What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Semmost ja Tämmöst

henki

Active member
Itellä alkaa olla hype päällä jo kevättä odottaessa ja indookin kulkee, kun juna. Voisiko paremmin olla?
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
No sitä en tiiä. Mut säännöissä lukee, että tammi-helmikuun ajan positiivisuudesta tuloo bannit. Nii uusissa säännöissä siis. Tän kerran saat anteeks, jos et niitä vielä ehtiny lukea.

:tiphat:
 

KiefRichards

Active member
täällä kaukana etelässä lunta sataa tähän aikaan vuodesta vain pelkästään unissa, mutta onneksi aurinko alkaa paistaa heti kun kierrän erään purkin kannen auki.

No nyt onkin uudet kujeet, antaa puhaltaa sitä puuteria kolmen vuoden edestä! Lisää sitä lunta perkele!:jump: Ja pakkasta perään...:yay:

Nyt taitaa vanhakin joutuu kaivaa monot naftaliinista..
 

amaThor

Active member
Oi helvata kuinka siemenlafkojen valmistumisajat voikin sitten kusta ristiin kun ei pitäisi...

Valitse viisaana 2 lajiketta missä kukituaika minimissään ja maksimissaan on samat eli palttirallaa 9wiikkoa (-+1viikko) yksi näyttäisi olevan hätäisempien mielestä kaatovalmis jo 7llä viikolla toinen näyttäisi vaativan ainakin sen 3 viikkoa lisää ja viimmoinen mikä pitäisi olla nopein näyttäisi ehkä sellaiselta 3-5 viikoa vaativalta....

No onneksi on ostin uudet lannoitteet tuota hitainta varten... muuten olisi pitänyt alata lannoitteitakin etsimään lisää kun venähtää likaa...

Ja kiva kun nopeimmalta näyttävä kasvi on teltan aivan takalaidassa...
...se ehkä pitää teurastaa oksa kerrallaan - muuten hajuhaitta leviää kaadossa liikaa...
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Oi helvata kuinka siemenlafkojen valmistumisajat voikin sitten kusta ristiin kun ei pitäisi...

Valitse viisaana 2 lajiketta missä kukituaika minimissään ja maksimissaan on samat eli palttirallaa 9wiikkoa (-+1viikko) yksi näyttäisi olevan hätäisempien mielestä kaatovalmis jo 7llä viikolla toinen näyttäisi vaativan ainakin sen 3 viikkoa lisää ja viimmoinen mikä pitäisi olla nopein näyttäisi ehkä sellaiselta 3-5 viikoa vaativalta....

Semmostahan se usein on. Super silver hazen kanssa saa jännittää tuleeko 7 vai yli 16 viikon puska :tumbleweed:
 

KiefRichards

Active member
Joskus aikoja sitten kasvatin yhden SSH- pavun joka oli freebie jostain, ehkä TH Seeds..
Pieni puska jossa kiinteät pienet budit jo 7 vk kohdalla!! Tyrmäsin sen kusetuksena kun polttokaan ei toiminut.
Parhaimpia lajikkeita mitä on tullut poltettua on SSH ja SLH, nämä toki jonkun mestarin kasvattamina.

Kivaa keliä puskee, pitkät kalsarit on ollut muutaman kerran käytössä ja päivä senkun pitenee...:dance013:
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Joskus aikoja sitten kasvatin yhden SSH- pavun joka oli freebie jostain, ehkä TH Seeds..
Pieni puska jossa kiinteät pienet budit jo 7 vk kohdalla!! Tyrmäsin sen kusetuksena kun polttokaan ei toiminut.
Parhaimpia lajikkeita mitä on tullut poltettua on SSH ja SLH, nämä toki jonkun mestarin kasvattamina.

Kivaa keliä puskee, pitkät kalsarit on ollut muutaman kerran käytössä ja päivä senkun pitenee...:dance013:


Mulla oli kans yks 7 viikon ssh ja se ei ollu hyvä. Kaikki muut oli.
 

SBNGM

Member
Jos jollain on 150×150cm teltta, niin tässäpä sopiva valaisin :dance013:
https://youtu.be/2xjO_eWO_bI

Mars Hydro Rocks!
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Jos jollain on 150×150cm teltta, niin tässäpä sopiva valaisin :dance013:
https://youtu.be/2xjO_eWO_bI

Mars Hydro Rocks!

Iha asiallisen näkönen. Noissa ei kyllä valmistajien välillä ole juuri eroja. Kattoo kuka laittaa eniten ledejä niin siinä on paras valo. Tossa on aika reilusti. Jopa enemmän per watti ku mulla. Tosin ilmeisesti alempia binnejä, koska silti aika sama umol/j ku mun laudoilla. Inventronicsin virtalähteet on kans ilmeisesti yhtä hyviä ku meanwellit. Vaikee diy juuri halvempaa, mut voi tietty aina paremman :D
 

Horselover Fat

Member
Veteran
80×80×180cm on teltta ja yhdellä kasvilla mennään, niin pitäisi riittää tolle alueelle...

~650 ppfd kyllä sillä pitäs kasvaa ihan hyvin vaiks vähän lisää ei haittais. Noi on ainakin hemmetin laadukkaan oloisia. Vähän kalliita valomäärään nähden mun makuun, mutta jos vaiks diy kuumottaa niin tuo on taatusti turvallinen. Sit jos haluu ni voi lisätä valoa myöhemmin.
 

SBNGM

Member
~650 ppfd kyllä sillä pitäs kasvaa ihan hyvin vaiks vähän lisää ei haittais. Noi on ainakin hemmetin laadukkaan oloisia. Vähän kalliita valomäärään nähden mun makuun, mutta jos vaiks diy kuumottaa niin tuo on taatusti turvallinen. Sit jos haluu ni voi lisätä valoa myöhemmin.

Itseasiassa valmistaja lupaa 420 PPFD ja itte veikkaan et n. 350 PPFD.
Mut joo, laadukkaitahan nuo ovat ja ajaa asiansa hyvin.
No, jää nähtäväksi...
 

SBNGM

Member
Siis 80x80cm alalle toi 650ppfd, ku valo tuottaa 420ppf.

Hmmm... Miten oikein lasket?
Kokonaisteho on n. 350 PPFD, eli 2,0 PPFD/Watt.
Mun laskelmien mukaan valoteho riittää 70×70cm alueelle hyvin ja mulla on 80×80cm alue, että suapi nähdä.
Laitan kyllä päivyriä tuleen sit syssymmällä, kun oon saanu setupin kasaan, niin nähdään kuinka Telos pelittää...
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Hmmm... Miten oikein lasket?
Kokonaisteho on n. 350 PPFD, eli 2,0 PPFD/Watt.
Mun laskelmien mukaan valoteho riittää 70×70cm alueelle hyvin ja mulla on 80×80cm alue, että suapi nähdä.
Laitan kyllä päivyriä tuleen sit syssymmällä, kun oon saanu setupin kasaan, niin nähdään kuinka Telos pelittää...

Ainakin tossa pavunvarren sivuilla on et 420 umol/s ja kun sen jakaa 0.64 (0.8m*0.8m=0.64m²) saa 656,25 ppfd. Näin tää mun mielestä menis.

Edit: kattelin ja telos tosiaan on asiafirma selkeesti. Noi on suunniteltu kasvihuoneisiin lisävaloiksi ja sen takia pienikokoisia, ettei blokkaa aurinkoa. Niillä on myös sellanene ihme pallo, millä mitataan valontuotto, joten siihen lukuun voi ihan ok hyvin luottaa.
 

Horselover Fat

Member
Veteran
En ookaan nyt ihan varma onko niillä oma, mut mitattu on semmosella kuitenkin. Ekikkäs tämmösellä
pennwell.web.300.190.png
 

Latest posts

Latest posts

Top