What's new

2021 Outdoor Grow

Parameter

Well-known member
Nu börjar vi närma oss avslut!
Den minsta minsta börjar gulna rejält. Tror den är redo snart!! Jobbar borta under veckorna och ska bli regn, så är lite orolig.... Kanske värt att plocka den redan nu söndag?
Inte sett någon mögel på plantorna. Men.... några dagar regn framöver... Scary.

Vad tror ni??

https://anonfiles.com/Fa75P5B8u3/IMG_20210813_124725_jpg
https://anonfiles.com/J375P8B9uc/IMG...813_123417_jpg
https://anonfiles.com/L87eP5Bcu2/IMG...813_123423_jpg
https://anonfiles.com/N575PdBbu4/IMG...813_124033_jpg

Det beror helt på. Kan du inte titta till dom så klipp annars låt dom stå lite till.

Jag hade samma problem. Slutade me att jag klippte ner dom. Annars hade dom fått stå i 2 veckor under tungt regn, och dessutom i full blom. Det är i full blom dom älskar att mögla. Har sj fått en del mögel på mina. Men jag hann precis klippa ner dom innan det spreds.
 

BrownFingers

Active member
Skönt att alla verkar komma över mållinjen med något åtminstone!

Själv var jag tvungen att hugga ner ett av mina buskage pga. mögelangrepp, De flesta hann nästan helt klart åtminstone men 1-2 fick tyvärr åka ner lite för tidigt för min smak :(

Nu ligger andra buskaget uppe för skörd kommande veckorna, den närmsta till vänster (+den på närbilden) börjar bli riktigt saftig och även börjat få lite rosa nyanser utöver de lila. Den har riktigt fin struktur, tjock och varit snabb, hoppas fröna hinner klart på den så blir det guld!

Mina Nordic Ryder verkligen stinker bensin, som att stoppa näsan i en bensindunk. Aldrig känt en sån stark bensindoft från någon strain förr.
 

Attachments

  • photo2064352.jpg
    photo2064352.jpg
    95.4 KB · Views: 58
  • photo2064353.jpg
    photo2064353.jpg
    144.1 KB · Views: 60

Parameter

Well-known member
Skönt att alla verkar komma över mållinjen med något åtminstone!

Själv var jag tvungen att hugga ner ett av mina buskage pga. mögelangrepp, De flesta hann nästan helt klart åtminstone men 1-2 fick tyvärr åka ner lite för tidigt för min smak :(

Nu ligger andra buskaget uppe för skörd kommande veckorna, den närmsta till vänster (+den på närbilden) börjar bli riktigt saftig och även börjat få lite rosa nyanser utöver de lila. Den har riktigt fin struktur, tjock och varit snabb, hoppas fröna hinner klart på den så blir det guld!

Mina Nordic Ryder verkligen stinker bensin, som att stoppa näsan i en bensindunk. Aldrig känt en sån stark bensindoft från någon strain förr.

Dom ser riktigt fina ut! Tjocka och feta. Du har prickat rätt med näringen ser jag också. Fin färg. Nu är du snart över mållinjen och har röka för hela året.

Det kanske är diesel som du känner?
Hur går det med pollineringen? Blir det några frön?
 

BrownFingers

Active member
Dom ser riktigt fina ut! Tjocka och feta. Du har prickat rätt med näringen ser jag också. Fin färg. Nu är du snart över mållinjen och har röka för hela året.

Det kanske är diesel som du känner?
Hur går det med pollineringen? Blir det några frön?

Jo, förhoppningsvis har jag finslipat näringen en aning, vilket var årets primära läromål. Men det lär jag få svaret på när jag rökt det!

Är det någon skillnad på lukten av bensin och diesel? Har ingen aning faktiskt, men ja--den kommer ju från Diesel Ryder så det är den doften, men det luktar BARA straight up diesel om den :D

Det är fan lite oklart med fröna, buskaget jag högg pollinerade jag lite för sent, dessa bör alla ha en varsin gren pollinerad, förhoppningsvis i tid. Jag håller tummarna att det blir frön men beror väl i slutändan lite på vädret. Det ska regna 110mm på 2 dagar här nu.. mögelvecka deluxe nu.
 

BrownFingers

Active member
Nordic Ryder kom inte alls från Diesel Ryder, jag som fått något om bakfoten! Det är Ruderalis Indica x Taomatic tydligen.

"Smell and flavour is dominated by citrussy and earthy notes and a powerfull hash scent." - men min luktar som sagt enbart som en dunk med diesel :D
 

KiefRichards

Active member
Skönt att alla verkar komma över mållinjen med något åtminstone!

Själv var jag tvungen att hugga ner ett av mina buskage pga. mögelangrepp, De flesta hann nästan helt klart åtminstone men 1-2 fick tyvärr åka ner lite för tidigt för min smak :(

Nu ligger andra buskaget uppe för skörd kommande veckorna, den närmsta till vänster (+den på närbilden) börjar bli riktigt saftig och även börjat få lite rosa nyanser utöver de lila. Den har riktigt fin struktur, tjock och varit snabb, hoppas fröna hinner klart på den så blir det guld!

Mina Nordic Ryder verkligen stinker bensin, som att stoppa näsan i en bensindunk. Aldrig känt en sån stark bensindoft från någon strain förr.

Very good looking Nordic ryders Mr. BrownFingers! I like that stinker bensin thing, my swedish is little bit rust hahah. Summer is still here in Finland, rainy days...:wave:
 

BrownFingers

Active member
Very good looking Nordic ryders Mr. BrownFingers! I like that stinker bensin thing, my swedish is little bit rust hahah. Summer is still here in Finland, rainy days...:wave:

Haha no worries mate! It really does smell like straight up gasoline though... :D

Those arent the Nordic Ryders. The bush pic is a mix of strains. Close-up is Brooklyn Sunrise.
 
Last edited:

Chemimbalance

Well-known member
Körde en damage control idag eftersom vi haft kraftig blåst och väldigt mycket nederbörd. Till min förvåning hade de klarat sig väldigt bra och såg bättre ut än någonsin. En Pehkuthyphoon och Ulduz hade halvt lagt sig och stog i 45° lutning vilket snabbt åtgärdades genom att klippa till två pinnar med sekatören som de bands upp mot.

Min Ulduz har också bestämt sig för att börja blomma nu och det är en hona! Hon får gå så långt hon klarar så gör jag koncentrat på henne och allt trim/fulbuds i höst. Hon är nästan 2 meter så hon hinner nog inte så långt innan kylan tar henne.
 

Attachments

  • photo2065479.jpg
    photo2065479.jpg
    94.2 KB · Views: 49
  • photo2065480.jpg
    photo2065480.jpg
    135.1 KB · Views: 53

Parameter

Well-known member
Körde en damage control idag eftersom vi haft kraftig blåst och väldigt mycket nederbörd. Till min förvåning hade de klarat sig väldigt bra och såg bättre ut än någonsin. En Pehkuthyphoon och Ulduz hade halvt lagt sig och stog i 45° lutning vilket snabbt åtgärdades genom att klippa till två pinnar med sekatören som de bands upp mot.

Min Ulduz har också bestämt sig för att börja blomma nu och det är en hona! Hon får gå så långt hon klarar så gör jag koncentrat på henne och allt trim/fulbuds i höst. Hon är nästan 2 meter så hon hinner nog inte så långt innan kylan tar henne.

Haha hände mig också. Jag band upp dom mot en pinne.

Dom ser schyssta ut och har börjat feta upp sig. Den där Ulduz kan nog gå ända in till oktober. Jag är ovanför dig och har haft plantor ute fram till mitten på oktober.
 

Chemimbalance

Well-known member
Haha hände mig också. Jag band upp dom mot en pinne.

Dom ser schyssta ut och har börjat feta upp sig. Den där Ulduz kan nog gå ända in till oktober. Jag är ovanför dig och har haft plantor ute fram till mitten på oktober.

Nästa år försöker jag nog föregå höstblåsten och stadga upp de i god tid

Ja de har nog mellan 3-6 veckor kvar gissar jag på. Som man kan se på bilden är det tre vitt skilda phenos på Pehkuthyphoonerna. Den i mitten blir troligen klar först.

Vi får hoppas på ett torrt oktober. Känner i stortårna att vi får en solig och torr början på oktober ;) det ska bli spännande att se om den skiftar färg nu i blom eller om det är en helt grön pheno.
 

Parameter

Well-known member
Nästa år försöker jag nog föregå höstblåsten och stadga upp de i god tid

Ja de har nog mellan 3-6 veckor kvar gissar jag på. Som man kan se på bilden är det tre vitt skilda phenos på Pehkuthyphoonerna. Den i mitten blir troligen klar först.

Vi får hoppas på ett torrt oktober. Känner i stortårna att vi får en solig och torr början på oktober ;) det ska bli spännande att se om den skiftar färg nu i blom eller om det är en helt grön pheno.

Jag har också en early som precis börjat blomma. Det är bara att ha tålamod och hoppas på det bästa :)
 

Lambs Bread

Active member
Hej! Ny på forumet men har lurkat runt något år innan jag fått tummen ur. Körde en blygsam odling på några plantor förra året med riktigt lyckat resultat. Har mer ute i år och ska se om jag kan/vågar lägga upp några bilder. Big up alla och lycka till!
 

Parameter

Well-known member
Hej! Ny på forumet men har lurkat runt något år innan jag fått tummen ur. Körde en blygsam odling på några plantor förra året med riktigt lyckat resultat. Har mer ute i år och ska se om jag kan/vågar lägga upp några bilder. Big up alla och lycka till!

Välkommen! Lägg upp några bilder. Använd imgur, fileleaks eller anonymous file upload. Det är säkra alternativ om man är nojig.

mvh,
 

Lambs Bread

Active member
Så, inga bilder ännu men har hängt en första planta på tork. Feta, fina buds men hade säkert kunna stå en vecka till. Resterande väntar jag med någon vecka men allt beror på väder och vind. Försökte förresten lägga upp via anonymous files men kom aldrig vidare från första sidan... kanske något som spökade just den dagen.
 

Latest posts

Latest posts

Top