What's new

Ulkokasvatus -07

Hempnist

Member
Siidujen yleiskoko on hyvä mittari siihen minkä kokoisia eminuppuja emo on tehnyt. Toki siementen koko vaihtelee isoimmista aikaisimmista pienimpiin viimeisimpiin siemen yksilöihin, tämä pätee ilmeisesti enemmän sativa painotteisissa hampuissa. Indicamaiset emithän on yleisesti muutenkin isompia kuin sativamaisemmat :)
 

Haamueläin

New member
Ainokaiseni, fin 420, on nyt kukkinut ~105 päivää ja laskettu aika on parin kolmen viikon päästä. Budia on jo mukavasti, mutta se on harmittavan höttöistä vielä.
Aurinkoa kasvi saa ikkunalaudalla enää parhaimmassa tapauksessa muutama tuntia päivässä, sadepäivinä ei edes sitäkään. Olenkin tässä miettinyt, olisiko paljonkin hyötyä käydä ostamassa esim. parikymmentä wattia esl tehoa loppuviikoille satunnaisen auringonvalon lisäksi?
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
No niin. Ulkokasvatuskausi on sitten nyt ohi. Kasvit olivat jo nuutuneet siihen malliin ettei niitä ole enää järkeä homehduttaa enempää.

Syyskuun puoliväli on ollut joka vuosi takarajana sadonkorjuulle, homeherkemmillä jo elokuu.

Noh, sainpas isosta ulkosativastani hyvän kasan siemeniä ensi kesälle.

(thule x indian haze) x lr#2 sekä (thule x indian haze) x (Stuporsonic x lr#2)

Enkä edes tiedä tykkäänkö sativoista niin paljon. :laughing:
 
P

perakko

onneksi olkoon siemensadosta!

mielenkiintosia risteytyksiä sulla.. mitäs tämän thulen perimässä on jos saa udella? kuvia olisi hieno nähdä!
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
perakko said:
onneksi olkoon siemensadosta!

mielenkiintosia risteytyksiä sulla.. mitäs tämän thulen perimässä on jos saa udella? kuvia olisi hieno nähdä!

Tattista vaan! :wave:

Thule on lähinnä early pearlia ja lowryderiä sisältävä lajike. Yhdestä sen kantaisästä en ole lainkaan varma sillä käytin saamaani random pölyä. Jotain aikaista, mutta heikkoa vahvuudeltaan tuntui olleen. Suurin osa kukki ulkona, muttei loppuun asti.



Kuvan thule sai sitten vahingossa indian hazen pölyä karvoilleen ja teki kasan siemeniä. Kylvin huvikseni yhden jälkeläisistä, ja sehän rupesi kukkimaan elokuulla. Eiköhän ensi kesän yksilöissä sitten ole jo aika hyvin autoflower ja early ominaisuutta.

Lähdenkin tästä perkaamaan siemensatoa. Jos noita tulisi enemmän pistäisin mielelläni jakoon. Ehkäpä talvella saan tehtyä lisää papuja.
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
OutoPisara said:
Mua kiinostaisi nähdä kuvia niistä Williintyneistä hampuista.

Mikä tuo Thule on?

Olen pikkuinen hamppunarkki :biglaugh:

ja jos lajiketta tarkoitit niin tuossa hieman ylempänä hieman raotin salaisuuksien verhoa. :rasta:

Tuli pienonen kasa noita siemeniä tosta indian thulesta. Niistä kun nyppii niiden kuivattua nuo siementen vihreät "kuoret" pois ja täyttää pesän niillä, niin voin sanoa että huh huh. Kuivapainosta varmaan aika suuri % hartsia ja maku on sen mukainen. Pientä näpertämistä vaatii mutta todella toimivaa settiä on.
 
P

perakko

suomessa ulkona kasvatettua sativapainosta, toimivaa kukkaa! kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta.

itse en ole hirveästi ulkokasvatteluun panostanu lähinnä siksi että en ole uskonut ulkonakasvatetusta budista tulevan tarpeeks mielenkiintosta ja vahvaa, saati valmista. mutta thulen kertomukset herättää kyllä kiinnostusta sitäkin mahollisuutta kohtaan. tekisit kyllä suuren palveluksen yhteisölle jos meinasit talvella tehdä lisää siiduja ja pistää jakoon!
 

OutoPisara

Member
perakko said:
mutta thulen kertomukset herättää kyllä kiinnostusta sitäkin mahollisuutta kohtaan.

Mun mielestä täällä monen muunkin kertomukset herättää paljoltikin toiveita ulkokasvatusta kohtaan, saa nähdä millaisia kasveja kymmenen vuoden kuluttua nähdään.

Kaikki kunnia kaikille yrittäneille! Niin onnistuneille kuin epäonnistuneille.
 
P

perakko

^^^ ihan oikeessa olet outopisara, kyllä muittenkin ulkokasvatukset on luonu uskoa siihen! tosi hyvää jälkeä kaikilta! taidanpa panostaa itsekkin ensi vuonna jos saa jotain järkeviä papuja käsiinsä...
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
perakko said:
suomessa ulkona kasvatettua sativapainosta, toimivaa kukkaa! kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta.

itse en ole hirveästi ulkokasvatteluun panostanu lähinnä siksi että en ole uskonut ulkonakasvatetusta budista tulevan tarpeeks mielenkiintosta ja vahvaa, saati valmista. mutta thulen kertomukset herättää kyllä kiinnostusta sitäkin mahollisuutta kohtaan. tekisit kyllä suuren palveluksen yhteisölle jos meinasit talvella tehdä lisää siiduja ja pistää jakoon!

Joo minä en tosiaan ollut tämän kesän suurin onnistuja, mutta kyllähän tuota tuli tähän mennessä paras kesä vaikka satoikin. Tuo indian thulehan teki siis vain keskeneräisiä nuppuja mutta antaahan sekin toivoa tulevasta. Joka vuosi on kovemmat lajikkeet käytössä ja sen kyllä näkee kun lukee näitä jokakesäisiä threadeja.

Ennustan ensi kesästä monimuotoisinta ganjavuotta ikinä.

Meinaattekos talven aikana monistaa geenejä tulevaa kesää varten?
 

OutoPisara

Member
Vaimo on kieltänyt geenien monistelun talvikauden aikana.
AI niin vittu multa unohtui pussi tuon yhden sativan päähän toissapäivänä, kun se oli tehnyt pallit. Tuo afrikkalainen sativahan näyttäisi melkein ehtivän tehdä muutamia siemeniä suomessa, aikamoinen yllätys. Ja mä munasin yhden siemenen niistä kolmesta:bashhead:, varmaan se viimeinenkin on jo pudonnut :badday:

Olisi kiinnostava ajatus kyllä toteuttaa talvikaudella tuota afrikkalaisen siirtämistä royal daneen.
 

OutoPisara

Member
Thule said:
Tuli pienonen kasa noita siemeniä tosta indian thulesta. Niistä kun nyppii niiden kuivattua nuo siementen vihreät "kuoret" pois ja täyttää pesän niillä, niin voin sanoa että huh huh. Kuivapainosta varmaan aika suuri % hartsia ja maku on sen mukainen. Pientä näpertämistä vaatii mutta todella toimivaa settiä on.

Kappas vaan!
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran


Ja tämän verran siitä tuli. Aboot 70 siementä, joista puolet huonoja. Kaikista kuitenkin otin kuoret talteen. Jösses kun kolisoo. Kyllä tämä sativaa on ja iski hirmu viiveellä suoraan vyön alle. Huiput kesti tunnin ja nyt hymyilyttää. :dance:
 
Terveisiä idästä












Olen 85% varma että toi on Mandala#1..se indica/purppura feno.

Tosiaan asiallisia tuloksia alkavat ihmiset Suomen suvessa saada aikaan.
Vielä 5 vuotta ni VOT.
 

Latest posts

Latest posts

Top