What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

bonsai-forsøg

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
et par måneder? et par uger var nok at foretrække. jeg har ikke mødt katsus bubba som s1 frø, så det er nok klonen der er på vej, hehe
 
M

Maxe-Igen

et par uger hmm.. er sikker på at de kunne sælge mig noget "turbo-gødning" ude på staden (hvis det var det man spurgte efter) men tror jeg springer over :D

det skulle lige passe sammen med andre planter/pladsen... såå om et par uger der er der nok kun rødder på klonerne (2 ekstra store thumbs up til butikken, køber for 2500 udstyr til de nye stiklinge og hvad glemmer de at give mig med...Clonexen)
 

Gunnarguchi

Active member
ICMag Donor
Veteran
Maxe-Igen said:
... såå om et par uger der er der nok kun rødder på klonerne (2 ekstra store thumbs up til butikken, køber for 2500 udstyr til de nye stiklinge og hvad glemmer de at give mig med...Clonexen)

Har ikke afprøvet det endnu, men der er en tråd herinde om hurtig og simpel kloning med en gryde med vand og en iltpumpe hvor det netop anbefales IKKE at bruge clonex eller lignende.
Kunne være værd at prøve nu du alligevel mangler det?
Kan desværre ikke huske linket på tråden eller posterens nick :(
 
M

Maxe-Igen

hey Gunnarguchi, jeg har prøvet det..der er et billede af gryden på side 1 :D ..det virker fint men egner sig bedst til et mindre antal stiklinge ellers løber jeg tør for akvariepumper...desuden gik det vist ikk superhurtigt.

de skal nok klare sig uden clonex men det kunne måske have skåret en uge af 'ventetiden' =)

edit: og jeg har gang i gryden igen ved siden af drivhuset hehe
 
Last edited:

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
honning skulle også være godt, eller bambus\birkesaft. også kokosmælk
 
M

Maxe-Igen

jeg synes honning er dårligere end bare vand..det er som om det får stilken til at rådne i flere tilfælde..måske er det lidt for godt for alle mulige andre mikrober.

pilevand virkede for mig på frøplanter så det virker nok også lidt på stiklinge...og bambus må være noget af det samme da de også vokser hurtigt...birk vokser ikk særligt hurtigt men jeg ved at man kan drikke ren birkesaft så usundt er det nok ikke =)... kokosmælk lyder som noget der ligger og rådner og stinker nede i mediet :p
 
Last edited:
M

Maxe-Igen

jamen så kan jeg da passende lige lave et lille forsøg eftersom jeg kun har 2 pumper.

det er bare RET forskelligt det saft der er indeni en kokosnød og det kokosmælk man køber på dåse, så ved ikk helt hvad der skal testes...rent vand mod..hmm... birk måske eller pil - på en måde federe hvis det virker med noget der gror i vores egen natur og som alle kan få fat nemt fat i.
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
du kan vist bare bruge det vand der er inden i en kokosnød. jeg har prøvet med det fra dåse og det var noget skidt
 
M

Maxe-Igen

hehe havde så ikk lige tænkt på at man bare kunne købe en kokosnød men kunne godt regne ud at det fra dåserne ikk duede..det er bare en stor ulækker hvid klump.

har istedet for kastet mig ud i et forsøg med en eksotisk plante som vokser ektremt hurtigt... dejligt slimet plantesaft der bliver kulsort af iltning :chin: ..har ikke de bedste forventninger til det haha
 
M

Maxe-Igen

tak =)


9 dage gamle kloner:

gryde/sølvpapir/luftsten
6t1ev0m.jpg



grodan/drivhus
80yvack.jpg
 

Gunnarguchi

Active member
ICMag Donor
Veteran
De var startet samtidigt, havde totalt samme betingelser, herunder temperatur osv ?
Men umiddelbart ser det så ud til at drivhus med Grodan er hurtigere end gryde og luftstens metoden.
 
M

Maxe-Igen

neej ikk rigtigt..drivhuset giver nok en stor fordel og ændrer både temp og fugtighed... har desværre ikk 2 drivhuse så det blev en lidt unfair konkurrence :p ...men de skal nok komme dem i gryden.. uden drivhus og det tror jeg ikke dem i grodan ville have overlevet.
 
M

Maxe-Igen

bæreblad fra DC x ukendt skunk ... det med en spids nedad er ikk trichs men de der modhager..de helt runde er trichs
6nqgv49.jpg



så lad os da se om bærebladene har noget at sige for blomsternes udvikling :p ...mishandlet ex-moderplante
7yfuq74.jpg
 
M

Maxe-Igen

den skal nok overleve ..men ved ikk hvor store skuddene bliver :D

de 3 mødre, 10 dage i blomst - har klippet skud af den bagerste 2 gange så den ikk går amok
732bslk.jpg
 
M

Maxe-Igen

ville gerne have et bedre digitalkamera-okular..ser så fedt ud med øjet

6ypr9c4.jpg


fimrehår
8fosm12.jpg
 
Top