What's new

OUTDOOR - PYTANIA

pakonopny

Podobno zaczely sie upaly. Uwazaj bo sie moga ugotowac pod butelkami.
Poza tym powyzej 35 stopni roslina zaczyna zatrzymywac wzrost, a tak na prawde to po co Ci te butelki?

V

Varg

pod koniec lipca była pogoda niezbyt ciekawa... poza tym zauwazyłem, ze kielki wysadzone prosto do ziemi na oucie (pod butelkami) maja wieksze szanse na przezycie, niz te bez butelek. nie mam mozliwosci robienia sadzonek, stad pomysl z butelkami.

Ja bym zdjal te butelki jak najszybciej, przeciez ty zabijasz krzaczka trzymajac go pod butelka w takei temperatury jak teraz panuja, mamy 22.06 a u mnie 23 st na liczniku, a pod butelka to nawet nie chce myslec ile... obsyb slimakolem zeby ci nei zjadly plantow i daj im rosnac w spokoju. pzdr

tredowaty

potiwrdzam w taka pogode nie potrzeba butli ja zakladem je wczesna wiosna jako oslone przed przygruntownymi przymrozkami
pozdro

V

Varg

siema panowie,
mam male pytanko, bo zrobiłem coś i zastanawiam się, czy zrobiłem to dobrze :)
mianowicie chodzi mi o to, że podsypałem pod każdą roślinkę dwie garście dolomitu i podlałem plantonem K, teraz się zastanawiam czy taka mieszanka nie wplynie negatywnie na rozwój roślin. dolomit z tego co wiem zawiera magnez. co o tym sądzicie? sypnalem tym dolomitem, bo ph ziemi z pewnością spadlo, a na początku sezonu było w okolicach 6,3.

pozdro!

mistaP

jak nie przesadziłeś ze stężeniem plantonu to powinno być ok

ale jak nie było widać niedoborów Mg to nie widzę sensu stosowania dolomitu o tej porze

a na przyszłość unikaj łączenia nawozów zawierajacych Ca (wapń) z innymi nawozami

V

Varg

dzieki, już nie chodzi o niedobory Mg, ale wydaję mi się, że uzyskane na początku PH spadło przynajmniej o jeden punkt przez te 3 miesiące. jak już wspomniałem, na początku ph meter wykazał mi 6,3, co przez 3 miesiące mogło zostać zachwiane, dlatego też użyłem dolomitu :]

peace

G

Ja już azotu w ogóle nie daję. Mało tego, za tydzień kończę podawać fosfor i potas laleczkom, które pierwesze pójdą pod nóż (albo piłę łańcuchową hiehie) a pójdą już za miesiąć pewnie :jump:

Last edited:
G

Varg said:
ja kończę z azotem od września i daję samo pk 13/14 :)
samo pk 13/14? a nie daje się tego preparatu w połączeniu z nawozami zawierającymi p i k przypadkiem? poczytaj ulotkę! z tego co się orientuję to pk 13/14 stymuluje roślinki do pobierania p i k. trzeba pierwiastki dodać również w innej postaci...
niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę...
pozdro1410

Azzzzzz

Veteran
To co mowisz Grundi pierwsze slysze, pk 13/14 jest to nawoz w ktorego sklad wchodzi 13% P2O5 i 14% K20. A stosuje sie go z innymi nawozami gdyz sam zawiera w sobie jedynie te 2 zwiazki.

Pozdr

Ilovedrive

Yarcio said:
Wydaje mi sie, ze pod koneic flo to calkiem normalne.
Ale od spodu lisci, czy cala od spodu?

Raczej cała od spodu :/ a jest w jakim 3 tyg Flo. Postaram się wrzucić foto.

pozdro

G

http://www.hydroponics-hydroponics.com/pd-canna-pk-13-14.cfm

Canna PK 13-14

PK 13-14 is a dynamic flowering super-booster that will totally amaze you. It is an extremely concentrated formulation containing a carefully balanced and integrated blend of pure phosphorous and potassium elements for superior flowering results. This unique combination of elements can be called a super-bloomer that develops heavier, larger, sweeter crops extremely quickly. PK 13-14 has been proven by professional growers worldwide to increase the weight of your floral harvest significantly, crop after crop. Unlike substandard potash products, PK 13-14 has a guaranteed composition of 13% P205 and 14% K20. PK 13-14 is totally unique, absolutely safe, easy to use and incredibly effective. PK 13-14 is not a nutrient. It is a nutrient additive. A proven product that every grower should be using.

i z http://shop.bushplanet.tv/canna-pk-1314-p-993.html?language=en

... only works with high graded nutrients and chelates, which are immediately and completely available for the plant. ...

i z https://www.leafman.nl/canna-1314-blüte-dünger-alle-substrate-liter-p-2730.html?language=es

PK 13-14 is a high quality and pure phosphorum & potassium mixture that is to be used in the blooming phase as an Xtra.
hmmm... gdzieś indziej też to kiedyś wyczytałem stąd ta moja niepewność...

Last edited:
G

gruby

jak ja kocham czytac angielski.
pk jest dodatkiem nie nawozem ,zawiera czyty potas i fosfor w stezeniu 13% i 14%.wedle producentow pk uzywa sie pk 4-5 tydzien flo.ale nalezy pamietac ze jest to pk,gdy zaistnieje potrzeba uzycia pk na wegu ,przy niedoborze p lub k smialo mozna go uzywac ,ale trzeba bardzo uwazac poniewaz jest bardzo silny i do przelania nie trzeba duzo .na necie mozna znalesc duzo doswiadczen z pk nawet na icmagu jestwystarczajaco info.trzeba zauwarzyc ze kazda marka pk,to inne doswiadczenia.(niby ten sam sklad ,ale inne rezultaty).jezeli uprawia sie w ziemi to nalezey uwazac z pk,szczegolnie z tymi chemicznymi.kazdy nawoz pochodzenia chemicznego ,podczas podlania pali pozyteczne mikroorganizmy.czesto zauwazalny jest szok rosliny.naprawde nalezy uwazac z dawkami pk.azot nalezy uzywac na flo do 46 dnia flo.bez azotu rosliny ,nie rozwina prawidlowa kwiatostanu.a co najwazniejsze potrzebuje azot do produkcji chlorofilu.

dlateo z dniem 46 zaprzestaje sie calkowitego podawania azotu,roslina zaczyna opruzniac swoje magazyny azotu ,my to nazywamy plokaniem koncowy korzeni,dla smaku i komfortu palenia.a roslina poprostu zuzywa wszystkie skladniki ktore posiada w swojich magazynach.

V

vod

grunwald, drugim linku który podałeś:
CANNA PK 13/14 is a mixture of top quality nutritional minerals that stimulate flowering. This product has been developed for the flowering phase of fast growing plants. PK 13/14 is easy to use and high yields are easily achieved.

Phosphorous (P) is a macro nutritional element for every plant. It plays a key role in metabolism and energy transfer. Extra phosphorous is needed in the flowering phase. Phosphorous strengthens cell formation in flowers among other things.

Potassium (K) is found throughout the plant and is necessary for a lot of its activities. It is essential for transporting water and nutrition (sieve vessels) and it is responsible for the plant’s quality and rigidity. In addition to this it controls countless other processes such as sugar production. Potassium ensures that the plant can produce enough sugars during flowering, which are essential for the development of the flowers.

PURE ELEMENTS TO STIMULATE FLOWERING

PK 13/14 is a high grade mixture of phosphorus and potassium that is added during the flowering phase. Both elements play a big role during the flowering phase of fast growing plants. Thanks to a special production process CANNA has succeeded in combining pure phosphorous and potassium in very high concentrations and this makes PK 13/14 available to the plant quickly and directly.

i dalej:
Since 2006 CANNA defines the NPK of its fertilizers in accordance with the new European legislation and regulations. Since then, NPK values are given on the basis of mass and not on the basis of the usual volume percentage any more. So the recipe for PK13/14 hasn’t changed, there is still 13% P and 14% K as usual in the trusted PK 13/14.

poza tym:
The mass fraction (percent) nitrogen is reported directly. However, phosphorus is reported as phosphorus pentoxide (P2O5), the anhydride of phosphoric acid, and potassium is reported as potassium oxide (K2O), which is the anhydride of potassium hydroxide. Fertilizer composition is expressed in this fashion for historical reasons in the way it was analyzed (conversion to ash for P and K); this practice dates back to Justus von Liebig (see more below). Consequently, an 18-51-20 fertilizer would have 18% nitrogen as N, 51% phosphorus as P2O5, and 20% potassium as K2O, The other 11% is known as ballast and may or may not be valuable to the plants, depending on what is used as ballast. Although analyses are no longer carried out by ashing first, the naming convention remains. If nitrogen is the main element, they are often described as nitrogen fertilizers.

In general, the mass fraction (percentage) of elemental phosphorus, [P] = 0.436 x [P2O5]

and the mass fraction (percentage) of elemental potassium, [K] = 0.83 x [K2O]

(These conversion factors are mandatory under the UK fertilizer-labelling regulations if elemental values are declared in addition to the N-P-K declaration.[5])

An 18−51−20 fertilizer therefore contains, by weight, 18% elemental nitrogen (N), 22% elemental phosphorus (P) and 16% elemental potassium (K).
http://en.wikipedia.org/wiki/Fertilizer

To że producent chce żebyś dodawał ten specyfik do tego co już z jego produktów roślinom zkarmiasz, to nie znaczy, że musisz tak robić, ani że nie możesz stosować P/K jako nawozu nawet na weg jeśli pokrywasz zapotrzebowanie na N innym nawozem.

Last edited:
V

Varg

Hesi PK 13/14 :)

p1030655jv6.jpg

V

Varg

siema,
mam pytanko, podczas ostatniej wizyty na spocie zauwazylem ze jedna roslinka miala nasionko :eek: już dojrzale, brazowe. teraz zastanawiam się co to moze byc? w poblizu nie ma facetów, ktorzy mogliby zapylić, zostali wyrwani gdzieś w lipcu, tuż po pokazaniu płci. możliwe, ze herma jakas? :(

Latest posts

Latest posts