What's new

starting another grow

תודה פונז. זה נכון שהענפים קצת דקים אבל זה לא מטריד אותי - אני אוסיף להם מאוורר בקרוב.

זה יהיה נחמד אם תקרא רק את החלק האחרון (של ההתייעצות) ותאמר מה דעתך, אבל לא בכוח כמובן :)
 
תשמע קודם כל הייתי נותן עדיפות לכל הקרוניק ולא חושב כרגע בקטע של זכר נקבה,לפי היסתכלות על הרויאל הוא לא מבשר טובות,לא הייתי מצפה מהדבר הזה להוציא משהו יפה,אז קודם כל כמה קרוניקים יש וכמה רויאלים,הייתי כרגע מפריד בינהם ונותן לקרוניקים את הארון המסודר ופותח חלל אחר לרויאלים,מכיוון שהרויאלים באיחור במילא אז יש לך טיפה מרווח נשימה בינהם,בנוסף לזה הייתי מנסה להיסתכל לראות אם יש הבדלים משמעותיים בצמחים בגובה
זכרים נוטים לטוס גבוה בזמן שהנקבות מתעסקות יותר בתשתית ובגלל שהנבטת שתי זנים בכמות סבירה אז אתה יכול לראות אחידות או לא... יש יותר סיכויים שאם כולם גודלים בערך לאותו גובה וצפיפות שהם יהיו נקבות,אם יש לך משהו שקופץ כמו חמור בראש זה לרוב זכרים אז זה מקל על העניין,אז ככה יש לך כבר הפרדה של הקרוניק והרויאל ולאחר מכן תעשה השוואות גובה צפיפות מבנה בעין
זה ניחוש פרוע שלי אבל לרויאל בטח יהיו הפרשי גבהים,לגבי הקרוניק הוא נראה דיי דומה לקרוניק שהיה לי אז נראה סבבה אחי
לא בטוח שיהיו לך קפיצות מהצד שלו
אני אומנם לא הנבטתי אף פעם עשר זרעים של אותו זן או משהו בסגנון אבל גם כל מה שהינבטתי יצא נקבה עד היום
אז לא יודע מה להגיד לך לגבי זה
בנוסף הייתי מגיב בהתאם גם עם העציצים,הקרוניק מקבל את הסמארטפוטס והרויאל את האחרים
ואז יש לך עוד שתי אופציות לפחות שאני רואה לשליטה על הגודל והשורשים
אתה קודם כל לא חייב לתת חומר השרשה כל האכלה או כמות גדולה שלה,אתה לא רוצה לתקוע לעצמך גול עצמי ולתקוע את הצמח עוד לפני שנכנס להפרחה ואתה מחליט מתי להכניס את האמא להפרחה,אם תשאיר אותם קטנים שתכניס להפרחה יהיה לך סיכוי יותר טוב לנצל את כל הארון,אם תשתהה יותר מידי עד שתכניס להפרחה אחי לא יהיה לך שם סנטימטר לזוז ומניסיון זה בזבוז מוחלט של זמן,אתה מתוסכל שאתה לא יכול לעשות כלום,דברים נפצעים דברים נשרפים דברים יוצאים משליטה
אז כדאי לך לדאוג מראש להכניס אותם להפרחה בגודל סביר לא גדול מידי,אני לא מכיר את הרויאל אז לא יודע מה ברקע שלו,הקרוניק יהיה סבבה אם תכניס אותו קטן יחסית
מקווה שזה עוזר לך אחי
אה ונ.ב. לפעמים מור איז לס,ככה גיליתי עם ירוק לפחות
לא יודע איך אתה מערבב כל כך הרבה סוגים של דשנים ודברים,אני אישית קניתי דשנים מחברה אחת,אני לא מחפש להאכיל את הצמח שלי בנקטר הזהב בשביל שיוציא לי משהו מיוחד,אני סומך על הדשנים האלה נותן להם תנאים כמה שיותר אידיאלים ומלטף אותם לפני השינה
אני חושב שלהבא כדאי לך להחליט מראש אם הארון ורטיקלי או הוריזונטלי כי זה משנה לחלוטין את הסידור של הצמחים והשטח שנלקח -בגלל זה גם לא ייעצתי שום דבר שקשור לאיפה להניח אותם,עד שלא תחליט לא תדע
וגם לגבי החברות דשנים,להחליף באמצע לא נראה לי מומלץ ובכללי אלא אם כן כבר סגרת פינה על כמה וכמה ניסויים שבדקת אז כדאי שתבדוק בהם,ניסוי לא שווה הרבה אם אתה כל הזמן משנה את כל הקבועים... בניסוי אתה חייב משתנה אחד והשאר קבועים,אתה עובד עם מיליון דברים ואישתם כך שתהייה לך בעיה להכיר חברת דשנים ולהיתרגל אליה
אני לא אומר אל תוסיף אני רק אומר במידה......אני כבר 14 שנה מגדל לסירוגין מתי שיש לי אופציה ובחיים לא שמתי מלח אנגלי או מולסס או עוד הרבה דברים אחרים ואף אחד בחיים לא אמר לי
וואלה אתה יודע מה חסר פה בדיוק.... קצת מלח אנגלי.....
אני אומר את זה במלא תמיכה ואהבה אחי כמה שפחות להיתעסק עם הארון יותר בריא לך ולצמחים
נשבע לך ראיתי צמחים גודלים כמו מפלצות גם בלי טיפת דשן סמוך עליי לא חייבים כל כך הרבה....
יאללה בהצלחה ושבת שלום

אנג'ל תודה רבה - אני חושב (ומקווה בעיקר) שאתה טועה לגבי האורנג' - ראיתי אנשים שנתקלו בתופעות דומות לאלה והם טוענים שבבגרות הבעיות עוברות והצמחים יכולים להצליח מאוד בסופו של דבר. בינתיים נראה שהם במסלול הנכון, אין לדעת אבל אני מקווה שאתה טועה בנושא.

לגבי הקפיצה בגובה - זה אומנם נכון אבל לא משהו שאפשר לבנות עליו, אני צריך לדעת ב-100% ולא בהערכה, אז זה יעזור אולי אבל לא מספיק טוב.

בכל מקרה מה שבטוח זה שהכרוניק מקבלים עדיפות, אין כאן ספק. אבל בכל זאת אני רוצה לדאוג גם לרויאלים.

לגבי התוספים - בוודאי לא חובה, יכול להיות שהם לא יעזרו אבל כנראה גם לא יזיקו, וכבר יש לי אותם אז אני משתמש. מלח אנגלי (מגנזיום סולפט) אגב זה חובה בגידול בקוקוס עם אוסמוזה - אולי יש פתרונות אחרים אבל זה מה שעובד בשבילי.

אני אבדוק שוב לגבי העניין של החלפת דשנים, לא נראה לי הגיוני שזו אמורה להיות בעיה אבל אני אהיה זהיר בנושא. כעקרון כבר יש לי את האטאמי וההסי עומד להגמר, אבל אני אבדוק אולי עדיף לשמור את האטאמי למחזור הבא ולעשות ניסויים.

לגבי המיץ שורשים - גם אני חשבתי שאולי לא כדאי לתת להם יותר מדי מזה, השאלה אם זה באמת יעזור במשהו לא לתת - המטרה היא לעכב התפתחות שורשים בזמן שיש גדילה - השאלה אם עיכוב השורשים לא יעכב גם את הגדילה או חמור מכך, ייצור פער כך שהשורשים לא יוכלו לתמוך בגדילה. אני מניח שרק מזה שאני לא אתן להם מיץ השרשה לא יווצר פער מסוכן שכזה, אבל בכל זאת לא בטוח שזה צעד נכון. חוץ מזה, הכרוניק (תקן אותי אם אני טועה בבקשה) לא מוציאים ענפים כל כך באופן טבעי ולא אמורים לקטום אותם - אז אני צריך שהם יהיו די גדולים בשביל שיהיה לי ממה לקחת ייחורים, לא? אתה והאפי גידלתם אותם אז אני מקווה שתעזרו לי עם המידע הזה :)

אני בכל אופן אשקול את זה, יכול להיות ששווה לנסות לא לתת מיץ השרשה.

בגידול הקודם הפסדתי הרבה בגלל שלא שמתי עליהם סקרוג בזמן. בגלל שלא ידעתי מי זכר ומי נקבה לא רציתי לשים סקרוג (רק אחר כך הבנתי שיכולתי להוציא את הזכרים מהסקרוג בזמן בלי בעיה). אז בגידול הזה אני מתכנן לשים את הסקרוג בזמן וככה להמנע מבעיות של מקום בהפרחה - גם אם הם יהיו גדולים מדי אני אוכל פשוט לגזום אותם כרצוני וגם לנווט אותם על גבי הסקרוג.
 
איפה הוא רואה ענפים ? !

סטאג, הכל נראה מעולה ובריא... תן לזמן לעשות את שלו
לגבי המעבר לעציצים גדולים יותר- לא מעבירים כוסות ל11 ליטר- אם יש 3.5 מעולה- אם אין, לך על ה6.5
בהתחלה תקפיד לא להשקות יותר מידיי כדי שהצמחות ירגישו מעט יובש וישלחו את השורשים לחפש מים

יש לי כרוניק של סיריוס
נסה לחפש את הפנוטיפ שלגזע שלו יש ריח של בצק לילדים פלסטלינה- קראתי את זה ממזמן ואכן הוא הפנוטיפ שהכי שווה
גודל- איכות- מסיים מהר

בגדול נראה שעברת את השלב הקשה של ההתחלה- בהצלחה מאן

יורס
האפפי

תודה רבה, אני גם חושב שהתקופה הקשה מאחורי - בעיקר בכרוניק שלא מראים בעיות טפו טפו - אז אני נושם לרווחה קצת, למרות שיש עוד הרבה עבודה לפניי.

תגיד לי לגבי הכרוניק - באיזה שלב אני יכול להוציא ממנו ייחורים בבטחה? הבנתי שהוא לא יוצר הרבה ענפים בצד וגם לא אמורים לקטום אותו. אז איך מסתדרים מבחינה של ייחורים?

לגבי הגדלים - אני מעדיף לעשות כמה שפחות השתלות - זה עניין של העדפה, לצמחים זה לא כל כך משנה, זה פשוט קצת בזבוז של מים ואולי קצת של ימים במחזור יבש/רטוב שאכן חשוב לצמיחת שורשים ראשונית אבל לא קריטי. מעבר לזה יש לי כאן את העציצים החכמים שאמורים לספק יתרונות שיפצו על זה.
 
״אני לא מאמין שבחוץ רואים משהו״

לא מספיק לפי דעתי, צא החוצה בלילה ותוודא שלא רואים כלום.. מאוד חשוב
חוץ מזה נראה ממש טוב, גם אני הייתי מוסיף מאוורר בפנים שיחזק את הצמחים קצת בתנועה
בהצלחה !

יפה - זה ללא ספק העניין הכי חשוב כאן (בלי ציניות) - ותודה ששמת לב. הבעיה היא שבקומה רביעית הדרך היחידה שלי לדעת אם רואים משהו זה ללכת לבית של השכן בבניין ממול. מלמטה בטוח לא רואים כלום (זה קיר עבה מאוד ככה שהחלון הוא חלון כפול בעומק 30-40 ס"מ והכל נמצא בחלון הפנימי). אבל הבניין ממול נמצא קרוב יחסית ככה שאפשר לראות מה קורה בחלון שלי. למיטב הבנתי כרגע מה שהם רואים זה את הצד הלבן של הפנדה (עם קפל בפינה התחתונה איפה שהצינור) וספר שעומד בצורה קצת מוזרה, אבל לצערי אין לי דרך לוודא את זה כמו שצריך, אשמח מאוד לרעיונות.
 
יפה - זה ללא ספק העניין הכי חשוב כאן (בלי ציניות) - ותודה ששמת לב. הבעיה היא שבקומה רביעית הדרך היחידה שלי לדעת אם רואים משהו זה ללכת לבית של השכן בבניין ממול. מלמטה בטוח לא רואים כלום (זה קיר עבה מאוד ככה שהחלון הוא חלון כפול בעומק 30-40 ס"מ והכל נמצא בחלון הפנימי). אבל הבניין ממול נמצא קרוב יחסית ככה שאפשר לראות מה קורה בחלון שלי. למיטב הבנתי כרגע מה שהם רואים זה את הצד הלבן של הפנדה (עם קפל בפינה התחתונה איפה שהצינור) וספר שעומד בצורה קצת מוזרה, אבל לצערי אין לי דרך לוודא את זה כמו שצריך, אשמח מאוד לרעיונות.

כן באמת קצת בעייתי, יש סיכוי שאתה יכול להתגנב לגג של הבניין ממול בלילה ?
שכנים יכולים להיות עם חרא.. אני הייתי מתפנה לזה היום בלילה רק כדי להיות בטוח, אחר כך תהיה רגוע הרבה יותר ...
בכיף ;) ובהצלחה תעדכן אותנו
 

Dr happy

Member
תודה רבה, אני גם חושב שהתקופה הקשה מאחורי - בעיקר בכרוניק שלא מראים בעיות טפו טפו - אז אני נושם לרווחה קצת, למרות שיש עוד הרבה עבודה לפניי.

תגיד לי לגבי הכרוניק - באיזה שלב אני יכול להוציא ממנו ייחורים בבטחה? הבנתי שהוא לא יוצר הרבה ענפים בצד וגם לא אמורים לקטום אותו. אז איך מסתדרים מבחינה של ייחורים?

לגבי הגדלים - אני מעדיף לעשות כמה שפחות השתלות - זה עניין של העדפה, לצמחים זה לא כל כך משנה, זה פשוט קצת בזבוז של מים ואולי קצת של ימים במחזור יבש/רטוב שאכן חשוב לצמיחת שורשים ראשונית אבל לא קריטי. מעבר לזה יש לי כאן את העציצים החכמים שאמורים לספק יתרונות שיפצו על זה.

הכוונה לא יוצר הרבה ענפים היא קצת שונה ממה שאתה מתכוון- הענפים שלו בסדר גמור והוא נראה כמו כל צמח אחר- משהו כמו 9-8 סטיקים עם פרחים גדולים
הבעיה היא שהוא מצמיח אותם לאט. ואכן קשה למצוא ענפים ליחורים
בפריחה הענפים הקצרים האלו נמתחים פי 10 אפילו.. .לא המיין קולה אלא אותם ענפים קטנים- לפי דעתי זאת הגדולה האמיתית של הצמח

אבל מצד שני.. אצלי היחורים תמיד היו קטנטנים- משהו כמו 5 ס"מ מקסימום- למרות שרובם היו יותר קטנים בהרבה.

מצד שני יש לי פנוטיפ של סופר סילבר הייז של גרין האוס
נראה שגם הסטיבה הזאת לא מוציאה יותר מידי ענפים כשהיא צעירה
אבל עניין הענפים הוא ממש לא בעיה ואפילו יתרון- כשאתה מצמיח אותם בארון צמיחה יש מקום ליותר צמחות

יורס
האפפי
 
לגבי הרויאלים גם אני מקווה שאני טועה אחי
לגבי המבנה זה לא מאה אחוז אבל זה לדעתי לא רחוק מזה בכלל,יש הבדל משמעותי בין זכר ונקבה של אותו המין,אתה תראה הבדל משמעותי וזה לא אומר פנוטיפ אחר,אם שמונה גודלים לך לאותו גובה ואחד טס אין פה ממש הרבה בעיה בנושא
זה הכל תלוי בהיגיון בסיסי,אם אף אחד לא מראה את אותם הסגולות אז מילא... אבל אם כולם נראים אותו הדבר ורק אחד שתיים קופצים זה כמעט ודאי זכר,גם אם הגנטיקה לא יציבה זה לא צריך להסביר הבדלים גדולים בצמיחה מבחינת גובה וצפיפות של הענפים
לגבי הקרוניק זה היה לפני עשר שנים ואם לא שינו שום דבר היה כתוב במפורש לא לקטום אותו כי הוא לא מגיב לזה טוב,לצערי ראיתי את זה אחרי שקטמתי והצמח פשוט לא הגיב לקיטום,הוא לא הראה גסיסה או משהו נורא,הוא פשוט לא יצא מפלצת,בהיתחשב שגידלתי אז באדמה וידעתי הרבה פחות על תזונה של צמחים קשה לי להגיד לך כמה הקיטום פגע בקטיף,אבל למרות הקיטום הוא סיים יחסית לא רע לדעתי ויצא לי ממנו איזה 60 גרם על מנורה ישנה 400וואט בלי מאווררים ובלי כלום
רק דשנים של ביוביז
אני אחפש לראות אולי יש לי את התמונות איפה שהוא ואז אני אעלה לך תמונות שלו,צמח מאוד יפה לדעתי
יש לו גוונים של טורקיז כשהוא מפריח,לא רואים את הגוון אם משתמשים רק בספקטרום האדום אבל
אני לא יודע מה חיוני במלח אנגלי בקוקוס,אני אשמח אם תשטף מה אמור להיות בזה חיוני,אני כבר שנה מגדל בקוקוס אחי ולא ראיתי צורך במלח אנגלי,אני משתמש בדשנים של הסי,כל הסידרה,עושה מה שכתוב בהסברים ולא מוסיף שום דבר חיצוני
אני אשמח אם תסביר למה מלח אנגלי חיוני בקוקוס
בכל מקרה כמו שאמרתי אתה כרגע במשחק של העדפות,הייתי שוקל בגידול הזה להיתרכז בעיקר במה המקסימום שאתה יכול להכניס לארון וכמה אתה יכול לשחק עם זה
שלפחות לפעם הבאה תדע בדיוק מה הגבול שלך עם הארון ותדע כמה שטח צריך להוסיף
אם אתה מתכנן לגדל אותם ורטיקלית על המשטח ניקוז הולך להיות לך בעיה רצינית
כי אתה אמור לפזר את הצמחים בצדדים ולא להשאיר שום דבר באמצע וזה גם ימנע ממך לעשות סקרוג
אז או ורטיקלי או סקרוג אבל באמת אחי כדאי להחליט על כל הדברים האלה לפני שאתה מנביט
לגבי דשנים אחי אני משתמש בדשנים של הסי ויש לי חבר שמשתמש בדשנים של אטאמי,הוא עכשיו החליט לחזור חזרה לאדמה כי הוא מתלונן שהטעם לא מורכב מידי....
אצלי אישית אני לא מרגיש את הבעיה הזאת אבל שוב זה עניין יחסי ביותר,לא יודע לאיזה טעם הוא מצפה,אני כבר טעמתי טעמים של מנגו אוכמניות ומה לא... נכנסתי לחדר סגור והרחתי חדר מלא אוכמניות
ממש...
לא יודע מה להגיד לי זה דיי ויותר מבחינת הטעם ובסהכ הצמחים מסתדרים טוב עם הדשן של הסי,רק המצע דפק לי את העניינים
ולגבי השורשים-השורשים יתפתחו גם בהפרחה בשלושת השבועות הראשונים,אם אתה תעשה מעברים יחסית עדינים עם הצמח יהיה לו בסיס טוב,הרעיון הוא לא לסתום את העציץ שלו בשורשים כל עוד הוא בצמיחה,אם אתה ממצא את העציץ לקראת סוף שלושת השבועות הראשונים של ההפרחה אתה תהייה מסודר ותקבל את האינטייק הכי גדול
מבחינת הניסיון שיש לי עם עציצים אין לי מושג איך אתה מגדל בעציץ 11 ליטר
אני התחלתי לגדל בעציצים של 24 ליטר ובצמיחה כל הצמחים שלי סותמים אותו לחלוטין עד אפס מקום,ככה שלי זה ממש לא מספיק,אניי יכול לתת לו פחות מיץ שורשים אבל אין לי שום סיבה להגביל את זה ואני מעדיףף לבנות לו תשתית גדולה ורחבה
הרבה אנשים אמרו לי שהם עשו קטיפים בעציצים בגודל שלך אבל אני פשוט לא מבין את זה
יש לי עציץ פי שתיים בגודל והוא בקלות מתמלא עד אפס מקום עוד לפני שאני מכניס להפרחה,יכול להיות שאני מגדל אותם טיפה יותר מידי בצמיחה אולי בגלל זה אני אבדוק את זה הסיבוב הנוכחי
בהצלחה אחוס
 
תודה אנג'ל, מעניין מאוד
אתה זוכר אם לקחת מהכרוניק ייחורים? אני הבנתי שלא אמורים לקטום, השאלה מה קורה עם הענפים הצדדים.

לגבי המלח האנגלי - אני לא כימאי, אני רק יודע שבקוקוס באופן כללי ידוע שיש לו בעיות עם סידן ומגנזיום, אני לא יכול להגיד שום דבר על הבעיות האלה וגם לא על הקוקוס הספציפי שאנחנו משתמשים בו, אבל בכל אופן בהשקיה עם מי אוסמוזה ודשני הסי אני מקבל תוך כמה זמן (הנה עכשיו קיבלתי מי שממש חד עין יכול לראות את זה בתמונה של העציץ הגדול עם הפרלייט) סימנים של מחסור במגנזיום - ואז אני פותר את זה עם תוספת של המלח האנגלי. ככה היה בגידול הקודם לפחות, ואני מקווה שככה יהיה עכשיו. אולי טעיתי וזה לא המלח האנגלי שפתר את זה, אבל כך או כך זה מאוד מקובל להשתמש בזה בקוקוס אפילו כשלא סובלים ממחסור, במיוחד למי שלא יכול להשיג את התכשיר הזה קאלמאג. התסמינים שהיו הם: קצה הצמיחה לא רוצה להפתח, צבע בהיר בין ורידי העלה (עד לסימני הלבנה/כוויות שמתחילים מבסיס העלה) בעלים תחתונים ובינוניים, ועיוותים בעלים העליונים עד כדי פניה הצידה ב-90 מעלות. כל הבעיות האלה נפתרו לאחר שטיפה, ודישון מחודש עם תוספת מלח אנגלי. אני לא יכול לומר במאה אחוז שזה היה מגנזיום אבל אני די בטוח בסה"כ.

אתה צודק לגבי זה שכדאי להסגר על כל הדברים האלה לפני שמנביטים, תאמין לי, גם היה לי זמן לחשוב על הכל ולתכנן והייתי צריך לעשות את זה, אבל זה דבר שאני מאוד מתקשה בו, להחליט דברים מראש. או בכלל להחליט.

בכל אופן נתת לי רעיון לאפשרות נוספת שככל שאני חושב עליה יותר נראית לי כמו האפשרות הכי סבירה לפעולה: להעיף את האוהל ולהשתמש בציוד שלי כמו שאלוהים רוצה שאני אשתמש - בחלל פתוח בחדר. למה לא בעצם? ממה שאני רואה, הטמפ' באוהל יותר נמוכה כשהוא פתוח, אז אין יתרון מבחינת טמפ'. מבחינת בקרת ריח, אם המפוח מספיק חזק, הכל אמור לעבור דרך הפילטר פחם בגלל לחץ אויר שלילי. אז למה אני צריך אוהל בעצם? בשביל לשבור את הגב שלי כשאני מנסה לטפל בצמחים במרחק 1.20?

החסרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו בלי אוהל זה איך לתלות את המנורה. אבל אני בטוח שאפשר למצוא פתרון לזה.
 
אם יש לך חדר שלם לוותר בשביל זה אין שום סיבה שלא תנצל אותו
מבחינת תלייה אתה יכול לקדוח שתי חורים בתקרה דיבלים ולתלות שני קרסי תלייה וזה יפתור את העניין
אין שום סיבה לא לקדוח אתה יכול לתקן את החורים בערך בשלוש דקות כשתרצה לעזוב או משהו
החיסרון היחידי זה בעצם האיבוד של האור וכמה אתה שולט על הטמפרטורות
תנסה לסדר את החדר בצורה טובה,למשל חלון זה דבר קלאסי בכל חדר גידול ואני אנסה אולי לחפש איזה קישור עם תמונות איך לבנות קופסא שתתלבש על החלון עם איוורור שיוצא ונכנס
אני אישית קניתי לי ציוד ,אתה יודע מברגה גיגסו והיה לי כבר מקדחה
מאוד שימושי לכל גבר וכל בית לדעתי וזה עוזר לך לעשות פלוס מינוס כל מה שתרצה
תצא להיסתובב בשכונה תחפש ארונות ישנים שפירקו או כל סוג של עץ זרוק ותרכיב על החלון
אני מניח שאתה תדע איך לבנות קופסא בצורה של החלון אתה יכול לחבר אותו לקיר גם כן עם דיבלים ושני חורים לכניסה ויציאה של אויר
זה הדרך הכי זולה ויעילה שאני מצאתי,אני מסכים שהציוד עולה כסף אבל הוא לא הולך לשום מקום ואפשר לעשות עם זה מלא דברים בבית בלי קשר,אם לא אולי תלווה מחבר לכמה ימים רק תאסוף קודם מספיק עץ בשביל לבנות את הקופסא
אני מצאתי טונה של עצים בחוץ
יש לי שתי חתיכות דיקט גדולות מאוד שמצאתי בחוץ ואני יכול לסגור איתם פינה של חדר ולעשות ארון,שימושי וגם ממחזר,רק תדאג לנקות את העץ ולודא שאין חרקים עליו מבחוץ
 
לא זוכר אם לקחתי ייחורים מהקרוניק
אני אחפש תמונות בדיסקים ישנים אולי אם יהיה מזל אני אמצא ואשלח לך
גם שותף שלי פה שהיה שותף איתי לגידול לא זוכר שהורדתי ייחורים
לגבי כל הנעילות אחי וואלה אני משתמש בכל הערכה של הסי וזה לא קורה לי
אני מגיע לאיסי של 0.5 עם כל המינון המלא של הסי לצמיחה
ואם אתה רוצה תסתכל על הגרו לוג הראשון שעשיתי ותראה אם יש שם התקדמות סבירה של צמיחה בלי המלח אנגלי
אני לא ראיתי שום חוסר
דאגתי להוריד תמיד ל5.5 פי אייץ והייתי מאוד פדנט בנושא ואיסי 0.5 בהשקיות לא ראיתי שום סימנים ,נראה מה יהיה הפעם ונעדכן אותך
הפעם שטפתי את הקוקוס אז יש בו הרבה פחות אז אולי החוסרים האלה יתגלו
נחייה ונראה
 
אתה צודק לגבי קופסא לחלון! תכננתי בהתחלה לעשות את זה ואז זנחתי את התוכנית מסיבות לא ברורות. חבל. זה קצת השקעה זה נכון אבל האמת יש לי פה בבית ספריה עם מדפים שאני לא משתמש, נראה לי שהיא תהיה מושלמת לזה. יש לי מסור ומקדחה, אבל מקדחת כוס (גיגסו) לצערי אין לי - זה בהחלט דבר מאוד שימושי. מה שכן יש לי זה דיקטים שבעבר קדחתי בהם חורים 4 ו-6, זה יהיה לי שימושי עכשיו.

חבל רק שאני לא הכי ספץ בכל ענייני ההנדסה, בעיקר הנגרות. זה מאוד מאוד שימושי ויש לי המון כוונות טובות, אבל למען האמת מושג ירוק בקושי יש לי. אני יכול לדמיין איזה מין דבר אני צריך, אבל לא יהיה לי מושג איך לבנות אותו. בגידול האחרון בניתי קופסה גדולה לגידול, תכננתי אותה והכל, רק מה בסוף זה עלה לי יותר מאוהל ולקח יומיים של עבודה מטורפת.
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
תודה פונז. זה נכון שהענפים קצת דקים אבל זה לא מטריד אותי - אני אוסיף להם מאוורר בקרוב.

זה יהיה נחמד אם תקרא רק את החלק האחרון (של ההתייעצות) ותאמר מה דעתך, אבל לא בכוח כמובן :)
זה צריך להטריד אותך כי צינורות ההובלה שלהם מאוד דקים והם לא יכולים להעביר מים ומומסים כמו שצריך כבר בגובה הזה.
בנוסף הם מאוד שבירים וזה שהם כל כך דקים כנראה גם מצביע על זה שאין להם מספיק תחלופת אויר.

לגבי חדר גידול - תעבוד עם בקבוקי מים של 2 ליטר ושהם יתמלאו שורשים תחתוך את הלמטה ושים עוד עציץ מבקבוק 2 ליטר מתחתיו.
תתקמבן עם דברים כאלו לגובה ושתרצה להעביר לעציצים גדולים יותר לארון פריחה פשוט תכניס את השורשים בשכיבה ובסיבוב.
 
הסבר של מנדלה על סיבות שונות להצלחות בהנב&#149

הסבר של מנדלה על סיבות שונות להצלחות בהנב&#149

רעיון מגניב פונז,יש מצב אני אשתמש בזה לארון הורטיקלי
סטאג חבר שלח לי קישור עם הסבר מאוד טוב של מנדלה סידס
כתוב שם בבירור את כל הסיבות למה היו לך בעיות בהתחלה
אני אעתיק ציטוטים ספציפיים שתראה וזה גם מסביר יפה מאוד למה יש הבדלים בין הנבטות עם זנים מסוימים ועם זרעים ישנים לעומת חדשים
אם משהו לא מובן שם תשאל אני יכול להסביר את זה,זה מוסבר מעולה לדעתי שם וזה גם מגשר על כל סתירה ששמעתי עד עכשיו...

Do not use jiffy’s/peat pellets: the acidic pH of pure peat can inhibit germination of cannabis seeds. Results are unreliable and depend on manufacturers, some add limestone to raise pH, some do not. Growers have also experienced problems using rapid rooter plugs (with various types of cannabis seeds). Any growing medium used for germination must also have the correct pH for cannabis seeds

זה מה שהם אומרים לגבי הנבטות עם גיפי

שאר החומר נמצא בקישור
http://www.mandalaseeds.com/Guides/Germination-Guide
הם מסבירים שם שעדיף להנביט במצע שאתה הולך לגדל בו ולא להנביט בנייר טואלט או מים לבד
הם אומרים שזה עובד טוב רק עם זנים מסוימים שלהם אין בגנטיקה שלהם או עם זרעים ישנים ,יותר משלוש שנים
הם אומרים שהם מחליפים את הזרעים הישנים שלהם ואפילו בשיטה של הנייר טואלט הם בודקים אם הזרעים שלהם ישנים כבר או לא...
בתקציר הם אומרים שלזרע טרי צעיר איך שתקראו לזה יש מספיק נוזלים בתאים של הרחם שלו או הקליפה אמבריאו באנגלית וברגע שאתה שם אותו בסביבה חונקת כמו למשל נייר טואלט-השיטה הגרועה שלי חח... פעם אחרונה שזה יקרה מבטיח,הם אומרים שאם תיתן להם יותר מידי מים התאים יספגו את המים וירוקנו את החמצן וזה ירקיב את המעטפת עוד לפני שהוא יספיק לנבוט
מה שקרה לי בדיוק עם שלושה זנים פה לצערי... אחחח למה לא קראתי את זה לפני....
לא נורא חלב שנשפך יאללה העיקר לומדים
הםאומרים שאפילו כמה שעות באדמה לחה והוא יכול לנבוט יופי
הם טוענים שהסיבה שלפעמים זרעים נובטים בנייר טואלט זה בגלל שהם ישנים וכבר יצא מהקליפה רוב הנוזל או שזה לאנדרייסים עם גנטיקה מסוימת שגם מסוגלים לנבוט ככה
אבל לרוב אם תנסה להנביט זרע חדש בלי גנטיקה מסוימת הוא לא ינביט לך טוב במצע חונק שכזה והם מאוד ממליצים לא להעביר את הנבט חשוף כי כל מגע שלך יוסיף לסטרס עליו כי הוא עדין מאוד וזה כמעט בלתי אפשרי לא לעשות לא סטרס בצורה הזאת ככה שעדיף מראש לשים את זה באדמה לחה עם פי אייץ מאוזן




SOIL

Take 8-10 cm/3-4” (diameter) pots or a seedling tray and fill with quality potting soil. Press the soil slightly down and make a 1,5 cm/0,6” deep hole with a pencil or finger. Place the seed in a horizontal position in the hole (this is the easiest method). Fill the hole and gently tap down the soil. Use chlorine free water (preferably good mineral water without gas) with a pH of 6-6.5 to water the pots. The soil should be uniformly moist but not soggy or waterlogged. Use a spoon to water if necessary. Put the pots at a warm location. Temperatures at 25°C/75°F or higher accelerate germination. Take care that the soil does not dry out and that the pots don’t stand in the cold (ie. at or under 21°C/70°F). Misting the soil surface with water spray is not particularly effective. Instead you should water the pots properly if the soil surface dries up.

ROCKWOOL

Immerse the rockwool cubes in lukewarm water with a pH of 5.6-5.8 until the rockwool is evenly wet. Overnight soaking is not required for starter cubes. Let the water drip off...squeeze lightly to assist. Place the seed in a horizontal position into the hole (this is the easiest method). The taproot can grow downwards assisted by gravity. Alternatively, you can also place the seed into the hole vertically with the rounded end facing up (cannabis seeds sprout by opening the shell at the pointy end where the taproot grows out). Cover the hole with a small piece of rockwool. Choose a fluffy piece of rockwool...you don't want to tightly plug the hole because the seedling has to grow out with ease. Water the rockwool cubes with a weak nutrient solution of 10-15% of the recommended dosage (or EC 0,6) and pH 5.6-5.8. You can also germinate using pure water. Put the rockwool cubes at a warm location. Temperatures at 25°C/75°F or higher accelerate germination. Take care that the rockwool cubes do not dry out or stand in the cold (i.e. at or under 21°C/70°F). They should also not sit in water. Usually the cubes require to be moistened with pH adjusted water every 1-2 days. Use chlorine free water such as mineral water. Within 3-4 days the seedlings should appear out of the cubes. Hot tip: to prevent the cubes from sitting in water put some perlite at the bottom of the
tray for drainage.
מקווה שזה עוזר לך אחינו ומסביר לך למה עברת את כל מה שעברת,לי הכל נראה יושב
בדיוק עם כל מה שאני ואתה עברנו ולדעתי אין פה שום סתירה
אולי רק עניין הטמפרטורה אבל בסדר בקטנה
בכללי
מקווה שהנקבות נראות טוב

נ.ב.
פונז שמתי על הצמחים הקטנים שני מאווררים קטנים אחד ואחד כדי שיזיזו אותם,הם דיי קרובים אליהם אז הם זזים סבבה לדעתי ,לא יודע אם זה מה שעזר להם אבל זה היה משהו שהיה חסר לי בגידולים,היה לי כניסה ויציאה אבל לא היה לי משהו שיזיז את האויר בפנים ובהחלט היו לי בעיות של סטיקים מאוד חלשים וכנראה שלא מספיק עבים,תודה על העצה
 
תודה אח שלי, המידע חשוב מאוד, קראתי את המדריך הזה בעבר ואהבתי אותו , אבל הוא עוזר ברמה מוגבלת - הם אומרים מראש שהדברים שהם אומרים נכונים לזרעים שלהם והם אומנם טובים לדעתם לכל הזרעים אבל בפועל אנחנו יכולים לראות שגם בשיטות שונות אנשים מצליחים. אין ספק שרוב המגדלים בפורומים באינטרנט מנביטים בנייר טואלט, טוב אולי יש ספק אבל זה הרושם שאני קיבלתי - מגדלים משתמשים בניירטואלט או מגבת ועושים את זה בהצלחה לאורך זמן רב. אני דווקא כמו מנדלה מעדיף להנביט במצע שבו אני מגדל וזה מה שעשיתי, בלי נייר טואלט - ובכל זאת נתקלתי בבעיות.

אין לי דרך לדעת מה היה המקור לבעיות - המדריך הזה לא עוזר לי לצערי. אין ספק שהגנטיקה שיחקה תפקיד - הזרעים היותר ישנים והפחות ידועים של האורנג' היו בעייתיים כולם, ובזרעים של הכרוניק היו מעט מאוד בעיות אבל קצת בכל זאת. פה ושם עלים הולכים הצידה, חלק קצת יותר איטיים, אבל לא משהו משמעותי. אז הגנטיקה הייתה המקור מספר אחד לבעיות לפי זה. ובכל זאת גם משהו במצע לא טוב - נתקלתי בלא מעט מגדלים גם מנוסים שאמרו שהם משתמשים בקוקו לכל דבר חוץ מהנבטה - זה פשוט לא עובד טוב כנראה. אני בטוח שיש דרך לעשות את זה אבל אולי לא פשוט להגיע אליה. בינתיים עדיף להשתמש בתערובת אדמה שאנחנו יודעים שזרעים נובטים בה בצלחה כמו התערובת של דשנית או האדמה שמוכרים בהידרושופ, היה לי נסיון טוב עם שתיהן. ורק אז לעבור לקוקוס. גם האופציה של הרוקוול היא ריאלית, ופשוט להשאיר את הנבטים בתוך הרוקוול עד להשרשה - לפי דעתי זה אמור להיות ממש מאה אחוז, הנבטתי בעבר בדיוק לפי ההוראות כאן ברוקוול והצליחו 90% אני חושב - רק צריך לדאוג שהחור יהיה מספיק רחב כדי שהזרע לא ייתפס בו. חחח. באמת אבל.

לגבי ייחורים אני מאוד סקרן, רק פעם אחת ניסיתי לקחת ייחור לפי מתכון של פונז אבל זה לא כל כך הלך, הוא ישב שם חי אבל לא עשה שום דבר ולא השריש. אני אנסה שוב הפעם, גם בקוקו וגם ברוקוול, משהו חייב לעבוד הרי.



באוהל כרגע הכל טוב אצלי, רובם נראים בערך כמו צמחים בני גילם, יש כמה שמראים חיוורון אבל אני חושב שיש מגמת שיפור בעניין, שני הצמחים שהשתלתי נראים הכי בריאים וירוקים ויפים, אבל גם האחרים נראים טוב. אני מאוד מתלבט בעניין של האיסי והדישון. עכשיו נתתי לכמה צמחים מנה של 0.8, חצי טיאנטי וחצי קוקו של הסי, ועוד כל מיני אנזימים וכו'. אחד הצמחים נתן ראנאוף של 1.4 היום, וזה מוזר כי אתמול על מנה דומה הוא נתן 1.1. אז אולי זה אומר שהמנה גבוהה מדי בשבילו?הוא נראה בסדר, אבל הגדילה שלו קצת האטה, אולי יש בעיה עם החומציות או שהם רוצים דשן יותר חנקני? קשה להוריד אותה מ-6.1 נגיד. בד"כ זה 6.3. אם אני מעלה את האיסי, החומציות יורדת. קשה לדעת. אבל 0.8 אני חושב זאת מנה מקובלת עבור צמחים בגודל הזה.

חלק כבר צריכים העברה לעציץ גדול יותר, אני ממתין כרגע מכמה טעמים. אני חושב שזה בסדר לגדל את הצמחים בכוס קטנה למשך זמן מה - ואם לא אז אני רוצה להווכח בכך על ידי השוואה עם הצמחים שקיבלו עציץ יותר גדול. אולי אני עושה טעות וכדאי להתחיל לזרז את העניין הזה, כי חבל סתם לעכב את הצמיחה. בינתיים שני הצמחים הגדולים אצלי הם הצמחים שהעברתי, אבל זה לא חוכמה, כי העברתי אותם כי הם היו הכי גדולים... אז אני מנסה לראות את הפער בינהם לבין הצמחים שלא הועברו עוד, וגם צמח אחד שהיה ממש חולה ומסכן העברתי אותו לעציץ גדול ועכשיו הוא נראה קצת יותר טוב, נו, נראה מה יהיה. חוץ מזה אני גם אוהב את העניין שהם כבר השרישו את המצע ואפשר להשקות אותם כל יום. למשל צמח שעשיתי לו שתילה, משהו לא בסדר במה ששמתי לו בהשקיה של ההשתלה ועכשיו הוא מציג קצת בעיות (לא משהו נורא) - אני רוצה לתקן את התמיסה אבל אני לא רוצה להשקות אותו שוב בזמן הארוך מאוד שיקח למצע להתייבש. אבל לא נורא, צ'יק צ'ק הוא ישריש ואפשר יהיה להשקות יותר.

כבר שמתי הסתרה יותר טובה בחלון ואני בעניין של להוציא את העטיפה של האוהל ולהשאר עם המסגרת, וככה יהיה לי מקום להרבה מאוד נפח עציצים בורטיקלי ואני אנסה לעשות איזה מבנה קולוסיאום או איכשהו להיות יצירתי.

בסך הכל יש צמיחה בריאה וירוקה, בקצב מספק בערך 15 צמחים. עם קצת מזל יהיה לי אחוז טוב של נקבות, וגם אם לא - לפחות למחזור הבא יהיו מספיק אם אני אצליח לקחת ייחורים. אם לא אצליח, אאלץ לייצר קצת זרעים. אבל זה יהיה באסה.
 
מה קורה חברים
תתעוררו תכף שבת

ואני עוד צריך שתעזרו לי להחליט אם להוריד את הכיסוי של האוהל או לא
 
חח סורי אחינו הייתי עסוק רק היום חזרתי הביתה לקרוא
מה שמנדלה כתבו לא מיועד רק לזרעים שלהם,לגבי הזרעים שלהם הם טענו רק שהנייר טואלט יניב תוצאות גרועות עם הזרעים שלהם כי אחד אין לאף אחד מהם גנטיקה שמסתדרת עם רוויית יתר ושתיים הזרעים שלהם לא ישנים
זה משהו שאמור להיות תקף לכל החברות
כלומר אם לחברה שלהם אין גנטיקה מתאימה גם אצלהם זה לא יעבוד טוב ואם הזרעים שלהם טריים זה גם לא יעבוד טוב וזה לחלוטין לכלל החברות
הם אף אומרים משהו יותר טוב,הם אומרים לך אחרי שקנית זרעים או לפני מתי שאתה רוצה תשלח אי מייל לחברה ותשאל אותם איך הם ממליצים להנביט את הזרעים שלהם,הם יודעים מאיפה המקורות ומה עובד להם הכי טוב וזאת השיטה הכי יעילה,לא מה שאתה יודע אלא מה שהם יודעים שעובד,כי הרי זה הזרעים שלהם ולא שלך
הם גם מסבירים למה בזרעים ישנים רוויית יתר היא טובה ולמה בזרעים חדשים רוויית יתר היא רעה
זה לכלל הזרעים ולא רק לחברה שלהם
וגם אם יש זרעים שהצליחו לנבוט בכל זאת בנייר טואלט הם נכנסים ביותר טראומה וזה לפעמים לא מורגש למגדלים לא מנוסים,אבל הם נכנסים עם יותר טראומה מכל המעבר הזה
אם אין לך כוח לשאול את החברה או שאין גישה לשאול את החברה יש לך אופצייה אחת חכמה
קודם כל לשתול באדמה ישירות,עם פי אייץ מאוזן מראש כאשר האדמה לחה,הם מתארים שם הכי טוב ויזואלית איך האדמה אמורה להיראות ואז אתה אמור לעזוב את זה
אם הוא לא נפתח ככה לבד אחי אז תוציא את הזרע ותשים בנייר טואלט ותשרה יותר
מבחינת היגיון ככה יש יותר סיכויים שבהתחלה לא תפגע בזרע אם הוא זרע זקן כי הוא לא יגיב לסביבה שלך בכלל ואם הוא זרע צעיר הוא ינבוט ישר
במקרה ההפוך אתה מסתכן שהזרע קודם יהרס
זאת השיטה הכי הגיונית לדעתי
לגבי הארון אם אתה מוריד את העטיפה שים אותו ורטיקלי ותעשה רדיוס מסביב לאור אחי אני מאמין שכל הצמחים שלך יכנסו לשם,אני לא יודע כמה אתה צריך לדאוג מאיבוד אור מכיוון שבכל מקרה המרחק האידיאלי שלך הוא לא גדול
אתה יכול לעשות מעגל מסביב לאור
לגדל אותם וכל הזמן לדאוג שהאור יתפוס עד סוף הצמח,כל פעם שיגבה תעלה את המנורה שזה ישאר עם כיסוי מלא ותעשה לוליפופינג לכל הענפים שלא יהיו בשטח חשיפה,ומהם תיקח ייחורים
אם אתה ממש רוצה לעשות את זה מעניין תיקח גם מיילר רוחב של מטר אולי אפילו קצת יותר כדי שייתן לך כיסוי שלם למנורה אחת ותעשה מעגל סביב הצמחים ברוחב של מטר שזה בערך החשיפה של המנורה בורטיקלי
זה רק אם אתה ממש רוצה להשקיע אבל לא יודע אם זה הכרחי
לגבי ייחורים אני בטוח שפונז מבין יותר ממני
השיטה שהכי הצליחה לי עד עכשיו היא דיי פשוטה
קודם כל אתה מכין קוקוס או אדמה אני לרוב משתמש בקוקוס
לפני שאתה חותך את הייחורים אתה דואג להכין את כל המצעים כלומר להשקות אותם רק לפני שאתה מכניס את הייחור אליו ולא אחרי זה פרט מאוד חשוב
לאחר מכן לי אישית זה עבד עם ייחורים מהתחתית של הצמח,אני לא לוקח מלמעלה כי אני רוצה את הלמעלה,בחיים לא הייתה לי בעיה של השרשת ייחור מלמטה אז אין סיבה שלא יעבוד לך טוב
עכשיו כשאתה חותך חתיכה אתה יכול לעשות כמה דברים,בדכ אני מוריד את הסטיקים התחתונים ומנקה אותם מקצר אותם שיהיו לגובה בערך של עשר סנטים אולי אפילו קצת פחות ומשאיר להם רק את שלוש העלים הראשונים,את כל השאר אני מנקה,משאיר כמה שפחות עלים עליו אבל מספיק כדי שיוכל להמשיך לחיות
בנקודה התחתונה של הייחור איפה שחתכתי אני לוקח את המספריים ומגרד את הצדדים כדי לפצוע את העור של הצמח בחלקו העליון
ולאחר מכן אני מכניס אותו להורמון השרשה,אני משתמש בהורמוריל הורמוביל לא זוכר איך קוראים לזה בדיוק אני תמיד מפספס שם אות
בכל מקרה מכניס לאבקה מוציא ומנער קלות,לאחר מכן אני מכניס לקוקוס הלח טיפה כדי שישב טוב בפנים ואני משפריץ עליו קלות מים מאוזנים עם חומר השרשה בדילול של בערך חמישית מהמנה הרגילה לייחורים של הסי
משפריץ קלות על העלים של הייחור ומכניס לפרוגרטור או תא קטן של ארון ששומר טוב על לחות עם שתי פלורוסנטים לרוב של 60 וואט או משהו בסגנון,
ואני דואג ביום הראשון והשני להשפריץ עליהם כל כמה שעות או אם מישהו נראה עצוב,כל עוד הם לא נראים עצובים הם לא עצובים והכל טוב איתם
לרוב השרשה בצורה הזאת לוקחת לי יומיים שלושה גג ומשם הם כבר מקבלים רק דרך המצע
הסיפור הוא כזה
יש כמה טעויות שאפשר לעשות כשלוקחים ייחורים
אחד הרבה אנשים חותכים שמים במים ואז בהורמון וזה לא עובד טוב,שתיים הרבה אנשים משקים גם את העציץ לאחר שהם הכניסו את הייחור ולמעשה שטפו את רוב האבקה שישבה על החלק התחתון וגמרו את הצמח
רק צריך לדאוג לסביבה לחה,עדיף פרוגרטור כי זה פשוט נוח ועובד מעולה ואז לא צריך לרסס כל כמה שעות הוא יכול להחזיק קצת יותר אבל גם אם יש לך ארון קטנטן עם מנורות שם וקור שמגיע מבחוץ לעומת חום מבפנים יווצר שם לחות ואם לא תשחרר יותר מידי מזה החוצה זה גם יכול לבד לשמור עליהם חיים יותר טוב
והכי חשוב לגבי ייחורים זה,תוריד מלא אחי אל תתבייש... כל מה שלא יהיה באור חייב לרדת ורוב הסיכויים שתרצה להוריד גם את התחתונים בשביל איורור יותר טוב של המצע והצמח אז תרביץ,אם תוריד אחד יש סיכוי שהאחוזים שלך יהיו אפס,אם תוריד עשר אולי ילך אחד שתיים אבל אחוזים הרבה יותר טובים זה בטוח
לי השיטה הזאת עובדת כבר שנים בלי בעיה
אה ודבר נוסף לגבי זה שכמעט שכחתי
כל זה מבוסס על כך שאתה גם משקה בצמיחה בקבוע עם רוט גוס כי כשלאמא עצמה יש את התוסף הזה באוכל יש לייחורים נטייה יותר טובה להשריש מראש
לגבי הדישון שלך אחי או שהיתבלבלת עם מה שכתבת או שאתה לא מדשן נכון בכלל
אתה נותן להם גם טי אן טי וגם קוקו
אלה שני דשנים שלא אמורים להיות ביחד,אתה מתחיל עם טי אן טי פאוור זיים פעמיים בשבוע סופר ויט ורוט גוס... זהו.... אם אתה רוצה להוסיף מלח אנגלי וזה תרגיש חופשי אבל הקוקו זה להפרחה לא לצמיחה.... זה יכולה להסביר הרבה בעיות אם זה מה שעשית
 
עם הטיאנטי התחלתי רק עכשיו, אז הבעיות זה לא בגללו. אבל שמתי לב שהוא מאזן פיאייץ עבור אדמה (6.7) והפסקתי להשתמש, במקום זה התחלתי להשתמש בדשן של אטאמי 2 מ"ל איי ו-1 מ"ל בי ככה יש לי קצת יותר חנקן (אולי לא אני לא יודע) אלה שקיבלו אטאמי שלשום נראים מצוין היום

לגבי הייחורים - אמרת שלא טוב לשים במים ואז באבקה אז לא הבנתי - תתאר שוב את התהליך?
הבנתי שבשניות הראשונות לחיתוך חייבים מהר לשים במים - זה לא נכון?
לא לשים אותו במים בכלל?
 
הלו סטלן למה אתה לא עובד עם הטבלת דישון
טי אן טי זה מה שהיית אמור להיות איתו כל הזמן
קוקו זה להפרחה
אחד כתוב טי אן טי צמיחה
קוקו פריחה
כל השאר הם תוספים שמתלווים לאורך כל הדרך
ואחרי שלושה שבועות בהפרחה מוסיפים לזה פיקיי בהדרגה לפי מה שכתוב
בקשר לייחורים לקחתי את הזמן שלי יופי עם ייחורים,היו ייחורים שישבו לי כמה דקות יפות בלי להיכנס למים או שום דבר
לא יודע למה זה מפריע לאבקה לעבוד כשמכניסים את זה קודם למים ואחר כך לאבקה אבל זה תמיד הפריע לייחורים שלי
אתה חותך מנקה את כל הצמחים שלך לדוגמא
אני לוקח מצב ריאליסטי שכנראה יקרה
תחליט לנקות את כל מה שלא מקבל אור
אתה יכול לנקות הכל במכה, לקחת את כל החתיכות ולהכין את הייחורים או שאתה יכול לעשות את זה אחד אחד
אני הורדתי אני זוכר איזה עשרים ענפים ואז שמתי את הייחורים היפים מבינהם
לקח לי לפחות עשר דקות לעשות את הכל , אז אני לא רואה שום לחץ בקשר להכנסה שלהם
הרעיון הוא פשוט,תחתוך תגרד את הצד של הגזע למטה כדי לפצוע את העור שלו ולייצור בעצם נקודות שורשים נוספים,אתה יודע אתה מגרד בעדינות את הסטיק ואז זה נהייה ירוק חי כזה,אחרי זה אתה מכניס את זה ישר לאבקה ואז לעציץ
זה הכל
משפריץ על העלים קצת נוזלים כדי שמשהו יחזיק אותו חי
אם אתה שם ייחורים אם מעט מאוד עלים הוא לא יצטרך יותר מידי נוזלים בשביל לשרוד עד שהוא ישריש
ואז רק תדאג לרסס כשהוא נראה עצוב
הרעיון הוא לא לשטוף את האבקה מהגזע למטה אז כשאתה מרסס אל תגזים כי זה מצטבר ויורד למטה,אנשים מגזימים ושוטפים מהר מידי את האבקה ואז לוקח הרבה יותר זמן,הצמח בעצם לא משריש בגלל האבקה אלא בגלל שבדרך כלל מוסיפים למים בהתזה רוט גוס וזה נוזל ולאט לאט עוזר לו להשריש
אבל זה סתם מעט את התהליך וגורם לך לפעמים לפספס ריסוסים ולאבד בדרך
תחשוב הכי פשוט
כמו איש מערות
אתה חותך ,מנקה מעלים כמה שניתן רק משאיר שניים שלושה עליונים,מגרד את הצדדים של הסטיק למטה ומכניס לאבקה מוציא מנער קלות ומכניס לעציץ הלח מראש וזורק לארון או לפרוגרטור
מתיז עליו קלות ודואג שהארון או הפרוגרטור גם לח קלות וסוגר את העניין
בהתחלה תסתכל על כמה זמן לוקח בערך לייחור להיות עצוב ואז תדע בערך כל כמה זמן אתה צריך לרסס,שוב לא לרסס יותר מידי כדי שלא ינזל למטה וינקה את ההורמון,לדעתי תוך יומיים אתה יכול להפסיק את הריסוס ולהשקות רק מסביב לצמח לא על הגזע עצמו ולחכות,תראה אם השורשים תפסו והוא מפסיק להיות עצוב מידי חצי שעה שעה או שהוא עדיין לא תפס וצריך להמשיך
אם אתה מוריד את הייחורים לפני שאתה מכניס למחזור הפרחה זה גם מקל על העניינים כי אתה נשאר באותו סייקל ולא צריך להתאים אותם גם לסייקל הפרחה
התמונות האחרונות אצלי בפוסט זה של ייחורים שהורדתי שלושה או ארבע שבועות לאחר הפרחה כאשר התחילו כבר להראות מוקדים של תפרחת והחזרתי אותם למחזור של 18-6 לכמה זמן
זה היה ניסוי של איזה שיטה שאין לי ממש כוח להסביר אותה והיא לא ממש עבדה לי אז כנראה שלא עשיתי שם משהו נכון
אבל גם אין לי כוח להיתעסק בזה זה נראה לי מיותר...
תוריד ותנקה את כל הצמחים שלך מלמטה ויהיה לך טונה של ייחורים
לי תמיד יש ערימות אבל זה גם בגלל שאני מגדל בצמיחה קצת יותר...
אם משהו עדיין לא ברור תמשיך לשאול
תסתכל על הטבלת דישון של הסי באתר שלהם אחי נראה לי שלא עבדת איתם נכון
 
בגידול הקודם עשיתי צימוח עם הדשן קוקו ולא הייתה בעיה. אבל זה נכון שהוא פחות חנקן וזה פחות טוב. מצד שני, הטיאנטי שם את הפיאייץ גבוה מדי, אז אני לא יכול להשתמש בו. אני אשתמש באטאמי וזהו.

תודה על הטיפים לייחורים אח, אני מחכה כבר שיהיה לי ממה לקחת...
 
Top