What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Soortjes

dread

Active member
Veteran
hey allemaal
ik ben al wat jaartjes bezig met Jackryder en D'kali te breeden,2 soortjes van mezelf
er zullen zeker nog mensen zijn die op hobbyvlak breeden of een soort proberen te verbeteren
ik ben ook bezig met een kleine lr 2 versie,terwijl THC123 bezig is met de grotere pheno's daarvan
ook houden THC123 en ik wat soortjes in stand door zaden aan te maken,waaronder manitoba medicine,guerilla gold,en natuurlijk de Nederzaadsoorten ,e.a.

waar zijn jullie zoal mee bezig?welke soort is voor jullie de moeite om in stand te houden?
laten we hier wa leven in de brouwerij brengen!!
fotos mogen ook natuurlijk!!!!
grtz
D
 
E

elmanito

Hier nog 1 die oude soortjes in stand houd zoals de Viking, verschillende landrassen & heb nog wat zaad te ontkiemen uit begin jaren 90.Langere tijd bewaart in een ijzeren kist die je hermetisch kan afsluiten.

Namaste :plant grow: :canabis:
 

belgowiet

Active member
had veel lemon skunk kruisingen(niet van ghs mr van DNA).
maar ben al mn moeder planten en zaden vrorig jaar kwijt geraakt door wat problemen...
begin binne 2maand terug met een pakje van 6 lemon skunk zaden die ik gelukkig heb bij gehouden(hopelijk vind ik de zelfde plant terug...) om te kruisen met m'n mexican haze
 

sprinkl

Member
Veteran
Indrukwekkend allemaal :)

Ik ben ook geinteresseerd in genetica. Tot nu toe enkel met gefeminizeerd zaad gegroeid en 'k ben nu regulier zaad aan het inslaan. Kandy kush x skunk, sleestack x skunk, cheese mix, en van sannnie amnesia, blueberry sativa, ms. universe, drizella, jamaican lambsbread x colombian, malawi.
Doel is uiteindelijk langbloeiende landrassen/sativa's inbreeden of kruisen met korter bloeiende soortjes of andere landrassen/sativa's. Maar ik ben een totale noob op vlak van stekken nemen zaadmaken pure sativas groeien etc dus ik ga eerst wat oefenen op de skunks :)
 

omni

Member
Omni's Agnih

Omni's Agnih

Laat ik eens een mooi soortje voorstellen.

Agnih van Omni Seeds

Agnih betekend vuur :)

Dit is een mooie kruising van mijn Rooie Marie en New Citral City
(Citral x NYCD) ooit gemaakt door Tuinkabouter:thank you:

Sommige planten kleuren rood/paars door invloed van mama.
De geur is fruitig, kruidig.

Deze soort is een prima opbrenger.
Goed getest op aarde, cocos en hydro.
Onder >400 watt HPS/m2 brengt ze 450-500 gr. op.

Deze soort leent zich ook goed voor zeer compacte SOG als je direct onder 12/12 zaait.

http://de.**********.eu/strain-info/Agnih/Omni_Seeds/


Omni Seeds - Agnih

This is a very good and productive crossing of Rooie Marie and New Citral City (citral x NYCD).
Some plant can get reddish. The smell is fruity with lemon and spices.

This is a good hybrid for inside with HPS or in a greenhouse. Grows in soil and hydro. (> 450-500 gr. In SOG) Can be grown very compact in SOG when sown direct on 12/12.

Greetz, Omni
 

Attachments

  • Agnih.jpg
    Agnih.jpg
    68.1 KB · Views: 47
K

Karma Genetics

Ja ik doe hier en daar wel eens iets.


Super dat jullie allemaal lekker bezig zijn, Mocht iemand ergens vragen hebben, of hulp bij het krijgen van genetics , ben een PM ver weg.
 

Murp

Member
Hello. Ik ben gegroeid Jack Cheddar en ik ben op het punt om haar te de bloeiperiode. Verbazingwekkende zoek planten die stinken. Zou graag willen weten hoe veel van een stertch deze meisjes kan maken? Als iemand enige ingang van deze stam ik zou het waarderen enig advies of hulp.

Vrede n Pot
 

La Buena Hierba

Active member
ICMag Donor
Veteran
ik ben al wat jaren bezig met mijn Autoflowering Haze soortjes ideaal voor in Nederland/Belgie en noordelijk gelegen landen

LBH's Autoflowering Asian Haze
picture.php

picture.php

picture.php




Ik ben ook bezig met oude pure haze's lijnen van zaad en clonen en wat anderen oude Nedersoorten zo als viking en oude lijn van Dubble Fun die ik van Wernard heb gehad en tuurlijk buiten soortjes voor geurillia (te veel om op te noemen allenmaal hobby trouwens)

Groetjes
 

Plutarque

Member
Het doet steeds deugd om te zien dat er nog wietsoortjes-freaks bezig zijn, respect mannen !
Vorig jaar had ik verschillende autoflowers. De wiet hiervan stelde echter niet veel voor (tja niet elke kruising is even succesvol...), de hash daar in tegen was wel heel lekker.
picture.php

picture.php

picture.php

De volgende foto’s zijn van Blue Chem en komen van een plantje dat ik guerilla groeide (een gat in de grond, plantje er in en enkele maanden later gaan oogsten (iets te vroeg)). De plant had geen last van schimmel en leverde een vette, ietwat zurige en potente wiet.
picture.php

picture.php
 

omni

Member
Zoek nog Viking voor het maken van een medi strain.
De snelheid en CBD gehalte maken deze daar aantrekkelijk voor denk ik.

Grtz, Omni
 

Boffin

Member
^^ de cannatonic heeft ook een erg hoog cbd gehalte.
wel opassen. een hoog cbd gehalte zegt niets over de medicinale aspecten van je soort. Zeker in het geval van CBD gaat het om een synergie van verschillende cannabinoïden (niemand weet welke). Dus een soort met 1% cbd kan betere medicinale aspecten hebben dan een soort met 6% CBD. (anders zouden we beter industriele hennep gebruiken. waarvan sommigen meer dan 10% CBD bevatten)
Doelgericht medicinale soorten maken is een stuk moeilijker dan je zou denken. De meeste echte medicinale sooren bleken dat dan ook per toeval te zijn. Ze gericht breeden is een stuk minder gemakkelijk. (altijd interessant: http://www.youtube.com/watch?v=nwJavWLsc5I)

ik "breed" nu ook al zo'n 7-tal jaren. (zonder grote aantallen om uit te selecteren kan je jezelf niet echt een breeder gaan noemen) Het is echt een super leuke hobby. Al de unieke dingen die je tegenkomt over de jaren heen.
Cannabis is een enorm complexe aromatische plant en deze kan praktisch elke geur of smaak aannemen die je maar kan bedenken. Dit vind ik een van de interessantste aspecten (op recreatief vlak) van de plant en is hetgeen waar ik mijn kruisingen zoveel mogelijk naar richt.
 
Top