What's new

2021 Outdoor Grow

cbsweden2

Member
Ja dom klarar sig i en vecka utan problem med drivhus. Se bara till att lägga över locket och fylla upp underdelen/vattentråget/vattenkärlet med vatten.
Lägg några små stenar över locket så att det inte flyger iväg. Såg du inte mina bilder? Ska jag posta dom här igen?

såg att du skicka bilder men såg inte en bild som förklarade det du säger med att det är vatten i botten så har du en bild på det skicka gärna det då om du har lust.
 

cbsweden2

Member
tack som fan, Blir nog att köpa en 3 liters påse på plantagen såg att dom hade en sådan för 89 spänn, Men jag ska lägga det uppe på ytan om jag förstod det rätt? för man kan la blanda i det i jordblandningen men det är la till för om man ej ska transplantera och dom har lite större yta att växa på än en liten förodlings krurka?

är vermculite bättre om man ska lägga det på ytan eller tycker du man ska blanda ner det i dom små krukorna? det var det jag syftade på att köpa iallafall.
 

Parameter

Well-known member
är vermculite bättre om man ska lägga det på ytan eller tycker du man ska blanda ner det i dom små krukorna? det var det jag syftade på att köpa iallafall.

Jag tror leka kulor oxå gör jobbet. Besöker du dom ofta så är det lugnt.

Anledningen till att du blev bannad för att du turbo posta på forumet. Om du postar massa mess efter varandra för att uppnå 50pm så blir man bannad. Nu vet du det!
 

Parameter

Well-known member
såg att du skicka bilder men såg inte en bild som förklarade det du säger med att det är vatten i botten så har du en bild på det skicka gärna det då om du har lust.

Du har säkert kvar dom bilderna på dina PM. Om du ser så lyfter jag på cellerna och under är det som en behållare. I den behållaren häller man vatten och så vattnas allt från undersidan och lock ovanpå som håller inne fukten.

Var idag och tittade till en spot som jag har nära och där det är första gången jag odlar. Dom jävla rådjuren eller hararna hade ätit upp mina plantor. Det är därför jag bara litar på nät. Var så jävla lack.
 

cbsweden2

Member
Du har säkert kvar dom bilderna på dina PM. Om du ser så lyfter jag på cellerna och under är det som en behållare. I den behållaren häller man vatten och så vattnas allt från undersidan och lock ovanpå som håller inne fukten.

Var idag och tittade till en spot som jag har nära och där det är första gången jag odlar. Dom jävla rådjuren eller hararna hade ätit upp mina plantor. Det är därför jag bara litar på nät. Var så jävla lack.

Fyfan asså för dom, hur stora va dom? Snackar vi -10cm?
 

Parameter

Well-known member
Fyfan asså för dom, hur stora va dom? Snackar vi -10cm?

Mellan 5-10 cm. Jorden var perfekt där men som sagt så var den nära bebyggelse så jag kunde inte använda nät. Nära hem också så man slapp springa som en idiot. Men men... man kan inte få allt i livet. Visste att det kunde sluta så här så jag ville testa ut platsen.
 

cbsweden2

Member
Mellan 5-10 cm. Jorden var perfekt där men som sagt så var den nära bebyggelse så jag kunde inte använda nät. Nära hem också så man slapp springa som en idiot. Men men... man kan inte få allt i livet. Visste att det kunde sluta så här så jag ville testa ut platsen.

Aa blir det inte sätta några mer och försöka där då?

Jag har också hus i närheten men du måste först gå igenom ett fält men tätt växande små träd bökigt och sedan lite sjunkmark å tajt mellan alla växter men då kan man la våga kö nät?

många svansar kommit fram men blev förvånad att vissa hade mycket lägre germination % än andra men har nog ändå tillräckligt så ska nog inte gö så stor skillnad. utav dina royal dane så var det bara 3/10 som fick svans. Fan hade haft annat planterat idag men blir att sätta dom i jord då svansarna växte snabbare än dom jag tidigaste testat med, pehlu typhoon hade flest som visade svans och dom jag hade minst av så det va ju tur.

Fan fick bekräftelse på att min danes skickas nu å beställde dom för 2 veckor sedan från. nordlandse*ds

slöa danskar, men autos så ingen stress med att dom ska hinna klart förmodligen.
 

cbsweden2

Member
snabb fråga kämpade med att bära ut massa jord till ett spot förra året men det kom inte till användning, Hur bra är den kogödseln nu? funkar det ok fast bara att man behöver ta lite mer för få samma näring? hade enkelt fått till ett bra spot för autos å då tänker jag att jag prioterar mina Dane white pineapple där,
 

Parameter

Well-known member
snabb fråga kämpade med att bära ut massa jord till ett spot förra året men det kom inte till användning, Hur bra är den kogödseln nu? funkar det ok fast bara att man behöver ta lite mer för få samma näring? hade enkelt fått till ett bra spot för autos å då tänker jag att jag prioterar mina Dane white pineapple där,

Är jorden kvar i påsarna så är allt lugnt, har du tömt dom i backen så får du gödsla på extra och luckra upp jorden lite. Oavsett så går den att återanvända.
 

Chemimbalance

Well-known member
Planterade ut 6 Ulduz i en av mina gropar idag och spred mer ferramol på platsen. Lindade stammarna med koppartråd också för jag tycker det brukar hålla sniglarna borta. Kom igen!
 

Attachments

  • photo2044598.jpg
    photo2044598.jpg
    88.5 KB · Views: 53
  • photo2044599.jpg
    photo2044599.jpg
    80.2 KB · Views: 49
  • photo2044600.jpg
    photo2044600.jpg
    70.5 KB · Views: 53
  • photo2044606.jpg
    photo2044606.jpg
    59.6 KB · Views: 53
Update: Nu har 3 av 4 tittat upp. Antar att de bara va jävla sega. Nu är det bara autosen kvar. Ser ut att regna som fan framöver så blir nog bra att plantera ut efter det.
Tack annars för tipsen och så Cbsweden o Parameter!
Och en till grej, varför blir bilderna så jävla små?

Mvh
 

Attachments

  • photo2044644.jpg
    photo2044644.jpg
    75.5 KB · Views: 37

Parameter

Well-known member
Planterade ut 6 Ulduz i en av mina gropar idag och spred mer ferramol på platsen. Lindade stammarna med koppartråd också för jag tycker det brukar hålla sniglarna borta. Kom igen!

Vill inte vara sämre :)

Planterade ut alla dessa idag.
 

Attachments

  • photo2044773.jpg
    photo2044773.jpg
    92 KB · Views: 50
  • photo2044774.jpg
    photo2044774.jpg
    141.4 KB · Views: 52

cbsweden2

Member
Är jorden kvar i påsarna så är allt lugnt, har du tömt dom i backen så får du gödsla på extra och luckra upp jorden lite. Oavsett så går den att återanvända.

allt är kvar i påsarna och tror det är 10+ säckar där men kan man gö något åt att sänka pht i dressjord för har rätt många säckar av det (blev fel förra året)för antar att det inte är så bra? Kan man köra ved aska metoden eller kalk dock ingen aningen vilken mängd isåfall.
 

Parameter

Well-known member
allt är kvar i påsarna och tror det är 10+ säckar där men kan man gö något åt att sänka pht i dressjord för har rätt många säckar av det (blev fel förra året)för antar att det inte är så bra? Kan man köra ved aska metoden eller kalk dock ingen aningen vilken mängd isåfall.

Läs på förpackningen så ser du vilket pH jorden har.
Är det dressjord du har? Isf ska den ha ett pH på mellan 6-7 och då ska du verkligen inte kalka eller lägga vedaska i den. Kanske lite vedaska i botten innan du tömmer påsarna. Beror på hur din spot ser ut. Men du ska självklart använda jorden. Den är toppen.
 

cbsweden2

Member
Läs på förpackningen så ser du vilket pH jorden har.
Är det dressjord du har? Isf ska den ha ett pH på mellan 6-7 och då ska du verkligen inte kalka eller lägga vedaska i den. Kanske lite vedaska i botten innan du tömmer påsarna. Beror på hur din spot ser ut. Men du ska självklart använda jorden. Den är toppen.

Yes ska nog pomenera dit å kolla vad som finns men vafan är dressjord 6-7 i ph är det la lungt om man skiter i kalk eller ved aska, Vill testa vedaska på ett av mina andra spot är det i botten det ska ligga för bästa effekt?
 

Parameter

Well-known member
Yes ska nog pomenera dit å kolla vad som finns men vafan är dressjord 6-7 i ph är det la lungt om man skiter i kalk eller ved aska, Vill testa vedaska på ett av mina andra spot är det i botten det ska ligga för bästa effekt?

Jag blandade i ved aska för att naturjorden på platsen var för sur. Blandade i gammal jord som jag hade i hinkar, kalk och ved aska. Hade jag vetat det jag vet idag så hade jag skitit i kalk och bara kört aska.
 

BrownFingers

Active member
Skönt att folket och tråden flyttat över hit! En anledning till att inte bara sitta och lurka!

Ska i år börja tag i att korsa egna strains samt den långa processen att förädla avkomman de kommande åren.

Valet av sorter blev Cinderella Jack, Glueberry OG, Brooklyn Sunrise och Ultimate. Allt detta ska korsas med en dansk Himalayan Blue. Har även en del extra Nordic Ryder, men inte väldigt intresserad av den så blir troligen att använda dom/den skörden till diverse experiment.

Alla spots preppade och klara. Bara att invänta vädret! Bara kört direkt i jorden tidigare, men tänkte att det är lika bra att lära sig att transplantera fanskapen så jag tog några att förgro som nu ska ut nästa vecka eller så.


Godspeed, skogsmullar!
 

Parameter

Well-known member
Skönt att folket och tråden flyttat över hit! En anledning till att inte bara sitta och lurka!

Ska i år börja tag i att korsa egna strains samt den långa processen att förädla avkomman de kommande åren.

Valet av sorter blev Cinderella Jack, Glueberry OG, Brooklyn Sunrise och Ultimate. Allt detta ska korsas med en dansk Himalayan Blue. Har även en del extra Nordic Ryder, men inte väldigt intresserad av den så blir troligen att använda dom/den skörden till diverse experiment.

Alla spots preppade och klara. Bara att invänta vädret! Bara kört direkt i jorden tidigare, men tänkte att det är lika bra att lära sig att transplantera fanskapen så jag tog några att förgro som nu ska ut nästa vecka eller så.


Godspeed, skogsmullar!

Vi är några som flyttat över. Här är det mer avslappnat. Inga troll och bara CB folk.

Du måste vara långt uppe i landet. Här så blommar maskrosorna och brännässlorna har tittat upp för ett par veckor sedan.

Körde själv i år på en spot med att så direkt. Ska bli intressant och se om dom små liven tittar upp. Funkar det så sparar man en jävla massa tid och framförallt så sparar man på ryggen.

mvh,
 

BrownFingers

Active member
Vi är några som flyttat över. Här är det mer avslappnat. Inga troll och bara CB folk.

Du måste vara långt uppe i landet. Här så blommar maskrosorna och brännässlorna har tittat upp för ett par veckor sedan.

Körde själv i år på en spot med att så direkt. Ska bli intressant och se om dom små liven tittar upp. Funkar det så sparar man en jävla massa tid och framförallt så sparar man på ryggen.

mvh,


I runda slängar kör jag på breddgrad 61. Vanligtvis brukar det vara helt safe att plantera ut första juni, problemet är att majvädret är så jävla instabilt. Man tror att det är på väg att ta sig--graderna går upp och solen kikar fram med lite värme under veckan. Veckan därefter slår man upp ögonen till en snöstorm och krossade drömmar om att bli en maj-odlare. Vågar inte riktigt plantera ut när det är 4-5 grader på natten och risk för ännu lägre dippar. Detta är ju också anledningen till att jag bestämde mig för att driva upp några hemma så att jag kunde komma igång med några lite tidigare, kliar något outhärdligt i fingrarna som jag tror förståelsen för är rätt hög i dom här krokarna!

För övrigt menade jag så direkt i jord bara och inte jorden på plats (antog att du menade det). Jag har redan knäckt rygg och släpat ut dryga 1000 liter ny jord till bäddarna--att bära ut en bricka med några småttingblommor känns i jämförelse helt okej för ryggen! 😉
I slutändan har jag OCD när det kommer till optimering, ökar chanserna för ett bättre esultat av att knäcka rygg--då välkomnar vi ryggskottet med öppna armar!

Hoppet nu är ju dock att kunna återanvända alla spots och enbart tillföra ny näring/korrigera mikroklimatet kommande åren och börja välja ut fenotyper som anpassar sig till det lokala klimatet.

Apropå vädret kan jag säga att jag satte ut en liten stackare i slutet av april/början av maj förra året som experiment. Denna stackare fick bli satt i jord och sen kom det en snöstorm. Jag antog att den var helt körd, men efter att stackaren suttit och huttrat under jord och snö så dök jäveln upp dryga två veckor senare!
 
Top