What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ulkokasvatus 2011

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Jauhetaan vaan mun puolesta paskaa, se ja seksi taitaa olla ainoot ilmaset hauskat asiat tässä maailmassa enää! :)
 
L

Lapplandish

Hyvä tämä on - mutta muutoskin on yleensä hyvästä. Voihan sitä toki jokainen tehdä oman ketjun vaikka OD tai Grow Diaries puolelle jos haluaa, kunhan vain muistaa sitten postata niitä tapahtumia myös tähän ketjuun. Itse olen näin tehnyt aina. Eli logiikka vähän niinkuin tuossa SHOW OFF PICS hommassa, eli kuvia peliin ja ketjut sitten muualle.. tjsp.. :) ..tulee vähän selkeämmät näistä yleisistä ketjuista kun tarkemmat kyssärit kysytään sit jokaisen omissa ketjuissaan..

toivottavasti joku ymmärsi - itse ainakin tipun kärryltä kun yritän tätä tekstiä ketjuineen tavata läpi! :D
 
L

Lapplandish

Danish passion kutkuttelis ensikesäksi kukkapenkkiin pistettäväksi, mutta saatavuus on aikaasvaikeaa. Ainoa paikka josta olen sitä löytänyt on tämä: http://www.topseeds.dk/shop/product_info.php?cPath=24&products_id=50 mutta missään ei mainita siementen määrää? Voisiko joku valaista?

Jos et sitä sieltä itse löydä, niin tuskin sitä kukaan muukaan sieltä löytää ;) ..eli lähetä vaikka viestiä tuonne niin varmaan huomiseen mennessä saat vastauksen..:wave:
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran

Mummielestä 12 per paketti. Saattaa olla kymmenenkin. Emailikaa lafkaan ja kysykää, oikeestaan täällä ei sais noistakaan siemenkaupoista jauhaa, mutta jos ovat turvalliseksi havaittuja, ja myyvät siemeniä mitkä ei vie gypsyltä kauppoja, niin meikä kääntää toista poskea kunnes toisin kehotetaan.. Onneksi adminit ei osaa suomea :dance013:

Berza ja Lapis, oukkidoukki, jauhetaan sitten, ja totta tuo, et voi omat topikit ulkkaripuolelle, jos siltä tuntuu.

:tiphat:
 

prowler

Member
Selkeyttähän se tietty toisi jos on faktat, löpinät ja projektit erikseen mutta toisaalta nää ulkotopikit on ollu tällaselle indoor heebolle todella nannaa luettavaa kun niissä on just sitä kaikkee mukana. Tietoo, kuvia, tsemppejä, lötinää ja ennenkaikkea elämää. IMHO nää on boardin parhaimpia topikkeja tällasenaan ;)

EDIT: Emmä kertotaulujakaan oppinu kerralla, toistolla menee tavara kalloon. Ei se niin vaarallista välttämäti ole jos samaan kysymykseen vastaillaan vuodesta toiseen. Silti vois ehkäpä jopa neuvoa ihmisiä käyttämään noita hakuja. Ulkotopikeistakin vois tietty joku aktiivinen rakentaa jonkun Suomiulkokäsikirjan stickyks ehkäpä?
 
M

Mr.Hank

"Me taidettiin vetää 60 grammaa guanoa litraan+ kiehuvaa vettä, ja siitä sitten jatkettiin, yleensä niin paljon kun jakso kantaa/raijata. Maksimissaan tais joku 20 litraa"

Okei eli tämäkö oli se ohjeesi josta puhuit arvoisa BadTicket?

Olisko kellän mitään kommentoitavaa tähän?
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
75 grammaa guanoo 1,5 litraan kuumaks keitettyä vettä. tätä litkua sitten 2-3 desiä / 10 litraa kasteluvettä.
 
M

Mr.Hank

75 grammaa guanoo 1,5 litraan kuumaks keitettyä vettä. tätä litkua sitten 2-3 desiä / 10 litraa kasteluvettä.

Kiitti selkeyttämisestä :)
Tällä mennään sitten. Annoitko montakin tollasta satsia koko rundin aikana?
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
parin viikon välein kunhan kukinta pääsee kunnolla vauhtiin. tommosesta 2-3 desistä riittää lannotetta yhdellä kerralla n. 5 keskikokoiselle ulkokasville.
 

Piel

Active member
Veteran
Kannattako käyttää guanoa? Missä vaiheessa sitä käytetään? Ainoastaan kukinnan aikana?
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
todellakin kannattaa ja kyllä ainoastaan kukinnan aikana jos kyseessä on tätä fosforirikasta guanoo mistä nyt on ollut tässä ketjussa puhe.
 

Piel

Active member
Veteran
Kokeilin pari vuotta siten että laitoin guano suoraan maahan mutta mielestäni se ei toiminut kovin hyvin. Oletko kokeillut Biobizzin kalauute? Kuulostaa mielenkiintoiselta.
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
sitä pitää olla riittävästi ja sen pitää aktivoitua että kasvit saa sen käyttöönsä, parhaiten sen onnistuu lisäämällä paskat kuumaan veteen. eiköhän tuo kalauute ole ihan hyvää, veikkaan vaan että aika kallista jos vertaa vaikka kananpaskaan joka ajaa aivan saman asian.
 

Stombe

Active member
Ite oon täs viime aikoina ettiny ja miettiny et mikä olis hyvä "vegeen" noille ulkokasveille, vaikka pärjäähän ne hyvin 2 vkoa jos vaan käyttää ja täyttä kuopat uudella mullalla. Mutta kyllähän pieni bousti on aina tervetullutta. Varsinkin kun produkti mitä löysin on täysin orgaaninen, ja muutenkin aika paljon puhuttu tosta mykosta. Kun tuo bat guano nyt on aikalailla testattu ja tulokset on nähty mut mua on jäännyt vaivaan että pakko niitä on olla enemmän produkteja jotka sopii outdooriin ja antaa yhtä kovat tulokset kuin tuo bat guano mutta eri vaiheeseen kasvusykliä!

Eli tästä olis kyse, löytyy jauheena ja litkuna:

http://www.advancednutrients.eu/Piranha.html

http://www.advancednutrients.com/hydroponics/products/piranha/piranha_product_information.php

Tota tätäkin kelasin joku kolme pussia tilata:

http://www.pavunvarsi.fi/product_info.php?cPath=21_35&products_id=515

Sit tarttis viel neuvoa/mielipiteitä semmosen asian suhteen että mitä kandeeko lykätä mukaan siihen multaan ihan alussa kun tekee pohjat nämä :

1. vermikuliitti ??
2. dolomiittikalkkia / kalkki ??
3. biobizzin pre-mixiä ??
 
Top