What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

SHOW OFF!! Pics!! NÄYTÖN PAIKKA!! Kuvia!!

Mr Orange

Member
Sattupa sillain että syntyi väärinkäsitys. Tarkotin palamisella övereitä. Tarkistin silti varmuuden vuoks kuvista etten puhunu niitä näitä, mutta päätelmä on sama. (uusienkin) Lehtien kärjet värittömiä vaikka (alimmassa kuvassa) muuten vehreeltä näyttääkin. Äläkä nyt ota ittees. Tämä asia juontaa juurensa siihen että foorumi on täynnä päiväkirjoja joissa yks toisensa jälkeen kehuu kilpaa miten hienolta kaikki näyttää ja miten hyvin asiat rullaa vaikka fakta on se että kasvit on palanu, ilmasto on liian kuivaa, selkeästi muitakin ongelmia ympäristössä ja valoa hyödynnetä lähellekkään niinkuin pitäis. Silti samat kehut jatkuu kun päiväkirjassa edetään määriin ja laatuun. Puhukoot siis muut paskaa ja kehukoot turhaan - minä en.

Vaikka tarkoitus ei olisi saavuttaa maksimaalista hyötyä niin miks nähdä valtava määrä aikaa ja vaivaa tehdäkseen sinnepäin. Jos saat enemmän niin sehän tarkottaa sitä että voit lintsata pidemään. Kasveilla lopputulos on potenssiin = kunnon vegetys tuo tehokkaampaa tulosta edellyttäen että tilan rajoitus huomioidaan.

Jos jaksaa scropata tehokkaasti niin verkkoja ei tartte. Verkko auttaa, muttei pakollinen.

Kasvit saa vapaasti triplata kokonsa kun pitää huolta siitä ettei ne veny liikaa saati epätasasesti.
 

Mr Orange

Member
Ei ole käsikastelua voittanutta! :D
View Image

Tasapuolisuuden nimissä:
Vuuduu sun hommat on kultaa! Tiedän että tiedät, mutta kerron muille. Et saa pahastua, sua katotaan (minä mukaan lukien) ylöspäin.

Keltaset = typpivajarit kesken turpoamisen. Kuivat lehdet = liian alhanen ilmankosteus JA/TAI liian kuuma ilma + tuulettimen ilmavirta kuivattanu. Epätasainen lähtö = Osa jääny jälkeen heti alusta ja suoriutuu heikommin. Samalla kasvusto on pelkästään tasanen kun optimi mukailee valoa eli yleensä reunoilta korkeampi ja keskeltä matalampi.
 

Mr Orange

Member
...sori vielä Vuuduu. Muille: Tästä ei jauheta sen vuoksi koska on yleisesti tiedossa että Vuuduu tietää nämä itse tasan tarkkaan.
 
V

vuuduu

:D wtf :D
Kiitos kiitos vaan!

Joo ei menny ku strömsöössä tälläkään kertaa. Mut se on semmosta ens kerralla sitten paremmin toivottavasti.
 

P0tChef

Member
Tykkään nykyään enemmän sienten vaikutuksista. Maistuu vaan todella voimakkaalta vaikka muuten sieniä tykkäänkin syödä.
 

OrangeGuy

Member
Tasapuolisuuden nimissä:
Vuuduu sun hommat on kultaa! Tiedän että tiedät, mutta kerron muille. Et saa pahastua, sua katotaan (minä mukaan lukien) ylöspäin.

Keltaset = typpivajarit kesken turpoamisen. Kuivat lehdet = liian alhanen ilmankosteus JA/TAI liian kuuma ilma + tuulettimen ilmavirta kuivattanu. Epätasainen lähtö = Osa jääny jälkeen heti alusta ja suoriutuu heikommin. Samalla kasvusto on pelkästään tasanen kun optimi mukailee valoa eli yleensä reunoilta korkeampi ja keskeltä matalampi.

Laitoin tosiaan alkuun 8 sen takia että saan 5+ hyvää. Yks oli vammanen heti alusta ja delas melkeenpä heti. Yks oli hitaampi, 6 muuta melkoisen tasakasvuisia, olen tyytyväinen. Isoimpia on sidottu vastaamaan muiden latvojen tasoa. Toistaiseksi aika hyvin onnistunut. Tällä hetkellä pyrkinyt mahdollisimman vähän koskemaan muuten puskiin, kokeilen vähän eri lähestymistapaa kuin aiemmin.

Kämpässä niin saatanan kuiva ilma, että ilmankosteus on todellakin ongelma pitää korkealla, mutta helvetisti sumutellut sitten vastapainoksi. Ei siinä, ei nuo kellerrä, ja suurin osa latvoista alkaa olla samalla korkeudella. Pistin vähän miedompaa soppaa tosiaan boksiin, jos sinun mielestäsi överöi, enpä usko, että nuo vielä hirveen tujuja soppia tarvii muutenkaan. Muutenkin tavoitteena olisi käyttää vähän vähemmän lannoitteita kuin viimeksi. Mutta vaikka tässä vähän nyt vastaillut kuittailuusi, en todellakaan pahalla ota ohjeita ja näkemyksiä. En nyt vuosikausia kuitenkaan ole vesihommia harrastellut ja taukoja ollut välissä vähän liikaakin. Ei kai tänne uppailusta itselle mitään hyötyä olisi, jos ei muut antaisi palautetta missä mennään. Kuitenkin täytyy sanoa pieni varoituksen sana noista kuvista. Kännykkäkameralla toistaiseksi toimittu ja tuo värimaailma nyt on erittäin perseestä, ei ollenkaan luonnollinen. Ainoo tapa vain valitettavasti miten sain suht selvää kuvaa ilman törkeitä natikkaraitoja :). Järkkäriä käyttöön taas jossai välissä :). Tänään lähti kuiten kukkimaan :)
 
V

vuuduu

OGmonn
Luulen et toi "Keltaset = typpivajarit kesken turpoamisen. Kuivat lehdet = liian alhanen ilmankosteus JA/TAI liian kuuma ilma + tuulettimen ilmavirta kuivattanu. Epätasainen lähtö = Osa jääny jälkeen heti alusta ja suoriutuu heikommin. Samalla kasvusto on pelkästään tasanen kun optimi mukailee valoa eli yleensä reunoilta korkeampi ja keskeltä matalampi."

Oli mulle :)

Muistakaa pojat nappaa se 5g minimissään kun niitä tatteja syötte tyhjään vatsaan.
 

Mr Orange

Member
Hey jäbät sori ny vielä. Mun analyysit ei todellakaan ole mitään jumalan sanoja enkä tarkota mitään pahaa. Topikkikin on väärä. Yks syy mihin tartten postauksia on se että pääsen juttelemaan porukan kanssa privaattina. Tulee heti morkkikset kun kirjottelee yleisesti, mutta samalla tuntuu siltä että se ainoa asia josta viittii puhua on nimenomaan se että porukka huomais ne pienetkin asiat ja paneutuis niihin, koska ne ei loppujen lopuksi ole mitään isoja juttuja. Ne on onnellisia pienillä parannuksilla alusta loppuun. Ja jos ei alusta niin edes lopusta. Terveenä kukkimaan ja terveenä loppuun on tärkeintä.

Vuuduu: Teet priimaa vuodesta toiseen - se ei ole se pointti. Teet paljon hommia lopputuloksen vuoksi ja noi mun heitot suhteessa kokonaisuuteen on pikkujuttuja. Eikä ne välttämättä edes pidä 100% paikkansa. Jos esimerkiksi kopissa kiertää monia (uusia) lajikkeita niin niihin ei ekalla kerralla välttämättä pääse sisään ja jos sitä faktaa ei sisällytetä seuraavaan niin se mitä tahdon sanoa: Pystyt vieläkin parempaan, helposti ja minimivaivalla.

Tateissa ei voi kirjottaa. Sensijaan suosittelen: https://www.youtube.com/watch?v=BHz66QMlxyY

BTW. Jos joku vielä arpoo niin luuletteko että itellä meni alusta loppuun siten kun saarnaan?
 

Mr Orange

Member
Spämmiä (en voi editoida): Lämpösäädin kanavapuhaltimeen maksaa maltaita ja niitä kun kattelee niin älkää ostako niitä halpoja (50€+) vaan sellanen oikea (100€+). Jos ette käytä kahta kanavapuhallinta (sisään ja ulos) niin ette myöskään tartte sellasta kontrolleria. Yhellä kanavapuhaltimella sellanen kontrolleri jossa on lämpötila, puhaltimen minimi ja maksimi. Ette tule pettymään. Minimillä kontrolloidaan hajuja ja ilmankosteutta myöhäsessä kukituksessa, muutan minimit minimiin, lämpötila siihen mihin haluatte ja maksimi maksimiin. Worth every penny.
 
V

vuuduu

Yo Mr Orange NO WORRIES! Ketään ei ole pahastunut. :)

Mä en ole KOSKAAN tyytyväinen mun kasvatuksiin enkä ikinä tule olemankaan :)
 

OrangeGuy

Member
Vitusti kasvua. Olin vain pakon edestä 5 päivää poissa ja oli ec noussu aika korkeelle, pientä överiä. Ei auttanut vaikka vettä laitoin aika reiluusti ennen kuin lähdin. Noh jatkossa vähemmän litkua. Jännä homma kyllä ku laitoin n. 80% ravinneohjelman mukaisesta ja silti liikaa.

Ei mitään hälyyttävää silti :)

3gbHF7Y.jpg


IIrUBsZ.jpg
 

k-grower

Member
no jos nuo tuplaa/triplaa kokonsa niin kyl ne voi laittaa jo kukkimaan.
ei ehkä paras scrogitus lajike kun näyttää tuo oksa väli noinkin tiheeltä.
 

ambient

Member
Joo sepä hiukan ongelma, kun ei oo näistä lajikkeista mitään kokemusta nii ei tiedä paljo ne venyy.. On kyl aika puskamaisia mutta onneks kohtuu hyvin taipuu verkon alle ettei ihan puuta noi varret.. Aattelin vielä jonku aikaa pitää vegessä ihan varmuuden vuoks jollei noi venähdäkkään sitte kunnolla. Jos joku noita aikasemmi kasvattanu nii saa tulla heittään vinkkiä. :chin:
 
Last edited:
Top