What's new

Cannabis nyheder fra medierne

blackone

Active member
Veteran
Ja for søren da vi bestråler vores gensplejsede dødsnarko i vores narkolaboratorier for at forgive den halve Danske ungdom skulle man jo snart tro.

Men rart nok at høre at de kun får en bøde - planterne var nok ikke høstklare,
 

blackone

Active member
Veteran
Haha første gang jeg har set ordet bubblehash i danske medier.
http://nyhederne.tv2.dk/article/32588675/?rss
Skunklaboratorium afsløret på Fyn

Søndag d. 1. aug. 2010; kl. 15:33 af krja for TV 2 Nyhederne (opd. d. 1/8 2010; 15:33)

Planterne blev båret ud og kørt væk. Foto: Lasse Beck Frost, TV2FYN

En anmeldelse om husspektakler førte i dag Fyns Politi på sporet af et skunk*laboratorium på Midtfyn, skriver tv2fyn.dk.

Da patruljen fra Fyns Politi ankom, var der ikke nogen reaktion inde fra bygningen. Betjentene valgte derfor at gå indenfor for at undersøge stedet nærmere.

"Og da de kom ind, trådte de direkte ind i et skunk-laboratorium," fortæller vagtchef Erik Halkjær fra Fyns Politi. På stedet er der fundet 100 skunkplanter.

Planterne er omring 70 centimeter høje.

Teknikere fra Fyns Politi gik i eftermiddag i gang med at fjerne de mange planter og undersøge forholdene på stedet nærmere.

Skunk er en hampplante med et særlig kraftigt indhold af stoffet THC.

Bladene og topskuddene bruges til at fremstille "bubblehash" også kaldet "ice". Det er et stærkt flydende stof, som dryppes på almindelig tobak og ryges.
 
Gad godt vide hvad baggrunden for den historie er... Det lyder godt nok ikke særligt smart at man bare lader en båd med hash ligge fortøjet på trods af klager fra militærpolitiet;p
Hvis jeg f.eks. dyrkede i mit hønsehus og politiet kom forbi og fortalte mig at der var blevet klaget over hanegal ville jeg nok slagte både hanen og planterne ASAP.

Medmindre du har en større og flottere hane i en anden høsnegård som egentlig er skyld i klagerne:jump:
Decoy ;)
 

Xhashish

Active member
Veteran
Landsret skærper straf for skunkdyrkning

Offentliggjort 17.08.10 kl. 18:01
En nordjysk vietnameser fik mere end firedoblet straffen for arbejde i tre nordjyske skunklaboratorier. Det skal give fængsel i halvandet år, mener landsretten.

En 43-årig vietnameser fra Hjørring blev tirsdag ved Vestre Landsret idømt halvandet års fængsel for at have medvirket til hashproduktion i tre skunklaboratorier i Vendsyssel, hvor der blev dyrket 2550 skunkplanter, svarende til knap 85 kilo hash.
Dermed skærpede landsretten den straf på fire måneders fængsel, som manden havde fået i byretten, skriver Nordjyske.dk.
Da sagen blev behandlet i byretten i februar, nægtede manden sig skyldig, og byretsdommen blev anket både af ham selv og af anklagemyndigheden.
De tre laboratorier, der ligger i Børglum, Gølstrup og Jerslev, blev stormet af politiet den 14. januar sidste år.
Det var personalet i et byggemarked i Hjørring, der fattede mistanke til vietnameseren, Binh Van Hoang, da han ville købe 66 plastsække med pottemuld. De kontaktede politiet, der fulgte efter hans varevogn.
Ritzau

Link jyllandsposten - http://jp.dk/indland/krimi/article2153635.ece
 

DK2670_01

Member
2550 planter = 85 kilo hash ????? den beregning gad jeg godt at se *GG* Jeg ville sige at under fx 4x600w kan man have max 100 planter under, lad os bare sige at han fik 1g/w (meget) 2,4 kilo POT , ca 24 g pr plante --- det vil så være omkring 61 kilo POT på 2550 planter --- nu ved jeg ikke hvor meget pot der skal bruges til at lave ét gram hash ... men jeg ved da at det næppe er én til én :)

i et byggemarked ??? fjolset blev for nærrig, så isteddet for at køre langt og købe små mængder, fandt han det billigste sted *GG* Han kan jo nok ikke liiiige påstå at det er til eget forbrug *GG*
 

Xhashish

Active member
Veteran
Politi afslører hampmark


13. august 2010 04:00
JERSLEV: Politiets special- patrulje høstede onsdag aften 232 kg hamp på en mark ved en landejendom ved Jerslev.

Politiet havde fået et tip om de ulovlige planter, og da ordensmagten rykkede ud til ejendommen, så man en hampmark på 500 kvadratmeter - som så blev høstet af politiet.

Politiet tjekkede også huset, hvor der blev fundet 420 gram hash og en mindre mængde pot, oplyser vicepolitikommissær Karsten Kristensen.

Husets ejer, en 56-årig mand, erkendte ulovlighederne. Han sigtes nu for at overtræde lov om euforiserende stoffer - politiet mener, at han dyrkede hampen for at sælge den videre.

Nu opbevares de mange hampplanter i stedet på politigården i Aalborg, inden de skal destrueres - og dermed går op i røg.

Link - http://nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3639093%2c5%2c4
 

Xhashish

Active member
Veteran
Høstede 3,6 kg cannabis




Politiets specialpatrulje høftede over 230 kg hampplanter på en mark ved Jerslev. Arkivfoto

En husejer i Brovst er måske ikke helt tilfreds med, at hans nabo observerede et indbrud i villaen og tilkaldte politiet. De fandt nemlig cannabisplanter i villaen. Opdateret kl. 11.10.
- Naboen tilkaldte os torsdag formiddag, da han var vidne til et indbrud i villaen. Han så tre mænd i en grå Suzuki personvogn forlade stedet, fortæller vicepolitikommissær Peter Skovbak, Nordjyllands Politi i Hjørring.

Ordensmagten fandt cannabis-planterne på villaens første sal og sørgede for, at planterne blev høstet. Vægten af de høstede planter var 3,6 kilo.

- Vi har sigtet villaens ejer for overtrædelse af loven om euforiserende stoffer, fortæller Peter Skovbak.

Også i V. Hjermitslev

Det er ikke kun i Brovst, ordensmagten har høstet canabisplanter.

- Vi fik et tip om hamplanter i det fri i V. Hjermitslev. Vi besøgte stedet og høstede 11,5 kilo, afslører Peter Skovbak.

Cannabis (hamp) er en planteslægt, der mest er kendt for at kunne bruges til at lave hashish (hash) eller hasholie af. Man kan også bruge topskuddene, som er kendt under navnene pot eller marijuana.

30. juli 2010 10:25

Link - http://nordjyske.dk/jammerbugt/forside.aspx?ctrl=10&data=26,3629599,5,3
 

DK2670_01

Member
surt show :(

MEN det begynder da NÆSTEN at ligne god journalistik *GG*
Cannabis (hamp) er en planteslægt, der mest er kendt for at kunne bruges til at lave hashish (hash) eller hasholie af. Man kan også bruge topskuddene, som er kendt under navnene pot eller marijuana.
:groupwave:
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
onde tunger lader det vide at vietnameserne er hyret af bander og rockere, hehe
 

DK2670_01

Member
og det var bare det ene af 3 HUSE der var fyldt :O og så fik vi også lige et kig på hvordan de pro gør det når de kører deres ;) ..... HYDRO baby HYDRO :D:D:D

Ja herhjemme hedder det "den særligt stærke form for hash - skunk" og "skunklabortorium"

når det er om canada hedder det pludseligt "illegale urter" og "marihuanadyrkere" *LOOOOOL*

Bjørne vogteede marihuanamark
Et par marihuanadyrkere i det vestlige Canada ser ud til at have brugt bjørne til at bevogte deres illegale urter. Tilsyneladende var dyrene dog lidt for afslappede til at udføre deres pligter, siger det canadiske politi.

Betjente var ved at nedrive to store områder med marihuana, da de opdagede, at 10 store sorte bjørne vandrede rundt på landbrugsgrunden.

I starten var politiet bekymrede over bjørnene, men de indså hurtigt, at dyrene var meget føjelige og ikke lod sig forstyrre af betjentene.

To personer blev anholdt i forbindelse med potfangsten. Bjørnene, der tilsyneladende blev fodret med hundemad, bliver måske aflivet, hvis det viser sig, at de blevet for tamme til at kunne klare sig i naturen.

http://nyhederne.tv2.dk/article/32980948/?forside
 

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
og så fik vi også lige et kig på hvordan de pro gør det når de kører deres ..... HYDRO baby HYDRO
...lol nååå er det derfor købeskunk er altid så go :blowbubbles:

....just kidding :tiphat:

Fucking criminals...... så efter lortet er tørret ryger det i tromlen og så en omgang fra vandforstøveren. Og hvis de er rigtig meget "pro" får budsene en omgang glas støv til sidst.

peace

icetoker
 

Xhashish

Active member
Veteran
Video fra sidste måned, og fra viborg, man skal dog ind på siden, da jeg ikke lige ved hvordan man overfører video ...

Ved afsløringen af skunkfabrikken i Viborg beslaglagde politiet blandt andet 50 gasudladningslamper på 600 watt, 16 ventilatorer, 10 eltavler, plantesubstral og to vandpumper. Se vicepolitikommissær ved Midt- og Vestjyllands Politi, Henrik Grove vise de mange beslaglagte ting frem her.

LINK TIL VIDEO - http://www.tvmidtvest.dk/indhold/se-det-beslaglagte-skunk-udstyr




 

DK2670_01

Member
netop derfor dyrker jeg mit eget ;) så ved jeg hva jeg putter i mine lunger :D

*LOOOOL* ... varmelamper, tranformator eller generator ... hehehe .. sjovt at læse
 

Xhashish

Active member
Veteran
55-årig røbo havde 1,1 kilo hash

En mand fra Rø-egnen blev i går idømt 50 dages betinget fængsel for besiddelse af hash med henblik på videresalg


Arkiv

En 55-årig mand fra Rø-egnen blev i går fundet skyldig i besiddelse af sammenlagt 1,122 kilo hash med henblik på videresalg af de 700 gram.

Det koster nu manden 50 dages betinget fængsel med en prøvetid på to år.

Manden blev desuden idømt 40 timers samfundstjeneste, der skal strækkes over en periode på ni måneder.

Han er tidligere dømt for lignende forseelser og accepterede dommen med det samme.
19. august 2010. 14:19

Link - http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=49744
 

blackone

Active member
Veteran
Død mand forbindes til skunkgartneri

Død mand forbindes til skunkgartneri

Damn... nu er Pandoras æske sku for alvor åbnet, håber ikke der bliver for mange af os hobbydyrkere der intet har med de kriminelle grupper at gøre der ryger med.
Jeg havde da godt nok tænkt tanken da det kom frem at den døde var en asiat men det er sku alligevel chokerende hvad penge gør ved folk.

http://ekstrabladet.dk/112/article1396643.ece

Død mand forbindes til skunkgartneri


Den asiat, der blev fundet død i nedlagt gylletank, kan måske knyttes til ulovlig produktion af euforiserende stoffer

Den mand, der blev fundet død i en nedlagt gylletank nær Vejle, har muligvis arbejdet med at fremstille euforiserende stoffer.

Den asiatiske mand har tilsyneladende boet på en nærliggende gård i Holtum sammen med to andre, lyder det fra Sydøstjyllands Politi.

- Noget tyder på, at der har været produktion af skunk på stedet, siger vicepolitiinspektør Peter Krogh.

Gården ligger kun et par hundrede meter fra den nedlagte gylletank, hvor en pensioneret landmand ved et tilfælde opdagede liget i tanken.

Fredag den 13. august smed landmanden nogle dræbersnegle op i tanken, men da han ikke hørte det forventede plask, kravlede han op på tanken. Her opdagede han så liget.

Politiet har onsdag eftermiddag endnu ikke identificeret offeret. Og der er heller ikke fundet tegn på, at den afdøde mistede livet på gården.

- Vi arbejder på højtryk med sagen, siger Peter Krogh.

Muligvis er der tale om en vietnamesisk mand. I givet fald passer det ind i det mønster, som politiet tidligere har konstateret:

At nogle vietnamesiske mænd tager til Danmark for at omskabe nedlagte landejendomme til ulovlige gartnerier for at producere skunk.

Skunk er en meget potent form for hash. I 2008 blev der lukket cirka 30 illegale gartnerier. Rigspolitiet har tidligere sagt, at der er tale om en eksportartikel, som er bestemt for markeder i Centraleuropa.

Politiet har en teori om, at nogle kommer og sætter laboratorierne op, hvorefter andre får til opgave at passe planterne.
 

Latest posts

Latest posts

Top