What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

starting another grow

HolySatla

New member
מניסיוני הקוקוס שקונים בארץ(בעיקר הדחוס) בעל רמת מליחות גבוהה מדי ויש לשטוף אותו לפני השימוש במי אוסמוזה עד שרמת הPPM בסביבות 200 משהו כזה...
אני תמיד מקפיד על PH 5.5 בתמיסה, ופעם בשבועיים מבצע שטיפה עם מי אוסמוזה עם PH דאון, ברמה של 4.5 על מנת להוריד דרסטית את הPH בעציצים, לדוגמא אם מי הנגר בPH 6.5 ואני שוטף בPH 4.5 אז יהיה איזון פנימי בתוך העציץ של PH 5.5 שזה מה שאני מעוניין להשיג... יש לשים לב לא להשתגע עם הPH דאון כי PH נמוך מדי יכול לגרום לצמח לא להיות מסוגל לקלוט מינרלים מהמצע.
 
אולי תוכל לערוך קצת את ההודעה? פשוט כששמים תווים באנגלית זה מבלבל את הסדר ואי אפשר להבין כלום.. אפשר לכתוב 'פיאייץ' 'פיפיאם' או פשוט להפריד בין השורות

ממה שאני ראיתי, ועבדתי על זה הרבה מאוד, גם עשרות ליטרים של מי אוסמוזה בפיאייץ של 4 לא מזיזים לקוקוס את הקצה של הביצה בקטע של הפיאייץ. הוא פשוט נשאר תמיד תמיד על 6.3-6.5 בנגר. לא משנה מה עושים איתו.


עכשיו הצלחתי איכשהו לקרוא את ההודעה.
אז תגיד, אתה נתקלת בבעיות האלה? עלים עליונים מתעוותים קלות, מתקפלים כלפי מעלה (כמו נייר שמקפלים אותו באמצע, לא השוליים), והצהבה בין הורידים של עלי מניפה תחתונים שמתאימה לתיאורי חוסר במגנזיום?

וגם:

אתה משקה בפיאייץ 5.5.? הגיע הזמן שאני אנסה את זה גם. כבר נואשתי.

כמו שכתבתי בפוסט אחר, אני מנסה עכשיו להשקות את הצמחים בצימוח עם פחות פיקיי (בלום) ויותר מיקרו וחנקן, לפי ההמלצות של החברה, אחרי ששטפתי אותם, ונראה שהתגובה חיובית אבל עדיין מעורבת ויש צמח אחד שלא מראה שיפור כלל (מצבו חמור משל השאר). למרות שהבעיה הזאת לא מסכנת את הצמחים, אני חושש שאולי היא מאטה את הצמיחה שלהם. ובאמת לא יודע מה לעשות.
 
תגובה להודעות האחרונות בשרשור של שורש:
תודה חברים
אנג'ל אנחנו במחלוקת פה, אני לא חושב שזה משנה כמה סוגים של דשנים ניסיתי באיזה זמן
אני מבין שיש לך אמונה כזו אבל אני לא חושב שהיא מבוססת, כנ"ל לגבי עודף מגנזיום, תופעה נדירה מאוד שאף אחד לא שמע עליה. מהרגע שעשית לצמח שטיפה, הוא כבר לא זוכר מה היה לו לפניה... חלק נשאר ברקמות שלו נכון אבל מה שיש ברקמות זה כבר לא הדשן אלא מה שהצמח לקח ממנו. אחרי ששמת דשן חדש, אם הדישון טוב לצמח, אתה תראה את הבריאות אחרי כמה שעות, יום יומיים לכל המאוחר. בכל אופן לא אני ולא אתה אגרונומים, אבל זו הדיעה שלי בנושא.... בגידול הזה אני לא עובד עם הסי בכלל, ודווקא הגידול הקודם שעבדתי עם הסי כל הזמן (גם כשנתתי את הדשן פריחה בצימוח) הם היו בסדר גמור. הסיבה שאני אומר מגנזיום היא לא בגלל שקמתי בבוקר וככה החלטתי שזה מגנזיום, אלא כי אלה תסמינים שמוכרים בעולם הגידול כתסמיני חוסר במגנזיום. זה לא אומר לנו בוודאות שזו הבעיה וגם אם כן, זה בעיקר לא אומר לנו למה יש חוסר במגנזיום (זה כמעט בטוח לא בגלל שאני לא נותן מספיק מגנזיום בדישון). כמו שפונז אמר בצדק, הרבה פעמים הדברים האלה קורים בגלל אנטגוניזם עם יון אחר או בעיות פי אייץ' וכו. עד עכשיו, כל זה לא עזר לי, וגם להשאר עם אותה חברת דשנים לא עזר לי, ולעבוד לפי ההוראות שלהם, וכלום לא עזר אההההההההה.

בגידול הזה השתמשתי בדשנים של אטאמי בהתחלה ומהר מאוד עברתי לגיאייץ - כך או כך, בג'יאייץ' אני כבר מספיק זמן בשביל שהצמחים ישכחו מה היה עם האטאמי, ככה שלא נראה לי שזה רלוונטי כמה דשנים החלפתי. מה שכן רלוונטי זה שבאף דשן הם לא היו מרוצים, כולל הג'יאייץ שאני משתמש בו כבר הרבה מאוד זמן, ועבור הקלונים מההתחלה.

האפי אני מסכים עם הגישה, הצרה היא שניסיתי את זה וזה לא עובד או עובד בצורה חלקית ולא מספקת. ניסיתי פיאייץ 6.0 וגם 5.5 וגם 5.8 ואולי בכלל מהשלושה מדי פיאייץ שיש לי (שניים דיגיטלי ואחד נוזלי) אני לא מצליח לברר אל נכון מה הפיאייץ. כל מד אומר משהו קצת אחר (מיד אחרי כיול) ואין למי להאמין. הנוזל בדיקה כמובן אף פעם לא מזייף, אבל מה שכן צריך זה לדעת לקרוא אותו. זה לא שאני עיוור צבעים, אבל מדויק זה לא. צהוב ירקרק אדמדם.

המינון כרגע שאני משקה בו (בצמיחה) הוא בין 400-600 פפם.

אבל אני אנסה לעשות בדיוק איך שאמרת בטפטוף.

אם יהיו התפתחויות אני אעדכן.
 
תראה סטאג יכול להיות שזה רק היגיון שלי
אבל אני לא רואה את הצמח כנראה כמו שאתה רואה
אני לא מסתכל רק על מה אמור לקרות
אין לי מושג באיזה מדריכים ראית שעודף מגנזיום זה נדיר
אם תקרא ספר מאוד ישן אולי של גרג קפלן אם אני לא טועה weed bible או משהו בסיגנון
תראה שהוא כותב על כל תסמין של חוסר שיש גם אפשרות שזה יראה אותו הדבר עם עודף
מכיוון שאני לא שם קרוב למגנזיום כמו שאתה שם באדמה אני עדיין משאיר את האופצייה שזה עודף של מגנזיום
אין לי מושג מאיפה קראת שזה נדיר יותר זה אפשרי כמו כל דבר אחר,פשוט תיתן יותר מידי מגנזיום,יש לך למשל גם באבקה שמורידה פי אייץ מגנזיום ויש לך גם בתוסף השני של הסי
מכיוון שהסי לא מוכר לי את הבקבוק מוריד פי אייץ אלא חברה אחרת,אין לי אלא להסיק שהוא לא תכנן את זה שישתלב איתו
זה נקרא בעייני היגיון בריא,כשאתה משלב שני מרכיבים לא מתוכננים מחברות שונות אין שום סיבה שזה יעבוד לך טוב
אפילו לא אחת
כי זה לא מתוכנן
הדוגמא הכי פשוטה שלי שאני יכול לחשוב עליה זה כמו על ההבדל בין פיסי למקינטוש
מקינטוש כל חלק בדוק ע"י החברה שהוא תואם לשאר החלקים במחשב ולכן רמת התיאום כל כך גבוה והוא כל כך יציב
בפיסי כל אחד יכול לבנות מה שהוא רוצה ובגלל זה אי אפשר לתכנן מערכת תקינה באותה מידה ויציבה כמו שהמקינטוש.
ולהגיד על הצמח שמה שעבר עליו לפני כן לא משפיע עליו זאת ראייה מאוד לא נכונה לדעתי
אתה מסתכל על נתונים יבשים שבחיים לא ראיתי שעבדו במציאות
אני מסתכל על הצמח,מבחינתי הוא בדיוק כמוני,אם אכלתי שבוע מסריח ואז אכלתי שבוע אחרי זה טוב אני עדיין לא ארגיש טוב... כי יש לי מלא זבל משבוע שעבר וחוסרים שהגוף עדיין מנסה לאזן...
כאשר אתה מפתח חוסרים בצמח הם לא נעלמים לשום מקום,אתה משאיר עליהם את אותו כמות אור אבל הם אוכלים כמה ימים לא טוב... זה משפיע על גנטיקה על התוצאה הסופית וזה בעיקר משפיע על כל הנחה שאתה עושה מאותו הרגע
כל הדברים האלה משפיעים על איך שאתה תמשיך לגדל אותו ולהגיד שהמערכת שורשים והבגרות של הצמח לא מושפעים מהשינוי בדשנים הוא הזוי לגמרי
כאשר אתה יוצר סביבה לגדילה וזה לא משנה כרגע אם אני מדבר עכשיו על ילד או על צמח
זה חייב להיות אופטימלי וזה כולל מיליון דברים כמו המצב רוח שלך ואיך שאתה נהנה מהצמח או לא
להחליט כל שבוע דיאטה אחרת זה גם פוגע פסיכולוגית וזה גם פוגע בהתפתחות של התשתית
זה לא שיש לך אקסטרה זמן לגדל תשתית,אם אתה לא מגדל איקס שורשים לפרק זמן מסוים הצמח לא יחכה לך.... ואם זה לא שם אז תקבל הרבה פחות ממה שיכלת
שבועיים של דשן איקס ולא עבד טוב זה אומר שהלך לך שבועיים כמעט של תזונה לא טובה שבינתיים הזמן מתבגר.....
בכל מקרה אני לא אחפור לך יותר אבל אני חושב שבכללי הראיה שלך של צמח המריחואנה הוא לא בריא לך או לצמח שלך...
תאמין לי ששני אנשים עם אותו גנטיקה ואותו ציוד אבל שניהם מסתכלים על הצמח שונה.. הצמח יגדל לו שונה
צמחים מגיבים לסביבה ולמתחים בדיוק כמונו אחי
כדאי שתתחיל לחשוב ככה ואולי לא תעביר את החברה שלך כל כך הרבה טיולים בדרך...
חשוב להיות ממוקד ולהישאר עם לוז אחד ויחיד של חברה אחת
לא ראיתי אף קטיף משובח יותר בגלל ערבוב דשנים,אם כבר ראיתי קטיפים יפים יותר כאשר ויתרו לגמרי על הדשנים ולא הוסיפו יותר
בכל מקרה אני אעלה עכשיו תמונות של החברה שלי בשרשור שלי...לגבי הצבעים רק הגילי בין קצת צהובה לדעתי בגלל שהיא הייתה קצת קרובה מידי למרכז האור שם...
בכללי הכל ירוק ושמח וזה מה שחשוב לי
שהוא שמח ורודף אחרי האור ישר...
חשוב לשים לב כמה מהר צמח מגיב לשינויים שאתה עושה לו,ככה נורא קל לדעת אם מצבו טוב או לא
למשל אם תזיז את אחד הענפים לצד ימין או שמאל הרחק מהמנורה,כך שהוא יצטרך לזוז בשביל לקלוט את האור יותר טוב
תחכה לראות כמה זמן לוקח לו לעשות את התיאום הזה
אם הוא מגיב מהר מאוד סימן שהכל טוב
אם הוא לא מגיב או מגיב לאט מאוד זה סימן פחות טוב
זאת בדיקה שאני מאוד אוהב אישית :) והחברה שלי מגיבים שם יחסית מאוד מהר אז אני מבסוט
 
יום 53 לפריחה
מתקרב קציר

ובכן היו הרבה הרפתקאות בזמן שלא עדכנתי. אבל גם ייאוש והזנחה שהביאו לכך. ביום ה-37 גיליתי שהצמח הכי גדול ויפה באוהל הוציא לא מעט בולבולים על הפרחים שלו. לא היה לי לב לזרוק אותו, אז תקעתי אותו בתוך ארון סגור בחושך בלי אויר בחדר שהצמחים יושבים בו. הצמחים באוהל. אמרתי ניקח את הסיכון כי כבר כעסתי. בכל אופן, לפני כמה ימים נגמר החומר אז התחלתי להוריד ממנו ענפים קטנטנים ולייבש בתנור, מה אני אגיד לכם, חומר בסט. לא הכי חזק בעולם, אבל סטלה כיפית אחושלוקי. וגם אחרי שעישנתי וסרקתי אותו טוב טוב לא מצאתי עליו זרע אחד. לא יודע מה זה אומר בחיי. או שהוא עקר או שלא יודע מה. אולי בגלל שהוא היה בחושך, הזרעים לא יכולים להתפתח ככה. וכמובן על הצמחים שבאוהל אין זרעים וגם אם עכשיו הוא יפרה אותם, הזרעים לא יספיקו להתפתח עד הקציר בסוף שבוע הבא או קצת לפני זה.

הפרחים נראים מצוין - אני דאגתי הרבה זמן שהם היו נראים קטנים ואווריריים אבל הייתה להם תקופה של התנפחות מסיבית אחרי ששמתי להם קצת שוטינג פאוודר (יש מצב שזה עשה הבדל משמעותי, אל תשאלו אותי למה). בסה"כ אני מרוצה מהם מהסנטדרט של פעם שעברה, וזה למרות כל הבעיות בריאות שלמעשה עד עכשיו לא הצלחתי לפתור. אין מה לעשות, זה עשב וכל עוד הוא לא נתקל בתנאים קיצוניים הוא עושה פרחים בשביל זה הוא קיים. אבל אני בטוח שאפשר היה להוציא הרבה יותר טוב בתנאים בריאותיים יותר טובים, רק הלוואי שהייתי מצליח להגיע לזה.
https://www.icmag.com/ic/attachment.php?attachmentid=150893&stc=1&d=1327630034
הצמחים הצעירים בחלל הצימוח מצבם לא טוב בכלל. בנוסף לבעיות הבריאות בעלים (חלק נראים צרובים מדישון יתר, חלק נבולים ללא סימני דישון יתר, וכולם פשוט נראים לא בריאים). הם גדלים לאט ובחלקם יש ענפים סגולים. אני מנסה איתם כל מיני דברים, עם חלק אני ממשיך באותו קו, עם חלק אני עושה נסיונות, ויש לי רק צמח אחד, ייחור של זכר שעוד לא הרגתי (הפרויקט הזה מתעכב) שיושב בכוס פלסטיק קטנה עם קוקוס כבר חודש ונראה בריא כמו שצמח קנאביס צריך להיראות. ואני לא מבין את זה כי הוא קיבל תנאי שורש זהים פחות או יותר לצמחים אחרים שנראים חרא. ואני לא לא לא מבין.
https://www.icmag.com/ic/attachment.php?attachmentid=150897&stc=1&d=1327630140

זהו עד כאן. אני אתן להם תכף עוד השקיה עם הרייפן (שעשה הבדל משמעותי בהבשלה!), ומחר כבר מתחיל שטיפה לשבוע, וצ'ופ צ'ופ. אני לא מסתכל בטריכומות, זה לא מעניין אותי. אני קוצר ב60 יום אם הם מוכנים ואם לא, ולפי איך שהם נראים הם כבר מוכנים בכלל.
 

Attachments

  • IMG_0929.jpg
    IMG_0929.jpg
    90.8 KB · Views: 15
  • IMG_0937.jpg
    IMG_0937.jpg
    76.1 KB · Views: 14
  • IMG_0957.jpg
    IMG_0957.jpg
    84.5 KB · Views: 14
  • IMG_0959.jpg
    IMG_0959.jpg
    77.3 KB · Views: 19
  • IMG_0984.jpg
    IMG_0984.jpg
    36.8 KB · Views: 13
  • IMG_0982.jpg
    IMG_0982.jpg
    72.1 KB · Views: 15
  • IMG_0980.jpg
    IMG_0980.jpg
    42.5 KB · Views: 14
  • IMG_0979.jpg
    IMG_0979.jpg
    61.5 KB · Views: 17
קודם כל סחטיין על התמונות אחי כבר עמדתי להירדם פה :)
שנית כל אחינו מזל טוב על הקטיף הקרב... זה תמיד תקופה נחמדה :)
לגבי ה"הרמיז" כמו שאמרתי מהניסיון שלי איתם
הם בקושי מפריעים ואף פעם לא הבנתי למה אנשים הורידו נקבה ואיבדו איזה מאה מאתיים גרם של קטיף
כאילו אם הוואטים שם נזרקים לא חבל?
הבולבולים משפיעים רק בתקופות מסוימות וכן הרבה מהם גם יוצאים עקרים לדעתי
היה לי גידול אחד שיצאו בולבולבים בכל הצמח ואף זרע אחד,יצאו איזה שניים שלושה בולבולים בכל אתר אבל זה לא הספיק לעשות שום דבר
ואני קיבלתי מהצמח איזה 120 גרם קטיף אז למה לא :)
לדעתי אתה בכל זאת נותן עובר דוס של מגנזיום
בפעם הראשונה שעשיתי עם קוקוס הצמחים שלי נראות יותר קרוב לשלך,התנהגו קצת מוזר בתקופת הצמיחה ובכללי הם היו עצובים ככה
אחד יש מצב שאתה משקה קצת יותר מידי,אם אתה לא משקה כמה פעמים ביום אז נראה לי שזאת לא הסיבה אבל לדעתי זה עובר מגנזיום
לא יודע מה אתה מאכיל אותם עכשיו אבל הבעיה היא שברגע שהייתה לך במערכת כבר נעילה של מגנזיום,גם אם שיחררת על העלים עדיין רואים את הנעילות שהוא עבר
כלומר תמיד אמרתי לעצמי נו אז יש שריפת בקצוות... עכשיו איך אני אדע עוד פעם אם יש יותר מידי דשן?
כאילו אם יש שריפה בקצוות,הצמח לא מבריא לאחר מכן ואתה מקבל קצוות חדשים,אתה צריך לחפש את זה בעלים החדשים כי בישנים כבר אין לך איך לדעת...
לפי האזורים והעצבות הכללית של הצמחים הייתי מסיק שזה יותר מידי מגנזיום,ככה נראות הצמחים שלי כשהבאתי להם פאוור זיים כל יום ביחד עם המוריד פי אייץ של הידרו שופ כי גם בו יש מגנזיום
אז למעשה כאשר הצמח היה אמור לקבל רק פעמיים בשבוע,הוא קיבל במקום זה כל השקייה וזה לא עשה לו טוב
גם אם יש ממש מעט מגנזיום של במוריד פי אייץ זה עדיין לא אמור להיות חלק מהתזונה של הסי ולדעתי מאז שעברתי לחומץ התרכובת של הסי עובדת הרבה יותר טוב
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
לי היה הרמי ב2 צמחים מתוך 40 שנתנו לי 300 גרם זרעים. אולי 10 פרחים זכריים על כל אחד.
הייתי מעדיף להפטר מהם בזמן ולא לאכול את החרא על שאר הצמחים.

2-3 בולבולים זה לא נורא - מורידים וזהו. מה שכן, אני לא מריץ שוב צמחים כאלו כדי לישון בשקט.
 
טוב הצגתם שתי זוויות תקפות ביותר לגבי ההרמי, שניכם צודקים לחלוטין - ואני מבסוט שהפתרון שמצאתי נתן להרמי אפשרות לחיות ולא להתבזבז מצד אחד - ומזערה את הסיכון לשאר הצמחים מצד שני. לא הייתי פועל אחרת בדיעבד.

אנג'ל, לגבי יותר מדי מגנזיום - זה לא שאני לא מכבד את הדיעה שלך או מבטל אותה - אבל כבר דיברנו על זה - אין שום מידע בספרות או באינטרנט בכלל על תופעה כזו - זה פשוט לא דבר שקורה - אני מאוד אשמח אם תוכל להביא לי איזה סימוכין למה שאתה אומר, אבל אני לא חושב שתוכל. בכל אופן, אין לי שום סיבה להאמין שזה זה, מה גם שמזמן אני לא נותן מלח אנגלי כבר. אני גם לא משקה יותר מדי, יש שם צמחים שלא ראו מים שבועיים. גם אנזימים אני בקושי נותן להם, פעם בשתיים שלוש השקיות. במוריד פיאייץ אין מגנזיום, זה לא נכון. יש בו חומצה זרחנית ולפעמים גם חומצה חנקנית. אבל אין מגנזיום. אה וגם בזה אני כבר מזמן לא משתמש - עברתי לחומץ ולמעשה בהשקיה האחרונה בעצה של מישהו מפה לא נגעתי בפיאייץ אפילו לא בדקתי מה הוא היה.

אנחנו לא מתייאשים - וממשיכים לנסות, אפילו על אש קטנה, למצוא איזה שיווי משקל כימי שהצמחים יהיו שמחים עמו. כמו שאמרתי במקום אחר, אני די נואש כבר מהקוקוס, ושוקל לנסות אדמה. השאלה אם אני אקבל את אותן כמויות מזה.
 
סטאג מבחינת משקל אין שום הוכחה לכאן או לכאן שיש הבדל מהותי במשקל
לפי התיאוריה בקוקוס אמורים לקבל יותר אבל במעשי אף פעם לא ראיתי מישהו מנסה להשוות באמת
כלומר עושה שני סטאפים זהים עם שני פנוטייפים זהים ופשוט משווה
יכול להיות שיש ואני לא מצאתי,בכנות אני מזמן כבר לא משוטט ברחבי הפורומים ומפשפש...לא יודע למה אבל היו לי את השנים האלה פעם ולמדתי המון מזה,היום אני פשוט רואה פחות צורך בזה...או שיש לי פחות זמן על הראש לא יודע :)

לגבי צמחים שלא שתו שבועיים,נשמע לי תמוהה,אם אתה מדבר על צמחים קטנים שיש עדיין מלא מקום במצע שלא מנוצל לשורשים אז זה הגיוני,אבל אם הצמח גדול וכל המצע מלא שורשים אז כנראה מדובר על נעילת שורשים מאסיבית
כמו שאמרתי קודם אי אפשר להגיד שמה שקרה להם בעבר לא נמשך כי אם נעלת להם את השורשים ואתה ממשיך להאכיל אותם בתזונה הנכונה מאותו הרגע יש סיכוי שהם עדיין בנעילת שורשים ולמרות שאתה כבר הגעת למינון ושילוב נכון הם עדיין בנעילת שורשים

לגבי המגנזיום במוריד פי אייץ,כנראה שאנחנו משתמשים בשניים שונים כי באנגלית אצלי כתוב מפורשות מגנזיום לא צריך לחקור את החומר בשביל להבין שזה שם
אולי אתה משתמש במוריד אחר ואין בו זה מאוד אפשרי,לי אין שום מושג
אני אצלם לך את התווית אצלי מאחור ואשלח לך שתראה
לגבי העודף מגנזיום זה רשום ב weed bible
של greg caplan

הינה קישור אבל אתה יכול גם לחפש טורנט שלו ולהוריד ולקרוא
יש שם הרבה אינפורמציה טובה ובריאה

http://www.scribd.com/doc/13387/The-Cannabis-Grow-Bible
תקרא את מעמוד 276 אם אתה רוצה להיתמקד רק בחוסרים
תשים לב שהוא כותב על כל חוסר שזה גם יכול להיות עודף ואז הוא כותב איך להבדיל בין אם זה חוסר או עודף ואיך לשחרר את הצמח מהנעילה
במקרה הזה כבר לא הייתי עושה כלום אם עבר כל כך הרבה זמן מאז
בכללי הקישור לאתר זה הספר הכי עדכני שלו,לדעתי יש שם הרבה יותר מידע מהפעם האחרונה שקראתי אותו,זה ממש מאגר מדהים לידע ומידע ממליץ לכולם לקרוא כמה שהם יכולים כל יום,יש שם טונה של שיטות
עכשיו במקרה בזמן שחיפשתי לסטאג את העמוד ראיתי למה יוצאים לי בולבולים מידי פעם
הקיצר הם מסבירים שם המון תופעות ותגובות של הצמח,שיטות שונות,תזונה מזיקים מה לא...
זה ספר מדהים סטאג ושם רשום לך כל מה שאני מייעץ לך פלוס מינוס
לגבי האנגלית כבר כמה פעמים חברים ביקשו ממני לנסות ולתרגם את הספר אבל אין לי כוחות וסבלנות לאיזה 400 עמוד של אנגלית כבדה לפעמים.....פרויקט מכובד וחשוב שיעשה כמו שצריך ושלא ינזק הידע במעבר לשפה אחרת
מי יודע אולי יום אחד אני אפתיע :)
בכל מקרה סטאג עמוד 276 מתחילים לדבר על האלמנטים
 
עברתי על זה אחונה. אבל לא ראיתי בשום מקום עודף מגנזיום ספציפית או כללית. להפך, הוא כותב בכל מיני מקומות להוסיף מלח אנגלי (אפסום) וכו'. ודווקא סעיף
H
שם נראה הכי רלוונטי.

אם אתה רואה משהו מעניין לגבי זה או עניינים אחרים תן הפניה ספציפית

הייתי בכיף לוקח פרויקט לתרגם ספר כזה בזמן הפנוי שלי. השאלה היא איך לדאוג להפצה בישראל.
 
הקובץ בטורנט לדעתי זה אותו הדבר שיש לי אבל אני פשוט אעשה קופי פייסט לקטע הזה בספר שנמצא אצלי,אין לי מושג למה דווקא הקטע הזה ירד מהספר,אולי זה גרסה אחרת אין לי מושג
דווקא חשבתי שמה שמצאתי ברשת היה עדכני יותר כי היו שם מלא דברים שלא קראתי עדיין
כן הוא סידר שם את הדברים לפי האיי בי סי,לא השיטה האהובה עליי אבל זה לרוב עובד
אני אחפש את ההסבר המפורט יותר מחר אחשלי
לילה טוב
 
בקיצור, בסוף יצא חרא ממש.

בהתחלה התלהבתי כששקצרתי את החומר והיה המון הייתי צריך לעבוד יום שלם רק בשביל לגזום אותם (ולא עשיתי עבודה מי יודע מה). לצערי הרב מאוד באותו זמן לא היה לי משקל אז אני לא יודע מה היה המשקל בקטיף.

ייבשתי אותם בארון תלויים חמישה או ששה ימים עד שכבר חששתי שהם נהיים יבשים מדי (נהיו קצת קריספי בחוץ). שקלתי אותם 505 גרם סה"כ (בלי ההרמי שהוציא בסוף עוד 50 גרם). וואללה שמחתי. הם אומנם לא נראו הכי מדהים בעולם (בעיקר מבחינת הצורה והמעיכות, הם היו אווריריים מדי ומעיכים, סמרטוט כזה. לא הכל, אבל הרוב נראה לי) אבל הם היו באיכות ליגה, יעני הידרו איכותי לכל דבר ועניין. אז אומנם הצורה מבאסת את המגדל שבי אבל הסטלן שבי שמח מאוד מאוד מחצי קילו של גראס משובח.

שבועיים בצנצנת. פעם ביום לפחות פותח את הקופסה, לפעמים לכמה שעות, לפעמים ליום שלם אם הרגיש רטוב ממש (היה חורפי למדי כידוע). כי חששתי מעובש ובצדק גמור - למרות העירנות שלי והבדיקות התכופות ושייבשתי אותם טוב טוב, בשתי צנצנות היה קצת עובש. אבל תפסתי את זה בזמן! ברוך השם

בכל אופן, אחרי שבועיים של קיורינג והם כבר יבשים למדי (יותר יבשים ממה שבד"כ מקבלים בשקית נגיד), אני שוקל שוב הכל. 320 גרם בערך.

איך?!?!!? איך זה קרה?!?!?! אני אומר לכם, אני מתחיל להיות בסרטים שגנבו. למרות שזה לא אפשרי בעליל. אבל איך חצי קילו מאבד כמעט חצי אחרי שכבר התייבש חמישה ימים? זה לא הגיוני בכלל בכלל בכלל. פעם שעברה עשיתי אותו דבר (עם פחות ייבוש בקיורינג אולי אבל לא משמעותית) - ובין מתי ששמתי בצנצנות ומתי שסיימתי קיורינג היה הבדל של חמש או עשר אחוז אולי. אז איך עכשיו איבדתי 40 אחוז?

בכל אופן אתם יכולים בוודאי להבין את גודל הבאסה. לא לזה פיללנו. ולמרות שאני עדיין בהכחשה לגבי אובדן הכמות המוזר, עם העובדה שאחרי כל העבודה נשארתי רק עם 300 גרם צריך להתמודד, וגם את המסקנות להסיק, ולהבין שכל הקטע הזה לא עובד בשבילי.

חבל לי להפסיק עכשיו, כי יש לי שם מלא קלונים וכל מיני צמחים שמתחננים כבר שאני אפריח אותם, וכל הציוד, אבל נראה לי שלא יהיו יותר קלונים. אחרי המחזור הזה אני סוגר את הבאסטה.
 

Attachments

  • IMG_1062.jpg
    IMG_1062.jpg
    72.2 KB · Views: 18
  • IMG_1058.jpg
    IMG_1058.jpg
    62.3 KB · Views: 18
  • IMG_1049.jpg
    IMG_1049.jpg
    85.5 KB · Views: 19
  • IMG_1048.jpg
    IMG_1048.jpg
    103.6 KB · Views: 16
  • IMG_1042.jpg
    IMG_1042.jpg
    106 KB · Views: 15
  • IMG_1041.jpg
    IMG_1041.jpg
    91.2 KB · Views: 22
  • IMG_1040.jpg
    IMG_1040.jpg
    63.1 KB · Views: 15
  • IMG_1028.JPG
    IMG_1028.JPG
    72.9 KB · Views: 15
  • IMG_1025.jpg
    IMG_1025.jpg
    85.9 KB · Views: 16
תמונות נוספות

תמונות נוספות

זה אחרי הייבוש
חומר טוב אני אומר לכם.
 

Attachments

  • IMG_1102.jpg
    IMG_1102.jpg
    80.1 KB · Views: 15
  • funny pictures epic fail i has a fail
    funny pictures epic fail i has a fail
    69.1 KB · Views: 28
טוב אני רוצה להיתייחס לכמה דברים

1.תגיד לי שאתה לא מייבש בחדר עם אור!
2.בשביל מה שקלת אחרי חמישה ימים? הפרחים צריכים להיתייבש,מה שאתה אמור לעשן זה פרח יבש לא פרח טרי
3.המשקל יורד כל הזמן,מבחינת אחוזים לרוב מאבדים בערך 60-70 אחוז מהמשקל וזה מה שמקבלים,כך שאין שום הפתעה שזה מה שירד לך,בדקת אחרי חמישה ימים ובדקת אחרי שבועיים... זה מלא זמן לאבד משקל,בגלל הקור לוקח כרגע יותר זמן לפרח לשחרר את הנוזלים האלה,בדרך כלל בקיץ בשלושת הימים הראשונים כבר היית מאבד את רוב המשקל,בחורף בחדר לא חמים כנראה שזה שונה
4.אם אתה מקבל בשקיות פרחים טריים מידי אז עובדים עליך כל הזמן וזה תמיד הרבה פחות ירוק ממה שאתה אמור לקבל,שוב אני חוזר,פרח של גראס צריך להיות יבש, ועדיף בצורה טבעית
5.מהרגע שאמרת שחיכית רק חמישה ימים חיכיתי למשפט יצא לי עובש בצנצנת,מכיוון שזה הגיע דיי באוטומט אני חושב שאפשר להסיק שכרגע זה הבעיה

6.הכי חשוב מכל מה שאמרתי עד עכשיו,מגדל טוב זה מגדל סבלני,אם אין לך סבלנות לנסות וללמוד אז באמת חבל על כל החשמל פלוס סיכון,אני חושב שיחסית למה שעבר על הצמחים שלך בזמן שהם גדלו אתה צריך להגיד תודה שיצא לך 300 גרם פלוס
עדיף פחות צמחים ויותר סבלנות כלפיהם ואולי יצא לך קטיפים יותר גדולים
ועוד מצמחים עם גנטיקה טיפה משובשת אז בכלל לך תדע
הקיצר נראה לי שאתה קופץ מאוד מהר למסקנות גם שליליות לגביך ובתור בנאדם שרגיל לקפוץ במסקנות שליליות אחשלי אני אומר לך חבל
תראה מה קורה אחרי שאתה סיבוב אחד מוצלח מבחינת התזונה,כלומר סיבוב אחד שלם שאין לצמחים שלך באלגנים או גנטיקה מוזרה או שום דבר כזה ואז תגיד אני לא יכול לגדל
אבל אני בפעם הראשונה שלי ממש לא ציפיתי לשום דבר להיט,קיבלתי חמישים גרם מצמח אחד על מנורה של 400 וואט והייתי מאושר עד השמיים
דרך אגב זה היה קרוניק של סיריוס מלפני איזה 8 שנים
קח דברים בפרופורציה אחינו,אם הסיבוב היה הולך לך חלק וזה מה שהיה יוצא הייתי אומר חרא גנטיקה,במקרה שלך גם הגנטיקה לא הייתה יציבה וגם השיטת גידול כל הזמן השתנתה בתגובה לצמח
בשביל משקל צריך שלא יהיו נעילות וסטרס כמה שניתן
לא יודע איזה פרח הראית לנו שם אבל הוא נראה סיוט לנקות
ממש סיוט... כאילו נראה לי שהייתי רואה את זה ובורח לאפריקה... מזה כמה עלים... יחס נוראי של עלים לפרח לדעתי וזה גם פקטור
עדיף 60 גרם אבל הכל פרח מאשר 80 גרם מפוצץ עלים,כי אחר כך כשזה יבש אתה פשוט מאבד את שאר העלים שאתה מוריד
זה יוצא לרוב פחות מהבשרני יותר

בכל מקרה הסיכום זה הדברים הם
לא לייבש במקום שיש אור(אולי זה סתם בגלל התמונות אבל אם לא זה חמור מאוד! ) ושצריך סבלנות רבה בתור מגדל
גם עד שאתה רואה קטיפים מרשימים יותר וגם עד שאתה מצליח להעביר קטיף בשקט בלי חשש
אני בסיבוב השלישי שלי מאז שחזרתי לגדל והתחלתי עם קוקוס במקום אדמה
כל פעם אני לומד ומוסיף,עוד קצת ציוד,עוד קצת ידע.,עוד קצת סדר ולאט לאט הדברים נראים יפה יותר

מקווה שזה עוזר אחינו
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
זה כי הם לא היו יבשים שהכנסת אותם לצנצנת.
אם הפרחים רטובים אחרי יום בצנצנת הם לא היו יבשים מספיק.
שהם נכנסים לצנצנת הם צריכים מקסימום להיות קצת גמישים אחרי יומיים שהם סגורים. אם לא - מוציאים ומייבשים עוד.

היה לך עובש גם בגלל זה.
 
ייבשתי בחושך. אני לא יודע. כמו שאמרתי, הרוב היו די קריספי כשהכנסתי אותם לצנצנת. וגם כשעדיין היה רטוב באמת השתדלתי לפצות על זה בפתיחת הצנצנת להרבה זמן וערבוב תכוף, גם דאגתי שהן יהיו חצי ריקות. את העובש קיבלתי בשתי צנצנות שבאמת הזנחתי כמה ימים לפני זה, ובאמת היה בקטנה, אפילו אין לי בעיה לעשן את זה. אולי לא ממש איפה שרקוב אבל כל השאר סבבה. אפשר גם לרחוץ במי חמצן זה עוזר (אם לא רקוב). לא, העובש זאת לא הבעיה וגם לא הוריד מהמשקל. בקטיף הקודם שלא היה ורטיקלי ולא היה עם סמארט פוטס (אבל פחות או יותר עם אותו נפח אדמה) היה לי יבול דומה מבחינת גרם לוואט (אבל לקח יותר זמן).

אני חושב שאם הייתי מחכה עוד שבועיים שלושה הם היו מתנפחים יותר ואולי היה לי עוד 50 גרם או 100, אבל רציתי למהר למחזור הבא כי חשבתי שזה יותר משתלם.

ועדיין זה מוזר מאוד מה שקרה כי היה צמח אחד מהזן רויאל אורנג' ששקל רק 50 גרם בסוף הייבוש (5 ימים), ועכשיו שאני שוקל אותו (והוא יבש ממש) הוא 42 גרם. זה 16 אחוז אובדן מאז. אבל משאר החומר, כלומר מהכמות הכללית, איבדתי 40% באותו זמן. אתם מבינים למה אני מסרב להאמין? יכול להיות שפשוט הכרוניק (שזה כל הצמחים האחרים) הוא זן שנוטה לאבד הרבה מהמשקל בתקופה שאחרי הייבוש אבל אני לא יודע, זה פשוט לא הגיוני אני אומר לכם.


תראו זה לא שעכשיו התעצבנתי על הנפילה בכמות ואני פורש מרוגז, זה נראה ככה אני מבין כי אני באמת ממש עצבני על זה אבל זה לא ככה. כבר מזמן נשבר לי מכל העניין, זאת האמת, וכבר אני לא יכול להכנס שם לחדר עושה לי דכאון, זה לא רק בגלל שהצמחים חולים, זה גם כי מבולגן שם בטירוף עם מלא לכלוך צמחים, אין לי כח לנקות אפילו את הדליים כל פעם אני שוכח בהם את המים שבועיים צומח שם כל מיני זוועות צריך לקחת את זה באמצע הלילה לאמבטיה ולטחון נקיונות זה לא מתאים כבר, כל החומרים המסוכנים והפרלייט וההלחמות והצנרת והמים, אני שונא מים, ואתם מבינים, עוד לא התחלתי אפילו לדבר על הפחדים בלילה.

זה לא בשבילי אתם מבינים? וזה כל כך הרבה עבודה!!!!! ובית זה לא מקום טוב לגדל בו. טוב ביאסתי אותכם חבלז בטח אני מצטער אחים שלי
עזבו עדיף לי כבר לקנות ב125 שקל לגרם

אבל וואללה אני גם שמח כי הבאתי קצת טוב לעולם
 
סטאג אין מה לשקול לפני זה סתם יעשה לך כאב ראש כמו שאתה נמצא בו עכשיו
לגבי לנקות,לסדר ועניינים
אני חושב שאם הייתי מקשיב קצת יותר להמלצות של אנשים לעבוד פחות קשה ולא יותר אולי זה היה עוזר לך
חלק מהעניין זה שאנשים חושבים שזה דורש טונה של תחזוקה ועבודה... אלא אם כן יש לך באמת מעבדת גידול ענקית והמון זנים ולוחות זמנים שונים זה לא סיפור
משקים פעם בכמה זמן... מסתכלים עליהם פעם בכמה זמן,כמו שהמלצתי אני אישית מנסה לשכוח מהם ליום יומיים בהתחלה וככה גם הפרנויה יורדת וגם כמות העבודה
לגבי לנקות אין מה לעשות אחינו,אני אולי מבוגר יותר ואני מזמן לקחתי את האחריות שגם כשאני גמור מעייפות אין מי שינקה במקומי ומה לעשות צריך לעשות את זה,עדיף לא להיתעצל ובכללי בתור בנאדם זאת תכונה לא טובה אחינו
אל תיתן לסוטול לדכא לך את המוטיבציה... זה חשוב מאוד
זה התכונה הכי גרוע שיש לגראס מכל מה שאני יכול לייחס לזה ותנסה לא לתת לדבר הזה ביטוי אחשלי
לא צריך להיות סיפור לשפוך נקז באותו הרגע ולא אחרי שבוע כשגדל על זה פטריות או מה לא
אני יודע בדיוק על מה אתה מדבר
ויש מצב שיש לך הפרעת קשב באזור הסדר והארגון
זה מה שיש לי וזה אחד הסיבות שזה מרגיש לי כמו עבודה מאוד קשה להישאר מסודר
כשלמעשה לאחרים זה בא מאוד בטבעי
הייתי ממליץ לך לחפש באתר של קנביסה את הזנים שמתמקדים בהפרעות קשב ולגדל אותם
זה יעזור לך מאוד
לי אישית זה מאוד עזר
לדוגמא כתוב על תאי שהוא עוזר להפרעות קשב,היה לי זן חצי תאילנדי חצי גמאייקני שקראו לו לאפינג בודהה,של בארניז
עישנתי אותו לפני שיעור ביחד עם כמה חברים,גוינט בקטנה כדי לשתף
אחרי השיעור כולם באו אליי ואמרו לי איזה ריכוז מטורף היה להם בשיעור ואיך השיעור טס להם וגם אני פתאום שמתי לב לזה
תנסה לבחור מראש זנים שנראים בתמונות כאילו שתאהב לגדל אותם ותנסה זנים שכתוב עליהם,למתחילים
כלומר כאלה שמסוגלים להיתמודד עם הרבה טעויות
יש כמעט לכל ברידר זן אחד או שניים כאלה,לא תמיד מרגשים אבל בד"כ דופקים קטיפים מאוד יפים
ודרך אגב יש גם זנים שטובים נגד פרנויה :)
אבל אם אתה לא ישן טוב בלילה בגלל הארון אולי זה לא בשבילך
אני אישית גם חושב על זה לפעמים ואז אני נכנס לחדר,מריח את הריח הנפלא והמצחין הזה של הארון ונרדם כמו תינוק
לא אומר שאין לי פרנויה,רק אומר שיש לו גבול,פרנויה זה טוב אם זה שומר עליך עירני
זה לא טוב אם זה משנה לך תוכניות
בכל מקרה אני אישית חושב שחבל על כל ההשקעה והתחלה של בסיס ידע,מקווה שיעבור המצב אחינו ותמצא קצת יותר סבלנות כי תכלס אני מעדיף שישארו סביבי כמה שיותר מגדלים
לא בתור מטרה או משהו :) באמת כי זה מבאס גם להיות היחידי שמסתכן וגם היחידי עם הירוק
ואתה יודע... בא לך לשתף וכאלה אז לפחות שיהיו עוד אנשים...
בכל מקרה מדינה קטנה ובקושי יש פה חברה
יאללה לילה טוב אחינו

ולהבא אם מייבשים מייבשים כמו שצריך,תבין שבמקום להשאיר את זה תלוי ולא להיתעסק עם זה(פחות עבודה) החלטת להוריד את זה ולשים בצנצנת ולאוורר כל הזמן ולבדוק
במקום פשוט להשאיר את זה שם עוד כמה זמן,סבלנות זה פחות עבודה לא יותר
בטמפרטורה הנוכחית אין מצב שאני אגע בפרחים לפני שבועיים וקצת,תמיד מצחיק אותי שאנשים אומרים שהחומר נהרס,החומר צריך להיתייבש,מעשנים גראס יבש לא טרי
לא יודע איך זה הגיע למצב כזה שצריך בכלל להיתווכח על זה
פעם כל מגדל ידע,חודשיים בערך צמיחה,חודשיים שלושה פריחה ושלושה שבועות ייבוש...
פתאום הידרו ועכשיו איזה חודשיים לפני.. עכשיו שבועיים לפני ויאללה לפריחה ומי צריך לייבש יאללה לתנור או 4 ימים נו זה מספיק יבש..
לא יודע איך הטלפון השבור הזה הצליח להגיע למצב כזה באמת
תולים הפוך בחלל דומה לחלל הגידול שלך,בחושך,עם תחלופת אויר בריאה,במיוחד בשבוע הראשון כי אז יוצאים רוב הנוזלים,ככל שעובר הזמן קצב הייבוש מעט את עצמו,אחרי שלושה שבועות מכניסים לצנצנת ואם רוצים שמים אותו בתוך קרטון או באזור חשוך,מאווררים מידי פעם כדי לשחרר לחות שנאגרה,מכיוון שאחרי שלושה שבועות אתה בסביבות ה-20 אחוז לחות,כלומר עדיין יש שם דיי הרבה,עדיף שלא יהיו סטיקים בכלל אם אפשר כי הם אוגרים הרבה לחות,גם עלים לא מומלץ
בעיקרון כשאתה קונה הידרו מגדלים מבחוץ ימכרו לך את זה כשזה בסביבות ה-20 אחוז לחות
אם אתה מקבל גראס והוא רטוב,אתה משוגע שאתה קונה אותו
כי במעשי אתה קונה בערך שליש במשקל
המינימום שהוא סביל זה 20 אחוז,מעבר לזה ואתה סתם הפראייר של הבנאדם
מגדלים כמוני וכמוך מנסים להגיע ל-12 אחוז ומטה כדי לקבל את הטעם והשריפה הכי טובה
וכן המהירות של הייבוש משפיע מאוד,אחת הסיבות לא להישתמש בתנור זה כי הוא גורם לירק להישרף בצורה מהירה מידי
או לא להישרף טוב בכלל
בלי קשר לכך שחום מדרדר את הקנאבאנואידים
מאותה סיבה אסור לשים מאוורר על פרחים שמתייבשים
אתה תגרום להם להישרף יותר מהר ולא להצליח לשמור על להבה כמו שצריך
גראס שמיובש כמו שצריך מצליח להישאר דלוק גם אם לא תעשן אותו בגוינט איזה דקה בכיף

בכל מקרה מה שאני אומר אחינו זה תעשה פחות ותקבל יותר
וגם תהייה מבסוט יותר כי תעבוד פחות
אני ככל שאני מבין יותר אני עושה פחות כל קטיף
 
Top