What's new

ULKOKASVATUSMUISTIO-08

OutoPisara

Member
Aivoödeema said:
"Minun hamppuni paleltuivat ja kuivuivat pystyyn."
"Odotas, mietis hetken miltä se tuntuu sinusta kun soitan kyybeleille"

Luulin hetken että tämä on tukiasema. Vertaistukea hamppunsa menettäneille.

Tänään pitäisi käydä polkaisemassa viimeiset yrtit maaperään. Taidan tyytyä turvallisempaan pöpelikkö-kasvatus metodiin tänä vuonna. Vai mikä methodi se on? Ei kuitenkaan metadoni. ei ei ei. never.
 

OutoPisara

Member
Aivoödeema said:
No siis, jenkkileffoissahan nämä psykiatrit aina kysyy "And how does that make you feel?", ja kannabiksen kasvattelu ei ole kovinkaan laillista suomessa ja kun joutuvat ilmoittamaan rikoksista kyybeileille niin niin.

Terapiasuhteessa niitä kyllä sitoo vaitiolovelvollisuus. Voisi kyllä kuvitella että osa terapeuteista arvelee ongelmien juontuvan siitä kasvatettavasta stuffista.

Tällä kieltolailla on kyllä sekin ikävä seuraus, että asiasta ei voi puhua vapaasti. Käytön aiheuttamia ongelmia ei pysty oikeastaan erottamaan muista ongelmista mitenkään. Parempi olisi jos voisi puoskareille puhua käytöstään ja asiallisesti sitten jutella asiasta ja sillä lailla vaikka yrittää hallita käyttöä. Aika iso ero sillä että jos joutuu jättämään tuollaisen aika merkittävän asian kokonaan kertomatta terapiasuhteessa. Kun terapiaa nyt moni tarvitsee jossain vaiheessa elämäänsä.

niin että.
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Kyllähän se hamppu jo näillä ilmoilla kasvaa! :headbange

Ödeemalle olisi heittää jokunen vahinkosiemen jos tarvetta on. Nää on vielä tuoreita joten pitäis odotella ainakin 10.6 asti idätystä, se taas voi olla liian myöhäistä että valmista tulisi.

Guerilla gold #1 x kuhmo olis homman nimi.
 

Hyoglossus

New member
Khyyl, ulkona kasvaa nyt. Eilen vein kuusi taimea ulos.
Toiveikas olo. Lisääkin pitää roudata tällä viikolla.

Ulkona: 1kpl Northern Sun, 2 kpl Guerilla Gold#1, 1 kpl Sour NL x Nevilles Haze, 1 kpl Fin 420 x LR ja yksi taimi on marssisiemenistä eli Riva Komikin ulkolajikkeita siis.

Tarkoituksena olisi tehdä siemeniä. Nytkin on jo monia mielenkiintoisia urkkeja ja narttuja, jotka tulevat lisääntymään.

Kuvia myöhemmin viikolla.

P's
 

Yellowmoon

Active member
OutoPisara said:
Aika iso ero sillä että jos joutuu jättämään tuollaisen aika merkittävän asian kokonaan kertomatta terapiasuhteessa. Kun terapiaa nyt moni tarvitsee jossain vaiheessa elämäänsä.

niin että.

Ite kerroin hamppuilustani aikanaan kun kävin ahdistuksen vuoks juttelemassa, uskalsin avata suuni vaitiolovelvollisuuden turvin, mutta ei me siitä oikeasti uskallettu puhua. Hetken aikaa myös kuumotti, että tuleeko kyybelit ovelle.

Tuossa vkl kävin kaivamassa muutaman kuopan, mutta jälkeenpäin alkoi tuntua siltä että kaivelin aivan väärässä päässä metsää. :badday: Ne kuopat voi jäädä tyhjiksi.
 
Last edited:

Farmer John

Born to be alive.
Veteran
Meilläpäin nousi joko Royal Dane tai Danish Passion juuri itsestään omin voimin maasta ylöspäin. Heitin viikko sitten pihalle itämättömäksi luulemiani siemeniä huonon mullan kanssa, sis linkasin vaan pihalle kesäkukkien juurelle jne ja nyt niitä sit nousee. :D 5 kpl Danish Passion ja 3 Royal Danea on ja kasvaa hyvin sisällä vielä toistaiseksi, kyl lähtee ihan just kohta ulos kaikki.
 

Aivoödeema

Member
Thule said:
Kyllähän se hamppu jo näillä ilmoilla kasvaa! :headbange

Ödeemalle olisi heittää jokunen vahinkosiemen jos tarvetta on. Nää on vielä tuoreita joten pitäis odotella ainakin 10.6 asti idätystä, se taas voi olla liian myöhäistä että valmista tulisi.

Guerilla gold #1 x kuhmo olis homman nimi.
Noh, mulla on tässä hiplauksessa juuri viimeviikolla tilaamani simput ja vielä 30x Big Budia. Yhteensä 55 siementä.

5 niistä on rytku2sia jotka käytännössä voisivat tuottaa kukkaa pihalla, mutta kun ovat niin paskoja kestämään hometta ja rannikon järvien sumupilvet nousahtelevat joka viikko olisivat kuolleita syksyllä tai homeen peitossa. :puppydoge

Ajattelin näillä rytky2silla tehä sisäkasvatuksia ja tuottaa ensivuodelle simppusia. En suomen kesään taida ehtiä millään. :nono:
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Aivoödeema said:
Noh, mulla on tässä hiplauksessa juuri viimeviikolla tilaamani simput ja vielä 30x Big Budia. Yhteensä 55 siementä.

5 niistä on rytku2sia jotka käytännössä voisivat tuottaa kukkaa pihalla, mutta kun ovat niin paskoja kestämään hometta ja rannikon järvien sumupilvet nousahtelevat joka viikko olisivat kuolleita syksyllä tai homeen peitossa. :puppydoge

Ajattelin näillä rytky2silla tehä sisäkasvatuksia ja tuottaa ensivuodelle simppusia. En suomen kesään taida ehtiä millään. :nono:

Hyvinhän nuo rytkyt kerkeää. Mä kylvin viime kesänä kesäkuun puolivälissä ja kukkivat viimeisillään just kun elokuun sateet tuli. Sullahan nuo kerkeis hyvin jos tulee kuivempi kesä. Ei ne mitään törkeen homeherkkiä ole, mutta joku viikko pelkkää sadetta kukinnan lopulla voi olla liikaa.
 

SovietFinland

Active member
Kyllä ehtivät. Minäkin pistin AF-pavut vesilasiin vasta 22. päivä. Ja katsoppa tätä:



Minikasvihuoneet ovat muuten tosi näppäriä kun haluaa idättää siemeniä hyvällä prosentilla. Kosteus ei pääse haihtumaan ja kuvun alla on lämmintä. Lyhyt esikasvatuskin onnistuu. Lopuksi vain rasia kainaloon ja metsään.
 

OutoPisara

Member
Yellowmoon said:
Ite kerroin hamppuilustani aikanaan kun kävin ahdistuksen vuoks juttelemassa, uskalsin avata suuni vaitiolovelvollisuuden turvin, mutta ei me siitä oikeasti uskallettu puhua.

Mukavintahan olisi kun voisi polttaa sen terapeutin kanssa pilveä session ajan.
 
P

perakko

nyt on ekat af pölyt kerätty talteen eli pehkuruder f2, sekä juoni juohi #2. jos jotakuta kiinnostaa niin tiedätte mitä tehdä.
 

DonBong

Member
Zah!! Aivan loistavaa, että täällä on paljon kasvattajia jotka tietävät mitä tekevät.. Minulla olisikin kymysys; Miten G13 pärjää Suomen suvessa vai pärjääkö ollenkaan, onko jollain kokemuksia, kerkeääkö kukkimaan?? Mulla on nartun pistokas ja olen sitä tossa vegettäny jo jonku viikon et ajoissa lähdin tänä vuonna touhuilemaan eka oma ulkokasvatus projekti mielessäni. asun 1B alueella. Olisin todella kiitollinen, jos joku voisi vastata kokemus pohjalta, ei arviointi mielessä.,., passion#1 piti tilata, mutta en oikein uskalla omaan osoitteeseen... i think it's just 2 risky...
 

Siberian

Member
Aivoödeema said:
Terapeutit on velvollisia kertomaan vaitiolovelvollisuudesta huolimatta jos joku on rikkonut lakia.
Eivät muuten ole..taitaisi esim. A-klinikan terapeutit jäädä vaille töitä jos näin olisi.
Lastensuojelulaki kyllä ajaa vaitiolovelvollisuuden edelle, enkä taposta tulleita morkkiksia terapeutille purkaisi.
Muuten vaitiolovelvollisuus on kyllä aika tiukka.
 

DonBong

Member
Päätin laittaa tärkeän kysymykseni uudelleen jotta sen joku bongaisi joka asiasta tietää..eli siis:
Zah!! Aivan loistavaa, että täällä on paljon kasvattajia jotka tietävät mitä tekevät.. Minulla olisikin kymysys; Miten G13 pärjää Suomen suvessa vai pärjääkö ollenkaan, onko jollain kokemuksia, kerkeääkö kukkimaan?? Mulla on nartun pistokas ja olen sitä tossa vegettäny jo jonku viikon et ajoissa lähdin tänä vuonna touhuilemaan eka oma ulkokasvatus projekti mielessäni. asun 1B alueella. Olisin todella kiitollinen, jos joku voisi vastata kokemus pohjalta, ei arviointi mielessä.,., passion#1 piti tilata, mutta en oikein uskalla omaan osoitteeseen... i think it's just 2 risky...
 

DonBong

Member
Siberian said:
Eivät muuten ole..taitaisi esim. A-klinikan terapeutit jäädä vaille töitä jos näin olisi.
Lastensuojelulaki kyllä ajaa vaitiolovelvollisuuden edelle, enkä taposta tulleita morkkiksia terapeutille purkaisi.
Muuten vaitiolovelvollisuus on kyllä aika tiukka.
Joo, näinhän se on, muistan joskus mummon-markka aikoihin kun joku minulle mainitsi että vaitiolovelvollisuus kulkisi kymmenentuhannen markan tienoilla, jos sen ylittävä rikos tapahtuu ja terapeutille siitä kerrot, saattaa hän siitä sinut ilmoittaa viranomaisille. Tietenkin tapot, raiskaukset, lasten hyväksikäytöt, kidnappaukset yms. ei maalaisjärjen mukaan kulje vaitiolovelvollisuuden alla.
 
P

perakko

g13 on on lyhyen päivän lajike eli se vaatii sen 12 tuntia vuorokaudessa pimeätä aloittaakseen kukinnan. ei siis kuki suomen luonnossa. toki saat siitä ison kasan heinää.
 

DonBong

Member
perakko said:
g13 on on lyhyen päivän lajike eli se vaatii sen 12 tuntia vuorokaudessa pimeätä aloittaakseen kukinnan. ei siis kuki suomen luonnossa. toki saat siitä ison kasan heinää.
Kiitos infosta, täytynee koittaa LR:ia kun muutaman siemenen tossa tänään sain, sato jää pieneksi niillä , mutta onhan se kuitenkin mahtavaa sitten pikkasen herkutella Suomen luonnossa kasvaneella budilla. :rasta:
 
Last edited:
P

perakko

kantsii varmaan tota g13 vegetellä kivan isoks ennenku heittää kukkimaan, taitaa olla aika minimaalinen venyminen.. jos siis haluu kunnon sadon! :yes:
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Mun kasvit on tod näk. melko huonossa kunnossa sillä täällä ei oo tullu tippaakaan vettä aikoihin. Aina jotain häikkää..
 
Top