What's new

Iver & Smedens Indegrow 08

Smeden

Active member
Hej alle.

Så fik vi "næsten" vores nye grow room på benene.
Her kommer lige lidt info om hvad vi har i jorden og hvad planerne er...

Facts
-Vi har 2x2x2m rent blomsterrum
-4x600 watts digitale ballasts (2 oppe pt)
-4xreflektorer som er lukket hele vejen rundt (på vej)
-2xSunmaster Deluxe 95000 lumens og 2xGIB Xtreme 98000 lumens til blomst
-2x600 watt mh 50000 lumens til 1 uges vegge før blomst.
-Der kommer mylar på alle vægge og lofter (billigt i UK 200 kr for 15x1,2 m inkl fragt)
-Vi har lagt plastik kvart paller ud som underlag, for at give optimal luft/ilt.
-120 potter som er 19x19x26 cm = ca. 8-8,5 liter når man trækker lidt fra til de "lidt skrå sider" Disse har så plads til 10x10 af = 100 stk :rasta:

Lidt billeder af blomsterrummet:
dsc03217pq4.jpg


dsc03239pk1.jpg


Veggeskab.-100x80x170 cm delt i 2 etager, øverste ca. 60 cm højt til stiklinger og nedenunder ca. 110 cm til mødre.
-4 x 168 grow led bulbs i hver etage + 2stk 18w kold hvid forneden og 4 stk foroven.
-1 stk 100 kubikmeter i timen blæser på ind i hver etage.

dsc03228ee8.jpg


dsc03234zr2.jpg


4 stk Arjans Haze #2 sat i blomst igår, forventer at de skal stå i skabet i 14 dage i blomst og så ud til alle de andre som vi regner med skal i blomst om ca. 14 dage.

dsc03230sp4.jpg

dsc03232xc0.jpg


Og lidt om vores strains:
DCxEroc/DP
DPxErdpurt
HashberryxEroc/DP
Arjans Haze #2
SensiStarxSkunk#1
HTC DCxSkunk#1
White Widow
2 Pounder
Purple Bastard (Core)SpaceQueenxLemonPrice
FoeberryxAK47/DSDv2
Chrystal
Ice
PPP
Katsu Bubba Kush
Chemdog D
SSSDH
Amnesia Haze

Amnesia Haze stikling
dsc03226ju6.jpg


SSSDH stikling
dsc03227gx1.jpg
 
Last edited:

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Fantastik flot mine venner. Nu må jeg simpelhenden tag mig sammen og kigge forbi....;)

Jeg er så glad at se hvor seriøst og professionalt dette project er. Og wow i har sgu vælgt de fedeste strains............jeg kan heller ikke vente med at følge det.

Go søndag alle sammen!!

tom
 

gonz_DK

Member
Hold fast det ser godt, glæder mig til at følge det. Har du noget info på den SSSDH strain.

Igen, du skal have en masse props for at være så seriøs!
 

blackone

Active member
Veteran
Du har sku fået styr på forholdene nu:)
Hvad synes du om de LED? Hvor mange W er de? Rimelig imponerende at du kan vegge så store og flotte planter under dem + 2 lysstofrør med så stor afstand til lampen.

Det bliver fedt at se blomsterrummet med alle 2400W for fuldt drøn!
 
K

kallenavndk

Svedigt :) Røg noget Amnesia Haze med Maffe (kan ikke huske om det var et kryds med det )og det er super lækkert røg der kradser godt i næse og hals hehe
 
Last edited:

Smeden

Active member
Hej alle tak for ordene... dejligt "snart" at være på banen igen :rasta:

Icetoker: Jep du må snart finde vejen forbi! dit nuværende grow ser simpelthen for godt ud... var der noget om noget bbq til den tid?

gonz_DK: SSSDH og Amnesia Haze stammer fra Core, skænket af en anden venlig icmagger.

blackone: hehe, de har desværre ikke vokset sig store derinde, de har fået 2x600 watts mh sol siden spire. Men jeg har en god fornemmelse med de leds, syntes de yderste planter i mit tidligere grow så MINDST lige så healthy ud som den der stod lige under? men dunno, lad os se, de skal bruges til at holde liv i mødrene og få stiklingerne til at slå rødder i en 14 dages tid inden de skal ud i blomsterrummet. Der er 168 små leds i hver pære og hver pære suger hele 13 watt.

Planen er at der skal 100 potter igang og der skal laves single colas. Men i første grow har vi pt. 186 planter (hvoraf vi ved at 14 stk er 100% hunner) så vi står måske med 100 planter som vi skal blomstre - bliver en rodet affære da planterne jo selvfølgelig er startet med 4 ugers mellemrum og i 3 etaper - sådan er det når man ikke kan vente. Nå men under første grow skal vi bare iagtage udviklingen på alle planter og udvælge os ca. 30-35 planter som vi vil køre igennem igen. (vi tager stiklinger af ALT inden vi sætter i blomst, så vi har en kopi af det hele) når vi så har kørt vores 2 grow igennem (med mindre planter - a la single cola målet) står vi måske med vores endelige ca. 10 mødre som vi vil lege videre med.
Nå, nok ævlen herfra.

Hyg jer derude

P.S. Jo - så mangler vi bare at Iver melder sin ankomst... han mumlede om at kontoen herinde var oprettet. Så kom nu frem i lyset - din kryster :wave:
 
Last edited:

Slapstick

Member
WOW!!!! :jump:

Det er noget af det mest imponerende danske indegrow jeg længe har set!! Det glæder jeg mig rigtig meget til at følge!

Held og lykke!!

Slapstick
 

Core

Quality Control Controller
ICMag Donor
Veteran
hello Smeden...

can't read all but wanted to wish ya good luck with your endevour...although 100 plants under only 4 lamps....not saying its not doable...but light intensity drops very fast 1 foot away from the lamp..I can't find the drawing right now that explains the intensity of the HPS lamps at various distances...Nway ..Not saying it is't doable...you will just have to cram'm in under them 4 x 600's....
Not wanne sound negative my friend....just sharing thoughts :redface:
Nway i like you gene list...very impressive....and if you like potent ...sssdh and amnesia haze is the way to go....:wave:
 

blackone

Active member
Veteran
Der skal lidt guts til for at køre med så mange watt:) Jeg er selv usikker på om jeg skal opgradere fra 600W til 2*600, eller om jeg skal nøjes med at lave et ekstra lille skab med 250. Overvejer seriøst 2*600...

Hvilken jord bruger i Smeden? Der ser ikke ud til at være perlite i? Jeg er selv gået væk fra jord med perlite og jeg synes det er lige så godt uden.

100 plants isn't too much for 4*600 - definitely not. I'm running 25-30 plants under my own 600W.
 
Last edited:

Smeden

Active member
Hi again


Core - yup I know that 100 plants to 4x600 watts is perhaps on the positive side... But, the pots we bought is 19x19x26 cm = about 8,5 liters each. And we have 2x2 meters so 10x10 pots = 1,9x1,9 meters. So it will be compact as hell, therefore our wishinglist for christmas is the code on how the babies should be threated to get single cola bats.

Something like:
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=7366&page=1&pp=40
Just in a much smaller scale...

Blackone - ja nu må vi se... 4 lamper er til den gode side... men skulle kunne gøre underværker. Hvis ellers vi kan finde ud af at passe damerne ordentligt.
Vi bruger den orange Pindstrup plus. Der er perlite i potterne, dog lidt længere nede... Men enig med dig, jeg brugte ikke perlite i mit første grow og syntes at væksten var super... Så måske det bliver dovenskaben længe leve og uden perlite? (stadig med ren leca i bunden og lidt leca i jorden)
Meeen vi overvejer saftigt og kraftigt at lave et "kar/fad" på 2x2 m med returløb til gødningstanken. Og dyrke i ren leca som SoQuick i den tråd jeg referede til tidligere... Det ser bare fantastisk ud...

Peace
 
Last edited:

Dhor

Member
skal LED ikke tættere på?

Ser ellers rigtig godt ud drenge

held og lykkke med det hele ;)

:spliff:
 

Dhor

Member
gues they trimmed their clones very well smeden?

hehe

og 12 12 hurtigt er også smart tror jeg.. men spørg dog i tråden? :)


keep on rocking those buds :headbange :headbange
 
Last edited:

Deus

Member
Det handler jo bare om at trimme fra starten af jo :) når de står så tætte som de nu engang kommer til, kommer sidegrenene heller ikke rigtigt med op, og hvis de gør, er det jo kun godt nok med lidt siderøg :D Men ellers så 12 12 hurtigst muligt.

Denne ene plante var et lille forsøg på hvordan det ville gå... 2 ugers vegge, fra en cuttet stikling. Altså 2 uger i drivhus, der efter direkte i 12 / 12.


Men vil nok mene at hvis man får en hurtig måde at slå rødder på, og så yderligere kan give den 3 ugers vegge... altså 2 ugers drivhus, 1-2 uger under vegge lampe, og så i 12/12 er det en klar stor fordel.

Og dette var en white widow !
 

Latest posts

Latest posts

Top