What's new

Ulkokasvatus 2013

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Mihin tuo perustuu että kookoksessa voi käyttää pienempää multatilaa? Itse laitan maitopurkkeihin 1/4 suhteella mustaamultaa ja kookosta, ei tarvi olla heti lannottamassa mutta mietin vaan että jäänkö nyt paitsi jostain cocon hyödyistä.
 

Robertson228

Active member
Moro tämä kesä mä heitän nää mettään, toinen kerta kun kasvatan ulkona. Viimme kesällä multa vietiin 4 tyttöjä, mut tämä kesä meinaan onnistua! ;)
4 Auto Assasin (Regular)
1 easy ryder (feminised)
1 diesel ryder (feminised)
2 kalashnikova (feminised)
1 Big bang (feminised)
2 cream caramel (feminised)
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
^^ No ilmavampi ja läpäisykykyisempi se on ainakin, ja sen pitäs olla trichoderma-ystävällinen, niin sen pitäs suojella juuria ja tän myötä koko planttua taudeilta sun muilta kasvua haittaavilta lönteiltä. That, or sumtin like i dono man, it just works for me man.

Perkele meni vegelamppu rikki, joutuu kipasemaan huomenna uuden, mut pitää mennä hakemaan multaa ja kakkaa, niin samalla reissulla menöö.
 

Robertson228

Active member
Moro tämä kesä mä heitän nää mettään, toinen kerta kun kasvatan ulkona. Viimme kesällä multa vietiin 4 tyttöjä, mut tämä kesä meinaan onnistua! ;)
4 Auto Assasin (Regular)
1 easy ryder (feminised)
1 diesel ryder (feminised)
2 kalashnikova (feminised)
1 Big bang (feminised)
2 cream caramel (feminised)

Tässä on kuva viime kesältä http://imgur.com/r7X8i
 

Robertson228

Active member
^^ No ilmavampi ja läpäisykykyisempi se on ainakin, ja sen pitäs olla trichoderma-ystävällinen, niin sen pitäs suojella juuria ja tän myötä koko planttua taudeilta sun muilta kasvua haittaavilta lönteiltä. That, or sumtin like i dono man, it just works for me man.

Perkele meni vegelamppu rikki, joutuu kipasemaan huomenna uuden, mut pitää mennä hakemaan multaa ja kakkaa, niin samalla reissulla menöö.

Aa toivottavasti! aa, no mene ostamaan uuden. Mä saan multaa mun mutsin kompostista :D ja sit mä meen ostaa multaa plantagenista.
 

BIS-420

Member
Noniin hieman päivitystä projektiin. Eli tosiaan kaikki norther sun x durban poisonit on noussu pintaan ja myös [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif](DF x LS) x DFC mixit nousivat ylös. Ja reilu 30 early mixiäkin on noussut pintaan:dance013:Viikonloppuna olisi tarkotus mennä kaivelemaan kuoppia ja muutama spotti pitäis vielä etiskellä. :yummy:
[/FONT]
 

JuissiJ

Member
Tänään meni 12 Royal Nepalia n. 2/3 täynnä(tilaa lisätä kun varsi venyy) oleviin maitopurkkeihin. Viikon/parin päästä laitan vielä lisää samaa ja kuun lopussa Masterlow (af) esikasvatukseen.
 

Robertson228

Active member
Noniin hieman päivitystä projektiin. Eli tosiaan kaikki norther sun x durban poisonit on noussu pintaan ja myös [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif](DF x LS) x DFC mixit nousivat ylös. Ja reilu 30 early mixiäkin on noussut pintaan:dance013:Viikonloppuna olisi tarkotus mennä kaivelemaan kuoppia ja muutama spotti pitäis vielä etiskellä. :yummy:[/FONT]

Kuulosaa hyvältä! Montako kasveja sä meinaat laittaa? Ja mitä sä teet kaikilla budilla minkä sä saat? :D haha
 

Budi Spencer

New member
Laatu & Määrä ratkaisee!

Laatu & Määrä ratkaisee!

Kukkaluuruu!

Kaikki saatu kukka yleensä käytetään mister Robertson228!:greenstars:

En tiedä oletkos itse kuinka kokenut ulkokasvattaja (tai sitten sinulla on vaan käynyt hyvä tuuri, jos olet selvinnyt parilla kasvilla, no sekin on täysin mahdollista optiimi kasvattamisella ja höyrystelemällä silloin tällöin).

Käytännössä kelit voivat olla mitä vain Suomessa ja oikein sateinen alku- ja loppusyksy voivat pilata hyvänkin alkukesän tuotokset. Sitten tietenkin kasvitaudeista aina ötököihin ja eläimiin ja ihmisten tekemään ilkivaltaan (marjastajat, satunnaiset kulkijat ja poliisi) yms. voivat torpeedoida sadon..niin ja eihän niistä kaikista istutetuista siemenistä todellakaan daameja tule!!

Myös sillä on merkitystä, mitä sadosta haluat tehdä? Itse Budi-Setä tykkää prosessoida lopputuotteesta polton lisäksi kannabisvoita, sekä butaani hassista. Näihin viimeksi mainittuihin tuotoksiin menee yllättävän paljon kasvimateriaali kukinnosta lehtiin. Ja kuten edelliseen viitaten, mikäli hometta tulee kukintoihin, niin se vähentää taas sadon määrää.

Sen takia sanoisin, että ulkokasvatus on niin eri maailma, mitä sisäkasvatus ja kun siihen kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua riskien takia, niin ainoaksi järkeväksi tavaksi hankkia koko vuoden tarpeet on ulkokasvattaa (järkevää siksi, että en näe, enkä koe järkeväksi harrastaa ostoa satunnaisilta diilereiltä katukaupasta kovan hinnan ja usein heikon laadun takia). Ja kun riskit ovat mitä ovat, niin parempi paljon, kuin liian vähän, sillä jos sinulle tulee itsellesi suunnaton ongelma paljouden takia, niin Budi-Setä ottaa ilman muuta ilmaiseksi vastaan hyvin kasvatettua kukintoa!!:tiphat:

Mutta juu, kevät on jo ovella ja kesä siintää taas silmissä. Odotukset ovat jo korkealla, aahhh sitä paarmojen ja hyttysten puremista ja hikihatussa matskun roudaamista metikköön, mutta kesällä on aikaa sitten pötkötellen ja ihastellen käsien tuotoksia, unohtamatta sateisen syksyn homekuumotuksia ja sadonkorjaamisen ajankohdan arvuuttelua.

Kaikille oikein onnistunutta kesää ja muistakaa; "Yrittänyttä ei laiteta"..tarkoittaa tuo sitten mitä tahansa, mutta tsemppiä ja onnea! Niin ja kun kerran keskustelu on jo hyvän aikaa ollut vauhdissa, niin Budi-Setäkin vie..hmmm..lukemattoman määrän erilaisia lajikkeita earlystä AF:hin luontoon.

TerQn Budi Spencer & Pieni Sinivuokkoja Tallova Iguaani NImeltään Florence Hill
 

Robertson228

Active member
Kukkaluuruu!

Kaikki saatu kukka yleensä käytetään mister Robertson228!:greenstars:

En tiedä oletkos itse kuinka kokenut ulkokasvattaja (tai sitten sinulla on vaan käynyt hyvä tuuri, jos olet selvinnyt parilla kasvilla, no sekin on täysin mahdollista optiimi kasvattamisella ja höyrystelemällä silloin tällöin).

Käytännössä kelit voivat olla mitä vain Suomessa ja oikein sateinen alku- ja loppusyksy voivat pilata hyvänkin alkukesän tuotokset. Sitten tietenkin kasvitaudeista aina ötököihin ja eläimiin ja ihmisten tekemään ilkivaltaan (marjastajat, satunnaiset kulkijat ja poliisi) yms. voivat torpeedoida sadon..niin ja eihän niistä kaikista istutetuista siemenistä todellakaan daameja tule!!

Myös sillä on merkitystä, mitä sadosta haluat tehdä? Itse Budi-Setä tykkää prosessoida lopputuotteesta polton lisäksi kannabisvoita, sekä butaani hassista. Näihin viimeksi mainittuihin tuotoksiin menee yllättävän paljon kasvimateriaali kukinnosta lehtiin. Ja kuten edelliseen viitaten, mikäli hometta tulee kukintoihin, niin se vähentää taas sadon määrää.

Sen takia sanoisin, että ulkokasvatus on niin eri maailma, mitä sisäkasvatus ja kun siihen kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua riskien takia, niin ainoaksi järkeväksi tavaksi hankkia koko vuoden tarpeet on ulkokasvattaa (järkevää siksi, että en näe, enkä koe järkeväksi harrastaa ostoa satunnaisilta diilereiltä katukaupasta kovan hinnan ja usein heikon laadun takia). Ja kun riskit ovat mitä ovat, niin parempi paljon, kuin liian vähän, sillä jos sinulle tulee itsellesi suunnaton ongelma paljouden takia, niin Budi-Setä ottaa ilman muuta ilmaiseksi vastaan hyvin kasvatettua kukintoa!!:tiphat:

Mutta juu, kevät on jo ovella ja kesä siintää taas silmissä. Odotukset ovat jo korkealla, aahhh sitä paarmojen ja hyttysten puremista ja hikihatussa matskun roudaamista metikköön, mutta kesällä on aikaa sitten pötkötellen ja ihastellen käsien tuotoksia, unohtamatta sateisen syksyn homekuumotuksia ja sadonkorjaamisen ajankohdan arvuuttelua.

Kaikille oikein onnistunutta kesää ja muistakaa; "Yrittänyttä ei laiteta"..tarkoittaa tuo sitten mitä tahansa, mutta tsemppiä ja onnea! Niin ja kun kerran keskustelu on jo hyvän aikaa ollut vauhdissa, niin Budi-Setäkin vie..hmmm..lukemattoman määrän erilaisia lajikkeita earlystä AF:hin luontoon.

TerQn Budi Spencer & Pieni Sinivuokkoja Tallova Iguaani NImeltään Florence Hill

Joo ofc, mut mä ajattelin jos hän meinaa myydä tai vaan omaakäyttöön. Jepp se oli mun eka kerta, mut hyvin meni! Ja ne tuoksu niin hyvälle ja varmaan ne jotka otti ne oli tyytyväisiä.. Joo, mä pelkään eniten et joku ottaa ne multa tämä kesä, ei eläimet haittaa niin paljon. Toivottavasti tulee hyvä lämmin kesä ja paljon aurinkoa, mä oon töissä mun kasvijen lähellä niin mä voin helposti mennä antamaan vettä ja sellasta.
Huomenna vois tilata siemeniä. Mut mä en vielä tiedä missä mä alkukasvatan niitä ennen kun mä laitan ne mettään..
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Eiköhän se ole ihan oma asia mitä niillä tuotoksillaan tekee. Tommonen kysely siitä, mitä toinen meinaa yrteillään tehdä on VÄHINTÄÄNKIN epäilyttävää. Täällähän ei minkäänsortin kaupustelua käydä vaan puhutaan ihan periaatteen tasolla ulkokasvatuksesta. I got my eyes on you!
 

Robertson228

Active member
Eiköhän se ole ihan oma asia mitä niillä tuotoksillaan tekee. Tommonen kysely siitä, mitä toinen meinaa yrteillään tehdä on VÄHINTÄÄNKIN epäilyttävää. Täällähän ei minkäänsortin kaupustelua käydä vaan puhutaan ihan periaatteen tasolla ulkokasvatuksesta. I got my eyes on you!

Chilla mman. Sori jos pahoitin mielesi, ei ollu tarkotus.
 

amaThor

Active member
Tuossa tuli pistettyä 3x nepal ja 3x nepal x royal dane itämään, joko vien luontoon sellaiseen paikkaan että pääsee usein katsomaan - tai sitten jätän vain parvekkeelle, noista olisi vain tarkoitus tehdä siemeniä. Riippuu kuinka näyttävät sukupuolensa - mukavin olisi jättää parvekkeelle pariskunta ja loput vapauttaa luontoon.
 

Mac-E

Member
Tänään meni multiin:

5kpl Jock horror Af (Nirvana Seeds)
5kpl Auto Sweet Tooth (Barney's Farm)
7kpl PolarLight #2 (Dutch Passion)

Kaikki feminisoituja. Saa nähä kuinka tulee onnistuu.
Kuvia luvassa jos touhusta tulee jotain...
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Jaahas, siellä on sitten ensimmäiset plantut ulkona. Pittää toivoa, ettei halloja pahasti tulis, vaikka jonkunmoiset suojat sinne kikkailtiin..
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Jaahas, siellä on sitten ensimmäiset plantut ulkona. Pittää toivoa, ettei halloja pahasti tulis, vaikka jonkunmoiset suojat sinne kikkailtiin..

Jahas, ukot on aikasten liikkeellä tänä vuonna. :plant grow:
Oliko pitkäänki esikasvatettuja?
 
Top