Vsauce på youtube, samt alt andet totalt tidspilde der pøser Co2 lige ud i luften. Fordi jeg ikke kan gøre det modsatte pga loven.

Det jo nemlig ikke bigbrother længere, eller jo det er det jo, men han har bare fået selskab af sin lillesøster (hendes navn er) lille stikker. Hun er om nogen noget af det værste der kan ske hvis man møder hende. Det øjeblik hun finder ud af noget ikke er som det bedstemor lov har dikteret, så er hun den første til og sladre både til storebror, skattefar samt kommunemor. Og når de først kommer og deler lussinger ud, så det sgu ikke sjovt længere.
Som der stod i en eller anden bog.
Fri mig for fristelsen og led mig ikke ind i syndelsen.
I disse tider har den sætning aldrig haft et større budskab, og håb spundet til det.


(HÅÅÅRrrrrhhhhrrrrr - det hjalp lige og få luft :thank you:)
 
L

lalandia

Sig til de skiderikker at du skal til at male og sådan, så du forlanger at få flyttet det kabel NU
 
L

lalandia

Hvorfor fanden snakker sf og s om at det er snyd at putte hest i ko. Synes deres nuværende politik minder en hel del om det samme. Der er vidst noget der smuttede i varer deklarationen. Arbejder partier der lader kontanthjælps modtagere betale de riges skat får min hjerne til at kortslutte.

Skam jer grundigt
 
M

Mushy

HØRT!!!

Hensyn til hinanden i samfundet, var noget man tog i gamle dage..
 
L

lalandia

Hørte qvortrup sige at, Helle Gucci udemærket ved at hun er dømt ude ved næste valg. Jeg må indrømme at jeg tror på ham. Mon ikke hun er nede i europa efter næste valg hvor hun kan skide danskerne et langt stykke...dog nu på afstand. I følge Mr. Q bliver de på posten så længe den går uanset vælger frafald og ulmen i baglandet, kun for at sætte deres spor i historien, da de udemærket ved de er dømt ude. Klamt at tænke på.

Nå det var bare lige dagens brok fra min side...kommer sikkert mere
 
L

lalandia

Ja ja, Lala er stadig sur. Hvordan kan man som regering stå inde for ikke at ville give afghanske tolke asyl, når det er åbentlyst at de vil være i overhængende livsfare efter at have hjulpet os i deres eget land. Fair løsning....Min bare røv....Håber fandeme du sover godt om natten Hr. Hækkerup. Nogen burde vise den mand, hvad der sker når man er mod taleban i et land som afghanistan. Kan man skyde en 14 årig pige i hovedet for at ytre sine meninger, tror jeg ikke de ser det store problem i at nakke folk, som ret beset er overløbere i deres rådne øjne..Dette minder om magt for magtens skyld...ideologien røg fløjten for lang tid siden....Hvad er det der gør at vi ikke kan tage 7 mennesker og deres familie under vore vinger, når de har hjulpet os, hvor vi ikke kunne klare os uden dem??...Er det bare, brug og smid væk som med alt andet efterhånden?...Almindelig medmenneskelighed, er det bare et ord i ordbogen nu?

Dagens brok fra mig
 
L

lalandia

Ser dæleme ud til at den dansk sektion herinde er ved at sygne hen
 

STRANDvasker

Active member
totalt dødt anyways fed ic cup i år mange flinke mennesker og god samvær......en ting der undre mig er jeg den eneste der fed up med snak om rso som er lavet i folks kældre og bliver solgt som importeret medicin eller folk der så mener at de kan sælge medicin uden at kunne fremvise andet en latterlige test fra test kits og ikke kan forklare det rigtige indhold??? hvodden kan det være ingen har råbt vagt i gevær over for disse kvaksalvere.... jeg spørger bare??

STRAND
 

Quiet_Riot

Active member
Veteran
Både P1 og DR1/2 har været på banen omkring det, Sundhedsstyrelsen har jo også sagt folk helst ikke skal bruge det, det er bare svært for en dødsyg at vælge noget fra der måske kan hjælpe eller i hvert fald bliver reklameret som hjælpende middel, i medierne har talen især faldet på Endoca, som vist er noget værre svindel, det kan der ikke være meget tvivl om med de metoder der bliver lagt for dagen, en masse ændringer på hjemmesiden, sære udtalelser og så videre.

Det er nok bare stadig for undergrund og relativt ukendt til der sker noget, og det er vel heller ikke helt ligetil at finde de lagerhals/kældergartnerier for at stoppe det.
Som det mindste burde de sende det til et ordentligt hollandsk test lab. Det eneste jeg kender som måler korrekt er Test Lab Amsterdam.

Link

D – PREMIUM ANALYSES
A full analysis report showing the following: Quantitative ratios of primary cannabinoids.
Botany, physical and phytochemical properties. Profile-effect and dose-effect relationships.
Pharmacological action. Therapeutic uses and pharmaceutical file.
180 euro (per sample).
 

STRANDvasker

Active member
Du har ret QR det har de men de ændre ikke at der stadig er en opfattelse på det meste af det danske "fora" over alt på nettet og ser endda mere tendens til at de har lavet rigtigt godt forarbejde for at kunne sælge flere af deres produkter....Kan være det virker på nogle men mener at pseudo effekt også spiller ind og tro flytter bjerge...Når det så er sagt så tjek den tråd der ligger herinde hvor test af alle cup entries i år er og læs nærmere testlab i Holland er ikke noget du skal sætte din lid til det er i bedste tilfælde en indikator for hvordan det kan se ud og der bliver ikke søgt efter giftstoffer tungmetaller osv. derfor folk der sælger detter er i min verden kvaksalvere indtil de kan bevise og dokumentere deres påstande. lige en til det med undergrund det er alt sammen tilgængeligt på nettet og flere andre landes legaliserings "fora" er allerede ude over den problemstilling om det er noget der kan bruges eller ej....rigtigt fremstillet vil det have en langt bedre chance for rigtig virkining...igen det er såkaldte "lykkeriddere" der vil lukrere på syge folk og deres uvidenhed og frustrationer .... Skam jer

STRAND
 

STRANDvasker

Active member
1 mia hash skulle der blive solgt for på staden det må være lavt sat men en god indikator for et regnestykke.

1mia / 50kr gr i gennemsnit = 20mill gr
20mill gr i kilo = 20000kg eller 20 ton
Så ved vi allerede der at det er meget lavt sat.

Okai efter at se på andre steder hvor der er legalisering i gang og forsøge at sammenligne så er den væsentlige forskel på Danmark og hvilken amerikansk stat Canada eller Holland at vi i Danmark bruger cigaretter med vores (medicin) og vores kultur med marok Libanon og andet hash gør vi bruger cigaretter også i flestetilfælde men pot/skunk eller bare cannabis planten som vel er det bedst beskrivende. Det leder mig til udregningen igen.

20mill gram divideret med hvor meget cigaret pr gram (gamle skole her så 1g pr 1smøg men cigaretterne er blevet mindre så nok nærmere 0.5g pr cigaret så :

20.000.000gr / 0.5g = 40.000.000 cigaretter!!!! det er 2millioner pakker cigaretter tankevækkende Hvad koster det systemet???

Det tjener hvertfald
indtjening fra 2 mill pakker cigaretter = 2mill x 25kr = 50millioner
(antaget at hver pakke giver staten 25kr i kassen) --har du tal tilføj eller skriv så indsætter jeg.

Indtjening fra king size cigaret papir
40millioner stk (40mill x 0,04øre) = 1.6million
(afgiften pr papir er 0,04øre)

Man skal ikke have ret meget forretningssans før man vil kunne se at de penge ikke rækker en brøkdel til de skader det antal cigaretter påfører og hvor stor belasting for samfundet det er og en legalisering med tobak vil muligvis afsløre at de tal der er i udregningerne er væsentlig større end nu og det så vil betyde mere skade.

konklusion må være at hvis en legalisering skal ske er dette muligvis ikke den rigtige løsning. Løsningen må være at kigge på hva andre gør og hvad tallene vi har kan bruges til.

Legalisering uden tobak vil være den mest økonomiske og den der sundhedsmæssigt vil kunne accepteres af de fleste også hr og fru Danmark.


Afgift på cannabis afregnet direkte til staten så skal det jo så diskuteres om menig man må dyrke selv eller om det skal laves industrielt og der vil de næste komplikationer opstå hvodan vil man kunne tjekke menig man og vil industrielt dyrket kunne leve op til hjemmedyrket.....nå mere galde senere..

STRAND
 

Quiet_Riot

Active member
Veteran
Interessant lille regnestykke.
Tror at selv med en legalisering, ville de fleste stadig bruge tobak, da langt de fleste hash/cannabis brugere ryger cigaretter ved siden af joints.

Det er - desværre, vil jeg vove at påstå - en stor del af cannabis kulturen, især i Europa og Skandinavien. Men hver sin smag...

Det økonomiske aspekt driver nok også mange til at bruge tobak, selvom med lidt held og research kan man nok finde en god bunke god pot til en fin pris. Der er også en del som synes det bliver for krads og potent hvis man laver rene pot/skunk joints eller troldmænd ����
 

XLNordic

Active member
avmyass.jpg
Er Kalle stadigt herinde, evt under nyt navn?
Mvh en gammel grower med nyt navn 😉
 
Top