What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Cafeparadis Have 2009

J

Jydsk

Flot må man sige...de strains der for få år tilbage var utænkeligt at kunne nå at blive færdig i dk, er nu gået hend og blevet muligt :)

Forbyggelse mod råd og stærke gener ser ud til at være vejen frem....må have fat i noget "amistar" til næste år's udegrow, nå men atter tillykke med høsten.
 

CFP65

Member
lidt opdateringer fra min egen have

first of is SK#1
SK1211009tipclose.jpg

SK1211009tip.jpg


Next is
Sourdiesel x (DC x Sk#1) der godtnok begynder at vise tænder nu
SourdieselxDCxSKno1211009.jpg

SourdieselxDCxSKno1tip211009.jpg

SourdieselxDCxSKno1tipclose211009.jpg
 
L

lalandia

Lækre sager...lad os håbe på mere godt vejr

BTW..Den diesel ting der kunne ligge godt i kanen med Ulduz

fred
 

CFP65

Member
Du er meget velkommen til at prøve den af med Ulduz
jeg har selv planer om at krydse den med "Bluetop"
 

blackone

Active member
Veteran
For søren makker det ser rigtigt godt ud - fatter ikke alle de ting du kan blomstre færdige her i Danmark men det skyldes måske tildels at du dyrker i beholdere, + at du giver dem godt med gødning?

Mener at kunne huske at du snakkede om guerilla også inde på dcf - men kan ikke huske hvad du gjorde m.h.t. gødning og jord derude, udover at rense jorden for rødder og tilføre kalk? Bruger selv gammel pottemuld og champost naturgødning men det er ikke helt oppe at ringe, der mangler lidt krudt... Eller også skal jeg bare bruge noget mere og så røre min gamle krop og få gravet lidt dybere huller:)
 

CFP65

Member
Hey Blackone

Mht Guerilla, så er det somregel et hestearbejde at få til at køre 100% og der skal immervæk også en del held til.

jeg plejede at grave ca 1kvm fri for rødder og vende jorden ned til 1 1/2 spadstiksdybde pr plante
dernæst var det helt essentielt at planterne var minimum på 5.node før de blev sat i jorden.
der hvor jeg har haft guerilla har jorden været meget tung-ler, udntaget nogle få steder hvor der i de senere år har været oversvømmelse. på disse oversvømmede steder er jorden tilgengæld helt perfekt og løs. men her risikere man altså også at planterne drukner hvis det som en del år bliver oversvømmelse i juni-juli.

efte rgravningen er det super vigtigt at man får jævnet jorden ud, dvs bruger en rive til at lukke topen af jorden af
så der IKKE er nogle dybe kanaler snegle osv kan gemme sig i.

jeg har gjort det at jeg har brugt NPK perler (gødning) man køber for ca 150kr i hjemogfix for 10kg, samt havekalk
jeg har typisk brugt en håndfuld NPK pr plante pr gang jeg har været ude og kigge og det har jeg været ca 1 gang om måneden
Havekalken har jeg brugt rigtigt meget af, ihvertfald så meget at jorden har været helt hvid
rundt om planten, ca 1kg pr plante 2-3 gange pr grow

at transportere jord kompost osv ud til en guerilla, har jeg altid set som lidt for vildt.
en god ide hvis man har et sted med høje ukrudt typer er at få fat i en Le, og så tage den med derud og slå de høje ukrudt ned og rydde det afslåede væk, så jorden er som en trimmet mark, uden visne ting, det giver lys til de mindre planter og efter et par år er hele strukturen i stykket incl jorden ændret af sig selv.
tilmed giver denne behandling alvorlige problemer for dræbersneglene, fordi de er berøvet deres fugtige klima i bunden af ukrudtet.


mht hvad det lykkes mig at få dyrket her i DK, har det faktisk også undret mig selv engang imellem.
når man står der om foråret med sine frø er det hele jo, sådan lidt tricky om den eller den sort det eller det kryds kan nå at komme igennem, men jeg har lagt mærke til at hvis jeg fx har en sort hvor hannen der som regel altid når at smide pollen og hunnen kommer i blomst men måske ikke lige når at blive helt færdig, men at man altså når at lave en bestøvning på de tidligste blomster der bliver til et par frø. så er hunnerne fra de frø næste år mere eller mindre garanteret at nå hele vejen igennem.
og det kan jeg altså kun forklare ved at enten hunnen eller hannen tager ved lære (på en eller anden kemisk facon) af forholdene og pr automatik sender de gener videre i enten pollen eller frø, der er adapteret til de forhold den nu engang står under. (det er ikke sådan at jeg mener at planten tænker i nogen forstand, men at de kemiske processer i planten der er afstedkommet af dens omgivelser, automatisk afstedkommer en højere vægtning af de brugbare gener)

det kunne egentlig være ret intressant at se resultatet af flg eksperiment.
der tages to kloner fra en moder han plante og en moder hun fra en typisk inddor der med granti ikke vil nå det i DK
og det ene sæt dyrkes i et skab, det andet sæt dyrkes på friland.
Han I og HUN I (Indoor) HAN U og HUN U (outdoor)
ved blomst laves der bestøvning, således at begge hunner på udvalgte grene modtager pollen fra HAN I og HAN U
og disse 4 frøtyper, dyrkes næste år på friland.
hvis krydset HAN U x HUN U kommer ud som tidligst (vil det være bevist at genvideregivelse også er omgivelses betinget)
hvis krydset HAN U x HUN I kommer tidligere ud, (så er det i hanplanten at genvægtningen til næste generation sker)
hvis krydset HAN I x HUN U kommer tidligere ud, (så er det i hunnen at genvægtningen til næste generation sker)
 

blackone

Active member
Veteran
Det var voldsomme mængder kalk:) Tror du overhovedet det hjælper at smide det ovenpå jorden efter man har plantet ud?
Kunne være jeg skulle prøve NPK - mine planter havde en rimelig god start og voksede 1 meters penge de første 4 uger, men de har ikke rigtig været i stand til at lave nogle buds med vægt i. Måske fordi jeg plantede ud alt for sent / jeg burde have brugt nogle mere sikre sorter.
 

CFP65

Member
jo jeg er rimeligt sikker på at det hjælper at smide det ovenpå jorden også efter at man har plantet, ved første regn siver det ned og hjælper på næringsoptagelsen,
hvad type jord har du naturligt i din guerilla
 

blackone

Active member
Veteran
Det er grundlæggende lerjord alle steder, men humusindholdet er lidt forskelligt.
Spot 1 og Spot 2 ligger i et område hvor der er en spredt bevoksning af ask, og mange brændenælder. Det er et lavtliggende fladt område der er gennemtrævlet af afvandingskanaler så ved skybrud vil den nok være meget våd. Her er der super meget humus i de første 10-15 cm, mere leret under dette- men stadig i retningen af hvordan en almindelig god havejord ser ud i et lerjordsområde.
Største problem er en voldsom bestand af dræbersnegle, samt knapt så godt lys i spot 1.
Her har en venlig muldvarp gravet noget jord op på spot 1 så jeg kunne tage et billede - den kom så også lige til at vælte en plante...
picture.php

picture.php

Spot 2 er et rent brændenældespot:
picture.php


Spot 3 er en lysning i en nåleskov med træer der ikke er voldsomt gamle - måske har der været nåleskov her før, for der er tegn på sur jord (Det er et stort brombærkrat bortset fra områder med tuegræs - sikkert en smule vandlidende hvis det virkeligt regner - har ikke lagt mærke til problemer i år).
Jorden er også lidt mere grå/gullig så ikke voldsomt meget humus - der er dog en del regnorme og strukturen er langt fra ren ler.
picture.php


PS - ved godt jeg har plantet meget tæt - skal så også lige siges at jeg plantede ud i juni/juli/august måned så 1 m2 til hver plante havde være i overkanten for de sidste (men havde ikke været nogen luksus for de første)
 

CFP65

Member
det ser sgu rigtigt nok ud det der
specielt spot nr 2
men jeg ville helt klart overveje mit råd med at anskaffe en Le, og få slået et større område fri for ukrudt også rundt i kanten 1-2m fra der hvor du har gravet
den samme ting med spot nr 3, men her ville jeg så virkelig give den knald på med havekalken
 

CFP65

Member
her en lille update.
2Pounder og Amnesia Haze er nu høstet
og 2Pounderen er jeg ikke specielt imponeret af, men Amnesia Haze derimod det er godt nok guffelade.

her et par billeder af de andre fra min fars have
først er det Skunk#1 der nu er rigtigt farvet og godt fostet til
Skno1full-291009.jpg

Skno1full2291009.jpg

Skno1close291009.jpg


dernæst er det SourDiesel x (DC x Skunk#1)
der godt nok også er syltet godt ind
Sour-Diesel-291009-full.jpg

Sour-Diesel-291009-close.jpg
 

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
stor respekt for dit arbejde cfp!

@kallen, nu er jeg så heldig at kende manden privat og der er absolut ingen grund til at tro at han har tænkt sig at svine naturen til! tvært om
 

GDK

High Class Grass
Veteran
:respect: and :kewlpics::headbange

Jeg er er helt vild med din SDx(DCxSK1)....er det nogle frø der bliver tilgængelige?

Stay Safe
 

Latest posts

Latest posts

Top