What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

zamal hybrid pictures

L

Laugan Gaucher

all is on the titre : only pics no comment ( for sidebob-show and others lol ) :

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php

picture.php
 
L

Laugan Gaucher

bon alleï t'a gagné PTG :

j'ai échangé en 2004 des seeds avec un gars de la réunion rencontré sur le FCF. je recherchais de la mango-carrotte qui avait été ma première zeb cultivée il y a longtemps sur Paris ( 1992 ! ça date mes gens ! ).

J'ai reçu des petites graines marrons foncées que j'ai semé. j'ai gouté le bon foin que ça donne sous lampe ( 4%THC bien pesée ) et j'ai croisé avec ce que j'avais sous la main c'est à dire : zamal f1, White Russian x NL#5, neville haze

le zamal peut aller du plus banal foin à la zeb la plus psychédelic du monde : c'est ça son secret.

croisée avec de la haze nevilienne ça devient une tuerie sur certains phéno. le rendement peut être conséquent :

picture.php


picture.php



et ça peut donner ça aussi :

picture.php


picture.php


picture.php
 

blan-k-flor

Active member
Veteran
Beautiful skiny ladies:tiphat:! I have some crosses to test next season: NL#5/haze x Zamal; Jack Herer x Zamal and others i don´t remember now. I hope they look so nice like yours:dance013:!!
 
L

Laugan Gaucher

Mango-carot?So nobody have the "pepper-quality"?...

no pepper quality found this days


How do you know she have 4%thc?Did you test it?Talking about only one girl or various individuals?

I 'm sure zamal needs lot of light UVA and UVB for giving the best. Under a HPS light like 600 W she is not in the range of "ability to give good weed"...very little trichomes ( but numerous and bulbous )

not tested THC level just an idée

What is the girl in your upper post(n°6)?And what do you call zamal f1? P1 excuse me

upper post #6 there is the mother of lot of others. named zamal killer, she's zamal x (white russian x N#5 Haze). real killer weed with anxiety and paranoïa possible at night. Very clear but profond and very long lasting.


I believe that's true for a lot of landraces!Now isn't zamal closer to a polyhybrid than a landrace?La Réunion is a small island,while pollen do fly far away...

I think it was really a pure landrace'cause she's growing naturally and hermies sometime so the inadapted import can't facily pollute the genepool of this strain growing naturally. the landrace is mango-carrotte and the polluted strains are "peppery, fil rouge ....)


not flying pollen, only different import by afficionados from over the world for long time, but I can recognize zamal mango-carrote between one million. she is my first work with cannabis long time ago and my first sativa high effects

the first quality I love in her is : new Blood ! octopussy stature, big yield even if she didn't like feedind ( low Nitrates needed), very vigorous and speed growing. If she is mature more than three month she is flowering while growing and can do that one year or two....she is very different from that we can expect from the international scene actually and she improves in vigor and yield every genetique she met. with my selected hybrids, there is no low potenty pheno ont it ( 25 % zamal with double cross that take away the bad genes )

Now I have two very top sativas clones that are really killer and awesome stature. ( octopussy Haze line )

I've got four lines with zamal with four pheno characteristics.

no hermies and unique genes.
 

šunka-maslo

Duv' conoisseur^^
ICMag Donor
Veteran
Hi Laugan:wave:

Very nice and i like the different aspect of the hybrids, the one cross with the NH is amazing:tiphat:

Thank you for sharing that:joint:
 
L

Laugan Gaucher

la technique du double cross c'est un truc que j'ai découvert par l'observation et la logique des lois de mendel.

exemple concret présent :

J'ai un zamal femelle pure X0 supposé P1 que je croise avec une white russian f1 x NL#5Haze f1 (bon ici les f1 rappellent que il y aura moins de diversités ce qui simplifie l'observation).

j'ai un sujet mâle X1 issu de ce croisement : il transmet à une G13SkunkHaze une partie des cactéristiques de la white russian x Nl#5 ( white aspect et odeur, 2 à 3 vagues de fleures de 48 à 90 jours comme la NL#5 Haze...) que j'observe sur une femelle issue de ce dernier croisement X2

J'en conclue que les gênes pas bon du zamal P1 ( flo longue>120 j ; odeur de vernis à peinture, petits calices et minuscules trichomes ...) ont disparus et la logique des lois de Mendel le valide.

Autrement dit le croisement X1 a transmis les gênes dominants interressants venant de la WR x NL#5 haze et perdu les mauvais du zamal. les gênes recessif de X2 sont des gênes forcemment de G13SkunkHaze ! le tour est joué. je vois pas comment la suite de la descendance pourrait afficher des caractères contraires à ce que je vois...le sujet X1 ne peut pas transmettre ses gênes dominant de X2 et des recessifs de zamal du X0

pour ce qui est de la floraison continue de cette plante, elle a des capacités adaptatives et fait son cylce sur 1 an ou plus selon la période de naissance. elle sait osciller entre floraison et croissance et ce n'est pas une légende les pieds qui dépassent les 2 ans et plus. il faut le voir pour le croire ou avoir de vrais témoins dignes de confiance etc. Person j'ai pas vu mais je vois bien que cette plante a rien à voir avec un indica au niveau capacité d'adaptation et resistance en tout genre ( sécheresse, froid, humidité ).

bon tout ça est moitié intuitif alors je l'ai pas pondu en anglais...on est au bon endroit.

pour en revenir à mes essais de croisements, j'ai gouté une bonne vingtaine d'hybrides femelles et 3-4 P1. les p1 étaient identiques en tout points. Ce qui m'a surpris c'est le feuillage bien vert foncé des P1 et maintenant j'en suis presque à la jaune feuille avec des reflets violets quand il fait froid.
 

Latest posts

Latest posts

Top