What's new

Mh and HPS

satyr

Member
Det er muligt at der er 3x så mange lumens men det er ikke det rigtige spektrum når der ikke er nogen blomster.

Du slipper for at planterne strækker sig og de behøver ikke så meget lys til at starte blomstringen. .

Dine planter ser meget sundere og mere bsukede ud på den måde.

Prøv selv og du vil sværge til det fremover



stoned78 said:
Jeg vil da anbefale dig at bruge hps fra starten når du sætter i blomst....en stor fordel er at HPS afgiver meget mere lys...eks. fra 400w MH til 600HPS er der næsten 3x så meget lys og det giver altså en del højere udbytte fordi du også får noget ud af de nederste skud på stammen og stænglerne og hovedskudet bliver også højere og mindre chance for budroot



450g på en 400w lyder lovlig vildt......325/50 tror jeg mit bedste har været under en 400 og normalt ligger det på 275-300.
 

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
stoned.....jeg har brugt hps fra starten siden 2004 og kan sige at jeg vil fremover bruge mh indtil de viser tegn på blomst
 

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
brightshadow: nej det var i jord...12 l sylvan spander med lite-mix og canna gødning.

og satyr har 100% ret...bare kig på mit nuværende grow....det beviser alt som satyr siger!!!!!
 

satyr

Member
Nu er jeg ved at afslutte en høst af AK47 hvor jeg har brugt en Mh. ca. 2½uge ind i blomst og så sluttet af med 10 dages Mh igen. De blev dejlig korte og kompakte. Ingen stræk det er værd at bemærke.

Det var kloner og selvom jeg godt ved at klonerne var mere modne end moderplanten var da jeg blomstrede hende er resultatet meget bedre. Hun strakte sig også enormt meget mere i forhold til klonerne end frøvitaliteten berettiger.


Her er min Mh conversionbulb


og et lille billede af en top




Og jo - den var ikke så frosted som man kunne ønske sig, men jeg opdagede at budsne er meget bedre set nedefra. Her et af et underbelyst sidebud jeg tog for en uge siden læg mærke til bladenes underside

 

wvkindbud38

Elite Growers Club
Veteran
Hey guys can you run those metal halide conversion bulbs in any type of hps ballasts? I have sunlight supply sunsystem ballasts. Do these mh conversion bulbs make it harder on a hps ballasts? Any info on these I'm interested in gettting one
 
Last edited:

Matsi

Active member
gammel tråd, i know...

jeg har brugt både 400w MH (phillips) og 600W (GIB) til blomst i mine grow. jeg har kørt 10 timer med 600w hps, og 2 timer med 400 MH sammen med hps).....synes det virker optimalt for mig :) Under vegge har jeg kun brugt 400w MH.
 
Last edited:

satyr

Member
wvkindbud38 said:
Hey guys can you run those metal halide conversion bulbs in any type of hps ballasts? I have sunlight supply sunsystem ballasts. Do these mh conversion bulbs make it harder on a hps ballasts? Any info on these I'm interested in gettting one


Yeah it should work in all hps ballasts. Downside is that on a 600watt you will get around 50000 lumens compared to the 95000 lumen from the hps. Its still recommended in early flowering especially if you dont want a lot of strecth and a more bushy plant. They look more healty and vigorous, when actual flowering starts then switch to HPS....I also switch from aggressive growth nutes to flowering nutes at that point.
 

wvkindbud38

Elite Growers Club
Veteran
Yes I have a 400 watt hps system. So the MH conversion bulb will fit in the socket of my hps system?
 

satyr

Member
It will......but if may give you some advice, i would suggest that spend your money on a CMH bulb instead. They are not available in 600watt but you can get a 400watt. Its has better spectrum than the other two all the way through veg and flowering.
 
Top