What's new

2023 Outdoor Grow

vadervader

Active member
Blueberryn på balkongen fortsätter vara grön och fin. "Plastic-style"
Vackraste jag dragit upp. Mer hår nu from dag till dag, och för guds skull har stretchen lugnat sig!
Till helgen är de 3 v in i blom, så då blir de kärlek.

Kommande 2 v här bjuder övervägande på sol och lite småskurar ☀️☀️☀️

Blir great det här, trots mögelkaos i skogen..

Mitt projekt inne, CriticalxG i stenhård LST. Sugen på o visa vad Terra Petra gjort för underverk. Skunk generna får mitt hem att lukta kattpiss 🤣
Men nu är ju det är en outgrowtråd 😎
 

Hasselhoff1337

Active member
Det här låter intressant. Hur har du gjort det?
Enkelt :) när jag trimmat allt kör jag trimmet på en plåt i ugnen i 30 min på 120 c. Finns en thc decarb chart om man googlar.

Sen kör jag ner 5 nävar trim i en burk med bourbonen. Skakar burken lätt en gång om dagen. Sen får man sila trimmet elller hälla försiktigt om man ska provsmaka ;). På en månad är potensen maxad men man kan ta sig en jävel redan efter några dagar.
 

vadervader

Active member
Uppdatering på min Blueberry.
3 v blom idag, så blev första given biobizz bloom, topmax och grow.
Toppen vill gärna dra iväg mot himlen.

Skogen får bli nästa vecka för att ta in NLxBB och kika till Blueberrys.

Ha en fin Lördag!
 

Attachments

  • IMG_20230819_102818.jpg
    IMG_20230819_102818.jpg
    6.4 MB · Views: 44
  • IMG_20230819_102800.jpg
    IMG_20230819_102800.jpg
    2.8 MB · Views: 39
  • IMG_20230819_102808.jpg
    IMG_20230819_102808.jpg
    2.4 MB · Views: 39
  • IMG_20230819_102752.jpg
    IMG_20230819_102752.jpg
    3 MB · Views: 47

CheckTreck

Active member
Enkelt :) när jag trimmat allt kör jag trimmet på en plåt i ugnen i 30 min på 120 c. Finns en thc decarb chart om man googlar.

Sen kör jag ner 5 nävar trim i en burk med bourbonen. Skakar burken lätt en gång om dagen. Sen får man sila trimmet elller hälla försiktigt om man ska provsmaka ;). På en månad är potensen maxad men man kan ta sig en jävel redan efter några dagar.
Låter nice. Har bara tre plantor kvar att trimma ner men de får gå till att spetsa någon god sprit. Tack för tipset!
 

Lambs Bread

Active member
Kul att se att det går bra för många. För egen del blev det en katastrofsäsong... Alldeles för kallt och jävligt till en början på mina breddgrader och när jag väl lyckades direktså så var det segt för de små liven att komma upp. Två av groparna fick besök av djur som rivit upp alla frön och i en annan grop blev de små stackare som kom upp nedtrampade av ett annat djur. Allt som allt har jag tre plantor kvar varav två är hanar så blev inte riktigt som jag tänkt mig det här året... Nåja, live and learn. Jag har en grop kvar i stugan som jag ännu inte hunnit kolla så håller tummarna att det blev en hona men blir dessvärre inte självförsörjande i år vilket var fallet förra säsongen. Har dock fortfarande kvar några burkar så ingen större panik men trist oavsett. Nåja, ce la vie! Kommer köra dubbelt upp nästa år och hoppas på bättre förutsättningar då. Lycka till alla ni andra!
 

MrKurac

New member
Nu har jag varit ut och klippt det mesta. Blev mögelost av majoriteten, fick ut på sin höjd 50-60g torkat på totalt 8 stycken. Fick slänga hela plantor vilket gjorde otroligt ont i hjärtat. Riktigt skitår!! Räknade till en början med att det skulle bli mitt bästa år någonsin, men shi fick man. :D Testade det iaf nu i helgen och det var förvånansvärt bra drag i det iallafall! Får se om jag vågar ladda upp lite bilder senare.
 

Useridentity

Active member
Min stora dam verkar ha klarat av Hans utan större problem! Jag klippte en liiiten bud för ca 1,5 v sen som hade möglat men inget mer har dykt upp.
Hon är över 170 cm hög 💪
Jag är dock osäker på om det är en Watermelon eller Sherbet queen, men tror på den sistnämnda.

Har skördat det mesta jag haft ute i skogarna annars, typ 1/3 om inte mer försvann pga mögel 😕
Har två st ”finska” tjejer kvar som sattes några veckor efter alla andra.
 

Attachments

  • IMG_8329.jpeg
    IMG_8329.jpeg
    6.4 MB · Views: 72
  • IMG_8331.jpeg
    IMG_8331.jpeg
    3.4 MB · Views: 78
Last edited:

Chemimbalance

Well-known member
Snyggt! Alla har vi fått lite mögel i år men vad gör man, värre säsonger får man leta efter haha.

Börjar bli tyst i tråden haha. Får man lov å anta att de flesta skördat å börjat avnjuta svarte Jesus gåva till mänskligheten ;)?
Lite mögel på sista 2 plantorna (~15-20%) men helt klart ett bra år för mig. Jag ska bygga några ramar och göra dry sift på trimm och luftiga/små buds och sen är jag klar för säsongen. Kul att det verkar gå bra för de flesta här trots halvtaskig augusti.

Dags att börja preppa odlingsställe inför nästa år!
 

Useridentity

Active member
Några här som har bra koll och enkelt kan förklara hur man gör hasch på trim/små buds med aceton?
Undrar även om man kanske kan slänga med några buds med mögelrester och/eller små insekter kvar..
Har några buds som jag torkat separat men inte ville slänga direkt.
 

Chemimbalance

Well-known member
Några här som har bra koll och enkelt kan förklara hur man gör hasch på trim/små buds med aceton?
Undrar även om man kanske kan slänga med några buds med mögelrester och/eller små insekter kvar..
Har några buds som jag torkat separat men inte ville slänga direkt.
Det går att göra på samma sätt som Qwiso eller qweto

https://www.royalqueenseeds.com/blog-how-to-make-a-qwiso-extract-n119

men jag hade rekommenderat att använda etanol i första hand och isopropanol i andra hand framför aceton. Aceton är lättflyktigt och jobbigt/potentiellt farligt att jobb med.

Jobba i ett VÄL ventilerat utrymme, helst utomhus.

Skippa mögliga buds men buds med någon liten insekt hade jag personligen tagit med ;)
 
Snyggt! Alla har vi fått lite mögel i år men vad gör man, värre säsonger får man leta efter haha.

Börjar bli tyst i tråden haha. Får man lov å anta att de flesta skördat å börjat avnjuta svarte Jesus gåva till mänskligheten ;)?
Jag gjorde ett försök på en senare odling i år för att se hur det går, och se om jag slipper mögel. Planerad skörd i slutet på september/ början på oktober. Jag har så jag klarar mig så det är ett experiment år för min del. Avnjuter för stunden en WW från i fjol.🐸
 

Useridentity

Active member
Var ute på dubbla promenader igår och tittade till mina damer som kämpar på.

1. Två st C99/AH/UP’ZZ, båda två ser ut att må fint efter allt regn. Dom står lite väl tajt så får se om jag behöver binda med lite tråd framöver eller så löser naturens gång det!?

2-3. Sherbet queen (tror jag), hon mår väldigt bra. Över 170 cm hög och inget tecken på mögel!

Slängde på en liten häxblandning av biobizz bloom, fish mix, topmax och en skvätt calmag.

Allt jag skördat tidigare är nu i burkar för kurering 😋
Ska smygsmaka lite BBG/UP’ZZ i eftermiddag 🤩
 

Attachments

  • IMG_8363.jpeg
    IMG_8363.jpeg
    5 MB · Views: 61
  • IMG_8359.jpeg
    IMG_8359.jpeg
    5.9 MB · Views: 55
  • IMG_8361.jpeg
    IMG_8361.jpeg
    2.9 MB · Views: 63

Karambit

New member
Har någon rekommendationer på strains som tål mögel bättre? Körde på auto northen light, hittade ingen mögel men det hade uppstått vid kureringen. Glömde burpa en dag.

Vart roligt att pröva på odling och det blir garanterat nästa säsong också!
 

Chemimbalance

Well-known member
Har någon rekommendationer på strains som tål mögel bättre? Körde på auto northen light, hittade ingen mögel men det hade uppstått vid kureringen. Glömde burpa en dag.

Vart roligt att pröva på odling och det blir garanterat nästa säsong också!
Om möglet uppstår efter skörd hjälper det nog inte att välja ett mögel resistent strain. Hur hanterade du skörden från det att du skördade tills det hamnade i burkar. Misstaget var nog att inte låta det torka tillräckligt innan det hamnade i kureringsburkarna. Tråkigt att falla på målsnöret men jag hoppas du kunde rädda en del iallafall?
 

Karambit

New member
Om möglet uppstår efter skörd hjälper det nog inte att välja ett mögel resistent strain. Hur hanterade du skörden från det att du skördade tills det hamnade i burkar. Misstaget var nog att inte låta det torka tillräckligt innan det hamnade i kureringsburkarna. Tråkigt att falla på målsnöret men jag hoppas du kunde rädda en del iallafall?
Körde strumpbyx metoden i en vecka utomhus. Sedan sorterades de budsen med mögel bort, därefter rökte jag lite och det gav en bra rus.

Misstänker att jag inte kurerade ordentligt, eller hade budsen lite fukt i sig som ledde till mögel under kureringen.
 

Parameter

Well-known member
Har någon rekommendationer på strains som tål mögel bättre? Körde på auto northen light, hittade ingen mögel men det hade uppstått vid kureringen. Glömde burpa en dag.

Vart roligt att pröva på odling och det blir garanterat nästa säsong också!

Du skulle låtit dom torka lite mer. Som någon redan skrev. Det är inte sorten det är fel på det är hur du torkat och kurerat. 2 veckor på tork och du är safe. Kan gå på 10 dagar också men då ska man blocka bort alla buds från pinnarna. Dom där pinnarna håller mycket fukt som den sen transporterar in i budsen om man inte separerat dom. Lägg budsen över kartong och låt dom torka inomhus några dagar. Eller håll glasburken öppen några dagar och mixa runt budsen ett par gånger om dagen.
 

Karambit

New member
Du skulle låtit dom torka lite mer. Som någon redan skrev. Det är inte sorten det är fel på det är hur du torkat och kurerat. 2 veckor på tork och du är safe. Kan gå på 10 dagar också men då ska man blocka bort alla buds från pinnarna. Dom där pinnarna håller mycket fukt som den sen transporterar in i budsen om man inte separerat dom. Lägg budsen över kartong och låt dom torka inomhus några dagar. Eller håll glasburken öppen några dagar och mixa runt budsen ett par gånger om dagen.
Tack för tipset, noterar det tills nästa säsong!
 

Latest posts

Latest posts

Top