What's new

2021 Outdoor Grow

Parameter

Well-known member
No. Charcoal only mixed in locally with the soil on the plot.

Chalk also over the edges in the same amount like you already did do on the surface of the plot.

I need you to understand the principle: Chalk raises the PH, and keeps on raising it. Charcoal neutralizes/absorbs/buffers/stabilizes the surplus releasing chalk PH down to where it should be in combination with your cow manure.

Hope this helps. But feel free to ask questions in case you are not sure about something.

I want you to succeed as much as you want it yourself. And you'll be getting the full explanation on top as well.

Much is about putting the puzzle together in order to know what you are doing.

Yesterday I was reading on the net and then I found that you get sodium hydroxide when wood ash mixes with water and then I was like “ahaaaaaaa”. I’ve read some chemistry long time before and I’ve even did a laboratory on sodium hydroxide and about its buffer properties. I’ve also done some soap bar at home with olive oil and sodium hydroxide(cold process) so I’m familiar with it. Now I understand why you tell me it buffers the pH. Because that’s exactly what it does.

I just wanted to tell you that. It feels good when you understand what you’re doing and why you’re doing something.
 

Parameter

Well-known member
Hej hörni! I sommar blir det 20 autos allihop i 30 liters krukor, hade föredragit en bädd rakt ner i jorden med täckodling men dessvärre så har jag inte tillgång till ett sådant ställe just nu men har ett fint ställe med full sol helt ostört och otillgängligt, dessvärre berg därav krukor. Kommer odla 2 olika cbd strains CBD Purple Kush Automatic och CBD 1:1 Purple Kush Automatic från Nordic Genetics. Tänkte dela med mig av hela resan från sådd till skörd, kanske lite bilder också. Ska bli spännande att få följa era odlingar. ☘🌻🌞

Tror du kan använda dig av bädd även där det är stenigt. Jorden kommer att värmas på underifrån utav berget. Problemet me kruka är att du kommer få springa mycket me vatten. Ska du vattna dina 20 plantor varje gång me 1 liter vatten så är det 20kg vatten som du ska bära på. Det är enkelt att i ens huvud säga att man ska vattna och att man kan bära men när man väl kommer till kritan så kommer du att dö. Jag säger detta för att jag själv har gjort det och svor åt mig själv flera gånger om när jag bar på vattnet.

Önskar dig lycka till och ser fram emot att följa dig.

Välkommen till Sveriges bästa och mest seriösa utomhusodlingstråd.
 
Last edited:

Alotofgreen

New member
Tror du kan använda dig av bädd även där det är stenigt. Jorden kommer att värmas på underifrån utav berget. Problemet me kruka är att du kommer få springa mycket me vatten. Ska du vattna dina 20 plantor varje gång me 1 liter vatten så är det 20kg vatten som du ska bära på. Det är enkelt att i ens huvud säga att man ska vattna och att man kan bära men när man väl kommer till kritan så kommer du att dö. Jag säger detta för att jag själv har gjort det och svor åt mig själv flera gånger om när jag bar på vattnet.

Önskar dig lycka till och ser fram emot att följa dig.

Välkommen till Sveriges bästa och mest seriösa utomhusodlingstråd.

Jo det har du rätt i , körde på jord rakt på berget förra året. Fördelen jag ser med krukor är att jag kan ha ett bra avstånd mellan dom och på så sätt undvika att dom 20 plantorna står så tätt med samma mängd jord i en limpa på marken och mögla. Testar iår, vi får se hur det går. Har turen att ha en bäck typ 20 meter från platsen och ett litet härligt solcellsdrivet bevattningssystem. Inte direkt diskret men som sagt stället i sig är helt gömt så ser ingen större fara med att använda mig av bevattningen. Kanske kommer svära ihjäl mig sen, vi får se.

Tack så mycket!
 

Parameter

Well-known member
Jo det har du rätt i , körde på jord rakt på berget förra året. Fördelen jag ser med krukor är att jag kan ha ett bra avstånd mellan dom och på så sätt undvika att dom 20 plantorna står så tätt med samma mängd jord i en limpa på marken och mögla. Testar iår, vi får se hur det går. Har turen att ha en bäck typ 20 meter från platsen och ett litet härligt solcellsdrivet bevattningssystem. Inte direkt diskret men som sagt stället i sig är helt gömt så ser ingen större fara med att använda mig av bevattningen. Kanske kommer svära ihjäl mig sen, vi får se.

Tack så mycket!

Vattna heller inte ihjäl dom. Man ger dom en massa vatten och ser att det överflödiga vattnet rinner ut från dräneringshålen och tror det är lugnt. Det som sker är att all näring rinner ut tillsammans med vattnet och så uppvisar sen din planta näringsbrist. Det hände mig. Det finns sånna där munstycken som du fäster på en vanlig PET flaska och ställer in hastighet på hur snabbt du vill att vattnet ska droppa. Det blir som droppbevattning. Jag har provat dom och dom är bra. Såg att Jula hade sånna. Googla så hittar du dom.
 
Okej har ett problem. Fröna får inga svansar.. Lät dem ligga 24 timmar i vatten och nu har dem legat i fuktigt papper i 48 timmar och inget händer. Borde jag lägga dem i jorden istället? Kan de mögla?
 

Parameter

Well-known member
Okej har ett problem. Fröna får inga svansar.. Lät dem ligga 24 timmar i vatten och nu har dem legat i fuktigt papper i 48 timmar och inget händer. Borde jag lägga dem i jorden istället? Kan de mögla?

Vart har du fått dina frön ifrån?

Har skalet inte ens spruckit?
 

Alotofgreen

New member
Vattna heller inte ihjäl dom. Man ger dom en massa vatten och ser att det överflödiga vattnet rinner ut från dräneringshålen och tror det är lugnt. Det som sker är att all näring rinner ut tillsammans med vattnet och så uppvisar sen din planta näringsbrist. Det hände mig. Det finns sånna där munstycken som du fäster på en vanlig PET flaska och ställer in hastighet på hur snabbt du vill att vattnet ska droppa. Det blir som droppbevattning. Jag har provat dom och dom är bra. Såg att Jula hade sånna. Googla så hittar du dom.

Nejdå, bevattnings systemet ger dom precis lagom med vatten. PET flaskor funkar ju det med.
 

Parameter

Well-known member
La buena hierba är de från. Skalet har inte spruckit.

Fett skumt. LBH är seriösa och förvarar sina frön som dom ska göras. Prova att lägg ner dom i jorden och vänta ett par dagar. Händer inget så återkom. Vi ska nog kunna lösa något. Visst fan måste du ha lite frön så du kan odla. Du har säkert burit ut jord och hållit på och då ska du ha frön som gror. Som sagt odla ut dom och om inget händer så återkom.
 

cbsweden

New member
Varmt välkommen! Det låter som en spännande korsning du har där och det ska bli spännande att följa dig. Utöver mina photoperiod-strain som jag nämnde i en tidigare post så kommer jag odla Super Lemon haze auto och Diesel ryder, men dessa planterar jag nog först om ett par veckor. Är det någon som vet om det är okej att göra frön på en planta från feminiserad frön? Mina SLH auto är nämligen feminiserade och jag skulle gärna göra lite frön på dom, men inte om det resulterar i hermisar eller andra hemskheter.

Jag vet inte vad reglerna är på detta forum men om det inte är mot reglerna så byter jag gärna lite frön med folk från tråden när säsongen är slut

Vi kan byta frön såg att du hade ulduz vilket jag skulle igentligen köpt, Har 8st strains både earlys å autos. Danska å finska strains så det är grejer för vårat avlånga land.
 

Chemimbalance

Well-known member
Vi kan byta frön såg att du hade ulduz vilket jag skulle igentligen köpt, Har 8st strains både earlys å autos. Danska å finska strains så det är grejer för vårat avlånga land.

Jag har tyvärr inga frön kvar nu men om allt går enligt plan så kommer jag ha lite frön till hösten och inför nästa säsong. Jag kommer troligen korsa Ulduz med Pehkuthyphoon och även Dieselryder med Super lemon haze auto. Den som lever får se!

 

Parameter

Well-known member
Jag har tyvärr inga frön kvar nu men om allt går enligt plan så kommer jag ha lite frön till hösten och inför nästa säsong. Jag kommer troligen korsa Ulduz med Pehkuthyphoon och även Dieselryder med Super lemon haze auto. Den som lever får se!


Den där Ulduz får du posta bilder på. Tycker den är intressant. Den ska bli lila. Jag hade nästan låtit ulduz vara och bara korsat den me sig själv. Avkomman tror jag inte blir lila om du korsar den me pekutyphoon. Du kan ju göra både och. Dvs låta Ulduz korsas me sig själv och sen manuellt pollinera några buds på pekutyphoon. Du samlar pollen från en Ulduz hane och pollinerar för hand en Pekutyphoon hona. Det har jag gjort. Inte svårt. Dvs pollinerat manuellt. Känns lite synd att avla bort dom där fina lila budsen.

Fick du din pekutyphoon från seedheaven? Isf har vi från samma breeder.

Vilken breddgrad är du på?

Samla på er 50 pm så kan vi messa me varandra.

Hoppas vi alla lever och får se! Lycka till allihopa.
 

Parameter

Well-known member
Vi kan byta frön såg att du hade ulduz vilket jag skulle igentligen köpt, Har 8st strains både earlys å autos. Danska å finska strains så det är grejer för vårat avlånga land.

Posta 50 pm så kan vi messa här istället. Jag kommer skita i det där andra forumet. Är trött på moderatorn och alla andra idioter och troll. ICMAG är bättre och ett renodlad forum för cannabis. Precis som det ska vara. Här kan vi skriva va fan vi vill så länge vi inte trollar/beter oss som idioter. Du ser redan att vi skrivit om att byta frön och allt är cool lugnt. Hade vi skrivit det på det andra bajs forumet så hade vi blivit avstängda och varnade.
 

Parameter

Well-known member
Nejdå, bevattnings systemet ger dom precis lagom med vatten. PET flaskor funkar ju det med.

Jag menade mer om du vattnar dom manuellt. Men det är som du säger. Kör du det där bevattningssystemet så bör dom få exakt den mängd som dom behöver. Ge oss sen en recension på det där bevattningssystemet. Hade varit intressant. Du kan prova vatten polymer oxå. Då behöver dom mindre vatten. Finns speciella just för växter. Köp inte sånna där som barn leker me.
Låt dom svälla i vatten innan du blandar i dom i jorden. Dom är guld om du har problem me vatten. Täck också me tjockt gräs så avdunstar mindre vatten. Finns mycket man kan göra för att spara på vatten.

Lycka till
 

Chemimbalance

Well-known member
Den där Ulduz får du posta bilder på. Tycker den är intressant. Den ska bli lila. Jag hade nästan låtit ulduz vara och bara korsat den me sig själv. Avkomman tror jag inte blir lila om du korsar den me pekutyphoon. Du kan ju göra både och. Dvs låta Ulduz korsas me sig själv och sen manuellt pollinera några buds på pekutyphoon. Du samlar pollen från en Ulduz hane och pollinerar för hand en Pekutyphoon hona. Det har jag gjort. Inte svårt. Dvs pollinerat manuellt. Känns lite synd att avla bort dom där fina lila budsen.

Fick du din pekutyphoon från seedheaven? Isf har vi från samma breeder.

Vilken breddgrad är du på?

Samla på er 50 pm så kan vi messa me varandra.

Hoppas vi alla lever och får se! Lycka till allihopa.

Ja det kanske blir en ren Ulduzpollinering också. Men om jag gör en korsning UxPT så borde den lila genetiken återkomma hos en del av avkomman. Jag odlade Purple Thyphoon för många år sedan och tyckte väldigt mycket om den så det vore kul att experimentera sig fram till något liknande. Manuell pollinering blir det definitivt för jag vill inte ha frön i det jag röker.

Ja de är från seedheaven och jag odlar på ~55°.
 

Parameter

Well-known member
Ja det kanske blir en ren Ulduzpollinering också. Men om jag gör en korsning UxPT så borde den lila genetiken återkomma hos en del av avkomman. Jag odlade Purple Thyphoon för många år sedan och tyckte väldigt mycket om den så det vore kul att experimentera sig fram till något liknande. Manuell pollinering blir det definitivt för jag vill inte ha frön i det jag röker.

Ja de är från seedheaven och jag odlar på ~55°.

Ok, då är du i Skåne trakterna. Du behöver inte precisera mer. Men i södra delarna har jag förstått.

Kul att vi har samma. Då kan vi jämföra lite sen. Jag fick mina direkt från breedern som också gav några hundra till ”se*dheav*n. Kom på att vi inte får skriva ut fröbanks namnet. Utan måste maskera. Men det är exakt samma frön vi har.

Folk tror att röka med frön är helt värdelöst men det är det inte. Jag kan bli super hög på buds med frön. Det beror helt på ens tolerans. Ska man sälja vidare så förstår jag att man inte vill ha frön. ”offthehook” som också skriver i den här tråden röker bara frön med buds. Han gör aldrig sensimilla. Dvs buds utan frön. Och han av någon har rökt massor under sin livstid. Jag röker också en del buds med frön och blir super hög på det.

Nu är jag inte botaniker eller biolog för den delen. Men jag tror att den lila färgen är en recessiv gen. Precis som auto genen är recessiv. Den måste därför få lila färgs anlag från både honan och hanen för att avkomman ska bli lila. Jag antar att PT inte har anlag för lila färg och då tror jag inte heller att avkommorna kommer att bli lila. Sen har jag för mig också att den lila färgen kan komma fram när det blir kallt. Som sagt jag är inte botaniker utan en ödmjuk hobby odlare.

Mvh,
 

Parameter

Well-known member
Jag läste nu reglerna på ICMAG och såg att vi inte får posta meddelande gällande byte av frön så vi skippar det från och med nu. Inget hindrar oss dock från att PMa och dela erfarenheter med varandra. Jag vill verkligen inte att moderatorn börjar banna folk och hålla på. Är super trött på det. Vi sköter vår tråd snyggt och rättar oss efter reglerna så blir det bara trevligt för oss alla.
 

Alotofgreen

New member
Jag menade mer om du vattnar dom manuellt. Men det är som du säger. Kör du det där bevattningssystemet så bör dom få exakt den mängd som dom behöver. Ge oss sen en recension på det där bevattningssystemet. Hade varit intressant. Du kan prova vatten polymer oxå. Då behöver dom mindre vatten. Finns speciella just för växter. Köp inte sånna där som barn leker me.
Låt dom svälla i vatten innan du blandar i dom i jorden. Dom är guld om du har problem me vatten. Täck också me tjockt gräs så avdunstar mindre vatten. Finns mycket man kan göra för att spara på vatten.

Lycka till

Det kommer en recension av den, ska bli skönt detta året o veta att dom hundra får vattnet dom behöver utan att jag behöver lägga mig i.

okej, kan va värt att kolla in.

Kommer täcka med granris då det är barrskog så långt ögat kan se. Rekommenderas, är en myt att barr försurar jorden något märkbart. Barren är dessutom lika rika på näring som gräsklipp, tyvärr bryts det inte med lika fort men eftersom att jag odlar i krukor whatever. Håller fukten bra. Finns mängder av det. Använder mig ut av granris i mina vanliga grönsaksodlingar, funkar utmärkt.
 

Parameter

Well-known member
Det kommer en recension av den, ska bli skönt detta året o veta att dom hundra får vattnet dom behöver utan att jag behöver lägga mig i.

okej, kan va värt att kolla in.

Kommer täcka med granris då det är barrskog så långt ögat kan se. Rekommenderas, är en myt att barr försurar jorden något märkbart. Barren är dessutom lika rika på näring som gräsklipp, tyvärr bryts det inte med lika fort men eftersom att jag odlar i krukor whatever. Håller fukten bra. Finns mängder av det. Använder mig ut av granris i mina vanliga grönsaksodlingar, funkar utmärkt.

Jag har också hela tiden trott att granris försurar jorden. Men har du testat det och är är nöjd me resultatet så kör.
 

cbsweden

New member
Posta 50 pm så kan vi messa här istället. Jag kommer skita i det där andra forumet. Är trött på moderatorn och alla andra idioter och troll. ICMAG är bättre och ett renodlad forum för cannabis. Precis som det ska vara. Här kan vi skriva va fan vi vill så länge vi inte trollar/beter oss som idioter. Du ser redan att vi skrivit om att byta frön och allt är cool lugnt. Hade vi skrivit det på det andra bajs forumet så hade vi blivit avstängda och varnade.

Fan försökte komma i kontakt med dig där men fattar nu varför du är avstängd FAN VA LÖJLIGT, Vet ej riktigt vad du menar med 50 post men skriver lite här och var och ser om det funkar om någon stör sig så vet ni!
 
Top