What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

bonsai-forsøg

M

Maxe-Igen

Vil se om jeg kan spare lidt tid ved at tage en større plante og lave til bonsai istedet for at starte helt fra den er lille, har brugt en Purple Bastard klon fra NFT..

Roden er bare cuttet i, til potten, passende længde..






2 uger senere





edit: idéen er at jeg vil gøre det samme med nogle andre vigtigere sorter hvis PB'en overlevede, ser ud til at det virker fint nok... nu har den bare fået lov at vokse for at overleve men ellers er det meningen at den skal skæres længere ned hver gang..
 
Last edited:

Gunnarguchi

Active member
ICMag Donor
Veteran
Fed tråd.
Regner også snart med at skulle begynde at rode med bonzai metoden til moderplanter af plads hensyn så vil kigge interesseret med her og håbe du jævnligt vil update tråden efterhånden som tingene vokser osv.
 
M

Maxe-Igen

Skal nok opdatere men det bliver ikk så ofte da den jo vokser ret langsomt efter nedskæringer... havde egentlig regnet med at det ville gå værre fordi jeg fjernede så stor en del af rodmassen men der visnede kun en 5-6 blade efter den omgang.

De andre sorter står i 6,5L jord... tog den i NFT med kæmperødder for ligesom at skabe et worst-case-scenario i forhold til de andre som jo så kun kan klare sig endnu bedre..

Skærer den ned igen i aften...det er ligesom det sidste skridt der kunne gå hen og blive kritisk da den nærmest skal halveres i højde nu for at væksten ikke kommer for højt oppe i al fremtid.
 
M

Maxe-Igen

Så blev den skåret ned..hvis den klarer sig fint af det (og det regner jeg med) gør jeg det samme med de 3 andre..

 

Deus

Member
nice nok, kunne godt selv finde på at starte med bonzai, det ser fedt ud når man har en så kompakt plante med et utal at stiklings grene ;)
 
M

Maxe-Igen

Toppet.. (for dobbelt så mange skud selvf.)









sker ikk så meget herinde i dansker-sektionen så I kan nok godt klare lidt off-topic billeder =)


Bubba Kush - vildeste vegger jeg har set....står i jord men vokser som om den stod i hydro




2 kommende stolte (og tørstige) Lemon Thai AU forældre..håber efterhånden at få indavlet det autoblomstrende gen..frøene bliver F4..


 
Last edited:

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
flot, det er godt nok sjældent man hører om bubba der vegger hurtigt!
 
M

Maxe-Igen

ok det var egentlig også forkert sagt...den vegger selvf. ikk hurtigere end sativaerne men hurtigere end f.eks. Purple Bastard og så vokser den meget kraftigere - den virker bare supersund og brokker sig ikk over noget...

har også et par andre sjove træk, f.eks ser både de der grønne "hår" og calyxes ved hver internode ret specielle ud..



fandme heldigt at der var én der var så flink at dele de gener! :bow:
 
M

Maxe-Igen

har testet et nyt legetøj :D ...kvaliteten ku' godt være bedre men nu meget sjovt alligevel

lemon thai blomsterbæger med frø
73lt1zr.jpg


x200 ca. fra den røde firkant
82mnmys.jpg


hanblomst
6yby1w0.jpg


stilken på DC x ukendt skunk
6lo6435.jpg
 
K

kenned

årh nice nok der. Hvad bruger du for at zoome så meget??

Men ser da godt ud, også det der bonsai.. Men ikke for noget, men er den ikke lidt stor i det?
 
M

Maxe-Igen

det er et lille USB mikroskop

...den kunne godt være lavet mindre..f.eks. plantet lavere men man er jo rimelig bundet af hvor internodes sidder. Det er bare en testplante men klart når den er så høj (50cm med potte) kunne man næsten ligeså godt bare have dyrket den normalt... synes dog det er lykkedes godt med at få skuddene til at sidde i samme niveau...ville kunne tage over 20 stiklinge af den om 1-2 uger.

Dem jeg skal have i længere tid vil jeg lave lavere og bredere - ikk fordi jeg har brug for det pladsmæssigt men fordi det ser bedst ud :D ...men én der er halvt så høj vil også tage tilsvarende betydeligt længere at få til det stadie der, fordi det er nogle små spassergrene man så arbejder med...og en lavere plante ville også kræve noget LST for at få den rigtige bonsai-form.


Sammen med en lille Bubba Kush der skal være lavere
6x7qzxl.jpg
 
M

Maxe-Igen

gravid thai-teenager overfaldet med fæl blitz..

6odcv80.jpg



ok det sutter det billede..
 
Last edited:
M

Maxe-Igen

6t1nofb.jpg


86ocdtw.jpg


3 mødre der er røget ind i blomsterrummet...SS er blevet lidt brændt af..
71xrbbm.jpg
 

Gunnarguchi

Active member
ICMag Donor
Veteran
lækkert og lærerigt at følge med i dine bonsaiplanter.
Skal også snart kaste mig ud i det selv, så rart at kunne trække lidt på andres erfaringer.
 
M

Maxe-Igen

tak for linket! ..havde overvejet at spørge..så de er altså lavet på den såkaldte pre-98..lyder super! - smukke buds må man sige..

ja den lille Bubba skal være moder og PB testplanten bliver snart skoddet da det ikke er den bedste fæno... har et par andre mødre af den gode (hvoraf den ene er den der lige er sat i blomst)
 
Last edited:

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
lyder godt maxe! jeg har hørt at katsus bubba også er på vej, ville da være sjovt med lidt sammenligning
 
M

Maxe-Igen

ja.. må indrømme at mine forventinger til den også steg et niveau efter at have set det link :D - sammenstillet med folks arrogante disning af alt andet end 'pre-98' ..så forventer jeg at den udgave er langt bedre end S1'en fra andre firmaer som vist er lavet på senere Bubba versioner? ..har ikk sat mig ind i det..måske er cali kush's frø også lavet på pre-98..

esbe på vej?..til din frøsamling eller? :p ...jeg skal nok smide nogle bud-billeder ind af den her om et par måneder, så må du stå for at flashe katsus version hehe
 

Latest posts

Latest posts

Top