What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

2024 Outdoor Grow

Useridentity

Active member
Håller såklart med dig. Men det är lätt att övergöra saker och krångla till mer än man behöver med, speciellt som ny :p
Visst är det så!
Men om vi nu ska vara lite petiga så rekommenderar 10L-guiden 4*40 p-jord/kogödsel till 10 st autos eller 3 earlys 🤓
Bästa är ju att hitta en spot med bra jord men jag har varit lite för lat för det..
Har inga större problem att kånka runt på 20-30 L jord, ser det som motion/träning plus att jag får mer 🍬

Stort lycka till iaf nya som gamla guerillas ✊
 

zyppe

New member
Visst är det så!
Men om vi nu ska vara lite petiga så rekommenderar 10L-guiden 4*40 p-jord/kogödsel till 10 st autos eller 3 earlys 🤓
Bästa är ju att hitta en spot med bra jord men jag har varit lite för lat för det..
Har inga större problem att kånka runt på 20-30 L jord, ser det som motion/träning plus att jag får mer 🍬

Stort lycka till iaf nya som gamla guerillas ✊
Jag bad honnom också följa den, han är nybörjare.

Jag själv har bra jord på spoten och blandar gödsel o jord max 10l/ planta för att jorförbättra o få upp ph som annars är lite väl i underkant.

You do you. 😅
 

skogsmullen

New member
Blanda i jorden och/eller lägg uppe på jorden under resans gång.
Bra grundnäring.
Hur ofta ska man fylla på då?

Hönspellets var hittar man det, är det samma som hönsgödsel?
Haha det kanske är sjukt dum fråga men jag är helt ny somsagt och uppskattar all din hjälp.
 
Last edited:

zyppe

New member
Hur ofta ska man fylla på då?

Hönspellets var hittar man det, är det samma som hönsgödsel?
Haha det kanske är sjukt dum fråga men jag är helt ny somsagt och uppskattar all din hjälp.
Ja det är samma bara att den är pelleterad. (Upphettad).
Du hittat det i alla butiker som säljer trädgårds stuff. Plantagen, bauhaus osv.

Där har du bra beskrivning hur det ska användas!

 

skogsmullen

New member
Ja det är samma bara att den är pelleterad. (Upphettad).
Du hittat det i alla butiker som säljer trädgårds stuff. Plantagen, bauhaus osv.

Där har du bra beskrivning hur det ska användas!

Tack zyppe !
 

ingealls

Active member
Jag gjorde nässel och bananvatten förra året. Och andra frukter jag hittade. Använde det som näring. Funkade riktigt bra. Och sen bara topp gödsla med torkad skit du hittar på vägen. Tror inte de behövs köpas näringar överhuvudtaget. Gör eget av vad du har runt omkring dej.
 

skogsmullen

New member
Jag gjorde nässel och bananvatten förra året. Och andra frukter jag hittade. Använde det som näring. Funkade riktigt bra. Och sen bara topp gödsla med torkad skit du hittar på vägen. Tror inte de behövs köpas näringar överhuvudtaget. Gör eget av vad du har runt omkring dej.
Intressant.

Jag kommer att köra 10L guiden vilket verkar väldigt simpel, men kommer även ha 1 spot där jag kör lite annorlunda och för att se skillnad på hur alla blommar osv.
 

vadervader

Active member
Hallå!

Vart ute o preppat spottarna nu.
Jorden har vänts, bokashijord (30%), planteringsjord, massa löv och organiskt har tillsatts. Fantastiskt mycket bättre jord i år i marken då den matats massa.
Plus biokol som legat i urin, fishmix, Rhizoferm, kelp. Samt lite perlite.
Bat Guano och Basalt myllades ner också.

Nya hål och en till större rabatt gjordes, mycket fin jord på plats där.

Vattnade på med mikronäringsämnen, lakvatten och Bat Guano.

Ska även tillsätta ullpellets senare, fuktbevarande och långsam näring + att ull är avskräckande för djur.

Nu är det bara väntan på att så och plantera!

Skönt att vara ute och smyga igen 💚
 

ingealls

Active member
Jag bar ut en jävla massa ull från en bondes lada igår. Menar du att det håller grisarna borta och eventuella rådjur? Ska de ligga överst eller kan man gräva ner de runt om och dem känner doften ändå? Lär ju flyga runt ull överallt annars tänker jag
 

Latest posts

Latest posts

Top