What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ulkokasvatus 2011

rasras

Voin kyllä suositella luu ja veri jauheita. Ne spotit johon lurahti vähän extraa oli parhaita. Paras ja näkyvin lannoitus oli kun kävin roiskimassa sitä uutta luomu jauhe lannoitetta 12kiloa, seuraavalla kerralla mullan pinnassa oli vähintään 5 cm backeeri/myco höffeä ja niitä keltaisia sienia nuosi koko loppu kauden 2 metrin säteellä spotista....

Tanskalaiset (Esbe) puhuu että oli hyvä syksy koska tuli hallat ajoissa, ovat sitä mieltä että paras ase hometta vastaan :)

Ei parane omilla alle 10 vuoden ulkokasvattelu kokemuksilla käydä keulimaan patuille joilla on kokemusta vaivaiset 30 vuotta.

Onhan tuolla tanskassa vähän eri olosuhteet, olin käymässä heinäkuussa(22.7) Belgiassa ja yö lämmöt oli noin 2-4 celssiuksen tienoilla ja Damissa satoi about räntää keskellä päivää. Suomessa oli yö lämmöt reilu 20.....

prowler

Esbel ja Paddil kova meno. Pitääki joku talvi-ilta käydä perehtymässä tän vuoden ulkokasvatuksiin. Ne tuppaa olemaan sellasia eepoksia että menee mukavasti talvipäivä niiden parissa. Lämmintä kaakaota ja kupillinen budia seuraks :)

Thomp$on

Erittäin pätevän näköistä jälkeä on tullu porukalla ulkokasvatuksista.
Ei jääny itelle käteen tältä kesältä kun kilo suht toimimatonta lehteä :(
Kylhän niistä jonkinlaiset kaakaot keitti kuitenki.
Onneks on jo ens kesäksi hyvä läjä af siiduja.

Yellowmoon

Pitkästä aikaa muistin yhtäkkiä tän foorumin olemassaolon kun luin kauhu-uutisia damin koffareiden tulevista sulkemisista.

Ei mitenkään yllättäen, täällä on taas kasvatettu melkoisia rehuja. :)

Itelläkin ihan ok kesä panostukseen nähden. Muutama planttu selvisi aikuiseksi asti, ja lehtikin hieman yllättäen toimi vahinko-curetuksen jälkeen suorastaan loistavasti. Satoa verotti taimia syöneet linnut ja loppukesän sateet, eli home. Viimeset pudit ja lehdet meni savuna ilmaan tuossa viime viikolla.

Eiköhän sitä taas ens kesänä innostu. Af-papuja pitäisi kyllä saada enmmän.

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Itellä jäi kyllä maanmuokkaukset tekemättä. Pitäis melkeen uudet paikatkin etsiä. Eedelliset oli ihan hyviä mutta jumalattoman ajomatkan takana. Ei kovin kannattavaa jos bensoihin menee 100e joka reissu. Riippuu toki siitäkin missä sitä asuu ens kesänä. Earlyja en mielellään kasvata JKL pohjoispuolella, niin paljo ilmasto muuttuu.

Pölytin kyllä kaiken mahollisen supernopeella Peru urkilla, eli pitäis onnistua pohjosessakin niillä siiduilla mutta älyttömän satoisia tuskin ovat. Onpahan reilusti suorakylvöpapuja, mua suorastaan vituttaa se esikasvatteluhässäkkä.

Oikeestaan ei oo mitään papuja mitkä vaatis esikasvattelun mutta kandeehan niitä toki kasvatella jos on semmonen kämppä mistä ne saa huomaamatta uloskin. Female seedsin maroccia ajattelin ainakin kokeilla, Easy Sativa ainakin oli helppo kesyttää Suomen oloihin. Sitte vaan oma läpytehdas pystyyn. Puolet paskaa joukkoon ja loppusilaus hiuskiinteellä. No ei.

JuissiJ

Tänään hakemaan vikat kasvit: NorSut ainoita koska syksyllä säkkipimeässä kännykän valon kanssa en löytäny tiheästä pusikosta. Lunta on maassa alle 10cm... Vähän jänskättää millasta jälkeä löytyy :O

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Veteran
Tuskin siellä mitään nähtävää on jäljellä :) Kävin kattomassa marraskuun alussa yhtä kun jäi mettään, ja ihan ruskeena oli. Hengissä kyllä jotenkuten, mut ei siitä polttoa olis ilman kirurgia enää saanu.

offthehook

Veteran
I soo would wanna have the last word in this outdoorsection. hehe ( Thanks @ BT for closing up the 2012 thread btw,) :p ;) :D

Nja, not realy, this piece of info belongs in the 2012 outdoorsection realy, cuzz it has to do with the preparation of the comming year's soil that is to be "ripened" indoors... preferebly long before 2012 has even started.

Comes spring, I will get a huge HEADSTART on this "home ripened topsoil" that I will later bring to the spot with cumulated soil of former years and that have got its yearly automn dung treat already.
( chicken shit pellets /partly decomposed goat&sheep manure plowed in, PK chemical dry ferts, but mostly only AROUND the plot! , woodash/charcoal & garden chalk, liberal ^^ )

So I ran into some info that backs up my findings and that I wanted to share with yall, But I suggest to only attempt looking this pdf if you are really totally bored ok?... It's rather dry stuff to dig.

So I already did the reading for you, and the point of the story is that the OPTIMAL percentage of chicken shit pellets to mix into your soil is between 1 and 5 % of the total amount of enclosed soil, and that they think that the EC levels to achieve should not be higher than 4.0 mS/ (again under enclosed conditions > out in the woods things are different.)

It seems like it is pretty much the same If you use 1 or 5 % chicken shit pellets, any percentage inbetween will do.

And it seems to work best on soils that hold some clay in it.

It matches my experience fairly well, but so now there you have it... :)

here, here :D (I got so happy now that other science geeks think so too.)

Chicken manure-enhanced soil fertility and productivity: Effects of ...
www.academicjournals.org/.../Dikinya%20and%20Mufwanzala.pdf
File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View
by O Dikinya - Cited by 3 - Related articles
(1990) reported the EC of chicken manure of about 11 dS/m in silt loam soils too high for salinity sensitive crops. The pH of dry chicken manure pellets was found ...

Popeye the sailor man , toot toot. :D

T-Roy77

Morjes!

Morjes!

Sellasta asiaa kyselisin ens kesää ajatellen.
Miten on kokemuksia kasvattaa sorapohjalla/soramontulla, eli olis tarkotus vältellä paikkoja, missä on syksyisin sumua. Home on ongelma, eli tähän olisiko homeen ehkäisyyn mitään ainetta/niksiä?

offthehook

Veteran
I'd go for selecting the most mold resistend plants from your batch and breed with them, year after year.
Maybe someone else could give you some chemicaly preventative tips for if you wish to buy your seed year after year..

Piel

Veteran
oth: I really don´t have the time, or inclination, to making selections for several years so I just need a tip on the best strain around ie the one least prone to mold, Typhoon seems pretty good as does PR but Nepal (semi-auto version) isn´t a good choice. Next year I´ll start my autos a bit later, or at least some of them.

Merry Christmas to all you "addicts" out there.

offthehook

Veteran
Everyone does what suits them best Piel :)

And a happy new year back at ya mate.

I hope BT will reopen his 2012 thread straight on the minute past 12 comes newyears day.

This thread has become outdated and is so out of touch with reality :D

Piel

Veteran
oth: Happy new year m8! BT is a man of his word so I´m sure the 2012 thread will be available soon.