What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Butterit, öljyt, hasikset ja leivonnaisreseptit

Halonium

Member
Jos keittää puristellun jämän uudessa vesihauteessa + lisää kookosrasvaa saa loputkin hyvät irti!

Ja jos vielä haluaa puhdistaa butterin lehtivihreästä, niin ei muuta kuin rasvat uuteen vesihauteeseen ja keittelyä, niin monta kertaa kun haluaa!(veden vaihto tietenkin välillä) Ei pitäisi vaikuttaa tehoihin ainakaan liikaa.

-H
 

Piel

Active member
Veteran
Ekat butterit tehty, n 30gr Typhoon kukkaa ja 500gr suolatonta voita. Keitin ensiki ruohot vedessä ja sitten voita päälle ja kiehui n 3 tuntia. Seuraavana päivänä brownies ja naamaa. Puolesta ruudusta saa miedon noston, kokonaisesta kunnon lentämatka joka voi parannella sauhuilla. Ei hassumpaa ja puolet butterista jäljellä.
 

setaemies

Member
ISO ei ole mikään edullinen tyyli.. ellettei sulla ole jotain liuotin connectiota, hinta on nimittäin aptekissa 50-100 litra.

En näistä liuotintouhuista mitään ymmärrä, mutta teollisuuslaatusta isopropanolia saa polttoaineen jäänestona kun vähän haeskelee. Varmaan muutaman euron ja vitosen välillä per litra.
 

rasras

Active member
En näistä liuotintouhuista mitään ymmärrä, mutta teollisuuslaatusta isopropanolia saa polttoaineen jäänestona kun vähän haeskelee. Varmaan muutaman euron ja vitosen välillä per litra.

Epäilemättä. Mutta shitti ei oo täysin putsii. Saa sitä tilattua Pharma grade:na vaikka jenkeistä/euroopasta, eikä sitä hintaa tainnut olla 2 dollaria puolesta litrasta. Posti ja herkästi syttyvät nesteet on vähän hasardi yhdistelmä.
 

setaemies

Member
Suklaakaurakeksit

1/4 kilo butteria
2 kahvimukillista kaurahiutaleita (joku 5-6dl?)
½ tai vähän reilu kahvimukillinen sokeria
2 kananmunaa
1½ tl leivinjauhetta
2 tl vaniliinisokeria
2 rkl tai maun mukaan vahvaa kaakaojauhetta

suklaatakin voi tietty viel sulatella sekaan.


Jos epäilet että tuli vahvaa butteria, ei kannata maistella taikinaa ja nuolla työvälineitä lopuksi :biggrin:
 

OrangeGuy

Member
Ois tos atm jotain 150g kukinnan puoliväliltä eteenpäin harvennettua lehti / varsi / höttömateriaalia. Uskaltaako tosta vääntää butteria?
 

Piel

Active member
Veteran
Kyll nää mun butterit olivatkin aika tehokkaita. Olin reissulla kuukauden jollon toleranssi laski ("siemenkukkaa" oli vaan saatvana) ja nyt kun laitan puolet mokkaruudun kokoisen palan naamaan niin huhu. Eilen jouduin menemään sänkyyn kun ilm verenpaine laski liikaa. Butteri voittaa jopa ISO mun mielestä.
 

kooljay

Member
Juu kyllä butteri on hyvää, mulla on hupaisa tarinakin aiheesta. Tein nuorena hurjan itselläni ihmiskokeita päihteiden avulla. Olin siis leiponut avaruuskaurakeksejä, kaveri söi yhden aabout kello 19 ja soitteli mulle aamu viideltä ja sanoi et on vieläkin ihan kuutamoisella.. No se olikun mukavaa kuultava kun olin pistellyt niitä kahdeksan naamariin.. Mulla ei jäänyt seuraavasta kolmesta vuorokaudesta ainuttakaan muistikuvaa, ainoastaan nippu lähi mäkkärin kuitteja joissa oli mielenkiintoisia ostoskombinaatioita useita kertoja per päivä.. on sanomattakin selvää että asiointi kyseisessä mäkissä loppui siihen :) pahoittelen mahdollisia typoja, jotka johtunee lähea 40c kuumeesta..
 

Vapolize

Active member
Tein Potcheffin ohjeella mustikkapiirakan,lisäsin tosin mustikoiden sekaan vanilijarahkan ja stydiä butteria tuli n.300g,upgreidasin määriä niin tuli sellanen vähän normia isompi vuuallinen.

Kiitoksia ohjeista,vielä on kokeilematta,mietin että sekoonkohan ihan totaalisesti jos kiskasen vaikka 1/4 koko setistä tai jopa puolet,ehkä kaikki jos ei maistu pahalle,en tiedä kokeillaan niin näkee,kokeilevalla mielellä tällä hetkellä,oikeestin mitä enemmän sekasin sen parempi,aion olla kuitenkin yksin himassa ja suljen puhelimen,vaikka tuolla nyt sattus oleen eka päivä ilman sadetta johokki 4vko.

Kokeilu alkakoon,näin alkuun,maku peittyy jollain tavalla kyllä sokerin ja vanilijan alle mutta en mä tätä erehtyis luuleen tavalliseks piiraaks,selkee space,väreiltään ja kaikki.
Kuvia myöhemmin. :O Tai sit ne kuvat katkee tunni pääst.
 

Vapolize

Active member
Hyvä ohje on.
Tuli herättyä tunti sitten,muistan tipahtaneeni eilen jossain 7-8 aikaan,rupes vaan sumenee oli kai niin tykkiä tai sit tuli joku myrkytys, :D
En pystyny syömään kun 1/4,syöminen oli hidasta kun unohin ostaa vanilijakastikkeen niin oli vähän kuivaa,eli rupes pelittään kesken syömisen ja oli pakko jättää kesken.
Pitääkin ruveta tästälähin leipoon useemmin,vielä edelleen aika neitsyt näitten leivosten kanssa,helvetin hyviä suklaa cookiesseja tuli syötyä,mutta vaatii vissiin pari leivontakertaa ennenkö löytää sopivan suhteen sokerille ja muille makua peittäville eineksille.
 

P0tChef

Member
Juu, tuon piirakan salaisuushan piilee juurikin siinä, että se on niin rasvainen tuo taikina. Huonona puolena kuivanlaista, ainakin seuraavana päivänä ja pakkasestakin.
Ei kyl tarvi nauttii seuraavana päivänä kun on muutenkin jumissa vielä. 24h on menty tällä ja nukuin siitä varmaan 16h. :biggrin:
 

Vapolize

Active member
Juu, tuon piirakan salaisuushan piilee juurikin siinä, että se on niin rasvainen tuo taikina. Huonona puolena kuivanlaista, ainakin seuraavana päivänä ja pakkasestakin.
Ei kyl tarvi nauttii seuraavana päivänä kun on muutenkin jumissa vielä. 24h on menty tällä ja nukuin siitä varmaan 16h. :biggrin:

Joo kiitos kivasta pilvikokemuksesta ja mun mielestä siihen kuivuuteen jeesas rahka siihen mustikoitten sekaan,sitten vielä vaikka jädeä tai vanilijakastiketta. :woohoo:
 

Piel

Active member
Veteran
Nää brownies ovat tappavia. Eka satsi oli vaarallinen mutta tää toinen on tappava. Yksi pieni ja olen nukkunut miltei koko päivän.
 

Tinkerer

New member
Ainakin noissa ulkokasvatuksissa tuppaa tulemaan sivutuotteena isoja määriä lehteä, joka sisältää suht vähän THCtä. Ehkäpä helpoin tapa jatkojalostaa nämä, on kuivata ne, ja käyttää kuivajäätä kiffin erotteluun. Hommaa voi vielä helpottaa rakentamalla erotteluun yksinkertaisen hasamyllyn.

Otetaan iso tiukasti paikallaan pysyvällä kannella varustettu ämpäri, jonka kylkiiin leikataan vaikkapa neljä isoa aukkoa, siten että ämpäri pysyy vielä rakenteeltaan suht tukevana. Aukkoihin liimataan kuumaliimalla 150 micronin seulaverkko, silkkipaino seulaa siis, samaa jota käytetään bubble bageissäkin. Liimasaumojen päälle vedetään vielä ilmastointiteippi tukemaan liimausta, ja samlla liitoksesta tulee siisti ja helppo puhdistaa.

Kanteen ja pohjaan tehdään pitkistä pulteista, muttereista ja mahdollisimman leveistä aluslevyistä akselit, joiden varassa ämpäriä voi pyörittää.

Otetaan sopivankokoinen kannellinen muovilaatikko, tai tehdään se filmivanerista, sellainen että ämpäri mahtuu kyljellään hyvin laatikon sisälle. Akseleita varten leikataan laatikon päihin urat, siten että ämpäri mahtuu pyörimään laatikon sisällä kannen alla.

Nyt vaan reilusti kuivattuja lehtiä ämpäriin, muutama kuivajään pala sekaan, ja ämpäri laatikkoon. Kansi päälle ja porakone akselinpäähän pyörittämään myllyä sopivan hitaalla nopeudella. Koneen voi jättää pyörimään vaikka itsekseen, kiffi putoaa laatikon pohjalle ja on helppo kerätä sieltä talteen.

Kuivaamattomilla lehdillä tämä ei toimi, mutta ilman kuivajäätä kyllä, tosin se nopeuttaa ja tehostaa prosessia paljon. Kuivajään kanssa lehtiä ei tarvitse edes hienontaa, ne kyllä murenevat itsekseen myllyn pyöriessä.
 

Tinkerer

New member
Pistetään nyt selvyyden vuoksi vielä jonkinnäköinen tuherrus aparaatista..



Mikäli käyttää pulttien tilalla esim. kierretankoa, jolloin kierre tulee myös laatikon reunan kohdalle, täytynee tangon ympärillä käyttää lyhyttä putken pätkää tms. laatikon reunan kohdalla.

Kone on helppo ja edullinen rakentaa, eikä kiffin erottelu voi tuosta enää paljon helpommaksi muuttua!
 

kooljay

Member
Propsit hienosta desingnista, vielä kun kerrot mistä löytää tota sopivaa verkkoa niin lisään sut maailman kovimpien jätkien top 10' iin
 

Latest posts

Latest posts

Top