What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

2024 Outdoor Grow

budstealth

Active member
Why do you plant them? Do you live in the city centre of Bucharest and want to plant cb? How is the high? Or you haven’t tested yet?
They are not tested...but taking into account the pedigree of the parents, it is certainly something good. I am looking for stealth strains that I can grow safely, in the open air. Here the punishments for possessing and growing cannabis are heavy.... just increased. Before they were from 2-7 years, now they are from 3-10 years. The truth, like irresponsible consumption, has increased a lot. People under the influence of drugs and alcohol, drive cars and cause fatal accidents where they unfortunately die many young people. That's why the punishments are getting tougher. The age of those who consume drugs has dropped a lot, reaching even 12-year-old children. Of course, the market is flooded with all kinds of synthetic crap, and very cheap, but unfortunately cannabis also enters the fight against drugs .
 

Parameter

Well-known member
They are not tested...but taking into account the pedigree of the parents, it is certainly something good. I am looking for stealth strains that I can grow safely, in the open air. Here the punishments for possessing and growing cannabis are heavy.... just increased. Before they were from 2-7 years, now they are from 3-10 years. The truth, like irresponsible consumption, has increased a lot. People under the influence of drugs and alcohol, drive cars and cause fatal accidents where they unfortunately die many young people. That's why the punishments are getting tougher. The age of those who consume drugs has dropped a lot, reaching even 12-year-old children. Of course, the market is flooded with all kinds of synthetic crap, and very cheap, but unfortunately cannabis also enters the fight against drugs .
Aaa I see! Then i understand why you have this love for freak strains. Make many seeds and spread them ;)
 

CheckTreck

Active member
Börjat förbereda säsongen nu. Jag satte några Auto Duck hemma, de kan drivas upp lite större hemma utan att de ser misstänkt ut. Sedan ska jag göra i ordning spotarna under påsklovet. Tanken är att få ut några Auto Duck hyfsat stora så att jag får en tidig skörd av de. En chansning, min Auto Duck förra året gav inget. Sedan blir det lite andra som jag sätter senare, har inte bestämt vad än men lutar åt White Widow som funkade bra förra året, och kanske Early Top Skunk.

Lycka till i år!
 

Useridentity

Active member
Jag tog mig en tung promenad idag, ryggsäcken packad med ca 30 L U-jord 💪
”Byggde” ut en gammal spot, grävde/skrapade bort fjolårets jord och fyllde på med ny fin och la den gamla ovanpå. Slängde på lite rådjursskit i botten också 👍
Har 3 st spotar till som ska levlas upp lite i år för att dubbla möjligheterna.

Det blir att sätta fröna i iaf två olika perioder för att säkra upp skörden, nog för att det var lite extremt väder förra säsongen men kanske blir likadant i år 🙃

Lets go!
 

Parameter

Well-known member
Jag tog mig en tung promenad idag, ryggsäcken packad med ca 30 L U-jord 💪
”Byggde” ut en gammal spot, grävde/skrapade bort fjolårets jord och fyllde på med ny fin och la den gamla ovanpå. Slängde på lite rådjursskit i botten också 👍
Har 3 st spotar till som ska levlas upp lite i år för att dubbla möjligheterna.

Det blir att sätta fröna i iaf två olika perioder för att säkra upp skörden, nog för att det var lite extremt väder förra säsongen men kanske blir likadant i år 🙃

Lets go!
Rådjurs bajs i botten, det gillar vi 😛

Jag kunde samla 2-3 påsar rådjursbajs ibland. Nu odlar jag på spotar med mindre rådjur så hittar inte mycket. Men älskar inställningen. Man tar det man har och det som finns, precis som en äkta guerrilla odlare.
 

ingealls

Active member
Tjena alla odlare.
Jag har kikat igenom dem svenska forumen nu i 2 år men känner att det är dags att starta min egna odling. Jag har 2 frågor som jag undrar innan jag börjar införskaffa grejer och den första fråga är om hur säkert det är att beställa frön internationellt.
Den andra är om man kan kurera utomhus på något sätt så att man inte behöver ha det hemma.
Uppskattar alla svar jag får och lycka till med era plantor i år!
Jag köpte frön från sverige. Sweseeds eller vad sidan hette. Men dem va billiga och bra frön faan. Fick gratisfrön också. Tror de är nån systersida till smoketower. Väldigt bra grochans. Va typ bara två av kanske 50 frön. Inte svar på din fråga men tänkte de är ett bra tips ändå
Tänk på att kraftledningsgator kan vara ganska välbesökta. Om jag inte misstar mig så inspekteras de och rensas upp från sly och växtlighet med jämna mellanrum också.

Odla direkt i jorden. Jag har aldrig förstått varför folk vill odla i krukor utomhus. I jorden har rötterna mer utrymme, man slipper vattna lika mycket (jag behöver inte vattna alls oftast), det går att smälta in lättare i omgivningen et.c.

Släpa jord i bushen är jobbigt så använd kogödsel och blanda upp med lite av den befintliga jorden och tillsätt eventuellt lite hönsgödsel och/eller benmjöl. Benmjöl
Tänk på att kraftledningsgator kan vara ganska välbesökta. Om jag inte misstar mig så inspekteras de och rensas upp från sly och växtlighet med jämna mellanrum också.

Odla direkt i jorden. Jag har aldrig förstått varför folk vill odla i krukor utomhus. I jorden har rötterna mer utrymme, man slipper vattna lika mycket (jag behöver inte vattna alls oftast), det går att smälta in lättare i omgivningen et.c.

Släpa jord i bushen är jobbigt så använd kogödsel och blanda upp med lite av den befintliga jorden och tillsätt eventuellt lite hönsgödsel och/eller benmjöl. Benmjöl och blodmjöl kan dra till sig djur som gräver i din grop på jakt efter mat så tillsätt det gärna i botten av gropen och låt den stå ett par veckor innan du planterar. Blanda gärna i löv, gräs, nässlor, vallört och annat organiskt material från platsen.
Under säsongens gång kan du komplettera med guldvatten, hönsgödsel eller annan valfri näring beroende på vad dom behöver.
Att odla i krukor har sin fördel märkte jag förra året. Det gick att ta in dem när de var som blötast. Vill bara lägga till det. Så folk inte tror man är galen för att man gör det. Och är praktiskt om man vill följa solen om man inte har tillgång till ett bra spot. Men odlade direkt i jorden med. De blir stora plantor av det. Går att se skillnaderna i förra årets tråd där jag öa upp mkt bilder
 

ingealls

Active member
Ja jag smulade ner all skit som jag hittade och körde de som topp mat i spannarna. Vet inte om de gjorde så mycket men blev jäkligt fina plantor. Åhh vad jag längtar till redig vår nu. Krokusen och snödroppar har kommit. Ska la ner och städa mitt gamla spot. De som göms i snö kommer upp tö
 

ingealls

Active member
Jag tog mig en tung promenad idag, ryggsäcken packad med ca 30 L U-jord 💪
”Byggde” ut en gammal spot, grävde/skrapade bort fjolårets jord och fyllde på med ny fin och la den gamla ovanpå. Slängde på lite rådjursskit i botten också 👍
Har 3 st spotar till som ska levlas upp lite i år för att dubbla möjligheterna.

Det blir att sätta fröna i iaf två olika perioder för att säkra upp skörden, nog för att det var lite extremt väder förra säsongen men kanske blir likadant i år 🙃

Lets go!
Jag satte auto på tre olika tillfällen förra året. Alla hann bli färdiga. Visst vissa blev mögelskadade i slutet när regnet var hoss oss. Men rökte sista budsen jag lyckades hitta i typ i går. Så de va nån planta för lite men va väldigt nära att räcka ett år faan. Så himla kul att se er alla igen
 

ingealls

Active member
20240329_112304.jpg
 

zyppe

New member
Riktigt taggad nu, var ute och grävde i helgen fyfan vad jobbigt det där med all sten. Men villket dunderspot, hade tänkt ha fler men blir all fokus på den spoten i år. Granplantage med redigt med sly,kommer vara svårt o ta sig fram där i sommar. öppnar upp sig på några ställen 5-7x5-7 meter 10-12+h sol.
 

skogsmullen

New member
Kul!
Blir min absolut första gång att odla detta år, har kollat ut lite spots som jag känner kommer funka.

Har 5st QuickOne auto sen tänkte jag beställa 15-30 frön till, tänkte köra AK47 auto och även RK62 auto om ingen annan skulle rekommendera något.
Bor i Zon 2, och tänkte följa 10L enkla guide på hur man odlar men har lite frågor som ni får ursäkta ifall dom är dumma.

Hur mycket jord behöver jag köpa på dessa ca 30 frön? Tänkte köra typ 20-30cm djupt med kogödsel på botten och hasselfors pjord på toppen, vattna på som fan 1v innan utplantering och lägga på lite gräs osv.
Är detta en dålig eller bra start?

Jag tar jättegärna emot tips, är somsagt helt ny och detta ska bli väldigt intressant.
 

Useridentity

Active member
Kul!
Blir min absolut första gång att odla detta år, har kollat ut lite spots som jag känner kommer funka.

Har 5st QuickOne auto sen tänkte jag beställa 15-30 frön till, tänkte köra AK47 auto och även RK62 auto om ingen annan skulle rekommendera något.
Bor i Zon 2, och tänkte följa 10L enkla guide på hur man odlar men har lite frågor som ni får ursäkta ifall dom är dumma.

Hur mycket jord behöver jag köpa på dessa ca 30 frön? Tänkte köra typ 20-30cm djupt med kogödsel på botten och hasselfors pjord på toppen, vattna på som fan 1v innan utplantering och lägga på lite gräs osv.
Är detta en dålig eller bra start?

Jag tar jättegärna emot tips, är somsagt helt ny och detta ska bli väldigt intressant.
Låter som att du har hyfsad koll på läget!
Just vilka strains som passar vart är nog rätt svårt att svara på, det är mkt som spelar in där..
Ca 20-25 L jord per auto är att rekommendera! Funkar såklart med mindre också, men blir mindre planta såklart.
Frön från seedbanks är nog ett bra tips att köra igång inne eller iaf i liten kruka första 2 veckorna innan det planteras i jord.

Proffsen får fylla på med resten! Jag är inne på tredje säsongen nu..
Din första säsong ser redan ut att bli 10 ggr bättre än min debut 😂
 

skogsmullen

New member
Låter som att du har hyfsad koll på läget!
Just vilka strains som passar vart är nog rätt svårt att svara på, det är mkt som spelar in där..
Ca 20-25 L jord per auto är att rekommendera! Funkar såklart med mindre också, men blir mindre planta såklart.
Frön från seedbanks är nog ett bra tips att köra igång inne eller iaf i liten kruka första 2 veckorna innan det planteras i jord.

Proffsen får fylla på med resten! Jag är inne på tredje säsongen nu..
Din första säsong ser redan ut att bli 10 ggr bättre än min debut 😂
Tack så mycket, ska se till att rusta upp då, fullt med snö nu så blir svårt men såfort det försvinner så.
Varför kör man i kruka 2 veckor innan, vad är fördelen jämtemot att köra direkt i backen?
Finns ju vissa begrepp jag har lite svårare för, vissa vill att man öppnar fröt med blött papper tex varför skulle det vara bättre än det andra?

Tänker att de är första gången så jag ska inte överkomplicera saker utan jag kör på så som det är sagt, och skriver här i tråden om frågor om det skulle komma upp något.
 

zyppe

New member
Låter som att du har hyfsad koll på läget!
Just vilka strains som passar vart är nog rätt svårt att svara på, det är mkt som spelar in där..
Ca 20-25 L jord per auto är att rekommendera! Funkar såklart med mindre också, men blir mindre planta såklart.
Frön från seedbanks är nog ett bra tips att köra igång inne eller iaf i liten kruka första 2 veckorna innan det planteras i jord.

Proffsen får fylla på med resten! Jag är inne på tredje säsongen nu..
Din första säsong ser redan ut att bli 10 ggr bättre än min debut 😂
Bär inte för mkt jord bara inget kul! Skulle säga mex 10 liter/planta det kommer såklart sprida sig i den befintliga jorden bara man tänker sig lite för innan vart man sätter!! Gör inte massa jobb i onödan :)
 

skogsmullen

New member
Så tanken är att jag kör 3 bäddar.,
Bär inte för mkt jord bara inget kul! Skulle säga mex 10 liter/planta det kommer såklart sprida sig i den befintliga jorden bara man tänker sig lite för innan vart man sätter!! Gör inte massa jobb i onödan :)
Okej tack!
Skulle du säga att de smart att investera i biobizz starter kit första gången? Eller någonting annat som är bra att tänka på, vet att man lär sig av sina misstag men gillar att ha bra planering framåt.
 

zyppe

New member
Så tanken är att jag kör 3 bäddar.,

Okej tack!
Skulle du säga att de smart att investera i biobizz starter kit första gången? Eller någonting annat som är bra att tänka på, vet att man lär sig av sina misstag men gillar att ha bra planering framåt.
Nej absolut inte. Hönspellets är dock bra grejer.
Blåkorn finns även men dem får man va försiktig med.
Gör som 10L första gången det rekomderar jag👍 det är beprövat och bra nivå för nybörjare.

Tänk på att det är en växt, det är inte raketforskning, krångla inte till det o gör det svårare än vad det är. Kolla växterna runtom hur dem mår.
 
Top