What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

"under trappen"

Trolden

Member
hey forum...

jeg vil helst vente med at sætte dem i blomst indtil at den ballast er her...
når jeg ved at den er på vej via track and trace,så får den et 3 dages stræk med det samme vil jeg tro :joint:
må indrømme at jeg er ved at være mega spændt på hva der sker :jump:
 

Trolden

Member
hey forum... så er ec og ph monitorene "tilbageholdt pga. manglene fakturaer" :nono: nå... men de skal jo nok komme lige pludselig :cuss:

men der er da lidt gode nyheder... strømskinnen og den timer til controlleren er da på posthuset til afhentning :deadhorse

fre. d. 3
update: så er ballasten bestilt helt, der gik lidt med at få penge på kontoen, men nu er den betalt! og lige til notis så var der en der ringede og spurgte om jeg lige havde bestilt fra paypal :joint: så ikke noget med sikkerheden der....!
pæren bestilte jeg med mastercard, og det gik det som en alm. overførelse, men via paypal efter en verifikation af kortet.
 
Last edited:

Trolden

Member
hey forum...

så er det vist tid til en update... først et gastræk med indica...
PA050061.jpg

PA050060.jpg

PA050062.jpg

PA050063.jpg


og så 1 billede hver dag, 6 dage i træk!
PA040059.jpg

PA050068.jpg

PA060069.jpg

PA070070.jpg

PA080071.jpg

PA090072.jpg


og så det nye geil he he. ballasten er på posthuset, så den bliver hentet imorgen! og pæren er også lige blevet pakket og sendt .. så nu kommer de på 12/12 fra i dag af he he
PA090074.jpg

PA090073.jpg


de 2 meter kom i tolden og jeg skulle betale 430 kr ekstra så det er ikke slemt :)
og dosispumpen er også bestilt..!
eheimpumpen er blevet forsinket pga. luft fordelerrøret er i rest og ikke kan bestilles! ÆV!

specielt når at jeg er nået så langt med den nye balje med resouare :-D
PA090059.jpg

PA090060.jpg


så er tanken jo at de kan have noget vand der ikke er rødder i! de fylder jo helt vildt he he
 
Last edited:

Trolden

Member
hey stonedweasel... det er røget he he
hey FatcatInc... jeg ligger også og kan ikke sove af spænning om aftenen, det er blevet et rigtig cool rum nu! :jump: bare vent til der er mylar over det hele og fast ventilation i blik med en box ventilator he he jeg har mange planer ennu
 

Trolden

Member
hey forum...

af andre planer som jeg går og roder med så er et komplet ventilations system i isoleret blik, og et par lyddæmper, en box ventilatore på 2500kubikmeter til at tage lugten ud.
skal også have kigget på noget friskluftsintag i rummet så jeg kan få luft udefra til at styre rumtemp noget bedre, den ligger på omkring 25 - 30 grader

og så har jeg linket til en side i tråden tideligere der har en controller til grorum med co2 controller inbygget + en masse andet som skal være på plads inden at jeg køber den :joint:

jeg har også kig på et moder rum til en blå balje der er 110cm høj x 120cm lang x 65cm dyb som skal stå lidt længere inde i rummet!

ellers kommer der jo til at gå lidt tid med at få diverse ledninger til at se pænt ud osv. og der er jo ligepludselig masser af nye ting man kan nu der er en pc i rummet he he he

så kom glad med en ide til hvordan det kan blive bedre, der bliver lyttet..!
 
K

kenned

Det ser sku godt ud...
Det har du styr på. hvad er det for et program du bruger på computeren?? Det ville jeg gerne lære noget mere om...!
 

Trolden

Member
hey forum...

hey kenned :) det program som du ser, er til den elskinne som oldsmoker, og deus bruger til at få PH monitoren til at blive en controller...! men den har masser andre muligheder, da den køre igennem pcén
den styre nu ballasten, og 2 blæsere + dosispumpen når den kommer, men er altså fuld pogrambar, så den kan styre alt det du kan finde på...

og så er timeren fra elektronik lavpris nu samlet, og fungerende! må indrømme at jeg var lidt skræmt da jeg skulle finde loddekolben frem og skulle igang med at lodde den (troede squ at den var samlet he he) men den klikker og køre som smurt nu ;-) så nu er det bare den pumpe jeg venter på så styre PHén sig selv he he he

ps. det var pæren der kom idag åbenbart, har taget et billede af den, men den kommer med næste gang der er en update, det er som sagt en hortilux super HPS med rent rød spectra for bedre blomster! synes selv at det er den bedste for man kan få en anden der godtnok også er en 1000w i ren blomst, men det er vist en 400w og en 600 i samme sokkel og giver 1000w til sammen... men den her er kun 1 og på 1000w og ligner en alm. HPS men er bare dobbelt så stor og lover 145000 lumens
 
K

kenned

Hmm.. må indrømme jeg ikke lige aner hvad det er for en skinne de bruger...Hehe var nok for stoned til at se dem..

Er der billeder af dem i deres tråde??

mvh
 

Trolden

Member
hey forum...

her er et billede af den nye 1000w pære som jeg har købt
1000wpre.jpg

den er pænt stor, selv til den store cooltube..!

det nye resoare er installeret så nu venter jeg bare på min cirkulationspumpe så det kommer til at køre :joint:
 

Trolden

Member
hey FatcatInc...

jeg er lidt vild med dem her: http://rygegrej.dk/ventilation-klima-ventilatorer-c-79_89_152.html

men jeg er meget i tvivl om hvor meget de larmer. synes faktisk at det er lidt svært at vælge..! jeg har en fancontroller, men jeg kan mærke på den ventilator jeg har nu at den laver underlig strømstøj når den kommer under halv kraft..?!? ligesom en batteri boremaskine når du kun trykker knappen lidt in hvis du forstår.... så jeg leder efter en der kan lidt, men jeg kun kan nøjes med at gi lidt power så man kan bruge den til et større rum hvis der er...

så forum... hvis der er en der ved lidt må han gerne stikke hovedet frem
 

doktoren

Active member
Yo trold
Jeg kører selv med sådan en fætter med et motherf*cker af et kulfilter foran... Og de larmer rimelig meget, men hvis du bygger det helt tæt med samlinger dertil osv. Tror jeg ik det larmer så meget igen. Kører selv Ghettostyle(GaffaTape :D)
buhu012.jpg
 

Trolden

Member
hey dok :) lækker kasse du har dig der he he
hvor mange kubik kan den du har der på billedet tage, 1500 / 2000 kubikmeter i timen? og har du prøvet at sænke hastigheden med en controller på den?

kigger nu på den størrelse her med tanke på at kunne have 2 x 1000w en dag. Box Ventilator Træ - 1500 m3/h
fra rygegrej

men mangler noget mere info :violin:
 

doktoren

Active member
Den flytter 2000 kubikmeter i timen... Har ik prøvet at sætte controller på den, men det kan da være det skal prøves.
Du kan sagtens bruge sådan en 1500 fætter til 2x1000 W, jeg kører med 1200-1600W i mit grorum, og temperaturen er på ca 22-23 grader(filter tændt 15 minutter i timen) I sommers under "hedebølgen" var der 26-27 grader derinde.
Plus at jeg havde døren åben ind til rummet nogle dage da der var allervarmest. Selvom rummet ligger lige op af mit køkken, har jeg ik set skyggen af thrips, mites etc. Og har altså ik været særlig OBS på de små krapyler! Tror simpelthen det er pga udsugningen, de er blevet væk..
I mine øjne er det vigtigste i et grow udsugningen... Det skal bare være ornli syg i orden!

Dok
 

Trolden

Member
helt sikkert dok :) jamen hvis du har en controller, kan du så ikke lige chekke om den snurre okay ved ½ kraft? for så kan jeg snart komme til at bestille den, mangler bare at en kammerat er ferdig med noget varmecirkulation til huset så jeg kan se hva han har af ventilationsrør og fittings så jeg kan få styr på det...

update: så er ballasten i toldbehandling, så nu kan det ikke vare ret længe...
:jump: jeg har betalt ca. 2500 spir for den, så det bliver vel en tusse mere for at få den fri :cuss: update: det blev 806dkr
 
Last edited:
Top