What's new

Ulkokasvatus 2013

henki

Active member
Juu en nää mitään syytä miksi ei kannattaisi laittaa. Suosittelen laittamaan kuitenkin niille lr2 ja muille af maltilla ja erlyille enemmän nimimerkillä toissakesänä typpiöverit aak:ille ja erjyille vajarit.
 

henki

Active member
Ulkona mullassa kanankakka merilevät, syksyn pk ja lepakon kakka. Esikasvatus kokossa puolenlitran kipoissa ghe micro, bloom ja karvasuola jotka jäi sisältä yli. Olis tossa biobloomiaki ja muuta hifiä jos vaik käyttäs pihalla poikkeen nii ei mee pilalle. Kuinka nii? Taito karttuu ja virheistä oppii. :)
 

henki

Active member
Jaa kysyi OLIKO no joo eli lähes vastaava setti sillonki ilman syksyn pk ja 2,5dl esikasvatus. Pitäs lukea kunnolla..
 

henki

Active member
Juu itekki aika pitkälti samaa yritän tehä ja kokeilemalla kanssa oppii paljon. Yritän myös omia havaintojani jakaa muiden kanssa parhaani mukaan. Siitähän tässä yhteisöllisyydessä on kyse ja sitä muutakin tekee. :)
 

kommando

Member
Hei mitens noi early lajikkeet ja niistä pistojen otto? aikasemmin aina vaan esikasvattanu ja heittäny ulos mut jos nyt laittais jo aikasemmin esikasvatukseen ja valikois parhaasta yksilöstä pistot...duunako ketään tällä taktiikalla?
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
^ Vastattu aikaisemmin tässä ketjussa.

Hitusen turhaa löpinää:
Vähän on tässä kevään mittaan vainottanut, ja internet presenssit jääneet vähemmälle. Teki jo mieli poistaa tilit jokaiselta pudifoorumilta ja alkaa incognitoilemaan huolella, mut heikot sortuu elon tiellä, jätkä sen kun porskuttaa. Privamesuja on vastaamatta aika monta, ei millään pahalla kenellekkään, ei ole vaan ehtinyt tässä. Ja jos on ehtinyt, niin ei ole jaksanut. Palailen niihin kyllä ajan mittaa.

75 päivän pudibreikin jälkeen taas muutamat jointit poltettu, ja jeesaahan tuo taas ihan erilailla, kuin semmonen jokapäiväinen pöhnä. Suosittelen lämpimästi taukoja itse kullekkin.

Nyt taas fiilikset kesää kohti kasvaa, kun aurinko lämmittää. Vanhana uutena harrastuksena oon käynyt parit spotit skouttaamassa murtomaasuksien päällä, helvetin hyvää kuntoilua ja tulee samalla nähtyä maailmaa harrastusta silmällä pitäen :) Suosittelen myös lämpimästi.

Loppukevennykseksi kännykamerakuvaa suksien päältä talvisilta spoteilta: Siellä se aurinko möllöttää, oottelee että pääsee vegeemään pudeja :D

 
L

Lapplandish

75 päivää. Kova juttu!

Itselläni kanssa lähtenyt mopo käsistä käytön suhteen. Ja tuo Volcano on muuten yksi suuri paha keksintö. Viimeiset kolme kuukautta kun on joka päivä hiisannut niin paljon kuin vain pystyy, voi todeta että on jääny moni asia tekemättä mitä on pitänyt tehdä ja sieltä kautta sitten lievä masennus jopa alkoi. Tämä sitten muuttui viime viikolla jo aika kovaksi ahdistukseksi, kun tuntuu ettei kotoa enää edes osaa lähteä pois kun joka ilta hiisaus kestää siihen asti että aamuaurinko alkaa häiritä sessioita. Eilen vetiin sitten pöntöstä alas kaikki hiisit, kun olen huomannut, että niin kauan kuin tuota tavaraa on, niin ei tää hiisaus lopu millään vaikka sitä kuinka itselleni oon uskotellut. Jotenki vähän outo olo olla pitkästä aikaa illalla kotona ilman että on paukuissa. Vähän levoton olo tahtoo olla, mutta silti jopa vapautunut. Ja eihän sitä tiedä jos tuo tavara taas alkaa jopa toimia kun pitää vaikkapa kesään asti paussia. Alkaa nuo usean gramman päiväannokset viedä tolet aivan uudelle tasolle - saa ihmetellä miksi muut passaa savuja kun itse vaan kiihdyttää tahtia. Muutenki oon alkanu miettiä, että ois varmaan paljon siistimpää kun osais pitää päivän poltot vaikka nolla ykkösessä, niin voisi joskus sitten ottaa kovat paukut jotka oikeasti jopa tuntuis jossain. Nyt joka kerta imee täyden pesän tuosta volcanosta, eli sen 4-6 säkillistä ja sitten onkin jo tunnin päästä uudet menossa. Ei mitään järkeä..
 

Animated

New member
Kova juttu BadTicket! Kohotan päähinettäni ja toivon samalla oman selkärankani löytyvän vielä jostain.

Jatkuva hiisaaminen saa aktiivisimmankin ihmisen veltostumaan talven aikana, kaikkein pahinta siinä on jatkuva sisällä oleminen. Sulkeudutaan paheidemme kanssa koko pimeän talven ajaksi sisälle, valoa näemme vain käydessämme katuvalojen turvin kaupassa.

Onneksi kevät on alkamassa, alkaa sormet syyhyämään. Pitäs jo päästä kaivamaan hangen alta 4 vuotta sitten jemmatut multasäkit ja lecasorat. Ulkokasvatukset starttaa taas uudestaan ja jotain uusia risteytyskokeiluja varmaankin tehdään.

Yleisesti ottaen mennään tolla Northernryderilla ja sen eri versioilla.
Northernryder #2 (vm.2009)
Northernryder "Velvet" (vm.2007, purppuraa)
NorthernDuck (vm.2009)
Ovela Ratsastaja (vm.2009)
Northernryder #2 x Ovela Ratsastaja (vm.2011)
Swestar
Lr #1 (nostalgiasiiduja)
Ovela Ratsastaja

Northernryder x Ovela Ratsastaja antoi kaverille viime kesän sateista huolimatta oikein oivallisia narttuja, eikä liikaa mennyt homeeseenkaan. Ihan ok, ei parasta kukkaa ollut, oikeastaan mietoa ja löyhää. Siemenet pääasiassa kypsiä. Ei ollut olosuhteetkaan sieltä kärkipäästä.

Tos tuli pari freebiesiidua, jotka ois kiva pölyttää jollain;
Positronics Seeds, SuperCheese Express
Delicious Seeds, AUTO Cheese Candy
Onko kellään ideoita/kokemusta näiden tiimoilta?

Nyt on jo kesän ensimmäiset laitettu itämään,viimeiset neljä Thyphoonia pääsi multa-coco-perlite mixiin patterin läheisyyteen lämmittelemään.

Samalla tuli laitettua sisälajikkeita; Pineapple Chunk, Chocolope Kush, Blue Cheese, Critical + , Blueberry Headband, Fruit Spirit ja Jack Diesel.

Littlebit kushy, mut pitäähän sitä jotain tasapainoa olla tolle Hazelle.
 

SovietFinland

Active member
Hyvä breikki BT! :yes:

Minulle hiisailu ei taas ole niinkään ongelma. Minä haluan vain kasvattaa uusia lajikkeita ja tehdä omia risteytyksiä. Jos pitäisi valita joko käyttö tai kasvatus, niin se olisi kasvatus. Polttelunkin olen jo lähes ulkoistanut muille tahoille, hyvä jos kerran viikossa tulee pesällinen savustettua. :rolleyes:
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Breikilla mennaan taallakin suunnalla, ei vaan jaksa innostua enaa samalla tavalla. Loytanyt ihan uusia ulottuvuuksia selvana olemisesta. Niin se elama heittelee. Lomailtuaki tuli kaytya toisella puolella mualimaa ja hyvaa teki.

Kesahommia taas BT:n kanssa luvassa mutta liekko jaksaa enaa mitaan kuvia postailla tms.

Katsastellaan, kiva nahda vanhoja partoja taas liikenteessa kevaan tullessa!

P`s & luv!
 
S

scai

Taidan kans kuulua niihin kasvattajiin.Sama intohimo on laitella kaikke a hullua tulemaan ja monistella sit siemeniä.
Voisin ottaa noi Matanuskat ja Whitewidowit ja kehitellä niistä Suomilajikkeen ;)
 
Ilmakuvia selaillessa osui silmiin syrjäinen järvi joka on puoliksi umpeen kasvanut. Onko kenelläkään maaperäkokemuksia tällaisen kohdalta?

Olettaisin että maaperä menee kuivemmasta aina märempään, mitä pidemmälle metsänreunasta kohti järveä mennään. Lähinnä mietin tekniikkaa, eli joko SF:n tyylinen kaislikkokasvatus tai sitten isoa kuoppaa jos maaperä on soihin verrattavissa. Dumatkaa ihmeessä jos ei ole järkeä, jotta säästyy paljon vaivaa ja kilometrejä :tiphat:

Edit: Havainnollistetaan pikku kuvalla (ei ole kyseinen spotti).

 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Tuo ylemmän nuolen osoittama kohta näyttää mun mieleen ihan hyvältä. Otettava kuitenkin huomioon että keväisin järvien lähettyvillä ilma pysyy viileämpänä pidempään, syksyllä vastaavasti hieman lämpimämpänä, mutta kosteampana.

Istutasin Kesäkuun puolenvälin kieppeillä nopeuta autoflowereita tuohon ylemmän nuolen osoittamaan kohtaan. Earlyt on parempi jättää ylevimmille maille.
 

PPP

Active member
Breikkia tääläkin pidetty toista kuukautta ja tehnyt hyvää, tuli vaan mitta täyteen jumittamisesta.
Kevättä odottaen ja pääsee fiilisteleen luontoon.
 
V

vuuduu

Tsuomi-Perse-PERKELEE!!

Mä en breikkandeenoksia pysty pitämään vaikka mikä olis. Mutta en kyllä jumitakkaan! :D
Jos en sää päivittäistä lääkeannosta sekkoo pää.

Aurinko paistaa ja munat syyhyää!! Tulis jo nyt se kesä babebsyt!
 

Davidgrow

New member
Joku jo mainitsiki tosta luonnonmullassa kasvatuksesta. Onniistuuko se että sen sijasta että veis paikalle joku 2000 litraa multaa niin muokkais ja möyhis maata ja sekaan ehkä joku parisataa litraa kaupan multaa?
 

JuissiJ

Member
Tuo taitaa olla normaali toimintatapa möyhiä maata ja lisätä vain jonkin verran uutta multaa. Tuskin kukaan paria kuutiota multaa roudaa kasvatuspaikalle...
 
Top