What's new

Iver & Smedens Indegrow 08

lige et tick mere ;)

Hvis du kigger efter vil du se at planterne sansynligvis bliver angrebet nede fra..

Hvis du fjerner de lave skud og blade samt de værst angebne blade + vasker de andre angrebne med insægtsæbe opløsning mellem 2 vaskesvampe..

Og nu når du kender symtomerne er det helt klart en fordel at starte bahandlingen tidligt ;)

PS: hvis du laver gemmen træk i dagtimerne så du kan få sænket rum tempén til under 23grader C, har de dårligere levekår..

Bright..
 

Smeden

Active member
Hey igen

Tak til jer begge... dejligt med hjælpen her på forummet...

Neem olie skulle være udvundet af neem træets kerner eller noget. Det er ihvertfald 100% olie fra det træ. Der var bare en som sagde at efter han var begyndt med det var der no problems. Og han havde prøvet lidt af hvert.
Jeg ser det sådan at det træ måske har udviklet en gift som kun rammer de enkelte dyr som de vil undvære. En blomst kan vel osse være giftig over for nogle, for så at være harmløs overfor andre. Det skal ha chancen købte 100 ml på ebay til 13 euro. Så de lander nok ons/tors.

Imorgen tager vi så alle planter ud og går lidt hårdt til værks med trimning af nedre blade og skud som vi ikke tror på alligevel. Samt en omgang insekt sæbe. Sprit, brune sæbespåner og vand. Hvilke forhold er det lige det er...? sry, kunne osse lige søge ellers...

Døren står åben i dagtimerne, så der er den udluftning på der kan komme, der står en stor ventillator lige ved døren som blæser luft ind nedefra. Men den er oppe og ramme 27, men så heller ikke længere...

Så hænger vi poserne op igen og tror bare vi bruger det neem et par gange i løbet af growet. Han overbeviste mig lidt og sagde at det skader 0%

Hygge og tak igen
 

superpedro

Member
Veteran
Har ikke prøvet at blande selv.
Jeg ville lige kigge undersiden af bladene med en lub, før jeg klippede noget af som jeg gerne ville beholde.
Det lyder spændene med neem olien.

Lige noget vigtigt, husk at holde planterne fra skarpt lys som hps mens de stadig er våde fra sprøjtning, hvis det ikke lige passer med dine planters døgnrytme og din tid, så kan man bare tænde et enkelt rør i rummet mens de tørrer.
 

Smeden

Active member
-Superpedro
Altså du mener at så hårdt skal jeg heller ikke gå til værks med trimningen? men fjerne de blade som er hårdt ramt ikk.

Det med lyset anede jeg ikke, så det var godt lige at få den med, vi går nok igang imorgen formiddag og så får de lov at tøre med en 60 watts alm glødepære (loftslampe)
 

mr.indica

Member
smeden jeg ville ikke bruge sprit og sæbespåner da jeg gjore det trode jeg at jeg ville
miste mine planter jeg lavede en opløsning på 1 liter vand med en tske sprit og en tske
sæbespåner og det hade næsten ingen effekt på dem men planterne kunne næsten ikke klare det

insektsæben var planterne ligeglade med og efter behandlingen trode jeg at jeg hade vundet over trips´ne så effektivt er det
men de er ligesom the borg de kommer hurtig igen
men med insektsæben på bladene går det meget langsommere
 

Smeden

Active member
Hej igen

Hmm, var lige på vej om nu for at gå igang. Nu bliver jeg i tvivl om sæben, men de så ikke ud til at hade det sidst... så det er vel det vi gør, for lige at hive lidt i håndbremsen med deres udvikling...

Har hørt flere sige at den vi kan blande selv er lige så god som den man køber?

Jeg har bare ikke noget sted jeg kan nå at købe noget. Så skal det være den lokale planteskole.

Nogle hurtige anbefalinger, ellers går vi igang her ved 13 tiden.

På forhånd tak - igen
 

Nevi

Active member
Det meste skulle være okay,men der er et mærke der heder "Safers" horticultural soap.Det er rigtigt godt.Jeg sværger til det og Neem olie.
 

Slowmo

Member
føj for den lede.. held og lykke med pest control. Har selv haft dem på "stueplanter" men heldigvis aldrig på grows.

Peace Slowmo
 

Smeden

Active member
Hej igen

Her lige en hurtig update på hvad der skete igår. Jeg kørte i det lokale havecenter og købte 1 liter insektsæbe (blandes op 1:20 = 20 liter færdigblandet) + 7 fangplader...

Så de fik den groweste omgang nogensinde... Og Iver hedder ikke Iver længere. Han går nu under navnet "kemiske Ali"
dsc03737zq6.jpg

Det var ren udrensning... godt jeg ikke har alle de liv på samvittigheden... :rasta:

Ej - der er sgu ingen medlidenhed fra min siden der... De har aldrig været budt velkommen her.

Til info, fik de kun med sprøjten under lyset. Og den sidste lampe blev slukket da vi skulle fylde den sidste kvm op. Så de har ikke fået skrapt lys - ikke særlig længe ihvertfald. Loftslampen på de 60 watt har kørt som lyslkilde imens.

Nevi - hvor meget bruger du af neem olien per gang? jeg har både hørt 1:10 med 100%ren olie og andre på icmag siger et par dråber per liter vand?
Og hvor sent kan du finde på at bruge olien? også når der er blomster? den skulle jo være uskadelig... men er ikke meget for at spraye olie på blomsterne.

Men planen er ihvertfald at når olien kommer så får de en omgang mere - bliver nok sidst på ugen.

Laver lige en billedupdate når der er sket noget mer derinde... Der er ikke sket så meget endnu. Men de første hanner skulle gerne snart vise flaget.

Tak for hjælpen til jer alle... dejligt med noget backup når man syntes det skrænter lidt.

God søndag og F1 gp til dem der skal se det...
 
Last edited:

Deus

Member
Damn :D Det er noget af en omgang for at komme af med de bugs der... Men nok en nødvendighed.... Kemiske Ali... Heh griner ;) Anyways, lykke til med resten af growet så, nu skulle det værste jo gerne være overstået ikke sandt :p
 

Smeden

Active member
Hey igen

Det ser ud til at det har gjort et godt indhug i trips bestanden. De er stadig at finde, men måske 1-2 stk på hvert 5 blad kun. Så de får nået neem olie så snart det er ankommet.

De første 10 hanner har vist boller og er nu sat udenfor, lige for at være sikker på at det er hanner alle sammen - Inden de må lade hovedet... eller ja, måske gemmer vi en enkelt til at bestøve en enkelt hun med. Ser vi lige på...

Et par pics, men ikke så meget nyt. - der skulle gerne ske noget her den næste uges tid.

dsc03738zu6.jpg


dsc03740zd3.jpg


En af "gutterne"
dsc03741yz8.jpg


Det var vist alt for nu.
 

bcdk420

Member
godt at høre med triphsne, jeg har selv fået besøg af bæsterne men er godt igang med udrydning ligeledes, nu kanjeg se i også har sensitar x skunk #1 mine er de hårdest ramte, tænkte på om det samme er tilfældet hos jer?

Glæder mig til når blomsternr kommer, det bliver vildt :)
 

Smeden

Active member
Hej igen

bcdk420 - nej ikke umiddelbart. Vi har bare været hårdt ramt over hele fladen... men den sidste omgang insektsæbe har hjulpet gevaldigt. Så nu skal jeg har afprøvet det neem olie. Og regner med at købe et relativt nyt middel spinosad. Skulle være mega effektivt uden bagsider...

Nå lige en update med hvad vi render og laver.

Først et overbliksbilled - ikke sket så meget. temp ligger på 23-27 grader afhængig af udendørs temp. Vi har pt. nakket 28 hanner, så har pt. 72 planter i blomst. Jeg vil umiddelbart sige at der er 10 planter vi er i tvivl om endnu. Så et sted mellem 60 og 70 blomstrende damer skulle det blive til.
dsc03760sj5.jpg


Lidt tætter på de største af planterne
dsc03762ht7.jpg


Den vokser sjovt, den Katsu Bubba Kush
dsc03772ri0.jpg


Vorest mødre pt. Fra venstre; chemdog, Amnesia Haze, Arjans Haze #2, SSSDH og Katsu Bubba Kush.
dsc03758wp9.jpg


Lidt kloner af de 4 Arjans Haze planter vores ven "Lillesvin" har stående. Dejligt at kunne følge udviklingen hjemme ved ham og vide hvilke som har bedst gener
dsc03759jh9.jpg


Vores stakkels kloner har haft en hård nat uden vand. Da vi har købt en pc styret timer og denne bliver drevet af en 9 v omformer, og når en af os er kommet til at pære til den så den ikke får strøm, hmm ja så får de små ingen vand. Nå men vi må se hvor mange som klarer den, der er håb endnu. Men sørgeligt, for vi har 1 kopi af alle planter og skulle helst ikke gå i vasken pga. denne lille fadæse.
dsc03777jl2.jpg


Set fra bunden. Ca 10 af stiklingerne har begyndende rødder. Det hjalp at få temp. ned på 19-20 grader istedet for 28, som åbenbart er dødeligt for de små.
dsc03779rz0.jpg


Jeg har fået lidt hjælp af Liam herinde. Han har dyrket i Coliseums mange år og fandt ud af at perlite var det bedste medie hertil. Så jeg regner med at vi følger i hans fodspor og går ren perlite i potterne.
62210805002fw1.jpg



622superfunkday35pic2lz9.jpg


Så på baggrund af dette medievalg. Ville forsøge vi forsøge os med vores tredje måde at få stiklinger til at lave rødder på. Så nu bliver det ebb b flood. Vi laver 2 "kar" som dette
dsc03748eu1.jpg


De bliver "coated" med noget plastik/coat/maling, eller hvad det nu hedder, så skulle gerne blive 110% vandtætte.

Set når kassen ligger på hoved
dsc03750rc2.jpg


Ideen er at pumpen på 600 l/t pumper vandet op i intervaller, vi sætter efter de forsøg vi laver først. Så når den starter pumper den vandet op igennem de 2 huller i hjørnerne. Når vandet så når en vis højde - 3,5 eller 7 cm, så rammer det vores overløbsrør og render direkte tilbage i tanken. Når pumpen slukker skulle al det vand som er under overløbsrørets højde gerne løbe retur igennem pumpen. Gulvet er lavet med et fald på 8 mm fra den ene ende over mod de 2 ind/afløb - som er placeret helt plant med gulvet.

Sådan ser det ud med 1 bakke inde (I kan se de 2 huller nede i bunden)
dsc03753xx3.jpg


Der er så lige plads til en mere - de måler 80x40 cm hver.
dsc03755ff0.jpg


Overløbsrøret - normal = 3,5 cm vandhøjde.
dsc03782tz5.jpg


Overløbsrøret - høj position = 7 cm vandhøjde.
dsc03781dz6.jpg


Et par skud fra drivhuset. Alle planter har vist køn, men er ikke sådan rigtig gået i blomst endnu... men det kommer vel...?
dsc03773zi0.jpg


Et mere derudefra
dsc03774xv2.jpg


Nå det var vist hvad vi havde at bidrage med lige pt.

God aften
 
K

kallenavndk

Der sker lidt i dit drivhus ser godt ud
 
Last edited:

Smeden

Active member
Ja det er nice derude. Havde total undervurderet modersol... de planter som røg ud har vel 3-4 gange så tykke stammer som dem indenfor... Så hun kan noget deroppe...

Næste sommer skal jeg helt sikkert have en enkelt eller 2 planter som dig - i kæmpe potter. Nogle fine størrelser at wrestle...

Hygge

P.S. Nu vil jeg ligge mig til rette... Projektoren oplyser 230 tommer og har lige hentet den nye Batman axxo dvdrip. En ordentlig blunt er pakket til kanten og højttalerne knitrer pga. lidt for meget volumen... - livet er skønt.
 
Last edited:
K

kallenavndk

hehe smeden der kan sku også komme noget fed lyd ud af dine højtallere...Det med baljer er jeg blevet helt hug på..Faktisk var det toker der fik mig hooked på det hehe han sagde jo mere du planter om jo størere bliver de :) den har sat sig i pandelappen nu hehe næste år slutter alle mine planter deres cyklus i regnvands tønder :)
 

Smeden

Active member
Kallenavndk - hehe, præcis. Det var Toker som startede det hele...

Nogen som er friske på at forsøge at lave nogle ordentlige mofo's næste sommer? (ikke at dem I forskellige har nu ikke er store nok) evt. noget med en lille konkurrence, vi kunne jo alle ligge lidt frø eller noget i en pulje?

Er bange for at jeg kunne tænke mig at lave lidt a la det TomHill freeky shit. Altså grave et stort hul måske 3 m i diameter og 2 m dybt. Ligge noget gødningsledninger ned i 3 etager så der er tilførsel over hele linjen... Og ja så bare en god sommer, så skal det nok blive sjovt.
Hehe, noget med at begynde at vegge en bassemand allerede nu og klippe den godt busket og trappe en potte str op en gang i måneden og måske være i 90 liter murerbalje størrelse til marts/april og plante ud der???

Hehe, jeg er mega skæv lige nu. Men det her - det gør vi sgu... jeg gør ihvertfald. Måske ikke så growt son jeg skriver, men evt. en 1000 liter palletank, bare lige for at være et skridt foran kalle - hehe... Nolland mod Gylland

Stopper nu! Gnat
 

Deus

Member
Ser sku godt ud Smeden... Den kasse du har lavet har vi jo snakket om, og håber sku godt nok det coat maling der gør hvad der skal til, ellers skal du lige forhøre dig omkring noget "gummi membran" murere bruger på badeværelser direkte på beton samt gipsvægge... Bare et forslag du ved ;)
Men ja det ser satme godt ud :D Det må man give dig.

Med hensyn til din lille hygge aften :D hvilken projektor har du ? Kører selv med en Sanyo PLV-Z3 dog kun på 68" ramme lærred, da jeg har 45 graders skråvægge der forhindrer mig i at gå op i større størrelser i lærred... Men samlet tror jeg mit hjemmebio system står mig i 45.000 kr, altså lyd, billed, kabler :D
Og med hensyn til filmen du skal se, må jeg skuffe dig :) Den nyeste batman er ikke ude i axxo release endnu, og slet ikke DVDrip, det bedste du finder af den nye Dark Night er The.Dark.Knight.TS.XVID-PreVail hvilket ikke rykker for hårdt... Eller snakker du og gotham knight ? Kører selv på private torrent sites og newsgroups. Men det er jo det jeg kan lide hehe :D

Med hensyn til at plante ude næste sommer, ender jeg nok med at skuffe dig :D Er sku ikke meget for at gøre det uden for. Nok mest fordi det ikke er de fleste der ved jeg dyrker denne hobby, sjovt nok... Så hvis jeg pludselig fik sådan et monster ud i haven og hele familen fra begge sider pludselig kom på besøg, ja hvad fanden stiller man så op :p
Nah, melder lige pas til den du :) Men lykke til med dit projekt der, ser ud til du allerede har planlagt det :D

mvh
 
Top