What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Cafeparadis Have 2009

CFP65

Member
@ Paddi

de kommer ikke af i weekenden, jeg flushede nærmest potterne med Ripen (5ml Ripen pr Liter vand, 50Liter vand ialt pr potte, så det løb ud gennem bunden i fler omgange) igår og de får lov at stå til de næsten skvatter om.
der er dog allerede enkelte gullige trichs på begge planter
men det er inspektion hverdag fra nu af,

fra min egen have er det dog en anden sag
HPxDCxSKUNK#1 i min egen have har fået et par mug steder
den ryger af imorgen, da muggen er dannet rundt om en gren,
jeg var på et tidspunkt nødt til at flytte potten, og den var lidt tungere end jeg lige havde regnet med så de rødder der kom ud gennem bunden fik nogle skader, og den slags straffes med mug
Ligeledes er SKUNK#1 også begyndt at få enkelte mug stains i toppene (ikke mere end det kan tages med en Pincet) her var det samme problem, planten var lige netop som toppene skulle til at fedes til, nået til absolut maximum for rødderne i potten, og jeg tog derfor en balje magen til den den står i og fyldte 1/2 op med jord, hvorefter jeg forsøgte at løfte balje og plante oveni den 1/2fyldte balje så rødderne i bunden kunne komme videre i nyt medium, desværre var denne balje lige vandet, og derfor absurt tung, hvilket resulterede i at bunden af baljen lige kurede henover kanten af den 1/2fyldte balje, med det resultat at der lige sad et par rødder på kanten der var blevet skrabet af.
den slags straffes jo rimeligt hurtigt når det er så koldt.

ellers må man sige at projekt baljegrowing er gået fint.
hele vejen op til midt i august havde jeg ikke så meget som et enste gult blad, hvilket er den bedste veggefase jeg nogen sinde har haft, ok det kræver vanding i fuldstændigt absurde mængder 30L pr balje om dagen i solskin,
Nøjagtig PH og gødning (Kalk væk fra netto 2ml pr L vand til PH, og BIO Grow 5ml pr L vand)
under Veggefasen blev det nødvendigt først at dække potterne til med hvidt klæde for ikke at rødderne skulle brænde af i solen, og jeg fandt derfor på at male den side der vendte ud mod solen med hvid maling og det funkede,
så kan bajlen vendes når det bliver koldt og den sorte side vender fremad så varmen fra solen kan opvarme potten, det giver lige lidt ekstra.
Den eneste smutter udover det med rødderne ved flytningen, var at min kone skulle passe planterne nogle dage i midten af august, og det gik galt da det blev solskin, og hun kun vandende med 10L pr potte, da kom jeg hjem og så at planterne der hidtil bare var perfekte, pludselig var 15-20% gule og slatne, derfra har det så været opad bakke og forsøg på at få dem grønne igen, hvilket lykkedes for de fleste af dem, undtaget den ene SKUNK#1
anyways, under blomstringen har jeg brugt BIO BLOOM, som jeg dog fandt en smule tynd, og derfor fåorsøgte jeg mig med MICRO fra GHE oveni og det fik skub i sagerne.

mht at bruge potter så er det en rimeligt intrikat affære at holde den rigtige fugtighed i potten, tørre jorden ud i kanten af potten og det gør den på en 1/2dag i solskin så skal man være parat til at smide jord (af samme slags) ned gabet mellem potte og jord, for at lukke af for at vandingsvandet ikke skal løbe direkte ned langs indersiden af potten og ud gennem hullerne i bunden.
hvilket bringer mig til hullerne i bunden, det er nemlig også lidt kringlet, jeg har i år brugt et stykke organza til at lægge i bunden af potterne over hullerne i nogle af potterne, for at holde på jorden så den ikke røg ud igennem bunden, men dette er for fint vævet og når rødderne når bunden "clogger" det hele op, det bedste har været de potter hvor jeg havde lagt et potteskår. i øvrigt har de bedste potter været dem med flest huller i bunden dvs 20stks
20mm huller samt en række 20mm huller hele vejen rundt oppe midt på baljen

for ikke at der skal komme bænkebidere ind og bo i bunden af potten (de æder rødder) har det været bedst at klodse potterne op på 5-6cm træklodser.
 

CFP65

Member
Der har ikke været nogle klager endnu
men store smil :) så den er vist fin nok
det er specielt SDx(DCxSK#1) krydset folk har været glade for
 

Easygrowing

Active member
Veteran
De sassusme bare så flotte CFP

Ville det ikke være en ide og sætte nogle pinde imellem alle stængler så der er max cirkulation til en anden gang ? istedet og binde ned,kan man jo gøre det på denne måde,bare 1 ide og for bedre og få lys ind og ned imellem

Go weekend osv

og ja,Den er fin nok : )
 

CFP65

Member
Det havde jeg faktisk tænkt på, altså grene med en Y gaffel i begge ender der presses ned så grenen spredes ud fra hovedstammen, men jeg tror at det vil blive for "stift" altså ufleksibelt hvis planten ruskes rundt af vind.
nogle gange er det ikke mere end marginaler i nedbindingen der skal til før hele grenen knækker af hovedstammen ved grenfæstet. man skal virkelig være obs, på at det ikke sker.
og sker det skal den bindes op igen omgående.
 
L

lalandia

Der har ikke været nogle klager endnu
men store smil :) så den er vist fin nok
det er specielt SDx(DCxSK#1) krydset folk har været glade for

Ja den glæder jeg mig også til at prøve (takker)
 

CFP65

Member
har netop kørt første run ICE igennem poserne og fået tørret det
jeg brugte 320gr af de små fimsede skud fra bunden af planterne
og det der ikke lige havde bagappeal
der blev 31gr 73my+45my til sammen
73my var iøvrigt tæt på den helt hvide kvalitet, kun lige svagt gylden
nu venter jeg lige på koldt vejr på altanen, så jeg kan køre det igennem 2. gang
så må vi se hvor meget der bliver ialt.
skal nok poste et par pics af blokkene når det hele er færdigt
 

jochen_45

Active member
Veteran
picture.php

picture.php


Hi,
Its a shame that I cant understand your language, but your plants say more than words. I would burn to grow your sd-cross, it looks wonderful.
My respect for your work!
:abduct:jt-45:abduct:
 

CFP65

Member
i Thougth that i could just as well continue this tread to go on into 2010 and here is a little update
as you can see the whole project has been slowed down due the harsh conditions in spring.
first of alot has been changed in my original plan to grow out and find the best candidates for mating
BC Couchlock - BC Super Kush - GLS Blue Dynamite - RQS NL#5
The Couchlock did not germinate at all. the BC Super Kush are crippled and degenerated and they will really have to surprise me if they are to be mated with anything,
BC_Super_Kush2010.jpg

BC_Superkushcripples2010.jpg


The Green Life Seeds- Blue Dynamite are strong and at least at this stage wery uniform
GLS_Blue-Dynamite2010.jpg


The RQS NL#5 even so
RQS_NL5fem2010.jpg


The KC Brains strains are as follows KC TNR - KC KC36 and the rest is Nirvana Papaya as i could not get the Mango from KC Brains we will have to see if they are the same strain or not.
i had a little mishap with the repotting and some of the strain signs fell of so there is at this stage no telling wich is wich, they are going to the guerilla anyway to make a pollination and i will at a later stage find out wich male shall be the donor, it could also be some The White STS pollen that i have made
just to kick some new thing into these old lines
TNR_Papaya_KC362001.jpg


anyways here is in the
first row from the left
in the big pot is Nirvana Papaya and in the 5 small pots is "no.2" wich is 1.gen CFP ICE x Skunk 2006 x (Low Ryder "Pineapple" x Skunk 2007)
second row from the left is one big pot that contains "no.5" that is CFP Foundation from 2007 and
then there is two small pots with "no.3" wich is TOP44 x HP x G13 x Citral 2007
third row from the left is 4 small pots with SK#1 x (SD x (DCx SK#1))
and last row in the bottom of the picture is two that typically lost their nametags
some of this stuff will also end up in the guerillas but i will decide later
Papaya_no2_no5_no3_-SDxDCxSK1_unkno.jpg
 
Top