What's new

Kumpi vai kampi..?

O

Osku vaan

No tuo natikka ainakin olis varma vaihtoehto, mut jos päädyt tohon Nurturelite ESL-polttimoon niin muutkin kasvattajat sais arvokasta tietoa sen toimivuudesta. Ja natikassahan on tuo lämpöongelma eli pieneen tilaan mä hommaisin ton ESLin
:wave:
 
G

Guest

Kerro lisää set upista?
Tulisko toi ainoaksi lampuksi?
Siinä tapauksessa itteki kallistuisin natikkaan :wave:
 
G

Guest

Hei Lunki

Kyllä Badticket puhuu asiaa.

Natikan valo taitaa olla tehokkainta tällä hetkellä kasvatuksessa.

Lämpö on kyllä hoidettavissa, pitäähän kasvilla muutenkin olla ilmanvaihto kunnossa.

Cuffs
 
Last edited:

Matti

Member
Jep, jos ei halua lähteä kokeilemaan mitään uutta niin sitten natikka. Vaikka toi esli voisi antaa positiivisemman tuloksen tai sitten ei sinne päin ollenkaan. :chin: Itseäkin kiinnostaisi nähdä miten kasvatus onnistuu noilla isoilla esleillä. :yummy:
 

lunki

New member
Setuppina ois "kahden-oven vaatekaappi" ja ensimmäinen vesiviljely kokeilu :) .

Nyt on kyllä puntit kallellaan natikkaan mutta olen miettinyt noita lämpöjä. Hmm.. kahteleepi sitte loppu kuussa.
 

krizo

Member
Näillä tiedoilla sanon itsekkin että naitkka kandee ostaa.
Itse varmaan ostaisin 2 kappaletta noita super eslejä jos olisi vaan rahaa.
Kiinostaa vain niin paljon kasvien lopputulos esleillä kasvatettuina.
Mutta tosiaan jos vesiviljelyä ajattelit niin osta vaan se natikka.
 
G

Guest

Ite en perus kahden oven vaatekaappiin pistäisi 400w natikkaa. Ehkä cooltubella, mutta ilman.. Ei mitenkään.

250w ilman tubea.. Ehkä.

Kaks tollasta 200w ESL:ää, voilá :)

En tiedä mitä itse pistäisin, ehkä 400w med tube.
 

Julle

New member
Viherpeukun sivuilla on tuo spektri-käyrä jossa on kasvin käyttämät värilämmöt, olisiko jollain hajua minkälaisen spektrin tuo natti antaa. Että jos on 2x 200w ESL niin onko se parempi kuin 400w natti. Kun yrittää ajatella "järjellä" niin ESL, koska lämpöä ei juurikaan tuoteta ja spektrikin on kasveille juuri suunniteltu.

Tässä toinen putiikki joka tuo isoja ESLejä maahan http://www.jazako.com/
 
G

Guest

Hmm toi ESLin hinta on 0.00e
Eiks se pidä sillon myydä tolla hinnalla?
Vai vaikuttaako noi säännöt nettikauppoihin?
Muistelen sitä viikko takaperin ku jossain S-marketissa oli lyöty 0.00e jolleki Saksalaiselle oluelle hinnaksi ja kauppias sano että kai me sitä ois annettu, jos joku ois vaatinu, kun lain mukaan se on myytävä sillä hinnalla ku hyllyssä luki. :yoinks:

Natikan spetkri riippuu varmaan aika paljon polttimosta..
 

Hitchhiker

New member
Melkein lukeudun vastarannan kiiskeihin :) Ihan mielenkiinnosta kokeilisin tuota Nurtureliten 200w esliä. Kovasti kyseisen firman sivuilla hekutti sitä (luonnollisesti) ja spekrit näytti olevan varsin hyvällä mallillaan. Tuskin sillä kovin pitkälle metsään mennään. Kaappiin kaksi sellaista, hyvä tulee.
 

Julle

New member
Noilla ESL:leillä olisi ainakin lämmöt helposti kurissa. Kädellä pystyy helposti pitämään polttimosta kiinni. Ilmastointia pitää kumminkin olla mutta ei niin rajua mitä taas natilla&cooltubella. Itse aijon jossainvaiheessa koittaa juuri kahta 200w purplea kukituksessa ja yhtä whiteä vegessä.
 
G

Guest

Hei

Ilman riidan poikastakaan, onko kenelläkään näyttää yhtään onnistunutta kasvatusta noilla esl:eillä?

g/w tuloksia tai edes 0,5g/w tuloksia?


Cuffs
 
Last edited:
G

Guest

Cuffs said:
Hei

Ilman riidan poikastakaan, onko kennelläkään näyttää yhtään onnistunutta kasvatusta noilla esl:eillä?

g/w tuloksia tai edes 0,5g/w tuloksia?


Cuffs

Mä haluun nähdä miten joku tekee nyky esleillä 1g/w sadon. :)

Vegekaappiinhan noi nyt on hyviä ehdottomasti. Ja sylvanian halpispolttimoiden kans antamaan kylmää valon spektriä.
 
G

Guest

Hitchhiker said:
Melkein lukeudun vastarannan kiiskeihin :) Ihan mielenkiinnosta kokeilisin tuota Nurtureliten 200w esliä. Kovasti kyseisen firman sivuilla hekutti sitä (luonnollisesti) ja spekrit näytti olevan varsin hyvällä mallillaan. Tuskin sillä kovin pitkälle metsään mennään. Kaappiin kaksi sellaista, hyvä tulee.

Tai sitten lukeudut niiden kauppaajiin. :chin: :vitsi: :D ;)
 
G

Guest

Hei Tuhkainen

Mitä tarkoitat tuolla kylmällä valon spektrillä?


Cuffs
 
G

Guest

Cuffs said:
Hei Tuhkainen

Mitä tarkoitat tuolla kylmällä valon spektrillä?


Cuffs

"sinistä" valoa. Eli niitä valon sävyjä jotka halppis natikan polttimoista jää vähälle.

Yksinkertaisettuna.

natikka->punertava valo->lämminta
esl->sinertävä valo->kylmää

Mä hahmotan maailmaa paljon tunteen mukaan.
 
Top