What's new

Ulkokasvatus 2011

Piel

Active member
Veteran
Mää laitan siemenet itämään paperissa mutta heti kun näkyy että juuri on tulossa niin multaan. Tämä on toiminut hyvin. Kun laitan AF:t tulemaan niin kylvään suoraan kasvupaikkaan.

Konstit on monenlaisia.
 

Piel

Active member
Veteran
No niin nyt sesonki on alkanut, eilen meni Nepal (tanskalainen), Typhoon, Pehkuruder sekä muutama PRxTyphoon paperiin ja kohta ruukkuihin. Laitan ne 1/2 l purkkeihin mutta selviääkö ne siinä toukokuun 20 päivään? Itse olen reissussa pitkään ja kaveri lupasi kastella mutta se ei tiedä mitään ruohosta. Mitä mieltä olette?
 

prowler

Member
Riippuu valaistuksesta. Puol litraa on meinaan riittämätön kun puhutaan 4 viikon vegestä vaikkapa ihan perus yli 100w eslillä mullissa. Jos kaveri pääsee kastelemaan (ja sinä jaksat kastella) melkein joka päivä niin lyö samoin tein litraseen kookospurkkiin. Rupee juuritilat jo melkein riittämään. Ja litrasiahan saa maitopurkista. Vie saman verran tilaa kuin se puolikaskin ;)

Kookos antaa anteeks vaikka ei mistään mitään tietäiskään. Perus ohjeilla pärjää helposti pitkälle.
 

Piel

Active member
Veteran
Prowler: Yleensä olen melkein aina laittanut suoraan maahan tai sitten pienen esikasvatuksen jälkeen. Nyt olisi siis aikaa kokeilla muuta mutta valo on ikkunanvalo+akvaariolamppu...ei täydellinen setup mutta mutta.

Laitan sitten 1l purkkeihin, ei tullut mieleen että voisi käyttää maitopurkit!
 

alugod

New member
Hyvää ulkokasvatus kesää ja satoja
satoja kaikille!

Mulla jää tää kesä väliin ku
pittää mennä suorittaan yks saunareissu :(
Muistakaa postittaa tänne sit satokuvia
syksyllä niin voin ihailla ja itkeä teidän onneanne ;)

Kiikarissa 2012 ulkokasvatus. _isosti_:artist:

Peace & Love:tiphat:

-A
 
M

Mr.Hank

Jea tästä se lähtee taas

Laitoin normi tanskalaisten lisäksi purple peace, purpurea ja danish fame lajikkeita.
Kaikki istutettu talven aikana kerättyihin tölkkeihin ja ei-kierrätys pulloihin 0.5L-1.5L ja turpeeseen hetken mielijohteesta.
 

-BG-

Member
Jea tästä se lähtee taas

Laitoin normi tanskalaisten lisäksi purple peace, purpurea ja danish fame lajikkeita.
Kaikki istutettu talven aikana kerättyihin tölkkeihin ja ei-kierrätys pulloihin 0.5L-1.5L ja turpeeseen hetken mielijohteesta.

Tuo Purple Peace, vaikka todella kaunis kasvi onkin, on kyllä todella hidas suomen kesään.
Pari kertaa oon sitä koittanut ulkona, eikä toivookaan hyvästä kukinnasta. Toivottavasti sulla löytyy edes joku nopeampi yksilö sinne sekaan.

Nyt lähti omakin projekti käyntiin, eli siemenet itämässä! Kevättä rinnassa :D


Northern Lights x Danish Passion f1 sisällä. Läjä f2 menossa ulos...

 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Northern Lights x Danish Passion f1 sisällä. Läjä f2 menossa ulos...
Minkälaista suunnitelmaa ton f2 sukupolven jälkeen? Kannattaisi varmaan takaisinristeyttää vielä ainakin kerran Danish passionilla, voi olla että tuo Nortin "pamppuisuus" voi olla tulevaisuuden homeensiedon kannalta kynnyskysymys! ;)

Miten ois Danish Passion x (Norhern lights x Danish Passion)? Tuon onnistuis varmaan danuilla ja näiden f2:sien nopeimmilla urkeilla ulkona jo tänä kesänä! ;)

Miten tahansa teetkin, erittäin mielenkiintonen projekti! Danish passionissahan kertoman mukaan on Hindu Kushi, Citralia ja Skunkkia jo valmiiks... :)
 

StonedGolem

Member
Aiai, että näyttää koko aika paremmalta säätiedot! Viel pitäs yks spotti löytää lisää. Yks aivan loistavan oloinen löyty tuossa viikko sitten tanskalaisille ja ovelille ratsastelijoille. Kai sitä pitää laittaa tässä viikon sisään siemeniä itämään!

Myöskin pistin sit lopulta eilen tilaukseen noita feminisoituja Dutch Passionin Durban Poisoneja. Ens kuun puolella pääsee sit alottaan uutta sisäprojektia. Jaksaispa odotella kärsivällisesti, mutta ei kyllä tule kuuloonkaan! Aivan hirveet täpinät nyt!
 

-BG-

Member
Minkälaista suunnitelmaa ton f2 sukupolven jälkeen? Kannattaisi varmaan takaisinristeyttää vielä ainakin kerran Danish passionilla, voi olla että tuo Nortin "pamppuisuus" voi olla tulevaisuuden homeensiedon kannalta kynnyskysymys! ;)

Miten ois Danish Passion x (Norhern lights x Danish Passion)? Tuon onnistuis varmaan danuilla ja näiden f2:sien nopeimmilla urkeilla ulkona jo tänä kesänä! ;)

Miten tahansa teetkin, erittäin mielenkiintonen projekti! Danish passionissahan kertoman mukaan on Hindu Kushi, Citralia ja Skunkkia jo valmiiks... :)

Takaisin risteytys oli vähän mielessä kyllä, jos vaan hyviä uroksia f2 satsista löytyy niin sen tulen tekemään.
Kiirettä ei varsinaisesti ole, mutta lopullinen tarkoitus olisi saada näihin oloihin sopiva ulkolajike aikaan.

Juurikin tuo homeen kestävyys on semmonen kysymys, joka pitää ratkoa ja pitää yhtenä päätavoitteista, aivan totta!

Noi f1 kasvit oli kaikki tommosia tosi kiinteitä ja norttimaisia pötköjä, joilla ei olis mitään mahkuja selvitä suomen märässä syksyssä.
F2 tulee pitämään aika paljon vaihtelua sisällään, joten kovalla mielenkiinnolla odottelen itekin mitähän kesä tuo tullessaan :)
 

Piel

Active member
Veteran
Pehkuruder 5/5, Typhoon Pehkuruder 3/4, Danish Nepal 3/5, Hollands HopexLR2 näin pitkälle 0/5. Kuinka kauan kannattaa odottaa ennen kun kylvetään uudelleen? Muut ovat jo kasvanut n 3 pvää, eli viikko sitten laitettu multaan.
 

edStone

New member
Ensimmäinen erä 6 kpl Thyphooneja n.20cm meni ulos tänään hakkuuaukean etelärinteen yläreunaan monttuun,
jossa 320 litraa kekkilän White 420 turvetta.

Yöpakkasia luvassa ja mielenkiinnolla seuraan Thyphoonin pakkasen kestävyyttä.

Helppo oli pyöritellä turvepaalia haastavassa maastossa. Hiki kyllä tuli.
Paali painaa 45 kg. Hintakaan ei ollut paha n.10€ kodin terrasta.
Aikasemmin olen ostanut 85 litran säkkejä yli 5€.
 

Tuco Ramirez

Active member
kekkilän White 420 turvetta
:) siinä on turpeelle keksitty osuva nimi. aikaisin on porukka liikkeellä. itellä on jännästi vuosi vuodelta siirtynyt aina vaan myöhemmäks toi aloitus. jos reilun kuukauden päästä viittis alkaa idättelee...
 

StonedGolem

Member
Ensimmäinen erä 6 kpl Thyphooneja n.20cm meni ulos tänään hakkuuaukean etelärinteen yläreunaan monttuun,
jossa 320 litraa kekkilän White 420 turvetta.

Yöpakkasia luvassa ja mielenkiinnolla seuraan Thyphoonin pakkasen kestävyyttä.

Helppo oli pyöritellä turvepaalia haastavassa maastossa. Hiki kyllä tuli.
Paali painaa 45 kg. Hintakaan ei ollut paha n.10€ kodin terrasta.
Aikasemmin olen ostanut 85 litran säkkejä yli 5€.

Kyl niiden käsittääkseni pitäis kestää pieniä yöpakkasia iha hyvin, mitä oon kuullu tyypeiltä, jotka tota on kasvatellu vuosia ISOJA eriä. Ite varmaan tos ens viikon aikana pitää pistää itämään noi tanskalaiset. Viime vuonna meni tanskalaiset ulos toukokuun ekal viikol ja samaan tähdätään tälläkin kertaa.
 
M

Mr.Hank

Tuo Purple Peace, vaikka todella kaunis kasvi onkin, on kyllä todella hidas suomen kesään.
Pari kertaa oon sitä koittanut ulkona, eikä toivookaan hyvästä kukinnasta. Toivottavasti sulla löytyy edes joku nopeampi yksilö sinne sekaan.

Kokeilenkin kasvattaa sitä jossain 300km etelemmässä kuin helsinki et jos se siellä natsais :p

Vai itiköhän ne edes ei muuten tainnu, pitää pitää koittaa vielä pari siementä idättää.

Onko kellään mielipidettä siitä et nakkais pihalle suoraan multiin kaikkien pienten af kasvien siemenet? Ei jaksa säätää ihan noin paljon kun nukkumatti tossa ylempänä :D crazy cannabis superlife 4ever man (?)

Spessuja testattavaksi olis vielä Lebanon 30, Afghan outdoors, Oldfarmers nepal, Citrus strong..
Löysinkin näistä tietoa jostain thc farmer sivustolta.

Jotain outdoor mixiäkin olisi myös hehe eiköhän tästä kunnon mixi tule taas :)

Whaddo u say? On mulla ns varmoja lajikkeita myös siis noiden lisäksi.
 

StonedGolem

Member
Onko kellään mielipidettä siitä et nakkais pihalle suoraan multiin kaikkien pienten af kasvien siemenet?

No siis, idätettynä ku heittelet ne ulos multiin, nii no problemo. Viimeiset LR#2 meni ulos suoraan idätyksestä ennen juhannusta ja natsas.
 

Latest posts

Latest posts

Top