What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

2021 Outdoor Grow

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Jättebra pojkarna!

Tommy Tok, dina växter behöver lite mer fosfor nästa år, kanske.

Och jag såg den filmen "Midsommar", det var skit.. Annars kan jag inte klaga nu.

Men vi ses igen, allihopa! :D


And fuck Mats Sundin. That fuckin' guy, mang..
 

Chemimbalance

Active member
Jag åkte till spoten idag med målet att skörda en av Pehkuthyphoonerna (den i mitten) eftersom den nästan såg klar ut när jag var där för någon vecka sen, men som det är ut nu får sen nog stå en vecka eller två till om vädret håller sig fint och möglet håller sig fortsatt borta.

Pehkuthyphoonen med lila stam har börjat få en väldigt vacker lila färg på budsen. Mycket aptitligt!

Min Ulduz verkar inte få några lila buds, men en väldigt fin rosa ton på pistillerna. Tyvärr gör inte bilden den rättvisa. Den är en bit över två meter nu och har faktiskt hunnit komma längre i blomningen än jag hade förväntat mig. Med riktig bondtur hinner den blomma klart, men jag räknar med att den inte gör det så blir jag inte besviken hahaha.
 

Attachments

  • photo2069759.jpg
    photo2069759.jpg
    108.4 KB · Views: 55
  • photo2069760.jpg
    photo2069760.jpg
    61.5 KB · Views: 54
  • photo2069761.jpg
    photo2069761.jpg
    93.1 KB · Views: 52
  • photo2069762.jpg
    photo2069762.jpg
    157.3 KB · Views: 51

TommyTok

Active member
Jag åkte till spoten idag med målet att skörda en av Pehkuthyphoonerna (den i mitten) eftersom den nästan såg klar ut när jag var där för någon vecka sen, men som det är ut nu får sen nog stå en vecka eller två till om vädret håller sig fint och möglet håller sig fortsatt borta.

Pehkuthyphoonen med lila stam har börjat få en väldigt vacker lila färg på budsen. Mycket aptitligt!

Min Ulduz verkar inte få några lila buds, men en väldigt fin rosa ton på pistillerna. Tyvärr gör inte bilden den rättvisa. Den är en bit över två meter nu och har faktiskt hunnit komma längre i blomningen än jag hade förväntat mig. Med riktig bondtur hinner den blomma klart, men jag räknar med att den inte gör det så blir jag inte besviken hahaha.

Älskar hur dom där pekkythyp (orkar fan inte skriva cpnamnet) ser ut!!! Hemskt trevliga! Såna frön lär jag köpa in till nästa säsong!
Jag är sugen på att köpa ett odlingstält och köra hemma under vintern också :D
Röker knappt något men är ju så kul att pyssla! Haha
 

Parameter

Well-known member
Älskar hur dom där pekkythyp (orkar fan inte skriva cpnamnet) ser ut!!! Hemskt trevliga! Såna frön lär jag köpa in till nästa säsong!
Jag är sugen på att köpa ett odlingstält och köra hemma under vintern också :D
Röker knappt något men är ju så kul att pyssla! Haha

Man brukar bara förkorta PT. PT går inte att köpa. Den ges som freebies när man beställer från s**dheaven. Finns säkert någon här på forumet som kan avvara några PT frön ;)

Jag tyckte den var lite för luftig och den saknar trikomer. Har kanske ett halvt kilo som just nu hänger på tork. Kan återkomma när jag rökt.
 

ilfirin

New member
Man brukar bara förkorta PT. PT går inte att köpa. Den ges som freebies när man beställer från s**dheaven. Finns säkert någon här på forumet som kan avvara några PT frön ;)

Jag tyckte den var lite för luftig och den saknar trikomer. Har kanske ett halvt kilo som just nu hänger på tork. Kan återkomma när jag rökt.

Det är en oväntat trevlig strain faktiskt, åtminstone "vanliga" Thyphoon, som jag odlat i flera år. Trevligt cerebral high, i brist på bättre beskrivning.
 

Lambs Bread

Active member
Är det någon som testat el. brukar hänga och torka i kallare temperatur? Jag har mina hängda i ett skjul på gården men är inte varmare än runt 8-10 grader där. Oisolerat och utan el och första skörden har hängt i 17 dagar... fortfarande inte torr nog för kurering men inget mögel än så länge... experimenterar och har hängt några i papp-påsar men inte nog torrt på dem heller... någon med erfarenhet av att torka så? Provade hänga i garderob i garaget men blev alldeles för mkt lukt....
 

Lambs Bread

Active member
Jag har odlat RK62, Early Wonder Skunk (blev fetast av alla), Pehkuruder samt AK47 som jag hade kvar sedan förra året. Alla har gått finfint förutom AK:n som började mögla för någon vecka sedan och därför klipptes ned även om den kunnat stå minst en vecka till... den hade jag stor framgång med förra året men då var det torrt om än ganska kallt.
 

TommyTok

Active member

Parameter

Well-known member
då var man tillbaks i skogen för första gången på lite mer än 2 veckor
jävlar vad dom har växt på dessa två veckor.

bio buzz näringen är grym. tack för tipsen beanbag!

nordic ryders
sattes som frön den 2 juli

börjar bli ganska kallt ute nu. dessa är väl klara i slutet på månaden ungefär? vad tros?

https://anonfiles.com/n3W9h6I4ub/241430928_438821604224775_4182 964019743411200_n_jpg
https://anonfiles.com/pbWchaIcud/242015861_404943784378820_9047 809571334511673_n_jpg

mvh

Det är som du säger. Dom är nog klara i slutet på månaden.

Såg ditt mess på andra forumet. Posta 50 inlägg här och så messar vi här istället.
 

Parameter

Well-known member
Jag har odlat RK62, Early Wonder Skunk (blev fetast av alla), Pehkuruder samt AK47 som jag hade kvar sedan förra året. Alla har gått finfint förutom AK:n som började mögla för någon vecka sedan och därför klipptes ned även om den kunnat stå minst en vecka till... den hade jag stor framgång med förra året men då var det torrt om än ganska kallt.

Vrf tyckte du att early wonder skunk blev bäst? Är det en auto eller early? Har inte fattat det.

Fick du några frön?
 

Lambs Bread

Active member
EWS hänger ännu på tork så har inte testat den än men den blev störst och fick riktigt stora kompakta buds. Lite oklar info på sidan men fick den som freebie och den blev klar på ca 3,5 månader. Har några frön kvar så blir att köra den nästa år också. Har ännu inte testat röka något men brukar kurera minst två månader om det inte är torka...
 

Lambs Bread

Active member
Frön har jag fått på några av plantorna då vi missade en hane en bit bort... nåja, alltid Nice med lite extra frön även om jag föredragit oknullade honor...
 

Parameter

Well-known member
EWS hänger ännu på tork så har inte testat den än men den blev störst och fick riktigt stora kompakta buds. Lite oklar info på sidan men fick den som freebie och den blev klar på ca 3,5 månader. Har några frön kvar så blir att köra den nästa år också. Har ännu inte testat röka något men brukar kurera minst två månader om det inte är torka...

hahahaha! Oknullade honor! Den var bra.
Kör nästa år på dom fröna som du fick i år. Brukar va kul med att se vad man fått till för korsningar.

Hur stor blev early wonder? Var det mycket trikomer på budsen? Fick du inga dieselryder som freebies?
 

Parameter

Well-known member
då var man tillbaks i skogen för första gången på lite mer än 2 veckor
jävlar vad dom har växt på dessa två veckor.

bio buzz näringen är grym. tack för tipsen beanbag!

nordic ryders
sattes som frön den 2 juli

börjar bli ganska kallt ute nu. dessa är väl klara i slutet på månaden ungefär? vad tros?

https://anonfiles.com/n3W9h6I4ub/241430928_438821604224775_4182 964019743411200_n_jpg
https://anonfiles.com/pbWchaIcud/242015861_404943784378820_9047 809571334511673_n_jpg

mvh

Såg att du blev avstängd på det andra forumet. Jävla idioter. De e därför jag hänger här.
 

Lambs Bread

Active member
Parameter will do! EWS blev högst och fetast a. allt vi satte. Hög och fin med riktigt feta buds fulla med trikomer. Har som sagt inte testat den ännu men lovar gott av doft och appearence att döma...
 

Lambs Bread

Active member
Jag fick EWS som freebie men har dragit iväg en ny beställning och fick då några original ryder nu som freebies men vet inte om det är samma som Diesel Ryder?
 

Parameter

Well-known member
Jag fick EWS som freebie men har dragit iväg en ny beställning och fick då några original ryder nu som freebies men vet inte om det är samma som Diesel Ryder?

Antar att du köper från S**dheaven med tanke på dina sorter. Det är frön från soviet Finland seeds som du odlar. Köper du mycket så ska du pruta lite eller be han kasta i lite mer frön. S**dheaven är stabila.

Du gjorde mig sugen på den där EWS. Tror inte original ryder är dieselryder. Byt till dig frön så slipper du kasta en massa pengar.
 

Lambs Bread

Active member
Parameter Yes, andra året jag handlar därifrån. Befinner mig högt upp i landet så känns som bra frön att köra på. Billigt dessutom! Jag har ingen stor odling, fick som sagt rycka några hanar men ett tiotal plantor blev det i år. Har en sista rackare ute men den ska jag ta i helgen. Har inte kollat till den på tre veckor så ska bli nice att se om den fetat till sig rejält. Har du testat Trabant förresten? Sugen på den men varit out of stock ett bra tag.
 

Latest posts

Latest posts

Top