What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

solarie rør mm til growing?

Gunnarguchi

Active member
ICMag Donor
Veteran
Hey.

En kammerat har ofte adgang til at få fat i brugte solarier, hvor af flere af dem ofte virker.

Mit spørgsmål er så, kan lyset bruges til vegge, blomst elelr måske begge dele?

Hvis rørene ikke er brugbare til grows kan andre dele såsom Gnist tændere, transformatorer osv vel bruges til at sammensætte lamper med mindre rør?
eller kan de pågældene dele kan bruges til en størrelse rør?
 
L

Ludo

Hey Guchi
Jeg har en ven hvis far ejer solcentre....jeg hører lige ad ang. lyssepktre osv.!!!!!!
Jeg ved at de bruger samme slags ballaster som minder meget om vores, og nogle nyere sole kører mere end 200w.......så????
Men skriver så snart jeg hører fra ham(han sover vist lidt tømmerhanse ud he he)....!
 
:yeahthats Jeg tror også armaturerne er ens.. Ellers skulle et par solarierør teoretisk set forhøje harpiksmængden fordi planten bombaderes med UV-b stråler og prøver at beskytte sig ved at producere harpiks. Det er dog ikke noget jeg har erfaringer med, blot læst et sted herinde.
 
Lige meget hvad spectrum de har kan det ikke svare sig at bruge brugte rør solariet har kaseret da de ligesom andre brugte pære og rør er nået til et punkt hvor de levere en rimelig mængde lys i forhold til strømforbrug !!

Om de kan bruges eller ej ved jeg ikke men, tror at nye er ret dyre og alm. Cool withe rør ved vi virker så køb heller dem eller evt. en lille Mh hvis det er til vegge..

Ang. UV lys er det vist ikke en bevist teori, og jeg hælder til at hvis det passede viste vi det.. da der selv om vores hobby er ulovlig experimenteres der meget rundt op i verden..

En opdagelse som denne ville sprede sig som en steppebrand og opdageren blive blive berømt om ikke andet så i mellem og Growers. :rasta:
 
L

Ludo

Jeg har forhørt mig....Til en der har ejet 20 solcentre. Du kan godt bruge dem, men som nævnt vil du kun få fuldt udbytte af dem hvis der er helt nye rør i. Bare fordi solen er af ældre model er det ikke ensbetydende med rør også er det....de blir jo skiftet. Men det han sagde var at der var en form for Uv beskyttelse på mange rør, så blomstring vil jeg bestemt ikke anbefale.
Men et alternativ er lysstofrør fra Harald Nyborg et amatur med 2*36w for 149 mener jeg. MEN det er vigtigt(brightshadow ik kun cool) at du køber både kold og varm hvid spektre rør....det er et rør pr amatur og så har du et reserve. Det står i deres katalog hvad farve de forskellige rør er.
Det vil nok være lidt mere økomomisk.
Og når jeg efter hele denne smøre må tilføje at det kun er de første 8-10 dage de er under lysstof ved mig....så er det HpS(SNart Hpi ) og Hps i blomst.
Bedste kval og udbytte for pengene.......
Men det ku se cool ud med et solarie stillet på højkant.......som Veg-rum......bare for at gøre det......vil gerne se det da ....he he
Håber det kan hjælpe.... :rasta:
 
Top