What's new

ULKOKASVATUSMUISTIO-08

DonBong

Member
Etelässä ei ainakaan ole vielä ukostellu tai satanu, mutta huomiseksi luvattiin jo hieman huonompaa säätä...
 

Siberian

Member
Ride on...hyvää niistä tulee..ja ens kesänä sit parempaa....ja parempaa..ja parempaa...ja sit kuollaa..
Mielummin jotai muuta ku Raidia. Iso lamppu on Iso lamppu.
 
C

curts1

Kyllä olisi hauska saada kuvia esille mutta kun joutuu ottamaan kännykällä. Onks siinä mitään ideaa?

LR:ssa näen nyt kaksi ukkoa, niitä nyt on kahdeksan niin kai joku niistä on narttu.
 

DonBong

Member
hehee Curts1 mun kaikki kuvat on otettu kännykällä.. kyllä niistä nyt pientä osviittaa saa mitä rehuille kuuluu..
Mä sain juuri vision et sulla on 3 narttua ja 5 urkkia mut voi olla 4/4. mulla oli 15 papua joista 10 lähti ja tulos oli 5/5. toi on tota keskiarvoa, harvoin kourallinen siiduja on pelkkiä uroksia, en ole koskaan kuullut niin paskasta tuurista.. mulla on joskus ollu 9 pari kolme vuotta vanhaa parhaista budeista kerättyä papua jotka kaikki lähti ja siellä oli 2 urosta 5 naarasta ja 2 hermiä. se oli mukava sekoitus loisto budeja. :rasta: ahhh... niitä aikoja...
 

Yellowmoon

Active member
Jees elossa selviytyneet auto ak x louskut on 1,5 litran pulloissa, jotka on upotettu kasvumultaan. Muut -käytännössä RD:t- ei ole ämpäreissä. Koska leikkasin niihin reikiä, niin voi olla tiedossa shokkia jos/kun ne siitä vien lampun alle, mutta tuskin muuten ehtivät valmiiksi koska vieläkin näkyy vasta pieniä esikukintoja. Mikä taas johtuu esikasvatuksen puutteesta.

Alan itsekin jo vakuuttumaan näistä Daneista. Kolmen nartun kukinta on päässyt vauhtiin ja pisimmät kolkuttelee jo meikäläisen leukaripustuksia, ehkä tämä kesä vielä voitoks kääntyy.

DonBong said:
Kiitoksia Yellowmoon!! vastauksesta ja rehujen kehuista :rasta::yes: onko sulla kasvit vielä ämpäreissä siellä ulkona vai vaan ne jotka olet ajatellut tuoda takaisin sisälle loppukukintaan?
 
Last edited:

SovietFinland

Active member
So far so fine... Ovelien Ratsastajien homepesäkkeiden huolellinen poisto, ruiskutus kolmena peräkkäisenä päivänä peltokortekeitteellä ja sateiden loppuminen ovat auttaneet. Home ei ole nyt vaivannut. Kop! kop! (koputtaa puuta)

:)


Peltokortekeite valmistetaan keittämällä peltokortetta vesikattilassa vähintään puoli tuntia, mielellään tunti. Veden ei tarvitse kiehua, kunhan pata vain porisee. Tunnin päästä kasvimateriaali siivilöidään pois keitinvedestä ja keitinvesi laimennetaan 20% seokseksi vielä lisäämällä vettä.

Peltokortekeite sumutetaan homevaarassa olevan kasvin lehdille useampana peräkkäisenä päivinä. Tarkemmat valmistus- ja käyttöohjeet löytynevät googlettamalla.

SF
 

DonBong

Member
Kertokaahan mikä on mielestänne isosatoisin suomen olojen ulkokasvi? :canabis: :yoinks: tai mikä teidät on lyönyt ällikällä? olen yrittänyt noista siemenpankeista katsella ja vertailla eri lajikkeita ja muistaakseni passion#1 olis ollu se josta tulee bout heikki. mutta nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä vastailemaan, niin saadaan tääki pähkinä avattua:rasta::yes:
 
C

curts1

Moi! Mun LRät näyttävät nyt sukupuolta, tähän asti mulla on kolme urosta, kolme narttua ja kolme undecided. Ajattelin jättää yhden uroksen pölyttäjäksi -onks ideaa kuivata ne muut?
 
P

perakko

kuivaks vaan, samalla tavalla ne palaa kun narttujenki lehet. yhellä urkilla pölyttäminen on varmaan ihan hyvä idea niin ei oo koko sato pelkkää siementä.

enpä tiiä satoisimmista lajikkeista mutta kun tuommosen aikuisen miehen kokosen lajikkeen saa loppuun asti täällä tehtyä niin eiköhän se tyydyttäis ite kutakin. varmaan kaikki jeppikset, pekin pehku, tanskalaiset, stuporsonicit, pehkuruderissaki tuntus olevan potentiaalia...
 
C

curts1

Olisko ne ovat vahvimmillaan kun pallit ovat täysin kehittyneitä?

Kiitän palautteesta!

PS Onks kukaan kuivannut mikrossa?
 
P

perakko

Olisko ne ovat vahvimmillaan kun pallit ovat täysin kehittyneitä?

joo kyllä se näin taitaa mennä. jotain juttua myös joskus kuullu että urkkien lehdet ois vielä suhteessa tehokkaampia kun naaraskasvin, mutta tiedä häntä.

ja lehtee on joskus nitkuissaan tullu mikrossaki, sulatustoiminnolla n. 1 min kerrallaan kuivateltua, kuitenki ne kuivaa parissa päivässä sanomalehden välissä ja maistuu sen jälkeen paljon siedettävämmältä...
 
C

Cannabal

Mahtaakohan toi royal dane olla kuinkakin homeherkkä ? Tarvii varmaan keitellä sitä peltokortetta varuiks muutenkin, sisäkasvatuksiin. Mulla on semmonen kivikellari ja se on kostea kuin mikä, kun en oo jaksanu salaojittaa taloa vielä. Melkein kaikki indyt tuppavat homettumaan helposti loppuvaiheeessa kun ovat oikein turvoksissa nuo naarashamppujen pimpit.
 
C

curts1

No sitt pitää vielä olla malttia muutamaa pv:ää...mutt taas sataa niin maan perkeleesti!

Onhan tää ollut kummallinen kesä.
 

Stombe

Active member
Pikkuinen Doubleruder #2 kaadettu pois tieltä, tässä viimeiset muistot neidosta:







Sit seuraavaks kaatuu Fin420#2 koska aika märkää/kosteeta ollut ja budis o nyt jo havaittavis jotain ihan home haikulia, ehkä ennen reissua (pe) tai reissun jälkeen (ti) kattoo nyt, paljonko uskaltaa luottaa et emäntä hoitais ja mimmosta keliä luvassa. Sit viel 1 Doubleruder#2 jäljellä sekä GOD-M07 jäljellä, vähän myöhemmin laitettu sekä vähän hitaampia lähtemään kukkimaan:

Fin420#2:(home näkyy closeupissa)





:abduct:
 

Yellowmoon

Active member
Täälläs on hiljaista.

Muuten ei ole mikään mennyt nappiin, mutta näistä Daneista voi tulla jotain. Pitää toivoa että homeenkesto on kohdillaan.




 
C

curts1

LR:ät ovat kasvaneet hyvin, poltin yhden urkin ja sain "jotain" vaikutusta. Laidit ovat nyt hieman sinisävyisiä! Näyttä siltä ett kymmenestä siemenestä yhdeksän kasvoi ja ainoastaan yks oli miespuolinen -mikä säkä!

Early Buds:eilla on jotain esikukintaa, Afghaanit kasvavat mutta tuottaa lehtimassaa...ensi vuonna pysyn LR2 taikka Dieseleissä ja sitten Tyfoonit...
 
C

Cannabal

Yellow moon,

Mun Royal danet näyttää identtisiltä sun kasvies kanssa. Ja 2 typistettyä urkkiakin on pölyttämässä vierellä. Samassa läjässä on myös yksi kuusamo-narttu, joka esikukkii vasta. Kasvupaikka on ollut melko varjoisa. Peittävien kuusten juurella. Mutta kyllä siihen aamuisin hieman paistaa.
Pölyäkin otiin talteen ja pölyttelen noita white widow x dieseleitä (Dr.Diesel) ja ajattelin koittaa sitten ensi kesänä niitä, ja rojaleita (niitä omatekoisia mitkä toivottavasti tänä suvena valmistuvat). Paskaa keliä on ollut täällä koko kesän perhanas. kylmää, pilvistä, sateista, mulla suoraansanottuna kuoli perhanan monta tainta ulos, se aiheuttaa pirullisia itsesyytöksiä ja tuskallisia ahdistuksia... Toivotaan juu homeenkestävyyttä !
 
Last edited:
P

perakko

kovasti on tänä kesänä tullu luettua mm. tuolta hamppufoorumin ulkokasvatusosastolta valittelua huonoista keleistä ja miten kasvit ei kasva. minusta kasvit ovat kasvaneet hyvin.

eikä siihen mitään taikoja ole tarvittu; paljon multaa ja kunnon esikasvatus. vettä on riittänyt sen verran että varsinaisia kastelukertoja ei ole tarvinnut tehdä yhtään. tuntuu että aikamoni tekee tätä hommaa ns. puolivaloilla ja sitten katkeroidutaan kun pohjolan luonto ottaa veronsa.

no mutta enpä tässä itsekään vielä ole selvillä, mutta jos joku ei kasvejani löydä niin kyllä tänä kesänä ainakin kunnollinen siemensato valmistuu, siihen tähtäsinkin. ehkä sateiset ja viileähköt kelit ovat sen verran kuitenki vaikuttaneet itsekullakin että tuo kukkimaanlähtö on tapahtunut jonkin verran "myöhässä".

kuvia:



pehkuruder f2 nuppua



tuntematon, takana pehkuruder urkki



tältä näyttää grapefruit suomen luonnossa...



trimmiä...



hyvää syksyn jatkoa, ja sitä homeenkestävyyttä kaikille!
 

DonBong

Member
Lookin good Perakko :rasta::yes:

Pitää itsekin käydä kurkistamassa taas kohtapuoliin että miltä näyttää ja joko siellä on toivoa kukinnasta. Hitto jo parina yönä nähnyt unta että olen spoteilla kurkistamassa ja siellä jo peukalonpään kokoiset valkokarvaiset kukat puskee esiin runsain määrin...aivan onnesta soikeana olen heräillyt myhäilemään että asiat on hyvin...kunnes uni karisee ja todellisuus kolisee. Nooh, toivottavasti nää on jotain hyviä enne-unia että voi olla rauhallisin mielin.(lievää posistelua...)

mutta tässä ajankuluksi vois vaikka kertoa vitsin ja laittaa linkki mukavaan biisiin...

-Mikä ei kuulu joukkoon: nainen, matto, suihinotto? -Suihinotto.
Naista ja mattoa voi hakata, mutta suihinottoa ei hakkaa mikään.

-Miksi naisella on yksi kromosomi enemmän kuin lehmällä? Ettei vaimo
tiskatessa paskantaisi lattialle.

-Mies sanoi vaimolleen: Postinkantaja kehuu panneensa tämän talon
kaikkia naisia, paitsi yhtä. Johon vaimo: Se on tietenkin se B-rapun
nirppanokka.

-Mummo kaahasi rollaattorilla ympäri vanhainkodin käytäviä. Pappa
seisoi kulli pystyssä ovensuussa johon mummo tokaisi: "Ässh, taasko
puhallusratsia...?"

-Mitä tulee kun risteytetään hysky ja blondi? Joko helvetin tyhmä
koira tai pakkasen kestävä huora....

juuu...
Now Let's GO!!

http://www.youtube.com/watch?v=fLmog_iCYVQ




:smoweed:
 
Last edited:

Latest posts

Latest posts

Top